Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No jopas nyt. Jospas se sieltä lähipäivinä vielä tulisi. Mullakin limastelee monta päivää aiemmin. Ja ei se niin väliä, vaikka tulis myöhemminkin, kunhan tulis. Ootellaan.Olishan se pitäny muistaa että limoja tulee ja menee ilman syytäkin. En tiedä miten toiset bongaa oviksen varmuudella pelkistä oireista. Hajuaistikin oli kaks pv kuin koiralla. Mut joo. Viiva on haalu edelleen ja muistan tälleen joskus ennenkin käyneen että oloja olo tyyliin kp12 ja oplus kp21 että näin
KiitosHelena sulla on ollut rankkaa viime aikoina ja sillon kaikki tunteet on vaan vahvempia. Olet kovin urhea!!!
Minä luulen ymmärtäväni molemmat fiilikset. Tavalaan nämä tarinat luo toivoa mutta sit tavallaan ne myös joskus kirpaisee. Vaikka toki tiedän et olemme kaikki eri biologialla varustettuja ja eri tahtiin munaskuut kuihtuu.Tuttava sai yöllä vauvan. Ennestään lapset 21v ja 16v (eri isät) ja nyt uusi puoliso. Minun ikäinen. Kirpaisi nähdä kuva synnytyssalista. Kai se tästä taas.
Nimenommaan. Hätäkös tässä valmiissa maailmassa. Eipähän oo vuoto tiellä heti kohta. Ehkä vaan tietysti hyvä että ei oo kuiva oloNo jopas nyt. Jospas se sieltä lähipäivinä vielä tulisi. Mullakin limastelee monta päivää aiemmin. Ja ei se niin väliä, vaikka tulis myöhemminkin, kunhan tulis. Ootellaan.
Miten sitten AMK/ammattikoulu? Joskus eräs yliopisto-opettajakaverini sanoi, että AMK-opettajilla on opettajista parhaat palkat, eikä se opetuskaan ikävää ole, koska kenenkään ei ole pakko siellä olla. En itse tiedä asiasta mitään, kuulopuheita siis.Tää mun tuttava raskautui helposti. Kaks ekaa oli käsittääkseni vahinkoja, kolmas suunniteltu.
Mä luulin pikkutytöstä lähtien, että opettaja on mun unelma-ammatti. Ehkä se on vaan toi peruskoulu, mikä tökkii. Mies on ehdottanut lukiota, mutta niihin on sellaisen tosi vaikea päästä, joka on ollut yläkoulussa pitkään. Eikä Tampereen seutu varsinkaan oo helppo, kun on kovamaineisia lukioita, joiden viroista ei kukaan lähde ilman eläkettä tai kuolemaa.
Vois olla vähän sellainen sterin tapainen raskauttaja tuo opiskelun aloitus. Mielellään jokin oikein pitkä koulutus ehkä varmin ..Mietin tässä, että jos lähtisin kouluttautumaan uudelleen heti, kun mahdollista. Eli kun saatais mies kuntoon eikä raskautta kuuluisi. Monilla aloilla on vaan huonompi palkkaus kuin mun alalla. Olen kyllä punninnut palkka vs jaksaminen ja se, ettei monessa työssä tarvisi tehdä töitä iltaisin ja viikonloppuisin kuten nyt. Toki on paljon itsestä kii, tekeekö virka-ajan ulkopuolella, mutta itse nyt olen sellainen, että tykkään tehdä kotona omassa rauhassa, kun en pysty töissä keskittymään koneen ääressä.
Mua kiinnostais paljon kätilön työ, farmasia ja kirjanpito. Kätilön työ on varmasti rankkaa.
Tai sitten vaan unohdan tämän haaveilun, jatkan opetusta ja maksan lainat
Onko täällä alanvaihtajia?
En vaihtanut alaa, vaikka burnout on koettuna. Lopulta kuitenkin oma ala on se, mitä haluan tehdä. Lakkasin tuomasta töitä kotiin, päätin myös, että vapaa-aikana en tee edes ajatustyötä. Töissä teen sen verran, mitä työaikana pystyn ja mikä kuuluu toimenkuvaan. Jos se ei riitä, annan esimiehelle tiedoksi huoleni ja hänellä on velvollisuus jatkaa siitä. Jos ei jatka, varmistan, että tiedoksi annosta on näkyvä dokumentti, niin se ei enää ole minun huoleni.Mietin tässä, että jos lähtisin kouluttautumaan uudelleen heti, kun mahdollista. Eli kun saatais mies kuntoon eikä raskautta kuuluisi. Monilla aloilla on vaan huonompi palkkaus kuin mun alalla. Olen kyllä punninnut palkka vs jaksaminen ja se, ettei monessa työssä tarvisi tehdä töitä iltaisin ja viikonloppuisin kuten nyt. Toki on paljon itsestä kii, tekeekö virka-ajan ulkopuolella, mutta itse nyt olen sellainen, että tykkään tehdä kotona omassa rauhassa, kun en pysty töissä keskittymään koneen ääressä.
Mua kiinnostais paljon kätilön työ, farmasia ja kirjanpito. Kätilön työ on varmasti rankkaa.
Tai sitten vaan unohdan tämän haaveilun, jatkan opetusta ja maksan lainat
Onko täällä alanvaihtajia?
Kuulostaa tosi fiksulta toimintatavalta! Mulla on huiput esimiehet kyllä, mikä ei ole itsestään selvää. Toisinaan vaan väsyy, kun pelkkä opetus ei riitä vaan on niin monta roolia päivän mittaanEn vaihtanut alaa, vaikka burnout on koettuna. Lopulta kuitenkin oma ala on se, mitä haluan tehdä. Lakkasin tuomasta töitä kotiin, päätin myös, että vapaa-aikana en tee edes ajatustyötä. Töissä teen sen verran, mitä työaikana pystyn ja mikä kuuluu toimenkuvaan. Jos se ei riitä, annan esimiehelle tiedoksi huoleni ja hänellä on velvollisuus jatkaa siitä. Jos ei jatka, varmistan, että tiedoksi annosta on näkyvä dokumentti, niin se ei enää ole minun huoleni.
Minulla on esimiehet vaihtuneet vuosien aikana. Kaksi viimeisintä on ollut hyviä ja päteviä. Organisaatio on myös uudistunut ja se on auttanut. Nykyinen tiimi on ensimmäinen, jonka koen olevan voimavara. Aiemmin tuntui, että joudun vetämään toisia perässä ja ohjaamaan loputtomasti. Saattaa olla, että se oli vain tuntemus, mutta ainakin nyt on kevyempi tehdä töitä ja silti tulee hyviä tuloksia. (mitään ansiota ei ole sillä, että teen osa-aikatyötä väliaikaisesti)Kuulostaa tosi fiksulta toimintatavalta! Mulla on huiput esimiehet kyllä, mikä ei ole itsestään selvää. Toisinaan vaan väsyy, kun pelkkä opetus ei riitä vaan on niin monta roolia päivän mittaan
Hitto, en uskalla luvata. Niin monta tyhjää testiä jo tehty ja joka kerta ottaa aivolohkoon. Huomenna kp25 niin yleensä alkaa tiputtelu. Mun psyykelle suoraan alkavat menkat on jotenkin pehmeämmät kokea. No huomenna nähdään..@Peppipupu nähdäänkös me maanantaina testejä!?