Pulinaketju

Vai koittaisiko kroppa puhkaista follikystaa monessa vaiheessa? Tulisi usea ovis piikki testeihin?

Ja mikä on toimintamekanismi siinä, että primo hävittäisi kystan? Ja kummanlaisen?

Mä oon niin pihalla!
Ei, kun tässä on pohdittu sekasin vähän kaikkea. Siis kysta voisi reagoida raskaustestiin ja jatkuvaa ovisplussaa noin muuten vaan. Mutta ei näistä kukaan tolkkua ota, elä huoli. Tuumailuja siis vaan.

Vieläköhän tänne mahtuis yks pulisija lisää? :)

Melkein 13 viikkoa elämää neljän seinän sisällä ja alkaa jo ainakin jonkun valtakunnan juttuseuraa kaipailemaan.

Oon muistaakseni esittelyketjuun jotain raapustellutkin..
Hyvin mahtuu! Tervetuloa!

Vieläköhän tänne mahtuis yks pulisija lisää? :)

Melkein 13 viikkoa elämää neljän seinän sisällä ja alkaa jo ainakin jonkun valtakunnan juttuseuraa kaipailemaan.

Oon muistaakseni esittelyketjuun jotain raapustellutkin..
Mahtuu mahtuu :singing:!
Samaistun tuohon neljän seinän syndroomaan, mulla onneksi pakottaa ulos nuo elukat, nyt vauvakin kokeneesti kulkee takin sisällä mukana, myssy heinän peitossa. Mutta onhan taas hitaampaa lähteminen ja tekeminen - en valita :facepalm:, mutta on se oma syndroomansa tämäkin :Heartred.
Tänään mentiin jääretkelle lähes koko porukalla, se on ihan parasta pään tuuletusta mulle. Alkaa mieli taas kaivata luontoon pois seinien suojasta. Kiitollinen kyllä näistä seinistäkin :grin, olis vähän eri murheet jossain telttaleirillä pikkulasten kanssa..

Peppipupu, kuukautiskierto on hormonien suhteen vähän kuten heiluri. Edellisen hormonin nousu aiheuttaa seuraavan hormonin nousun. Joskus käy niin, että keinuliike vaimenee, eikä nousu enää riitä käynnistämään seuraavan hormonin nousua, ja sitten on ovulaatio myöhässä tai jää pois, kuukautiset myöhässä tai jäävät pois. Kroppaa saattaa yrittää nostaa hormonia uudestaan saman kierron aikanakin, siksi joillain tulee ovistesteissä tummumista useamman kerran, joka ei kuitenkaan riitä ovulaation käynnistykseen, koska kunnollinen nousu puuttuu. Terolut ja primolut ymmärtääkseni antavat heilurille vauhtia, jotta seuraava kierto alkaisi paremmin. Ja tuohon perustuu myös se, kun lääkärit eivät helposti määrää luomukierron alkavaan raskauteen keltarauhastukea; jos heilurin liike on kunnollinen alkukierrossa, ei tukea tarvita loppukierrossakaan, ja jos taas kierto on mennyt mönkään jo alkukierrossa, ei siellä ole mitään tuettavaakaan.

Jos follikkeli ei puhkea, ei tapahdu ovulaatiota. Silloin myös kuukautiset usein myöhästyvät. Kroppa saattaa yrittää ovulaatiota useamman kerran sen kierron aikana, mutta munasolu voi olla siinä vaiheessa ylikypsä eikä se enää pysty hedelmöittymään.

Meillä on tänään juhlittu keskimmäisen synttäreitä. Nyt aika naatti.

Sain miehen eilen kellistettyä, mutta toivottavasti myös tänään, niin ei ainakaan olisi talletteluista kiinni. Tänään muuten ovistestissä vielä eilistäkin vahvempi viiva eli ehkä vasta ovis tulollaan. Tai sitten ei meinaa millään irrota.

