Pulinaketju

Me tehtiin eilen päiväretki Hesaan kaksin, kun käytiin hakemassa uusi kirjahylly. Ostettiin mallikappale puoleen hintaan. Miehen vanhemmat oli yötä ja lasten seurana. Appiukko maalasi meidän autotallin seinää.

Liitteet

• 20200611_191106.jpg
    20200611_191106.jpg
    20.2 KB · Katsottu: 209
Yksi päivä kesälomaan!

Mitä muille kuuluu?
Kutkuttava tilanne siellä! Ihanaa loman aloitusta.
Täällä jo ikuisuus oltu lomalla (niin, pian 6,5 vuotta..), uiskenneltu kovasti ja vietetty perus loma arkea. Ajettu lomakierros keskisuomeen (ja eksyin Google aikoihin :smiley-ashamed005) ajoin ab 100 km sitten ylimääräistä huutavan vauvan kera, meillä kun liikutaan kahden auton voimin. Vetutti pitkästä aikaa niin että sydäriä jo mietin.
Noh, nyt siintää mielessä heinätyöt. Se kesän tärkein homma :grin.
Juhannuspojan kekkerit edessä, onneksi on kesämieskin perheessä :Heartred

Ja ettei nyt ihan jää liian leppoisa kuva, niin pakko kertoa että mulla asuu nyt kotona nalkuttava teini :woot:. NYT mä ymmärrän mitä tarkoitetaan nalkuttavalla naisella. Aina kohdatessa saan kuullla kuinka huonosti oon hoitanut sen ja tän ja tuon asian. ja miten mulla on liikaa lapsia, eläimiä ja puutarhaa. enkä ole kuulemma selvittänyt edes talon rakenteita (huom olen rakennusalan suunnittelija) ennen rakennuspäätöstä. oi elämä. yks homma kun helpottaa niin jo puskee seuraavaa labyrinttiä. kuulen etenevissä määrin suustani niitä oman äidin ärsyttäviä sanoja.."kyllä sä sitten oman lapsen kanssa ymmärrät..":hilarious:.

Mites teillä muilla siellä??:shy:

Ja ettei nyt ihan jää liian leppoisa kuva, niin pakko kertoa että mulla asuu nyt kotona nalkuttava teini :woot:. NYT mä ymmärrän mitä tarkoitetaan nalkuttavalla naisella. Aina kohdatessa saan kuullla kuinka huonosti oon hoitanut sen ja tän ja tuon asian. ja miten mulla on liikaa lapsia, eläimiä ja puutarhaa. enkä ole kuulemma selvittänyt edes talon rakenteita (huom olen rakennusalan suunnittelija) ennen rakennuspäätöstä. oi elämä. yks homma kun helpottaa niin jo puskee seuraavaa labyrinttiä. kuulen etenevissä määrin suustani niitä oman äidin ärsyttäviä sanoja.."kyllä sä sitten oman lapsen kanssa ymmärrät..":hilarious:.

Mites teillä muilla siellä??:shy:
Mä soitin mun vanhimmalla siskolle tänään ja se kertoi kuinka vanhin tyttärensä pääsee ripille tänä kesänä. Kuulemma nalkutusta sielläkin. Tytöllä on mopoauto, mutta on niin kiireinen ettei kerkeä lukea teoriakokeeseen. Sisko sanoi et oo piha täynnä mautoja ja mopoja ja jopa kevaria kans, ja saa olla kuulemma ihan purjeissa sen likan kans.

Siis pitääkö mun joskus hätistellä jotain poikia täältä pois? Miten mä suojelen mun pientä tyttöä hirveitä kolleilta :D onneks tällä on kolme isoveljeä ja iskä!

