Helena80
Keskustelun kolmiottelija
Ihanasti tsempattuMuista, että tulos oli vaan sen päivän. Siis joku sissi siimahäntä saattaa olla kuitenkin sinne päässyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ihanasti tsempattuMuista, että tulos oli vaan sen päivän. Siis joku sissi siimahäntä saattaa olla kuitenkin sinne päässyt.
Imetyksestä piti kommentoida. Minulla ei ole koskaan maito noussut kunnolla. Jo sairaalassa ollaan pullo tarvittu. Maito on loppunut kokonaan vauvan ollessa n. 5kk. Jokaisen kohdalla sama. Kovasti olisin halunnut imettää pidempään. Itse kannustaisin imettämään pitkään, jos vain on mahdollista. Podin niin huonoa omaatuntoa ja pidin itseäni huonona äitinä. Ihan turhaan, nyt sen ymmärrän. Siskoni ja äitini ovat pystyneet täysimettämään aina eivätkä ymmärrä minua sen takia kunnolla.
Imetyksestä piti kommentoida. Minulla ei ole koskaan maito noussut kunnolla. Jo sairaalassa ollaan pullo tarvittu. Maito on loppunut kokonaan vauvan ollessa n. 5kk. Jokaisen kohdalla sama. Kovasti olisin halunnut imettää pidempään. Itse kannustaisin imettämään pitkään, jos vain on mahdollista. Podin niin huonoa omaatuntoa ja pidin itseäni huonona äitinä. Ihan turhaan, nyt sen ymmärrän. Siskoni ja äitini ovat pystyneet täysimettämään aina eivätkä ymmärrä minua sen takia kunnolla.
Kysehän on tilastoista. Oman kokemusmaailman perusteella ei siis voi johtopäätöksiä tehdä.Ja yleisenä pohdintana.. aina puhutaan että imetys on avain kaikkeen parempaan. No, esim minua on imetetty maks 1kk ja kiinteät siihen aikaan aloitettu sika aikaisin. Ei oo paino-ongelmia ja harvoin olen oikeesti kipeänäkään. Esikoinen samaten, ei ole juurikaan koskaan kipeä. Ja jos on nii menee vrk ohi. Ehkä kerran vuodessa sairastaa mitään. Imetys tosiaan loppui lyhyeen ja kiinteät aloitettiin aikaisin. Ei ole allerginen enää yhtään millekään kun maitoallergia väistyi. Kakkonen täysimetetty ja n 6kk aloitettu kiinteät. Erittäin herkästi kipeä, astmaatikko ja monelle allerginen. Kolmosesta vaikea sanoa vielä mut jo nyt herkemmin kipee ku esikoinen aikanaan. Kaikki ihan yhtä laiheliineja. Esikoinen tosin semmonen voimakas ja lihaksikas, päihittää jo kestävyydessä minut esim luistelussa ja uinnissa. Toki tiedän pitkäkestoiset vaikutukset ja kaiken muun mutta näin jo (vain) kolmen kokemuksella imetys ei ole ollut ratkaiseva esim sairastavuudessa
Juu ei tietenkään voi. Siksihän sanoinkin että tällä Vain kolmen otannalla enkä sanonutkaan että teoria on yleispätevä. Mutta asioihin vaikuttaa muukin kuin vain imetys. Monesti täysim imettämättömillä on muutenkin elintavoissa ja elintasossa ehkä asioita jotka vaikuttaa. Ei edelleenkään aina mutta monesti moni muukin tekijä kulkee käsikädessä, ei se imettikö vai ei.Kysehän on tilastoista. Oman kokemusmaailman perusteella ei siis voi johtopäätöksiä tehdä.
Meillä näyttäisi etäisesti siltä, että alatiesynnytys säästää sairauksilta paremmin kuin sektio. Jos siis oman perheen kokemuksella olisi tilastollista merkitystä.
Kaksi ensimmäistä on syntynyt alateitse ja imetetty noin vuoden, kiinteät aloitettiin siihen aikaan 3-4kk:n iässä. Tämä kolmas oli sektio, täysimetystä noin puoli vuotta, imetystä kokonaisuudessaan noin 1,5 vuotta.
Esikoinen sairasti vähiten, kakkosella oli korvakierre ja muutamia muita viruksia ja tulehduksia. Kolmosella on mittava sairaushistoria, mutta mistä sitä tietää, olisiko vielä enemmän, jos ei olisi imetetty. Ensimmäisen vuoden oli aika terve.
Minulla kakkosella oli rs-virus alle 2kk:n iässä, täysimetyksellä. Ei siis mitään takuita, ettei imetetty sairasta.Juu ei tietenkään voi. Siksihän sanoinkin että tällä Vain kolmen otannalla enkä sanonutkaan että teoria on yleispätevä. Mutta asioihin vaikuttaa muukin kuin vain imetys. Monesti täysim imettämättömillä on muutenkin elintavoissa ja elintasossa ehkä asioita jotka vaikuttaa. Ei edelleenkään aina mutta monesti moni muukin tekijä kulkee käsikädessä, ei se imettikö vai ei.
Ja onhan imetyksellä tottakai monta muutakin etua mutta esim läheisyys ja muu on saatavissa myös pulloruokinnalla. Mun mielestä äitejä syyllisetetään ihan liikaa. Mullekin sanottiin lääkärin taholta (kun olin 6kk esikoisen kans Rsviruksessa) että se on kato semmonen juttu että kun et imetä niin taudit tulee.
Ei tod niin.Minulla kakkosella oli rs-virus alle 2kk:n iässä, täysimetyksellä. Ei siis mitään takuita, ettei imetetty sairasta.
No. Kokemuksella voin sanoa että juu ja ei. Olen itsekin nähny keltarauhasen joka oli aivan selkeä donitsi. Ydellä kerralla en nähny eikä lääkärikään mutta sanoi että juujuu limis on keltarauhasvaikutteinen ja kaunis että olet ovuloinut. Alkio siirrettiin. Kolmannella sanoi että epäily oviksesta on limakalvon perusteella, mutta ei näy keltarauhasta. Joten ota ja tiedä. Yks gyne väitti verisuonen poikkileikkauksia follikkeleiksi.Sharmander, en ole testannut. Ajattelin, että se lääkäri olisi nähnyt jos olisi ollut keltsi jossain?
Mutta sä olet kuitenkin imettäny ja yrittäny. Rakastava ja hyvä äiti oot!Mulla se kyllä tarkoittaa just sitä ja kaikki imetykseen liittyvät jutut ja avut kokeiltu ja näitä ongelmia ei ollut noitten 4-5 syntymän kohdalla mut nää 3 viimesintä