Pulinaketju

Mulla olisi saanut esikoinen tulla parikymppisestä lähtien. Tuli sitten 31 vuotiaana, piirua vajaa 32v. Toinen syntyi siitä reilun 7 vuoden päästä. Kolmas hämmästytti ja yritti saapua 4v toisen jälkeen, muttei sitten saapunutkaan. Täytyy sanoa, että olen tavallani kade niille, keillä homma pelaa helposti, mutta olen myös suunnattoman kiitollinen näistä kahdesta, ei niin helpolla saapuneesta. En toisaalta muusta edes tiedä. Tää nyt on vaan mennyt näin. Ja jokainen lapsi on ilo, tuli sitten vaikeamman kautta tai helposti. Niillä korteilla se on pelattava, mitkä on saanut.
Meillä on aika pitkälti sama tarina.

Vissiin TAAAAAS yksi uudenlainen kierto kokoelmiin :hilarious: Vuotoa on tullut vain hieman kupin pohjalle on off. No huomenna vissiin hanat aukeaa. Jos jotain positiivista niin kait oli vähän toimivampi keltarauhanen kuin yleensä, normisti vuoto yltyy samantien. Harmi vaan ettei se tuottanu tulosta.

En nyt yhtään oo kärryillä mitä tapahtuu vähän tuhrua mut ei muuta... Yleensä ku alkaa niin alkaa eikä tartte arvuutella plaah

@_kirahvi : 6+1 on kyllä tooosi varhainen aika, eikä oo mitenkään itsestäänselvää, että syke jo tuolloin näkyis. Toivotaan parempia uutisia seuraavasta ultrasta!

Sorry, tuli vahingossa peukku alas päin -arvio, kun nakkisormi yritti kännykän näytöllä osua tuohon samaa mieltä -nappiin, korjasin oikeaksi!

Jee, tänään oli pojalla kuumeeton päivä jo :) Itsellä vaan on vähän kurkku kipeän oloinen, mutta eipä se yleensä ole tämän kummemmaksi minulla mennyt kovin usein. Ei suostunut poika nukkumaan päiväunia taaskaan. Eihän siinä mitään, vaikkei nukukaan, mutta kun olisi sitten normaalisti, eikä tekisi kaikkea mahdollista kiellettyä ja kenkkuilisi koko aikaa, kun on sitten yliväsynyt iltaan asti :confused: No, tuskin tämmöinen kauaa kestää, kun poika kasvaa kuitenkin koko ajan.

Kyllä kieltämättä on tullut tässä parin päivän aikana mieleen, että kunpa pääsisi jo takaisin töihin :bag: :dead:

En oo testannut... Siks tää on outoo ku aina tulleet päivälleen eikä mitää oikkuja oo ollu paitsi nyt sen voimakkaan lääkkeen jäljiltä... Niin ja ikään ei oo tarttenu lekuri ssa niitten takii käydä tai sellasten vaivojen takii mut pitääköhän nyt?

Mä ymmärrän jokaisen äidin tuskan, halusi sitten ensimmäistä taikka viidennettätoista lasta. Ymmärrän jokaisen tunteen ja jokainen saa olla vihainen tai surullinen toisen raskautuessa helposti. Mä itse raskauduin tosi helposti, mutta kärsin lapsettomuudesta 5v kun ex ei halunnut lapsia. En uskaltanut lähteä ja odotin ja odotin. Hän kiristi asialla. Sit lähdin, ja hän sai mut takas lupaamalla lapsen. En halunnut odottaa taas montaa vuotta jonku uuden kans niin palasin hänen kanssaan ja tein kaksi lasta. Mut se tuska, jokainen saa tuntea sen juuri sellaisenaan kuin tuntee.

Mutta en ymmärrä miksi kenenkään lasten tekeminen tai tekemättä jättäminen kuuluu muille?

Meillä on töissä paljon joilla ei ole lapsia. Myös yksi vanhempi hoitaja, jää kohta eläkkeelle, jolla ei ole lapsia. En koskaan ole kommentoinut sitä että jätti lapset tekemättä. En koskaan ole paheksunut päätöstään. Mutta sitten itse saan kuulla että kuinka monta lasta täällä kukanenkin saa tehdä. Ihan jepa. Kun tämän sanoi niin heitin vaan takas että "ei tarvi, mutta mulla on lapsia jotka hoitaa mua kun oon vanhus, sua ei sit kukaan hoidakkaan".