Siis pitääkö mun joskus hätistellä jotain poikia täältä pois? Miten mä suojelen mun pientä tyttöä hirveitä kolleilta :D onneks tällä on kolme isoveljeä ja iskä!
hommaa pari lasta vielä lisää, niin ei teininä kehtaa tuoda kavereita kotiin..:hilarious:

Mä soitin mun vanhimmalla siskolle tänään ja se kertoi kuinka vanhin tyttärensä pääsee ripille tänä kesänä. Kuulemma nalkutusta sielläkin. Tytöllä on mopoauto, mutta on niin kiireinen ettei kerkeä lukea teoriakokeeseen. Sisko sanoi et oo piha täynnä mautoja ja mopoja ja jopa kevaria kans, ja saa olla kuulemma ihan purjeissa sen likan kans.
!
hahaa! :grin helpottaa aina kuulla muistakin! se on kyllä työntäyteistä tuo teininä oleminen, snäpissäkin menee tunteja saada ittestään kaikki 500 naamakuvaa joka aamu ja ilta.. "en mä nyt kerkee äiti imuroida, mulla kun on ihan oikeeta elämääkin ja parempaakin tekemistä. toisin kun sulla" :excited001

Meillä hiljaiselo jatkuu, tosin nyt on lapsen serkku ollut useampana päivänä kylässä koko päivän. Nelivuotias on ollut onnesta soikeana, kun saa leikkiä toisen lapsen kanssa, vaikka toinen lapsi onkin jo koululainen. Ihana sää on ollut, meillä on pihalla kahluuallas, jossa ovat tykänneet polskia, vaikka vesi onkin ihan jäätävää vesijohtovettä. Ja on pelattu mölkkyä ja heitetty tarrapalloja maalitauluun ja puhallettu saippuakuplia ja piirretty liiduilla maahan. Ja grillattu ja paistettu lettuja ja tehty korvapuusteja (eilen) ja mokkapaloja (tänään). Pyöräilty ja käyty kävelyllä. Aavistuksen kärventyi nahka eilen, nelivuotiaalla punoitti jalat, kun en tajunnut, että kahluualtan vesi heijastaa auringonvalon jalkoihin ja samalla kuluttaa pois aurinkorasvan. Tänään onneksi tuli tauko, ja pojalla on ollut koko päivän pitkähihaiset ja pitkälahkeiset vaatteet. Itikat syövät varjossa, ja puremat olen jo kerinnyt raapia verille. Keskimääräistä parempi kesä tähän mennessä.

Kesälomasta ei tietookaan täällä... Mut tuota kyllä net meillä ainakin kehtaa tuoda kavereita ja tyttö ja poika kavereita vaikka kaiken ikäsi löytyy.... Teinit on teinejä hetken mutta nalkutus ja sopimaton käytös ja puheet net ei kuulu teineillekkään.. Toki kaikilla on huonojakin päiviä mutta jos se on joka päivästä niin joku raja on vedettävä ja siis tämähän on vain mun mielipide... Meillä mennää vanhempien säännöillä tykkäsivät tai ei

Sen siitä saa kun vanhana vielä yrittää... käytiin nt-ultrassa tänään ja pikkuinen oli muuten kunnossa kaikin puolin, mutta niskaturvotusta on paljon. Ensi viikolla aletaan selvittelemään, mistä mahtaa johtua, mutta menee todennäköisesti useampi viikko, ennen kuin kaikki tulokset on valmiina. Päätin nyt kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti ja optimistisesti nämä uutiset, sillä eihän tässä vielä ole mitään menetetty vaikka riskillä toki mennään.

Sen siitä saa kun vanhana vielä yrittää... käytiin nt-ultrassa tänään ja pikkuinen oli muuten kunnossa kaikin puolin, mutta niskaturvotusta on paljon. Ensi viikolla aletaan selvittelemään, mistä mahtaa johtua, mutta menee todennäköisesti useampi viikko, ennen kuin kaikki tulokset on valmiina. Päätin nyt kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti ja optimistisesti nämä uutiset, sillä eihän tässä vielä ole mitään menetetty vaikka riskillä toki mennään.
:Heartred nyt pidetään teille kaikki sormet ristissä!
Ei tosiaan mitään menetetty vielä, kaikki voi olla ihan priimasti!
Mulla on yks tuttu jonka lapsella oli paljon turvotusta rakenneultrassa ja lääkäri puhui jo keskeytyksestä, muttei lopulta mitään vikaa ollut lapsessa, se on kuitenkin ihan todennäköistä sekin vaihtoehto.
Tsemppiä :Heartbigred

:Heartred nyt pidetään teille kaikki sormet ristissä!
Ei tosiaan mitään menetetty vielä, kaikki voi olla ihan priimasti!
Mulla on yks tuttu jonka lapsella oli paljon turvotusta rakenneultrassa ja lääkäri puhui jo keskeytyksestä, muttei lopulta mitään vikaa ollut lapsessa, se on kuitenkin ihan todennäköistä sekin vaihtoehto.
Tsemppiä :Heartbigred
Kiitos! :Heartbigred Olen myös kuullut näitä onnellisesti päättyneitä tarinoita, toivottavasti osuu meidänkin kohdalle.

