Pulinaketju

Onhan mulla noita muka oireita, mutta en jaksa uskoa raskauden mahdollisuuteen ja sillä en edes sitä testiä ole kiirehtinyt. Enemmän uskon että ne menkat vielä alkaa, tälläisellä oudolla tyylillä...mikä taas kertonee että kierto on sekaisin, koska aina ennen minulla on liki kellontarkasti alkanut vuoto ihan kirkkaana ilman tuhruja.
Se vaan on fakta, että kroppa ikääntyy täälläkin ja kremppoja alkaa tulla tähänkin varteen.

Vaan eipä mitään, katsotaan vieläkö kokeillaan. Seuraava yritys toisikin sitten onnistuessaan tammivauvan. Ovistikut ajattelin hankkia, koska nyt oireilin ovistakin niin pitkään
Nii. Voihan niitä tulla. Ja tulee. Mut jos sitä vuotoa ei oo tullu enää yhtään suhrua niin ei se ihan menkalle kuulosta. Kerros oireista :) ?

Etovaa oloa, tissit on hellänä, alavatsaa nippailee ja selkää jomoilee. Välillä puskee hikiaalto päälle vaikken muuta tee kuin istun ja sitten taas saan villasukkaakin vetää jalkaan kun iskee vilu. Se mikä normaaliin pms oireistooni kuuluu, niin mielenkireys on loistanut poissaolollaan.

Juu, ei ole eilisaamun jälkeen tullut edes tuhrua, eikä sitä normi menkkajomotustakaan ole vaikkakin eilen illalla vihloi melko kovastikin alavatsaa jonkun tovin ja ajattelin jo että sieltä se vuoto alkaa. Huomenna pitäisi olla normikierrolla kp1, joten en vielä hypi seinillekään vaan odottelen rauhasda
Okei. No olisin kyl optimistinen. Teehän testi!
Ainaki itseklä noi kivut ja muut kuulostas lupaavalle, muita oloja saattaa tulla ja mennä mut kipu ilman vuotoa kuulostaa hyvälle
Ootko mitannu lämpöö yms?

Muokattu viimeksi:
Tyylipuhdas nega, kuten ajattelinkin.
Herkkä testi ja pissaamatta sen pari tuntia, eikä valkoisempaa testiä varmaan voi edes saada:wacky:
Eli jatkan odottelua ja uutta kiertoa
Oikeesti :eek: :sorry: menee oikeesti usko kaikkeen mikä oloja tekee.
jos toi ei muuks muutu niin täytyy sanoa että uskon yhä vahvemmin siihen tekstiin minkä jenkkisivulta löysin, että nää pienetkin epätasapainot hormoneissa tässä iässä tekee näitä oksetusoloja ja tissikipuja ja jos ja mitä. Osa kellä menopaussi ollut jo kauan päällä kirjoittaa että saa ajoittain raskausoloja. Omatkin vikat kierrot ollu niin totaalisen ”olen raskaana” oloisia.

Mulla ollu kans nyt liiankin seesteinen olo koko ajan, ei mitään pms oireita mihinkään suuntaan koko kierron aikana. No, mä luulen että olen suht herkkä hormoneille noin ylipäätään koska vaihtelut tuntuu vähän joka kierrossa ja myös syödyt lääkkeet tekee herkästi muutoksia mitä taas osalle ei. Lopetin ne estrogeenin puoliskat toissapv ja viivat tummu taas samalaisiks kuin oli ja naama lehahti kukkimaan takaisin ja tukka rasvottuu kamalaksi. Se ”hehkuva” kostea olo mikä tuli noilla kuuden päivän pillereillä katosi. Netissä nopeasti luettuna estrogeenitasot laskee ”omalle tasolle” parissa päivässä tabujen lopetuksesta. Nyt pitäs jaksaa alottaa ne terotulit mutta pelottaa se pinnan palaminen ja muu etenkin nyt kotikoulun kanssa.

Onpa ihana keli. Kävin pikku lenkillä aamusta :joyful:

Liitteet

• 20200411_100046.jpg
    20200411_100046.jpg
    49.4 KB · Katsottu: 117
Oon ihan sekaisin päivissä. Nyt jo kp8. Mies ei oikein jaksa puuhailla. Eilen totesi, että onhan tässä vielä päiviä. Tietää kyllä, että haluja olisi, mutta ei jaksa. Nyt on oireet pahentuneet sädehoidoista selkeästi. Oli äidilleen sanonut, että uimarit puuttuu. Anoppi totesi vain, että nyt on tärkeintä saada poika kuntoon, että pystyy olemaan isänä lapsilleen. Ja että kohta koittaa aika, kun saadaan lapsenlapsia. Tottahan tuo, mutta saahan sitä haaveilla.