Peppipupu, kuukautiskierto on hormonien suhteen vähän kuten heiluri. Edellisen hormonin nousu aiheuttaa seuraavan hormonin nousun. Joskus käy niin, että keinuliike vaimenee, eikä nousu enää riitä käynnistämään seuraavan hormonin nousua, ja sitten on ovulaatio myöhässä tai jää pois, kuukautiset myöhässä tai jäävät pois. Kroppaa saattaa yrittää nostaa hormonia uudestaan saman kierron aikanakin, siksi joillain tulee ovistesteissä tummumista useamman kerran, joka ei kuitenkaan riitä ovulaation käynnistykseen, koska kunnollinen nousu puuttuu. Terolut ja primolut ymmärtääkseni antavat heilurille vauhtia, jotta seuraava kierto alkaisi paremmin. Ja tuohon perustuu myös se, kun lääkärit eivät helposti määrää luomukierron alkavaan raskauteen keltarauhastukea; jos heilurin liike on kunnollinen alkukierrossa, ei tukea tarvita loppukierrossakaan, ja jos taas kierto on mennyt mönkään jo alkukierrossa, ei siellä ole mitään tuettavaakaan.

Jos follikkeli ei puhkea, ei tapahdu ovulaatiota. Silloin myös kuukautiset usein myöhästyvät. Kroppa saattaa yrittää ovulaatiota useamman kerran sen kierron aikana, mutta munasolu voi olla siinä vaiheessa ylikypsä eikä se enää pysty hedelmöittymään.
Tämä oli pirun hyvin selitetty. Justiisa näin

@Mallura toki mahtuu!!

Prkl vähän semmonen olo että vuoto alkaa liian aikaisin. Pitääkö mun ny alottaa ne terot jo nyt :wtf::wtf::wtf: !?
Iltapv oli kova pahoinvointi autolla ajaessa. Meni ohi kuitenkin. Lie oli vitamiinista. Nyt ihan peruspentti olo :sleep011

Kyllä mä samalla pohdin sun ovistestejä ja kaikkea ja mun outoa kroppaa. Sain muuten myös lääkäriltä huutia, että ei olisi saanut napata letroja noin montaa kertaa.
Jep. Ota nyt noista tikuista tolkkua. Tuosta en olekaan kuullut. Onkos se niin, että nuo saattavat myös lisätä kystia?

Tämä oli pirun hyvin selitetty. Justiisa näin

@Mallura toki mahtuu!!

Prkl vähän semmonen olo että vuoto alkaa liian aikaisin. Pitääkö mun ny alottaa ne terot jo nyt :wtf::wtf::wtf: !?
Iltapv oli kova pahoinvointi autolla ajaessa. Meni ohi kuitenkin. Lie oli vitamiinista. Nyt ihan peruspentti olo :sleep011
Oireet on kyllä hyvät, mutta hieman ajoissa. Terotesti, kannatan. Mielenkiintosia kaikki yhden henkilön kokeet.

Voi luoja tätä suklaanhimoa :arghh: Alkaa olla jo ihan kohtuuttomissa määrissä mokoma. Muutenkin taidan olla melkoinen sokerihiiri, en kyllä saisi olla, kun sokerinsieto on heikentynyt :confused: En vaan jaksa tehdä tarvittavia korjausliikkeitä just nyt yhtään mihinkään. Aterioilla kyllä syön terveellisesti, ja tykkään salaateista ja kasviksista tosi paljon, mutta silti suklaata menisi vaikka miten paljon. Tai jotain pullaa ja keksejä :facepalm: Noh, jospa jossain vaiheessa jaksaisi. Tässä iässä kyllä pitäisi jo tehdä jotakin heti, eikä kohta.

Oireet on kyllä hyvät, mutta hieman ajoissa. Terotesti, kannatan. Mielenkiintosia kaikki yhden henkilön kokeet.
Tämä juuri. Nää menettäny aikaa sitten uskottavuuden juurikin siksi että ne tuppaa tulee väärissä kohtaa kiertoon tai tärppiin nähden.
Hittooo... Kun ei huvittas alkaa niitä nappailla vielä. Ollu taas pitkästä aikaa semmonen seesteisempi olo niinku kesä kierroissa, pinnan liiallinen pamahtelu ainakin toistaiseksi pysyny pois. Ehtii toki aamulla alkaa :laughing001

