Pulinaketju

Mä luulin, että pitäisi tasaiseen nousta. Noi tissit on mun toiveen nostavat. Vaikka taitaa tissimuutokset olla enemmän progen ansioita tässä vaiheessa... No on ollut siis ainakin ovis!
Nii no proge tekee kaikenlaista. Mut osallahan tulee semmonen selvä dippi kiinnitymiSen aikaan. Itse en oo huomannu :) onks sulla siis tabut käytössä?
Joo nuo tiSsijutut on itsellä outoja. Osassa ei kipeydy ja osassa kipeytyy. En tajua miks näin. Osassa raskauksiakin menny molemmilla tavoin.

Tuttavat olivat lähössä Roomaan mut peruuttivat ku tartunta riski on suuri ja nyt ku sitä on Suomessakin niin ite en kyllä lähtis enään muualta hakeen missä tartuntaan on suurempi riski.... Sais kaikki lennot lyödä kii ja oottaa et tilanne rupiais helpottaa.. Tällä hetkellä jyllää aikasta rajuna

Mua alkaa jännäämään tuo korona. Kun on huhtikuulle se Rooman matka varattu ja kesäkuulle Menorca... Ketään muuta alkupaniikissa jo tuosta viruksesta? Ärsyttää, kun työpaikalla ei vielä mitään reagointia. Meillä paljon vieraita muista maista joka päivä. Esim kestopyyherullat on jo THL:n mukaan huonoja nyt. Ne voisi jättää täyttämättä..
Minä en panikoi noin muuten tästä.. Mut en asiakseni itsekään lähtis nyt reissuun minnekää kuin maks jos ei olis perhettä lainkaan ja jos olis pakko.
Toisaalta oli ihan hyvä kolumni siitä että korona aiheuttaa järisyttävän paniikin ja samalla perus influenssaa tai noroa ei pidetä yhtään minään enää. Kipeitä ja oksentelevia lapsia raahataan päiväkotiin jne. Niihin kuitenkin kuolee vuosittain kasallinen ihmisiä Suomessakin

Nii no proge tekee kaikenlaista. Mut osallahan tulee semmonen selvä dippi kiinnitymiSen aikaan. Itse en oo huomannu :) onks sulla siis tabut käytössä?
Joo nuo tiSsijutut on itsellä outoja. Osassa ei kipeydy ja osassa kipeytyy. En tajua miks näin. Osassa raskauksiakin menny molemmilla tavoin.
Ei ole siis mitään tukea vaan luulisin, että hyvä ovis +hyvä proge.

Meillä on siis matkat jo maksettu niin aiotaan lähteä ellei tule matkustuskielto. Menorcalla onneksi oma talo, Roomaan ei vielä varattu majoitusta.

Ei ole siis mitään tukea vaan luulisin, että hyvä ovis +hyvä proge.

Meillä on siis matkat jo maksettu niin aiotaan lähteä ellei tule matkustuskielto. Menorcalla onneksi oma talo, Roomaan ei vielä varattu majoitusta.
Nii justii no mut sehän sitten ekstra positiivista :happy:! Mikäs sun olo muuten?

Minä en panikoi noin muuten tästä.. Mut en asiakseni itsekään lähtis nyt reissuun minnekää kuin maks jos ei olis perhettä lainkaan ja jos olis pakko.
Toisaalta oli ihan hyvä kolumni siitä että korona aiheuttaa järisyttävän paniikin ja samalla perus influenssaa tai noroa ei pidetä yhtään minään enää. Kipeitä ja oksentelevia lapsia raahataan päiväkotiin jne. Niihin kuitenkin kuolee vuosittain kasallinen ihmisiä Suomessakin
Niinpö. Influenssaan kuolee miljoonia joka vuosi mut no one seems to care :D

Niinpö. Influenssaan kuolee miljoonia joka vuosi mut no one seems to care :D
Tää on vähän kun se Australian metsäpalo. Amatsonin sademetsisssä palaa joka vuosi enemmän kuin Ausseissa. Mut koska se on medialle merkityksetöntä sitä ei jeesustella samaan malliin. Toki aussipalo oli hirmuinen ja kosketti miljoonia asukkaita mutta silti :sour:

Niin tai kun Jenkeissä joku hullu ampuu kymmenen ihmistä niin lööpit huutaa viikon tai kaks. Mut kukaan ei muista et lapsia silvotaan, miljoonia kuolee nälkään, lapset joutuu töihin tai taudit tappaa lapsia. Ai hups, unohdetaan ne kun ei ne kuulu länsimaihin...