Oon ihan sekaisin päivissä. Nyt jo kp8. Mies ei oikein jaksa puuhailla. Eilen totesi, että onhan tässä vielä päiviä. Tietää kyllä, että haluja olisi, mutta ei jaksa. Nyt on oireet pahentuneet sädehoidoista selkeästi. Oli äidilleen sanonut, että uimarit puuttuu. Anoppi totesi vain, että nyt on tärkeintä saada poika kuntoon, että pystyy olemaan isänä lapsilleen. Ja että kohta koittaa aika, kun saadaan lapsenlapsia. Tottahan tuo, mutta saahan sitä haaveilla.
Anoppi on viisas. Näinhän se nimenomaan on. Olemassa olevat lapset tarvii vanhempaansa. Toki se ei haaveilua estä tietenkään.

Noista oloista. Ei se ole välttämättä edes se hcg, joka niitä oloja aiheuttaa, koska minulla olot alkoivat pakastealkiosiirtokierrossa jo silloin kun kierto oli pysäytetty estrogeenillä ja progesteronilla. Siis oksetti jo ennen kuin piikitin hcg:tä, eli kauan ennen kuin koko alkio edes oli ehtinyt kroppaani asti, eli raskaushormonista ne ainakaan eivät tulleet. Missään muussa kierrossa tai kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa ei ollut lainkaan huonovointisuutta.

Oloista.. mulla kans monena kiertona oli vaikka mitä väsymystä, palelua, tissikipua paitsi täs onnistuneessa. Ei mitään ennen ku plussa tuli, vain pieni aavistus. Nii ja vatsa meni ihan kovalle vaikka yleensä on päinvastoin. Että se oireettomuuskin voi olla oire :)

Meillä yritysaika oli pitkä ja siihen mahtui kaikenlaisia oireita ja oireettomuutta, raskauksiakin kolme, joista yksi lapsi. Ainoa varma tapa todeta raskaus on testi ja senkin jälkeen sai odotella, että jatkuuko vai ei.

Niin että testikaupoille!

Nyt on oireita, mutta ne kertovat lähinnä siitä, että perimäruletissa ei ihan kaikki osunut kohdalleen. Ei se haittaa, kun eivät nämä vaarallisia ole. Tänään vaan taas havahduin, että jotkut pääsevät helpommalla. Anoppi ihmetteli varustautumistani, kun minulla oli lippalakki, kuulosuojaimet ja aurinkolasit ulkona. Omasta mielestäni olin ihan normaali.

Jep ja aamen. Näin se on itselläkin. Testi taitaa olla se ainoa merkki. Raskauksia on takana nii monta että jokaisessa oli jokin olo. Ja hoitokiertoja niin monta että olot tuli pelkästään lääkkeistä. Mut sit ei kuitenkaan joka hoitokierrossa samalleen vaikka samat lääkkeet oli käytössä..
Hcg yksinään ei tee mitään oloja, tissiarkuutta ehkä ihan vähän ainakin itselleni. Siis esim irrotuspiikkinä missä sain 10000IU HcGtä.

tuota kuvotus pahoinvointia itsekin sillo kesällä ihmettelin kun kävin mm gynellä. Sitä jatkui sen kaks kiertoo vahvana. Nyt vikat kaks kiertoo sitä oli lähinnä ennen kk alkua niin että huimas ja kuvotti, heikotti niinku alkuraskaudessa :hungover: eikä ennen tätä kolmosta ollu näin

Tänään pn ollu just semmone olo että jps en tietäis missä menen ja mikä on mun tila enkä tääl kirjottelis, olisin testiostoksilla. Aamulla heräsin ihan pöhnässä, lämmöt oli taas 37. Koko päivän särkeny kummallisesti päätä ja oksettaa... roskis haisee toisen huoneeseen. Ei vituta eikä ketuta mut semmonen aivosumu

Suski, minulla pahoinvointi oli läsnä hyvin voimakkaana esikoista odottaessa. Alkoi heti plussauksesta ja kirjaimellisesti olin pää pöntössä useamman viikon ajan. Tätä nuorinta odotellessa etominen alkoi myös heti alussa ja sitä riittikin sitten puoleen väliin saakka, oksentaminen ei niin rajua ollut. Mutta totta, olot voi johtua muustakin, vaikka empä ole omalla kohdalla ennen tälläistä kokenut että oireilen ilman raskautta
Juu, missään nimessä en tarkoittanut sanoa, että et olisi raskaana (toivottavasti olet!), vaan ihan sitä kuinka hämmästynyt itse olin tuossa tilanteessa, kun tiesin, etten varmasti ole raskaana, mutta oksetti kyllä. Ja siinä raskaudessa jokapäiväinen oksentelu alkoi viikolla 4 ja kesti viikolle 19-20 asti, sen jälkeen harveni ja loppui viimeisen kolmanneksen alkupuolella. Lääkitys kyllä loppui jo viikolla 12, mutta oksentelu ei siihen loppunut, vaikka olinkin elänyt siinä toivossa.
Aikaisemmissa raskauksissa ei ollut lainkaan edes huonovointisuutta.
Olisi mahtavaa, jos joku saisi selville, mitä mikäkin hormoni oikeasti tekee, ettei tarvitsisi arvailla. :wacky:

Muokattu viimeksi:
Eipä tarvinnut enempää testejä tuhlailla, kp3 jo menossa. Kierto oli vain 23 päivää. Mietin mahtaako mun 4g vuorokausiannos myo-inositolia liian suuri? Onko muilla kokemuksia että olis isolla annoksella ovis aikaistunut turhankin paljon?