Voi luoja tätä suklaanhimoa :arghh: Alkaa olla jo ihan kohtuuttomissa määrissä mokoma. Muutenkin taidan olla melkoinen sokerihiiri, en kyllä saisi olla, kun sokerinsieto on heikentynyt :confused: En vaan jaksa tehdä tarvittavia korjausliikkeitä just nyt yhtään mihinkään. Aterioilla kyllä syön terveellisesti, ja tykkään salaateista ja kasviksista tosi paljon, mutta silti suklaata menisi vaikka miten paljon. Tai jotain pullaa ja keksejä :facepalm: Noh, jospa jossain vaiheessa jaksaisi. Tässä iässä kyllä pitäisi jo tehdä jotakin heti, eikä kohta.
Musta on tullu kans. Liittyy tähän kotona oloon. Silloin ku söi järkevämmin ja vähemmän kaikkee niin ei ollu niin sumea olokaan. Nykyään menee helposti levy päivään. Imetys toki lisää himoa mut pitäs tajuta vähentää kun enää ei imetäkään niinkun pikkuvauvaa

Täälä on tiuhatahti puuhastelussa:grin
Tois nyt vain tuloksen.. Aikasemmin en edes oo miettinyt etteikö tärppi kävis mut en tiiä miks nyt oon ruvennu miettiin

Mä kattelin mun menneiden kiertojen pituuksia ja listasin siitä lähtien, kun oon ylös muistanu laittaa (11/2018). Pistän kuvan liitteeks. Siinä siis kierron pituus/kk. Jonkin sortin lyhenemistä havaittavissa.

Muoks. Yks 30pv kierto puuttuu välistä, kun alkoi menkat elokuun alussa ja vimppana päivänä.

Liitteet

• 20200307_214505.jpg
    20200307_214505.jpg
    12.1 KB · Katsottu: 119
Muokattu viimeksi:
Tämä juuri. Nää menettäny aikaa sitten uskottavuuden juurikin siksi että ne tuppaa tulee väärissä kohtaa kiertoon tai tärppiin nähden.
Hittooo... Kun ei huvittas alkaa niitä nappailla vielä. Ollu taas pitkästä aikaa semmonen seesteisempi olo niinku kesä kierroissa, pinnan liiallinen pamahtelu ainakin toistaiseksi pysyny pois. Ehtii toki aamulla alkaa :laughing001
Just niin. Ootko muuten ollut raskaana tyyni? Itse taidan olla silloin melkoisen ärhäkkä. Tai normaalia räiskähtelevämpi. Mulla ei ole muuten pms näkynyt hetkeen. Sekin jo jättänyt. Kääk. Ukolla flunssa ja naukuu, eikä siihenkään ole vielä hihat palaneet. Mittailee kuumetta ja hokee, että arvasinhan, järkyttävä kuume, 37,1. Jep.

Vaikka niin, kyllä oikeasti voi tuo vähän päälle 37 olla jollekin tuskaisen olon tuoja. Itse en kuumetta välttämättä edes huomaa ennen kuin se lähenee 39.

Toi on totta heti ku vähän yli 37 miehellä on ihan tööt ja se jos kukaan ei helpolla kaadu... Töihin on mentävä vaikka oisit oksutaudissa

Just niin. Ootko muuten ollut raskaana tyyni? Itse taidan olla silloin melkoisen ärhäkkä. Tai normaalia räiskähtelevämpi. Mulla ei ole muuten pms näkynyt hetkeen. Sekin jo jättänyt. Kääk. Ukolla flunssa ja naukuu, eikä siihenkään ole vielä hihat palaneet. Mittailee kuumetta ja hokee, että arvasinhan, järkyttävä kuume, 37,1. Jep.
En todella :laughing001 raskauden hehku ja minä ei sovita samaan lauseeseen :hilarious: Tai no, sanotaanko että oikeasfaan joka raskaus on menny mielialallisesti vähän omalla tavallaan mutta kyllä se melkosta vuoristorataa on. Ja mulla selvin ja vahvin hallitseva piirre raskaana (ainakin alussa) on se tolkuton ja loputon väsymys. Se lisää entisestään hermojen kiristelyä.

Ja jooo onhan tolle vähän nimikin, miesflunssa :hilarious: Se on kaiketi ylipäätään ihan todennettu että hormonaalisestikin me naiset on tehty kestämään kaikkea paremmin ja mies saattaa ihan oikeesti olla kuoleman kielissä vähemmästä.
Ja jep, mä kans koen itseni sänkypotilaaksi vasta kun alkaa olla 39 kuumetta.

Takaisin