Korona ja influenssa ovat siinä mielessä eri asia, että influenssaan kaikilla on jonkintasoinen vastustuskyky (koska se kiertää joka vuosi) ja influenssaan on lääke ja jonkintasoinen rokote. Koronavirukseen ei ole näistä mitään. Influenssaan sairastuvat kuolevat pääasiassa siksi, etteivät hakeudu ajoissa hoitoon, koronavirukseen kuolee, vaikka hoitoon pääsisikin, koska lääkettä siis ei ole.

Minä en lähtisi juuri nyt mihinkään huvikseni matkalle, koska ulkomailla ei ole kivaa olla karanteenissa. Tuolla Milanossa paukkaa sen verran suomalaista väkeä hakemassa koronavirusta, että kyllä se jo ensi viikolla leviää suomessakin ihmisestä toiseen, joten ihan samalla tavalla sen Suomessa saa kuin muualla maailmassakin.

Positiivista tässä on se, että koronavirus ei iske pahasti lapsiin, joten minulla on yksi huoli vähemmän. Myöskään astman ei ole havaittu nostavan riskiä sairastua koronasta pahasti. Yleensähän astma on flunssassakin riski, tässä onneksi ei.

Muokattu viimeksi:
Mua alkaa jännäämään tuo korona. Kun on huhtikuulle se Rooman matka varattu ja kesäkuulle Menorca...
Todennäköisesti huhtikuussa virus on jo ehtinyt kiertää pallon eikä enää tarvitse asiasta huolehtia.

Ei koronan kuolleisuusluku olisi noin suuri jos kaikki tartunnat kirjattaisiin ylös. Mut suurin osa jättää käymättä pienen köhän takia käymättä missään ja niistä tartunnoista ei tiedetä. Meidän ikäisillä kuolleisuus on sama kuin influenssassa, eli 0,2%.

Kiinassa on huono terveydenhuoltojärjestelmä, väki on vanhaa ja porukka joka siihen kuolee on nimenomaan jotain jolla on joku perussairaus. Siks kuolleisuusprosentti on siinä korkea.

In a small study of about 100 people with the virus, published Jan. 30 in the journal The Lancet, the most common symptoms were fever, cough and shortness of breath. Only about 5% of patients in that study reported sore throat and runny nose, and only 1-2% reported diarrhea, nausea and vomiting.

The death rate soars to 14.8% in those 80 and older; among those ages 70 to 79, the COVID-19 death rate in China seems to be about 8%; it’s 3.6% for those ages 60 to 69; 1.3% for 50 to 59; 0.4% for the age group 40 to 49; and just 0.2% for people ages 10 to 39. Nobody 9 and under has died of this coronavirus to date.

Ei koronan kuolleisuusluku olisi noin suuri jos kaikki tartunnat kirjattaisiin ylös. Mut suurin osa jättää käymättä pienen köhän takia käymättä missään ja niistä tartunnoista ei tiedetä. Meidän ikäisillä kuolleisuus on sama kuin influenssassa, eli 0,2%.

Kiinassa on huono terveydenhuoltojärjestelmä, väki on vanhaa ja porukka joka siihen kuolee on nimenomaan jotain jolla on joku perussairaus. Siks kuolleisuusprosentti on siinä korkea.

In a small study of about 100 people with the virus, published Jan. 30 in the journal The Lancet, the most common symptoms were fever, cough and shortness of breath. Only about 5% of patients in that study reported sore throat and runny nose, and only 1-2% reported diarrhea, nausea and vomiting.

The death rate soars to 14.8% in those 80 and older; among those ages 70 to 79, the COVID-19 death rate in China seems to be about 8%; it’s 3.6% for those ages 60 to 69; 1.3% for 50 to 59; 0.4% for the age group 40 to 49; and just 0.2% for people ages 10 to 39. Nobody 9 and under has died of this coronavirus to date.
Niin, tuo on kuolleisuusluku. Tehohoitoa tarvitsevien prosentti onkin jo isompi. Ei minulla tehollekaan mitään hinkua ole, etenkään jos kovin moni sairastuu samaan aikaan.

