Pulinaketju

Onko kellekään tullut päänsärkyä teroista? Mulle iski nyt aivan tosi kumma särky. Aaltoilevaa särkyä. Päänsärkyhän toki on listassa mainittu mahdollisena oireena.
Paljon mahdollista kyllä, että niistä johtuvaa olisi. Mulla ei ole ollut, paitsi silloin kun keltarauhanen alkaa hyytyä. Eli lopettamisen jälkeen. Sitä on mulla ollut myös Terovapaissa kierroksissa.

Äh, taas näpsyttelin ties mitä vika-arviointeja viesteihin :shifty: korjasin kyllä oikeiksi jälkikäteen!

Meni sitten hermot pojan nykyiseen turvaistuimeen kun en saa sitä asennettua paikoilleen pystympään asentoon takapenkille selkä menosuuntaan, vaikka miten tavasin ohjeita. Suuremmalla kallistuksella se pysyi hyvin paikallaan, mutta nyt heiluu miten sattuu :confused: Britax Römerin Two-way siis kyseessä. Tilasin sitten uuden, toisen merkkisen turvaistuimen, joka ei ollut kauhean kallis (200e), mutta videoiden perusteella fiksummin asennettavissa selkä menosuuntaan kuin tuo Two-way. Jos rahaa olisi ollut "rajattomasti" käytössä, niin olisin varmaan ostanut telakkamallisen ratkaisun. No, jospa sillä uudella pärjäisi jonkin aikaa, mielenkiinnolla odotan, minkälainen se on :wideyed: Muoks. Merkki on Axkid Move.

Meillä on Axkidin istuin. Tosin Minikid, mutta oon tykänny siitä tosi paljon. Mä en halunnut telakallista istuinta vaan laadukkaan ja turvallisen vöillä kiinnitettävän, koska menee niin pitkään, että voi siirtää suoraan turvavyöistuimeen. Mä en halunnut tohon kolmen istuimen rumbaan lähteä. Ja koska noi telakalliset istuimet on tosi kalliita.

Paljon mahdollista kyllä, että niistä johtuvaa olisi. Mulla ei ole ollut, paitsi silloin kun keltarauhanen alkaa hyytyä. Eli lopettamisen jälkeen. Sitä on mulla ollut myös Terovapaissa kierroksissa.
tämäkin totta. En tiedä liittyykö siihen itsellä että omat hormonit romahtaa taustalla mutta tabut pitää vuodon pois ja provosoi päänsärkyä. Yleensä tulee joskus dpo7-9 välillä

Meillä on Axkidin istuin. Tosin Minikid, mutta oon tykänny siitä tosi paljon. Mä en halunnut telakallista istuinta vaan laadukkaan ja turvallisen vöillä kiinnitettävän, koska menee niin pitkään, että voi siirtää suoraan turvavyöistuimeen. Mä en halunnut tohon kolmen istuimen rumbaan lähteä. Ja koska noi telakalliset istuimet on tosi kalliita.
Meillä on myös turvavöillä kiinnitettävä istuin, koska se on 25 kiloon asti sopiva. Lapsi on pikemminkin painava kuin pitkä, joten isofix-kiinnitteisessä istuimessa painoraja tulisi aiemmin vastaan. Meillä on molemmissa autoissa Besafe izi plus. Ollaan oltu tyytyväisiä.

Minäkin tilasin tän pienimmän penkin Saksasta. Säästi jonkun 100€. En tiedä sit oliko järkevää. Tuli kyllä nopeasti. Tää on Britax römer dualfix i-size tai joku semmonen. Saa käännettyä sitä istuinta ”lennosta”. Tämä valikoitui koska oli kapein mahdollinen. Keskimmäisellä on Britax Römer turvavyöistuin Kidfix. Isofixillä molemmat. Isoin 10v on ilman mitään kun ei mahdu kolmea vekotinta taakse.
Aikanaan esikoisella ja keskimmäisellä oli Besafen istuin minkä sai selkä ja naama meno suuntaan mut se on niin iso römiskö ettei taakse olis mahtunu keskelle enää ketään.

Muokattu viimeksi:
Meillä on vauvalla Be-Safe Izi-Sleep, koska sen saa rattaissa käännettyä suoraksi makuuasentoon. Sillä on myös isofix-telakka, joten sitä on helppo siirtää rattaista autoon ja takaisin.

Kun tuo jää pieneksi, seuraava on Britax Römer Dualfix, eli isofix-kiinnityksellä oleva istuin, joka pyörii telakassa nappia painamalla, joten lapsi on helppo laittaa siihen ja sitten pyöräyttää istuin haluamaan suuntaan. Esikoinen käytti tuota 9 kk iästä lähes nelivuotiaaksi, mutta sitten se alkoi jäädä pieneksi. 3,5-vuotiaaksi oli selkä menosuuntaan.

Nyt esikoinen käyttää jotain Be-Safen turvavyöistuinta, istuin on autossa kiinni isofixillä, ja lapsi siinä auton turvavöillä.

Menee aika hyvin näin, kun esikoiselta saa aina vauvalle seuraavan istuimen.

Toiveikkaana kyllä odotan sitä uutta turvaistuinta, olikohan siinäkin nyt 25kg painoraja kuten tuossa Two-wayssakin. Poika painaa nyt kai reilut 14kg, joten painon puolesta menee ehkä pitkäänkin.

