Pulinaketju

Täällä on ihan järkyttävä lima vallankumous ottanut vallan, ja muuten venyy sekä paukkuu. Mutta voiko tämä nyt vielä olla tuohon tyhjennykseen liittyvää limoilua vai mitä hemmettiä nyt tapahtuu... Koska tälläisiä limaleikkejä en ennen olekaan kokenut.

Voisinko muuttua yön aikana vaikka mieheksi, olisi ehkä asteen verran helpompaa tämä elo:laughing021
Millon sulla loppu vuoto? Kaikkeahan sitä voi tosiaan. Ja ainakin jos on hommaillu hiljan niin joskus jostain syystä se kama venyy ja paukkuu ulostullessaan :hilarious::rolleyes:

Meillä poika ei nukkunut vaunuissa kuin max puoli tuntia vauvanakaan, ja senkin kävelylenkin aikana, tosin sillä ei ollut merkitystä, liikkuivatko vaunut vai eivät, aina heräsi puolen tunnin unien jälkeen. En edes sitten yrittänyt nukuttaa ulos, joten on isoimman osan unistaan nukkunut sisällä. Olihan se itselle jotenkin helpompi, kun sisällä olin aina kuulolla itse ilman itkuhälytintä.

Juuri tänään taas vaan havahduin siihen, miten paljon poika on ihan yhtäkkiä kasvanut. Pitää ruveta jo ostamaan n. 100cm vaatteita :shy: Poika on kohta 2,5v. Niin se vaan kasvaa hurjaa vauhtia :Heartblue

Mä oon kans ihan last decade mamma. Mun vaunut on jostain saatu, erimerkkisillä jalkapusseilla, sadesuojilla sun muilla. Vaunut pursuaa isoja omia taljoja, ei todellakaan mahduttais mihinkään ihmisten ilmoille tällä paketilla, flintstones. Suosiolla kiskon liinaan aina liikkuessa ahtaasti, vähemmän liikkuvia pakattavia osia.
Kaukalokin tuli joltain ilmatteeks, telakkakin mukana.. Jäi autotalliin mokoma telakointihärveli, en halua liikaa rajoittavia tekijöitä autoon - paikkojen täytyy joustaa nopeasti ja helposti lennosta.

Meilläkin on nukuttu päikkärit aina sisällä. Joskus yritin nukuttaa parvekkeella vaunuihin, mutta hirveä huuto tuli. Ei ylipäätään viihtynyt vaunuissa yhtään, liikkuvissa vaunuissa saattoi joskus nukkua mutta paikallaan olevissa ei koskaan. Sisällä nukuttaminen on musta ollut muutenkin kätevämpää, kun ei ole tarvinnut pukea ja riisua ja miettiä, onko vaatetta sopivasti.

Meillä on nyt jäämässä päikkärit pois kotipäivinä (päiväkodissa kyllä nukkuu), ja se on mulle tuskan paikka. :sour: Aiemmin poika nukkui helposti kolmekin tuntia, ja se oli niiiin luksusta - ruhtinaallisesti omaa aikaa keskellä päivää!

@Kuunsilta tutulle kuulostaa. Esikoisen kanssa tuli lenkkeiltyä pitkin metsiä että nukkui, havahtui aika herkästi kaikkeen. Ja kaikilla näillä on ollut niin että kun liike lakkaa niin unet lakkaa. Vuoden kohdalla lopetin kaikilta sen homman, ovat siirtyneet tyystin sisäunille ja ne unet on sujuneet sitten hyvin ilman sen suurempaa heräilyä 1,5-2h.

ärs pkele. Mikä tässä on että aina tulee näihin päiviin säätöä. Joku kukkuu ja yks yksii ja toinen heräilee. Voi jospa :shifty::dead:

Minulla kaikki kolme lasta ovat nukkuneet ulkona hyvin 1-3h. Kaksi ensimmäistä siirtyivät sisälle 1,5-vuotiaina ja unet lyhenivät 1-1,5 tuntiin. Tämä kuopus ei nukahda sisälle mitenkään, vain minulla menee hermot ja koko loppupäivä pilalle. Kesällä tosin on ollut pulmana, kun ulkona ei ole tarpeeksi viileää.

Meillä on nyt jäämässä päikkärit pois kotipäivinä (päiväkodissa kyllä nukkuu), ja se on mulle tuskan paikka. :sour: Aiemmin poika nukkui helposti kolmekin tuntia, ja se oli niiiin luksusta - ruhtinaallisesti omaa aikaa keskellä päivää!

