Pulinaketju

:happy093Uutta kiertoo uutta mahista :smiley-bounce013

Mites @Vastavirran akka tilanne kehittyy?

mä katoin illalla itteeni peilistä ja totesin että nainen. Sä olet vanha. Ymmärrä. Sä olet vanha. Joskin mieleltäsi ja kropaltasikaan ehkä et niin muuten sä olet tippunu nuorempien kelkasta kuin hiihdon maailmanmestarit nelikymppisenä. Miksi yrittää uskotella ihmeitä itselleen kun ei niitä tapahtunu helposti vuosia Sittenkään. Mä nauroin kaikille lämmön mittailuille ja sylkitesteille. Oikeesti. Halloo. Nauroin mun kropan kuulostelulle. Vihlomisille ja selkäkivuille. Mä en tähän harhaan lähde nyt mukaan. On ihan hyvä fiilis kun a) en vuoda ja b) mieliala on seesteinen.
Toisekseen mulla on monta lasta. Enemmän kuin aikoinaan uskalsin uskoa saavani. Miksi en olisi tyytyväinen tähän. Miksi kulutan pienimmän lapsuusajan kroppaani kytäten ja unohtaen samalla itseni. Tuntuu että mä valitettavasti hurahdan liian herkästi syvälle tähän touhuun. Pettymykset kiukuttaa ja pinna naukuu. Tämä sopii niille ketkä voi ottaa kierron iloisena yllätyksenä ja tjottailun vain hauskana hupina. Jos kohtalo on mulle lapsen tarkottanu se varmaan tulis ilman näitä kyttäilyjäkin. Aika näyttää. Kai.
Tuttuja mietteitä. Etenkin peilikuvaa on uskominen, mutta onneksi siitäkin pääsee yli ja sen voi hyväksyä. Ikä tekee tehtävänsä, minkäs sillekään mahtaa. Hiljaista luopumista tämä mulla on, ehkä siksi osaan suhtautua rauhallisesti. Pienempi napero on kyllä sitä mieltä, että hän haluaa isoveljeksi.

Niin totta, että paljosta saa olla kiitollinen. Mahtavat lapset saatu, elämä seesteistä, mutta se tunne, että jotain puuttuu, on vielä pirullisen vahva. Siksikin ajattelin rajoja itselleni asettaa, että joskus se on loppu.

Eipä muutosta missään. Tippastelu jatkuu, mutta vähenee ja vähenee. Tylsää.

Tuttuja mietteitä. Etenkin peilikuvaa on uskominen, mutta onneksi siitäkin pääsee yli ja sen voi hyväksyä. Ikä tekee tehtävänsä, minkäs sillekään mahtaa. Hiljaista luopumista tämä mulla on, ehkä siksi osaan suhtautua rauhallisesti. Pienempi napero on kyllä sitä mieltä, että hän haluaa isoveljeksi.

Niin totta, että paljosta saa olla kiitollinen. Mahtavat lapset saatu, elämä seesteistä, mutta se tunne, että jotain puuttuu, on vielä pirullisen vahva. Siksikin ajattelin rajoja itselleni asettaa, että joskus se on loppu.

Eipä muutosta missään. Tippastelu jatkuu, mutta vähenee ja vähenee. Tylsää.
Joo ei mua naaman vanheneminen rassaa. Lähinnä tarkoitin tätä haluatko raskaaksi-leikkiä. Peiliin tuli katsottua lähinnä psykologisessa mielessä.

voihan vuotelu. Ärs.
Ja juu. Aina ne plussat kannustaa. Mut jotenkin tää oman kropan realiteetti on vaan silleen iskeny naamaa vasten jo niin monta vuotta. Kuten joskus taisin kertoa, tuttu meni ulkomaille hoitoon ja sai vielä 40v omista munista yhdeksän blastoa pakkaseen. Kaksi raskautta, molemmat ekoilla siirroilla. Viis vieläkin pakkasessa. Ollaanhan myö immeisetkin niin eri kohdissa tätä hiipumisen prosessia :sorry:

Juur kun pääsin sanomasta.. pms ei nosta päätää vaan tällanen provosoituva mieliala. Mies toivotti jollain vitsikuvalla hyvää naistenpv (ihan hauska se oli, lähinnä mollasi miehiä). Alkoi vituttaa itkunsekaisesti koko viesti. Älkää edes kysykö
Miksi.

Joo ei mua naaman vanheneminen rassaa. Lähinnä tarkoitin tätä haluatko raskaaksi-leikkiä. Peiliin tuli katsottua lähinnä psykologisessa mielessä.

voihan vuotelu. Ärs.
Ja juu. Aina ne plussat kannustaa. Mut jotenkin tää oman kropan realiteetti on vaan silleen iskeny naamaa vasten jo niin monta vuotta. Kuten joskus taisin kertoa, tuttu meni ulkomaille hoitoon ja sai vielä 40v omista munista yhdeksän blastoa pakkaseen. Kaksi raskautta, molemmat ekoilla siirroilla. Viis vieläkin pakkasessa. Ollaanhan myö immeisetkin niin eri kohdissa tätä hiipumisen prosessia :sorry:
Ymmärsin. Vanheneminen on sekä psyykkistä, että fyysistä. Sitten prosessiin tuntuu kuuluvan uskottelu, enhän minä jaksaisi enää aloittaa alusta jne. Jotain suojelumekanismeja lie. Ja kello senkun käy. Armotonta.

