Voi hitsi Pikkuvarpaat kun on hienot penkit! Olen myös haaveillut jostain vastaavasta, mutta enpä ole saanut aikaiseksi edes ruveta suunnittelemaan moisia. Meillä on kyllä terassikin niin kuuma kesällä, että ei siellä päiväsaikaan voi edes olla, pitäisi olla joku aurinkovarjo tms. lisävarjostuksena siinä, vaikka kattolippa tuleekin aika pitkälle. Iltaisinkaan ei tule siellä kyllä oltua yhtään, hyttyset on riesana, tosin onhan meillä Thermacelleja pari, se on ihan tehokas laite, mutta pidemmällä käytöllä vähän kallis.
Eilen poika ei nukkunut päiväunia ollenkaan, ja tänään sitten nukahti tissille, en antanut nukkua kuin puoli tuntia, kun pidemmät päiväunet on ruvenneet vaikuttamana iltaan aikalailla. No, nyt illalla sitten ruvettiin iltapuuhiin samaan aikaan kuin normaalistikin. Puolisen tuntia menee meillä joka ilta että saan pojan nukkumiskuntoon kun iltapesut ja rasvaukset vie aina aikaa. Poika oli suht kiltisti, kun normaalisti koettelee todella, että saan sen suihkuun ja hammaspesulle jne., mutta nyt meni tosi hyvin. Poika jaksoi iltahommien jälkeen katsella minun kanssani vain yhden kirjan, normaalisti mennään useampi läpi, ja sitten totesi, että "mää nukkuu" ja meni sänkyynsä maaten. Melkein nukahti jo siinä, mutta sitten yhtäkkiä havahtui ja pyysi peiton (omalla kielellään). Sen kun sai, niin nukahti tosi nopeasti. Ihan outoa, kun minulla onkin yhtäkkiä reilu tunti enemmän omaa aikaa illalla
Vähän kyllä mietin, että pitäisikö ne päiväunet jo jättää pois, vai vain lyhentää. Jotenkin poika kyllä on iltapäivisin vähän väsynyt, joten ehkä ne pienet unet on ihan hyvä vielä olla. Tissille sitten nukahtaa, jos kotona nukahtaa päiväaikaan. Onneksi on loma nyt, niin voidaan vähän "testailla" erilaisia päivärytmejä. En tosin aamuisin ole pojan antanut kovin myöhään nukkua, ettei sitten parin viikon päästä ole hankaluuksia edessä kun tarha taas alkaa. Sen verran olen kuitenkin koittanut pitää aikataulua, että poika saisi suurin piirtein sen 12h unta vuorokaudessa.
Pihahommiakin pitäisi kyllä koittaa tehdä, aamusta aikaisin taitaisi olla paras aika ennen kuin päivä kuumenee liikaa. Kyllä on aurinko melkoisen raaka, en mielelläni edes ole auringossa kun ihoa rupeaa kirvelemään aika nopeasti. Mutta eipä sitä kehtaa esim. nurmikkoa lähteä ihan aamukuudelta leikkaamaan :D