Mä syön lisäravinteita vaihtelevalla menestyksellä paljon. Johtuu allergioista ja ruokarajoituksista. Nyt talvella menee päivittäin, D 50mg, ubikinoni, serrapeptaasi, valkosipulikapseli, maitohappobakteeri, Sekure, kalaöljy ja monivitamiini. Joskus lisäilen 1g C, seleeniä, magnesiumia tai mitä nyt olen keksinyt tilata kuuriksi johonkin.

Mulla on noi samat vitamiinit :)
Samoin täällä ja kalsiumia purutablettina aina kun muistan.

Oon vähän skeptinen tablettien imeytymisestä, joskus kun olin vanhainkodilla töissä niin yksi mummeli kaiveli aina jätöksiään kun pelkäsi että häntä myrkytetään. Siinä oli monesti pöydällä ihan tunnistettavat multitabs ja muut vitamiinit, vaikka oli elimistöstä läpi menneet jo kerran. Ällöä, joo, mutta siitä lähtien oon yrittäny etsiä kaiken juotavana tai purtavana. Paitsi että nyt tän mammaväsymyksen takia en ole vielä jaksanut mamivitamiineja selvittää.

Muutenkin tuntuu että koko elämä on pausella, ti on eka ultra 12+5. Siinä sit nähdään miten tän kanssa käy, jatkuuko vai ei.

Verikokeiden tulokset oli tulleet, en oikein niistä ymmärtänyt, miten voisi päätellä onko vauvalla kaikki hyvin. Ilmeisesti pitäisi laskea jotain suhdelukuja? No ehkä vaan jaksan odottaa tiistaita. Huomenna vielä päiväreissu Lontooseen, siinähän se nopsaan menee asiakkaalla..

Me mietittiin pitkään tuota Britax dualfix penkkiä, mies bongasi sitten tuon Maxi-Cosin AxissFix air penkin, eikä enää suostunut siitä luopumaan. Merkkinä Maxi-cosi mulle aivan tuntematon, mutta ainakin testeissä hyvät arvostelut saanut
Mun mielestä tää on aika vastaava ku se britax. Katsotiin tätäkin mut oli vähän leveämpi. Esikoisella oli maxi-coseja ja onhan ne laadukkaita.

Tsemppiä ultraan @Kimama !!

Samoin täällä ja kalsiumia purutablettina aina kun muistan.

Oon vähän skeptinen tablettien imeytymisestä, joskus kun olin vanhainkodilla töissä niin yksi mummeli kaiveli aina jätöksiään kun pelkäsi että häntä myrkytetään. Siinä oli monesti pöydällä ihan tunnistettavat multitabs ja muut vitamiinit, vaikka oli elimistöstä läpi menneet jo kerran. Ällöä, joo, mutta siitä lähtien oon yrittäny etsiä kaiken juotavana tai purtavana. Paitsi että nyt tän mammaväsymyksen takia en ole vielä jaksanut mamivitamiineja selvittää.

Muutenkin tuntuu että koko elämä on pausella, ti on eka ultra 12+5. Siinä sit nähdään miten tän kanssa käy, jatkuuko vai ei.

Verikokeiden tulokset oli tulleet, en oikein niistä ymmärtänyt, miten voisi päätellä onko vauvalla kaikki hyvin. Ilmeisesti pitäisi laskea jotain suhdelukuja? No ehkä vaan jaksan odottaa tiistaita. Huomenna vielä päiväreissu Lontooseen, siinähän se nopsaan menee asiakkaalla..

Ei kannata niiden verikokeiden perusteella tehdä mitään veikkailuja. Ne verikokeet, nt-mitta ja ikä vaikuttaa riskeihin. Niistä tietokone laskee ne riskiluvut. Ne verikokeet ei yksinään kerro mitään.

Mun mielestä tää on aika vastaava ku se britax. Katsotiin tätäkin mut oli vähän leveämpi. Esikoisella oli maxi-coseja ja onhan ne laadukkaita.

Tsemppiä ultraan @Kimama !!
Siis omg, viimeksi kun olin vauvahommissa oli turvaistuin, vaunu /ratas-yhdistelmät ja "sateenvarjorattaat" kontissa. Hetken mulla oli myös vanhat rämät parvekevaunut. Nyt siis turvaistuin onkin yhdistelmässä? Täh? Valistakaa mummoa!!

Onko yhdistelmä nykyään turvaistuin /rattaat ei vauvankoppa/rattaat? Ja onko noihin turvaistuimiin sit myös joku telakka? Ja eikö turvaistuin ole enää vaarallinen? Ennen siinä ei saanut istuttaa kun selkäranka väärässä asennossa...?

Onko yhdistelmä nykyään turvaistuin /rattaat ei vauvankoppa/rattaat? Ja onko noihin turvaistuimiin sit myös joku telakka? Ja eikö turvaistuin ole enää vaarallinen? Ennen siinä ei saanut istuttaa kun selkäranka väärässä asennossa...?
Vauvalla toki koppa. Turvaistuin isommille. Jotkut turvaistuimet käy vauvasta muttei niitä saa rattaiSiin

Pitihön tämäkin pv nähdä :wideyed::eek: Ovisplus kp14 :laughing001 tein ihan mielijohteesta kun tultiin reissusta. Ihan oikein toi saniainen sit näytää. Se tulee n. 2-3pv ennen ovisplussaa jos oikein tekee :happy093

Tällaisia täällä pk:lla kokoajan. Eli ratas +turvaistuin yhdistelmiä

Liitteet

• Screenshot_20200301-180237.png
    Screenshot_20200301-180237.png
    72.3 KB · Katsottu: 126
Takaisin