Pulinaketju

Onhan hänellä oikeus, jos äiti on ne hänelle näyttänyt. Ei mies ole mitään rikollista tehnyt. Eikä äitikään, koska kyllä noista asioista saa puolison kanssa puhua. Tässähän siis äiti on tiedot luvallisesti saanut (niitä ei ole häneltä estetty), ja hän on niistä puolisonsa kanssa keskustellut, ihan laillisesti. Uusi puolisohan joutuu ilmoittamaan työvuoronsa lapsen vuoropäiväkotiinkin, sen verran hänen katsotaan olevan puolison lapsista vastuussa, vaikka ei huoltaja olekaan.

Puolisolla ei ole oikeutta saada tietoja suoraan terveydenhuollosta, eikä lukea tietoja terveydenhuollon järjestelmistä.
Juu ei rikollista tietenkään. Mutta ehkä ymmärsin nyt aloittajan/kysyjän tekstin jotenkin väärin. Mutta siis nykyään (2017 alkaen) yli 10v lapsi voi myös rajata omien tietojensa saamisen kokonaan tai osittain eli vanhemman tietoja ei enää automaattisesti saa vaikka ennakko-oletus on toki niin että suurin osa lapsista tuskin tietää koko oikeutta
Muoks siis en toki tiedä ny lapsen ikääkään.

Noin se varmaan on kuten Suski sanoi, mutta minusta tyyppi käyttäytyy silti rajat ylittävästi, vaikkakin laillisesti. Koskaan ei ole lasta nähnytkään. Mietin vaan niin, että jos itse olisin tuo yh ja ex siippani uusi hoito minua lasten asioissa lähestyisi, saattaisin jopa suivaantua. Vaikea tilanne kuvitellakin. Tosin kenenkään elämästä ei kaikkea koskaan tiedä.

Mitä nyt tuolta THL:n sivuilta luin, ei sellaisella vanhemmalla, joka ei ole lapsen huoltaja, ole oikeutta päästä lapsen tietoihin. Eli jos rouva y (lapsen äiti) ei ole lapsen huoltaja, ei hänellä ole mitään oikeutta lapsen terveystietoihin, vaikka hän bioäiti onkin. Eli jos tosiaan herra x on YH, niin yhteyttä viranomaisiin, että selvittävät miksi bioäidillä on pääsy lapsen tietoihin. Ja jos taas heillä on yhteishuoltajuus, mutta lapsella ei ole bioäitiinsä mitään yhteyttä, niin sitten kannattaa hakea yksinhuoltajuutta.

12 vuotiaalla on monessa asiassa esim avioerotilanteessa jo eri oikeudet kuin nuoremmalla. Hänellä on jo valta päättää esim kenen luona asuu jne.
Mut joo en tiedä näistä asioista sen enempää juridiikan kannalta.

Vaikka nokka kohti ekaa lahjasolutapaamista, näemmä kyttään oireita kun hullu (kiitos Sharmanderin aloituksen oireista).

Mulla siis kp21/29-31 letrokierto (oma lääkkeetön 26-27) ja dpo 6-8.

Helena mitkä fiilikset? Onko sulla joku dpo4?
Hah! Johan nyt toki pitää! Se kuuluu tähän kuvioon :wacky:

josta tuli mieleen et tuntuu etten olis muistanu sinne mitään laittaa viikkoon mut eilenhän mä viimeks laitoin :hilarious: kuinka hitaasti päivät menee

en tajua, koko naama meni rasvaseks ja täyteen finnejä. Kuten joskus loppukierrossa... sit taas on semmonen halukas olo kuin yleensä h-hetkellä mut sillon iho on yleensä parhaimmillaan. Njäh.. sekaisin koko ihminen :wacky:

muok. HUOM! Sullahan on siis testausvelvollisuus huomenna-ylihuomenna!!?