Kesälomasta ei tietookaan täällä... Mut tuota kyllä net meillä ainakin kehtaa tuoda kavereita ja tyttö ja poika kavereita vaikka kaiken ikäsi löytyy.... Teinit on teinejä hetken mutta nalkutus ja sopimaton käytös ja puheet net ei kuulu teineillekkään.. Toki kaikilla on huonojakin päiviä mutta jos se on joka päivästä niin joku raja on vedettävä ja siis tämähän on vain mun mielipide... Meillä mennää vanhempien säännöillä tykkäsivät tai ei
Ihana kun teillä toimii niin mutkatta! :shy:

Täällä tuo vanhin kyllä raahaa tyttö ja poikakavereita mutta tää seuraava on eri maata :grin. Täydellisyyteen pyrkivänä yhdistää nyt jotenkin kaikki negatiiviset mun vastakohtaiseen luonteeseen. Eikä se mitään, hyvä kun uskaltaa näyttää tunteita, mä oon kuitenkin turvallinen harjoituskappale sille..

Sormet ristissä kainaloita myöten! :Heartred

Yhdellä kaverilla oli viimeisessä raskaudessa sikiöllä yli 7 mm turvotus ja saivat arvion, että 50 % todennäköisyydellä lapsi on vaikeasti vammainen. NIPT antoi kuitenkin terveen paperit ja kuukauden päästä turvotus oli hävinnyt kokonaan, ja lapsi oli lopulta täysin terve. Koko raskauden ajan kuitenkin seurattiin tarkemmin tuon NT-ultran turvotuksen takia. Kaveri oli kyllä ennen NIPTin tulosten saamista tuon pari viikkoa saikulla ja aivan hajalla kun pelkäsi sikiön puolesta. Eli jos tuntuu, että ei jaksa, voi tässä kohtaa hakea myös saikkua.

Toivottavasti teilläkin tuo osoittautuu vääräksi hälytykseksi.

Muokattu viimeksi:
Sormet ristissä kainaloita myöten! :Heartred

Yhdellä kaverilla oli viimeisessä raskaudessa sikiöllä yli 7 cm turvotus ja saivat arvion, että 50 % todennäköisyydellä lapsi on vaikeasti vammainen. NIPT antoi kuitenkin terveen paperit ja kuukauden päästä turvotus oli hävinnyt kokonaan, ja lapsi oli lopulta täysin terve. Koko raskauden ajan kuitenkin seurattiin tarkemmin tuon NT-ultran turvotuksen takia. Kaveri oli kyllä ennen NIPTin tulosten saamista tuon pari viikkoa saikulla ja aivan hajalla kun pelkäsi sikiön puolesta. Eli jos tuntuu, että ei jaksa, voi tässä kohtaa hakea myös saikkua.

Toivottavasti teilläkin tuo osoittautuu vääräksi hälytykseksi.
Kiitos, ja ihana kuulla että lapsi syntyi terveenä. :Heartred Onneksi mulla on joka tapauksessa loppuviikko vapaata, katsellaan sitten jaksamista uudelleen.

Ensin harmitti, kun päästään jatkotutkimuksiin vasta ensi viikolla, mutta nyt olen sitä mieltä, että parempi näin päin. Näkeepähän sitten, miten tuo turvotus on kehittynyt.

Suski: 7cm vai 7mm? :eek:

Mulla kans vanhimman siskon nuorimmalla oli 5mm turvotus ja silloin ei ollut niptiä joten kävivät lapsivesipunktion, jossa selvisi että tyttö on täysin terve. Toivon ja rukoilen teille ihan samaa :Heartred
Kiitos hurjan paljon, twisted! :Heartred

Takaisin