Hanskat tiskiin vaan, kyllä se plussa sitten napsahtaa. Eiku.

Ymmärsin. Vanheneminen on sekä psyykkistä, että fyysistä. Sitten prosessiin tuntuu kuuluvan uskottelu, enhän minä jaksaisi enää aloittaa alusta jne. Jotain suojelumekanismeja lie. Ja kello senkun käy. Armotonta.

Hanskat tiskiin vaan, kyllä se plussa sitten napsahtaa. Eiku.
No mä mietin jos vaan keksis ihan jonku muun.. Keksis just niin hankalan jutun että raskaus varmasti sotkis kuviot :shy::hilarious:
Se nypläys polttelis vähän edelleen mut se onnistus paksunakin

No mä mietin jos vaan keksis ihan jonku muun.. Keksis just niin hankalan jutun että raskaus varmasti sotkis kuviot :shy::hilarious:
Se nypläys polttelis vähän edelleen mut se onnistus paksunakin
Hah. No se koira, vai onko ehdoton nou nou? Eikös se sitten olisi se seuraava vaihe. Itsellänikin olisi jäänyt koulu kesken, jos plussa olisi pitänyt. Aina pitää haasteita olla. En silti ymmärrä, miten jotkut ovat ostamassa lastenvaunuja ja muuta sälää, kun tikku vähän punertaa. Itse varmaan vasta syntymän jälkeen peruuttelisin muita suunnitelmia.

Niuho tässä moi.. Naistenpäivässä tärkeintä ei minusta ole se , että Rauno muisti napata Pirkka-tulppaanit kaupasta ja niistä sitten otetaan kuva instaan. Se, että me täällä Suomessa huudetaan kuinka vahvoja naisia ollaan/kauniita ja kaikkivoipaisia, tänään tulisi miettiä miten naisten asemaa voisi parantaa muualla, missä niitä oikeuksia poljetaan ja mm kasvatetaan ne Raunon tuomat tulppaanit. Ps mun tulppaanirahat laitettiin tänä vuonna Naistenpankille. Kaikille aurinkoista naistenpäivää!

Hah. No se koira, vai onko ehdoton nou nou? Eikös se sitten olisi se seuraava vaihe. Itsellänikin olisi jäänyt koulu kesken, jos plussa olisi pitänyt. Aina pitää haasteita olla. En silti ymmärrä, miten jotkut ovat ostamassa lastenvaunuja ja muuta sälää, kun tikku vähän punertaa. Itse varmaan vasta syntymän jälkeen peruuttelisin muita suunnitelmia.
Mä olen jo valinnut aivan varmuuden vuoksi vaunut jos sen taaperon joskus saisin :hilarious: tämä tapahtui varmasti sen takia, että välillä on oltava muutakin guugletettavaa kun raskausoireet ja mahdolliset hormonihäiriöt yli 40 naisilla. :joyful:

Samanlaisia mietteitä tuossa itsellänikin, kun olin yksin kävelyllä. Ovistesti näyttää kolmatta päivää plussaa ja sekös stressaa, kun tuo varmaan viittaa siihen, että munasolu ei halua irrota. Miksen voisi ottaa rennosti tjottaillen tai olisiko järkevää vaan luopua vauva-ajatuksesta. Haluanko mä vauvan tunteakseni itseni nuoremmaksi? Tämä lasten kasvaminen aiheuttaa muassa selvästi kriisiä, koska viimeiset reilut 13 vuotta tässä on eletty lasten ehdoilla ja nyt pitäisi keksiä omaa elämää. Tänäänkin olen ollut itsekseni klo 10.30 lähtien, kun lapset lähti leikkimään Nerfeillä ja mies meni omiin harrastuksiin. Mulle mahtuisi tähän syliteltäväksi yksi vauva oikein erinomaisesti.

Mä olen jo valinnut aivan varmuuden vuoksi vaunut jos sen taaperon joskus saisin :hilarious: tämä tapahtui varmasti sen takia, että välillä on oltava muutakin guugletettavaa kun raskausoireet ja mahdolliset hormonihäiriöt yli 40 naisilla. :joyful:

Heh, sama. Lohduttavaa.

En minäkään. Mulla ei ollu tälle kolmoselle MITÄÄN vielä viikkoa ennen synnäriä. Oli toki säästössä joku body kaks muistona ja niillä
Mentiin. Kaukalo ostettiin et päästiin synnäriltä kotiin. toki olen muutenkin aika minimalisti :hilarious:

ja no joo. Koira ei meille käy eikä muukaan karvanen. Mut ehkä just joku työharjottelu Saudi-Arabiaan vois olla semmonen kiva tai jokin vastaava.