Sharmander tsemppiä kökkökiertoon ❤️

Muokattu viimeksi:
Eipä tarvinnut tuhlata enempää testejä tuhlailla, kp3 jo menossa. Kierto oli vain 23 päivää. Mietin mahtaako mun 4g vuorokausiannos myo-inositolia liian suuri? Onko muilla kokemuksia että olis isolla annoksella ovis aikaistunut turhankin paljon?

Sharmander tsemppiä kökkökiertoon ❤️
Myoinositoli käsittääkseni vaikuttaa kehon insuliinihommiin ja tasaa esim ylipainossa näitä juttuja. Etenkin jos pco taustas. Mä söin inositolia syksyllä isolla annoksella purkin kokeeksi (vaikka tiedän toki ettei se mulla mitään auta kun ei oo noita juttuja vaan pikemminkin päinvastoin) ja ei se vaikuttanu kyllä yhtään minnekään :sad001
Ja kiitos <3

kuikka @Äitykkä-77 ?

mites @Vastavirran akka edistyy?

Sharmander ei näy vuotoa edelleenkään, mutta onhan tässä päivää edessä.

Suski, en ajatellut että viestisi olisi ollut "negattivinen". Lähinnä siis itsekin tarkoitin etten ole tälläisiä oloja koskaan ikinö aikaisemmin kokenut ilman raskautta. Ja eilinen testi oli niin negatiivinen kun vain voi olla etten usko sen edes muuksi muuttuvan. Jotenkin vain ihmettelen miten sekaisin keho meni km:n jälkeen, vaikka eipä se tyhjennyskään mennyt kuin oppikirjoissa

Otettiin eilen yhteen tuon 13v teinin kanssa. Huomaa että pojilla alkaa seinöt kaatuanpäälle kun vuoronperään "kilahtelevat". Kuulin eilen miten paska ja köyhä perhe olemme ja kuinka hän menettää kaverinsa kun ei saa ulkona niiden kanssa olla yms yms... Poika oksensi sitten kerralla kaiken niskaani.
Jotenkin alkoi kiukuttamaankin koko tilanne. Meillä rajoitukset on otettu tosissaan ja pojat ei todellakaan notku kavereidensa kanssa ulkona ja kauppakeskuksissa, jota ikävä kyllä useampi näiden tovereista harrastaa. Ymmärrän että aiheuttaa harmitusta ja ikävä kyllä myös kiusaamista.
Tänään pitäisi pojan leipoa rahkapiirakka...saa nähdä, saako äiti kaulimesta :wacky:
Meitä pidetään noin muutoin ihan friikkeinä kun rajoituksia noudatetaan ns oikeaoppisesti. Kaverin kans täStä just puhuttiin että osa lastenkin vanhemmista tuhahtaa tällaiselle. Mut ei voi mitään. Minä/me ei olla tällasta keksitty.. Ärsyttää vaan että osalle tämä ei merkkaa mitään ja sitten menee tällaiseksi syrjimiseksi

tsemppiä. Toiv ei oo mikään ovuloimattomuus, kysta tai muu typeryys vaan oikea syy menkattomuuteen:(

Mä hajoan tähän omaan olooni. Naama on kuin teinillä, ikinä ollut näin epäpuhdas iho eikä tukka karsea. Tää on levinnyt siis tässä kierrossa käsiin. En tajua ollenkaan.

Eilinen oli todella rentouttava... Teinit teki tooodella hyvää ruokaa ja myös jälkkäriä... Vanhin pojista siivos vanhimman tytönkaa:happy: sitte illalla omalle Kokolle jossa oli ihana tunnelma ja makkarathan piti perinteisesti paistaa:smiley-angelic003ai että on ihanaa asua kauempana.... Aamu alkoi kun vanhin pojista rupes tekeen pienille aamupalaa ja tyhjentää ja täyttää konetta ja mie sain pötköttää ai että en muista tällaista aamua... Ihanat teinit:Heartred:Heartblue

Ärsyttää vaan että osalle tämä ei merkkaa mitään ja sitten menee tällaiseksi syrjimiseksi.
Oma äitini sanoi minun ollessani nuori, että jos joku kaveri lakkaa olemasta kaveri jonkun pienen syyn takia, ei hän sitten kummoinen kaveri ollutkaan. Aito ystävyys kestää kyllä, ja hyvänpäiväntuttuja ei kannata kumarrella. Olin aina samaa mieltä asiasta.

Takaisin