No. Influenssankin takia tehopaikat täytyy :wink
Kaikkiin kuulleisuus on suurin heikompikuntoisilla jne. Ei koronakaan tapa automaattisesti.. mutta juu en mä ny sano että sillä ei olisi väliä. Kurja homma kaikkineen. Ja jos lukee oikeaa tietoa taudista niin iso osa on lieväoireisia. Noin 80 prosenttia tartunnan saaneista toipuu ilman erityishoitoa

Muokattu viimeksi:
Joo ja Kiinan ilmoitus sekä sairastuneista, että kuolleista on varmasti kaunisteltu. Nehän piilotteli koko virusta viimeiseen asti ja tällä mahdollistettiin taudin leviäminen ympäri maailmaa.

Siis paniikkiin on turha ryhtyä, mutta kyllä tuo on ihan oikea uhka kaikkien huonokuntoisille omaisillekin ja jokaisen velvollisuus on osallistua viruksen leviämätömyyteen omilla teoillaan.

Eniten mua nyppii tässä se että uutiset huutaa punaisena kaikkia otsikoita, siellä ja täällä epäily viruksesta ympäri Suomea. Sit kun klikkaat otsokon niin selviää että joku on hakeutunu hoitoon lievien hengtystieoireiden takia ja ollut just matkalla. Kuitenkaan mikään ei siinä kohtaa ole varmaa. Ihmiset ei kohta tiedä mistä yskäisystä pitää lähteä sairaalaan. Otsokot saa kuulostamaan sille että homma leviää Suomessakin jo kulovalkean tavoin vaikka käsittääkseni on vasta yksi ainoa varma tartuntatapaus suomalaisella ihmisellä.

Sinänsä tuo on hankalaa, koska testeissä kestää vuorokausi. Eli jos tänään menee testeihin, tulos tulee vasta huomenna. Tuloksiin asti se on epäily. Minusta noista epäilyistä on aika vähän uutisoitu, kun niitä on ollut jo yli 30.

Sinänsä tuo on hankalaa, koska testeissä kestää vuorokausi. Eli jos tänään menee testeihin, tulos tulee vasta huomenna. Tuloksiin asti se on epäily. Minusta noista epäilyistä on aika vähän uutisoitu, kun niitä on ollut jo yli 30.
Juu näin se on. Lähinnä tarkoitin että en ymmärrä tuota epäilyjen uutisointia etukäteen. Lisää turhaakin paniikkia. Kuten Jyväskylän tapaus, iso määrä ihmisiä sai slaagin ketkä junassa menneet, VR desinfioi junan jne. Mä en sikäli yhtään ole median puolella.. valitettavasti

Juu näin se on. Lähinnä tarkoitin että en ymmärrä tuota epäilyjen uutisointia etukäteen. Lisää turhaakin paniikkia. Kuten Jyväskylän tapaus, iso määrä ihmisiä sai slaagin ketkä junassa menneet, VR desinfioi junan jne. Mä en sikäli yhtään ole median puolella.. valitettavasti
Uutisissa sanottiin ihan oikein, eli epäily. Epäilystä ei tarvitse mitään slaageja itselleen järjestää.

Enemmän minua ärsyttää se, että tuosta HUSsin varmistetusta tapauksesta ei kerrota mitään, vaikka ihminen on ollut vapaalla täällä pari päivää ennen hoitoon hakeutumista. Ei ole kerrottu, missä kauppakeskuksessa hän on sitä ennen käynyt pärskimässä ostoskärrynkahvaan ja hissinnappuloihin. Ja jos ei ole käynyt, voisi sen kertoa, mutta tosiaan ei kerrota edes mistä kunnasta tuo on.

Ihan hyvä se on joskus niitä junavaunujakin siivota ja desinfioida, saisi tapahtua useamminkin.

Mä en oo myöskään median puolella.

Luen ainoastaan Yleä. Mutta nyt alkaa Yle vaikuttaa samanlaiselta kuin roskalehdet. En oo lukenut keltaista mediaa 5 vuoteen ollenkaan.

Takaisin