Niuho tässä moi.. Naistenpäivässä tärkeintä ei minusta ole se , että Rauno muisti napata Pirkka-tulppaanit kaupasta ja niistä sitten otetaan kuva instaan. Se, että me täällä Suomessa huudetaan kuinka vahvoja naisia ollaan/kauniita ja kaikkivoipaisia, tänään tulisi miettiä miten naisten asemaa voisi parantaa muualla, missä niitä oikeuksia poljetaan ja mm kasvatetaan ne Raunon tuomat tulppaanit. Ps mun tulppaanirahat laitettiin tänä vuonna Naistenpankille. Kaikille aurinkoista naistenpäivää!
Täällä toinen niuho. Olen ollu aina kaikkea kaupallista vastaan. Sitäkin että tällä päivällä on historia ja perinteet ennen kaupallisuutta. Mutta vaikka musta olisi kiva saada kukkia niin kiitos tuokaa vaikka ens sunnuntaina. Ärsytti mieskin, ei tuonu kukkia eikä muutakaan, mut just tuo viesti. Mä en tätä ajatustani osaa valitettavasti pukea sanoiksi. Mut vähän kuin miksi käydä jouluna haudoilla jos ei muulloinkaan muista. mut siis noin muuten. Aurinkosta naistenpäivää tosiaan <3

Nämäkin kun on aika samat. Raskausolot ja hormonihäröt laughing7

En minäkään. Mulla ei ollu tälle kolmoselle MITÄÄN vielä viikkoa ennen synnäriä. Oli toki säästössä joku body kaks muistona ja niillä
Mentiin. Kaukalo ostettiin et päästiin synnäriltä kotiin. toki olen muutenkin aika minimalisti :hilarious:

ja no joo. Koira ei meille käy eikä muukaan karvanen. Mut ehkä just joku työharjottelu Saudi-Arabiaan vois olla semmonen kiva tai jokin vastaava.

Täällä toinen niuho. Olen ollu aina kaikkea kaupallista vastaan. Sitäkin että tällä päivällä on historia ja perinteet ennen kaupallisuutta. Mutta vaikka musta olisi kiva saada kukkia niin kiitos tuokaa vaikka ens sunnuntaina. Ärsytti mieskin, ei tuonu kukkia eikä muutakaan, mut just tuo viesti. Mä en tätä ajatustani osaa valitettavasti pukea sanoiksi. Mut vähän kuin miksi käydä jouluna haudoilla jos ei muulloinkaan muista. mut siis noin muuten. Aurinkosta naistenpäivää tosiaan :Heartred
Mä oon niin miettinyt tuota haudoilla käyntiä just tuollain! Sanoin jo lapsille, että sirottelette mut jonnekin puun juurellebja hetken voitte jouluna mua miettiä. Ei tartte mennä minnekään hautausmaalle. Mä vahdin taivaasta tai jostain toisesta paikasta teitä kyllä!

Juu kannattaa olla opiskeluiden loppusuoralla ja suunnitella/varata once in a lifetime matka. Varmasti napsahtaa plussa aivan puskista :woot: niin mullekin kävi. Opiskelut jäi kesken ja hitokseen rahaa meni hukkaan kun raskaus ei ole matkan perumisen syynä oikeus rahojen takaisin saamiseen.

Meillä on miehen kanssa ensi vuonna 15-vuotishääpäivä. Ollaan puhuttu, ettei lähdetään taas kahdestaan jonnekin ihanaan paikkaan. 10-vuotishääpäivää juhlistettiin Malediiveillä ja uudistettiin vihkivalatkin (miehen toiveesta!). Varmaan pitäisi jo alkaa matkaa katsella ja varata, eikä miettiä, että mitäs jos silloin on pieni vauva tai raskaana. Samoin olisi ensi vuonna kuopukselle
luvattu kahdenkeskinen 10-vuotismatka. Isoveljien kanssa olin myös silloin kun täyttivät 10. Auttaisko nämä raskautumiseen :smiley-bounce013

Esikoiselle ostin vaunut ja kaukalot 3 kk ennen laskettua aikaa, ja esikoisen jälkeen kaikki tavarat laitettiin varastoon odottamaan toista. En tiedä, kuka olisi purkanut tavarat varastosta jos toista ei olisi tullut, ainakaan minusta ei olisi siihen ollut.

Esikoiselle ostin vaunut ja kaukalot 3 kk ennen laskettua aikaa, ja esikoisen jälkeen kaikki tavarat laitettiin varastoon odottamaan toista. En tiedä, kuka olisi purkanut tavarat varastosta jos toista ei olisi tullut, ainakaan minusta ei olisi siihen ollut.
Ymmärrettävää. tosin itse olin aina asennoitunut että toinen ei ehkä koskaan tule. Ja ihan periaatteesta halusin myydä kaukalot ja muut romppeet veks. Eihän se silti helppoa ollu.

Takaisin