Muokattu viimeksi:

josta tuli mieleen et tuntuu etten olis muistanu sinne mitään laittaa viikkoon mut eilenhän mä viimeks laitoin :hilarious: kuinka hitaasti päivät menee

en tajua, koko naama meni rasvaseks ja täyteen finnejä. Kuten joskus loppukierrossa... sit taas on semmonen halukas olo kuin yleensä h-hetkellä mut sillon iho on yleensä parhaimmillaan. Njäh.. sekaisin koko ihminen :wacky:

No ei nyt vielä. Mä olen hidas hormoninen. Jos päästään ensi viikkoon ilman tiputtelua, voin harkita. Mulla yleensä se tiputtelu alkaa kp25 aikaan, niin ei tartte testata. En muista koska olisin viimeksi päässyt tikkua uittamaan. Ehkä elokuussa kun olin siellä Sisiliassa kp 31? Kierto venyi lopulta 37 päiväiseksi jostain ihme syystä.

Vaikka nokka kohti ekaa lahjasolutapaamista, näemmä kyttään oireita kun hullu (kiitos Sharmanderin aloituksen oireista).

Mulla siis kp21/29-31 letrokierto (oma lääkkeetön 26-27) ja dpo 6-8.

Helena mitkä fiilikset? Onko sulla joku dpo4?
Kiitos kysymästä! Dpo2 taitaa olla tänään kp18 :) Odottava fiilis, vaikkakaan en tärppiin usko. Puuhastelut jäi nyt kp13 ja kp15. Tosin tänään mies ajatteli olevan hyvä päivä hommailla, kun se sperma-analyysi on maanantaina niin olis max 5pv vanhat siittiöt :grin

Mies on stressaantunut ja odottaa tiistain lekuria. Sitten kuulee, onko levinnyt ja mitä seuraavaks. Mua jännittää analyysin tulos :rolleyes:

Olen niin pahoillani, MiisaS. :sorry: Meillekin kävi viime syksynä noin, ja minä myös päätin silloin ettei meille hoitoja enää, ainakaan omilla soluilla. Mutta toivottaan että luomusti tärppäisi - kaikkihan on vielä mahdollista!

Helenalle ja miehelle kovasti voimia raskaaseen epätietoisuuteen ja odotteluun. :Heartred Toivon sydämestäni, että ensi viikon uutiset olisivat hyviä.

Meidän ainokainen on marrasvauva, ja se oli loppujen lopuksi oikein hyvä ajoitus, vaikka aiemmin olin aina toivonut kevätvauvaa. Mä en ymmärrä, miksi niin monet haluaisi saada vauvan kesällä - sehän olis tosi tukalaa olla helteillä pienen vauvan kanssa saati sitten viimeisillään raskaana! :rolleyes:

Kimppuun vaan, kun kroppa tahtoo niin. Siitäkään tiedä, että milloin lopahtaa. Saattaa meillä välillä olla harmoonit epävireessä, kuten Ruusun ajasta mieleen jäi, mutta olkoot.

Olen niin pahoillani, MiisaS. :sorry: Meillekin kävi viime syksynä noin, ja minä myös päätin silloin ettei meille hoitoja enää, ainakaan omilla soluilla. Mutta toivottaan että luomusti tärppäisi - kaikkihan on vielä mahdollista!

Helenalle ja miehelle kovasti voimia raskaaseen epätietoisuuteen ja odotteluun. :Heartred Toivon sydämestäni, että ensi viikon uutiset olisivat hyviä.

Meidän ainokainen on marrasvauva, ja se oli loppujen lopuksi oikein hyvä ajoitus, vaikka aiemmin olin aina toivonut kevätvauvaa. Mä en ymmärrä, miksi niin monet haluaisi saada vauvan kesällä - sehän olis tosi tukalaa olla helteillä pienen vauvan kanssa saati sitten viimeisillään raskaana! :rolleyes:
Minua olisi houkutellut ensimmäisten lasten kanssa sisaruksille yhteiset synttärit, lastenkutsut mieluiten ulkona. Kun kuitenkin synttärit on talvella ja joulu on sisarusten synttäreiden välissä, niin juhlimme sisällä sekä ennen joulua että joulun jälkeen. En ehkä ihan joka vuosi ollut innoissani.