Meillä on sama tilanne! Jotenkin on minullakin hirveän vaikeaa sopeutua siihen, että poika ei aina nuku päiväunia kotona ollessa :confused: On kyllä väsynyt ja tarvitsisi ne unet, mutta ei aina syystä tai toisesta vaan malta rauhoittua niin pitkäksi aikaa, että nukahtaisi. Joskus kakkahätä varmasti häiritsee, joskus taas joku muu syy pitää liikkeessä. Sitten se onkin yhtä kenkkuilua ja kiusantekoa miltei koko loppupäivä, kun poika on niin väsynyt :dead:

Nyt on taas pitkästä aikaa ollut öisin itkua yhden tai kaksi kertaa, eri kellonaikoihin. Josku puolen yön tietämillä, joskus taas aamuyöllä, joskus molempiin aikoihin. Itku kyllä loppuu itsekseen hyvin lyhyessä ajassa, mutta itseltä uni katoaa kun monesti olen ehtinyt jo pukea päälleni ja herätä kunnolla siinä touhussa, niin eipä se uni tule sitten ihan heti. Ehkä joku kehitysvaihe on taas menossa tms.. Puhetta ainakin tuntuu opettelevan aikamoiseen tahtiin.

Illalla huomasin myös sen, että poika on ruvennut kiinnittämään huomiota erilaisiin ääniin nukkumaanmenon aikaan, siis niihin normaaleihin kodista kuuluviin ääniin, esim. kissojen kulkemisiin, ilmalämpöpumpun kohinoihin ja rutinoihin, joita se pitää esim. puhdistaessaan itseään, iskän liikkumisiin jne.. Eilenkin havahtui unesta ihmettelemään ilmalämpöpumpun pitämiä ääniä. Kerroin, mistä ne äänet tulee, ja poika meni takaisin maate ja nukahti saman tien uudelleen. Onkohan tuokin merkki jostain kehitysvaiheesta :wideyed:

Omanapaa. Taas tummemmat viivat kuin eilen. Kp15. Eli lasken varmaan tämän vasta dpo-1 :hungover: Eilen täälläkin kevätkylvöjä, kannattaako ny tänään taas vai huomenna. Molemmat tuskin onnistuu :hilarious::shifty:
Lämmöt on korkealla vissiin tän nuhan takia joten tästä ei taas tule sen kummempaa indikaattoria :wtf:

Raukkis tässä moi.. Hypistelin eilen kaupassa testejä, mutta en sit ostanut. Ja nyt lämmötkin selkeästi laskussa. Ja jotenkin pelkäisin jopa sitö 1% plussaa kun se menee tän ikäisenä niin usein keskenkin.

Tänään on se suunnittelu. Sitä odotan. Kuitenkin noi prosentit huikeasti paremmat.

Raukkis tässä moi.. Hypistelin eilen kaupassa testejä, mutta en sit ostanut. Ja nyt lämmötkin selkeästi laskussa. Ja jotenkin pelkäisin jopa sitö 1% plussaa kun se menee tän ikäisenä niin usein keskenkin.

Tänään on se suunnittelu. Sitä odotan. Kuitenkin noi prosentit huikeasti paremmat.
No pöh. Mä taas ajattelen et aina pitää testata jos on yhtään edes mahkuja siihen et olis tapahtunu poikkeus kierrossa :rolleyes: edes ovistikulla :hilarious:
Peukut neuvontaan !

Ainii. Kokeilin huvikseen. Tollaseen raskauskeijun siniseen raskausliuskaan muuten tulee haalukka viiva kun ovis käsillä. En saa tällä kakkapuhelimella kuvaan mut ihan selvä viiru
88F7CF12-8FB1-45BA-B48F-93D49B4F0AEF.jpeg

Muokattu viimeksi:
Vuoto hiipui torstain aikana, pe ihan muutama hassu pieni viiru enää oli nähtävissä ja lauantaina alkoi se limaleikki, joka näyttää nyt loppuneen kuin seinään... Kuivaa kuin saharassa ja ihankuin normimenkkojenkin jälkeen. Eli varmaan ihan asiaankuuluvaa... Ja jos nyt yhtään sinnepäinkään luen kehoani niin menkat varmaan tulee tuolla 22. päivän tienoilla... Eli odotan niitä jo ensi viikoksi :excited001

Meillä ei vauva kyllä vaunuissa nuku, pienet torkut saattaa ottaa mutta ei puhettakaan että esim parvekkeelle voisi laittaa päikkäreille. Nyt oon alkanu manaamaan noita meidän kärryjä, niin hyvät ja tukevat kun ovatkin mutta autoon pakatessa meinaa aina savu tuprahdella korvista. Pitäisi varmaan kevyemmät kärryt hankkia ostosreissuja varten.

Turvakaukalon telakkaa en olisi mistään hinnasta vaihtanut pois, oli niin helppoa vain napssuttaa istuin paikalleen ja irti kun liikuttiin autolla. Ja istuimessa ehdottomasti halusin että kääntyy auton oveen päin, jotta tälläisen hukkapätkän on helpompi lapsi laittaa vöihin.
Voi että. No jokatapauksessa kylvöjä tähän väliin! Ei se ota jos ei annakaan <3

Mulla on myös edellisissä kierrossa ollut vielä selkeämmin oireita ja silti nega. Esim viimeksi huimausta ja mahanesteet tuli pari kertaa aamulla suuhun. Silti nada.

Takaisin