Mutta siis pääasia, että on lapsia, joiden synttäreitä saa viettää ja kyllä kesäjuhlia on ollut ainakin rippijuhlat ja ylioppilasjuhlat ja valmistujaiset.

Meillä nuorempi kiinnostui kaverisynttäreistä vasta tänä vuonna. Joka päivä kuuluu että, mie kutsun sen ja sen ja sen. Lista senkun laajenee. Synttärit on toukokuun lopussa.

Esikoisen synttärit on maaliskuussa ja hänen bileet oli usein osin ulkona. Toistakymmentä naperoa pulkkailemaan ja makkaranpaistoon.

Vastavirran akka, minä ehdotin usein pulkkailua ja nuotioherkkuja, mutta ei kelvannut, kun olisivat kuitenkin tulleet sisälle kakulle. En todellakaan halunnut laumaa märkiä juhlavieraita sisälle!

Visioissani väsäsin hienot jäämäet ja jätin kakut leipomatta, mutta todellisuudessa meni kyllä kakkujen puolelle. Eniten tykkäsin diskosynttäreistä. Kävivät ylhäällä vain syömässä ja muun ajan hikoilivat ja metelöivät kellarissa.

No joo, kyllähän ne hieman märkiä oli tullessaan, mutta kylppäriin vaan vehkeet kuivamaan. Yllättävän rauhallisiakin yleensä olivat, vaikka iso lauma. Sitten kakut ja herkut nassuun ja kesken kivoimman sokerihumalan ne lähtivät.

Nuorempi miettii myös diskosynttäreitä. Kovasti miettii musiikkia jo. Toivottavasti olisi silloin mahdollisuus pitää myös osin edes ulkona.

Oi meilläkin onneksi tollaiset synttärit olisi ne mieleisimmät. Marraskuisella etenkin mutta toki silloin ei lunta oo. Mut kaikki aktiivihommat uppoaa tytölle :shy:

@Vastavirran akka heh :hilarious: mä käytän tota usein!! Harmooni epävireessä :hilarious: se kuvaa niiin hyvin tätä. Ja tää musta kynmallista onkin, miten itsellä halut vaan lisii kun eikös tässä kohtaa pitäs alkaa olla olla kuiva haluton akka mistä aina puhutaan:rolleyes:

Kiitos <3

Lämmöt on taas niin korkealla että ei mitään iloa mittailusta :wtf: mikä lie taas vialla. Kipeeks tulossa tai joku tulehdus tai menehdys. En tiiä :shifty:

No ei nyt vielä. Mä olen hidas hormoninen. Jos päästään ensi viikkoon ilman tiputtelua, voin harkita. Mulla yleensä se tiputtelu alkaa kp25 aikaan, niin ei tartte testata. En muista koska olisin viimeksi päässyt tikkua uittamaan. Ehkä elokuussa kun olin siellä Sisiliassa kp 31? Kierto venyi lopulta 37 päiväiseksi jostain ihme syystä.
Ainakin sulla näyttäs olevan kivannäköinen lämpökäyrä :rolleyes: harmi jos et testaile :oops:

Ainakin sulla näyttäs olevan kivannäköinen lämpökäyrä :rolleyes: harmi jos et testaile :oops:
Mä luulin, että pitäisi tasaiseen nousta. Noi tissit on mun toiveen nostavat. Vaikka taitaa tissimuutokset olla enemmän progen ansioita tässä vaiheessa... No on ollut siis ainakin ovis!

Mua alkaa jännäämään tuo korona. Kun on huhtikuulle se Rooman matka varattu ja kesäkuulle Menorca... Ketään muuta alkupaniikissa jo tuosta viruksesta? Ärsyttää, kun työpaikalla ei vielä mitään reagointia. Meillä paljon vieraita muista maista joka päivä. Esim kestopyyherullat on jo THL:n mukaan huonoja nyt. Ne voisi jättää täyttämättä..

Takaisin