:D

Oon siis nyt ainakin 10 kertaa kuullut ton saman lauseen. En vain työkavereilta, myös omalta siskoltani. Jolla muuten ei ole lapsia, eikä aio tehdä..

Siis se että itellekkin ihan Vento vieraat kun ollaan koko porukalla kaupassa niin sanovat ihan päin naamaa että ootteko hulluja noin monta.. Ettekö Ajattele miltä lapsistakin tuntuu ja paljon muuta ja sit tosi läheinen sanoo oot niin veen tyhmä kun teet noita haisevia ja huutavia ipanoita etkö tajua kuinka sun kroppa kärsii ja paikat ym.... Välillä oon ollu kyllä niin kovilla kaikesta mitä oon kuullut mut sit ajatellu et meidän valinta

Ultra ohi 6+1. Joku raskaus"pussi" näkyi, mutta sen sisällä ei ruskuaispussia eikä sykettäkään siis. Lääkäri oli ehkä näkevinään jotain häivähdyksiä, mutta ei sanonut juuta eikä jaata. Ja totesi et yleensä näkyisi tässä vaiheessa syke. Pläni on odottaa alkaako vuoto uudestaan ja ultra 1.5vkon päähän 7+5.

Eli ei vielä kirves täysin kaivossa, mutta hyvää vauhtia sinne menossa. :-(

Hei, nyt ihan pakko kommentoida ja lohduttaa täältä taustalta :)
Mä kävin ultrassa 6+2 eikä kätilö nähnyt kun raskauspussin joka oli tyhjä.
Elin peläten että kyseessä on tuulimuna, mutta viikon kuluttua sieltä löytyikin 7+2 vastaava tyyppi :) oli ekalla kerralla ollut jossain niin jemmassa ettei siksi näkynyt mitään. Tällä toisellakin kertaa kätilö joutui aika pitkään pyörittelemään että sai hänet kuvaan :)
Eli toivoa on vielä! Täälä peukut pystyssä että kaikki olisi hyvin :)

Siis se että itellekkin ihan Vento vieraat kun ollaan koko porukalla kaupassa niin sanovat ihan päin naamaa että ootteko hulluja noin monta.. Ettekö Ajattele miltä lapsistakin tuntuu ja paljon muuta ja sit tosi läheinen sanoo oot niin veen tyhmä kun teet noita haisevia ja huutavia ipanoita etkö tajua kuinka sun kroppa kärsii ja paikat ym.... Välillä oon ollu kyllä niin kovilla kaikesta mitä oon kuullut mut sit ajatellu et meidän valinta
Aivan käsittämätöntä! Eiköhän pienten lasten äiti ymmärrä aivan tasan tarkkaan miten oma kroppa rasittuu lasten kanssa, sitä ei muiden tarvitse kommentoida. Ja ihmettelen, mitä sillä rasittumattomalla kropalla sitten haudassa tekee, kun elämä on jäänyt elämättä kropan rasituksen pelossa. Saattaa noillekin käydä niin, että sitten kuusi-seitsenkymppisenä he tajuavat, että olisivat sittenkin halunneet lapsia, ja sitten onkin jo liian myöhäistä.

Aivan käsittämätöntä! Eiköhän pienten lasten äiti ymmärrä aivan tasan tarkkaan miten oma kroppa rasittuu lasten kanssa, sitä ei muiden tarvitse kommentoida. Ja ihmettelen, mitä sillä rasittumattomalla kropalla sitten haudassa tekee, kun elämä on jäänyt elämättä kropan rasituksen pelossa. Saattaa noillekin käydä niin, että sitten kuusi-seitsenkymppisenä he tajuavat, että olisivat sittenkin halunneet lapsia, ja sitten onkin jo liian myöhäistä.
Itselläni on 69v asiakas joka on masentunut ja ahdistunut ja itkee joka päivä yksinäisyyttään. Miehensä erosi eikä he tehneet lapsia koska nainen pelkäsi synnytystä. No, nyt katuu päätöstä kun elää yksin ja ainoa joka käy on kotihoito, siivooja ja maksettu yksityinen avustaja kerran kuussa maksamassa laskut. Ja mulle hän päivittelee "kuinka sä uskallat mennä synnyttää kun se sattuu niin paljon".

Itselläni on 69v asiakas joka on masentunut ja ahdistunut ja itkee joka päivä yksinäisyyttään. Miehensä erosi eikä he tehneet lapsia koska nainen pelkäsi synnytystä. No, nyt katuu päätöstä kun elää yksin ja ainoa joka käy on kotihoito, siivooja ja maksettu yksityinen avustaja kerran kuussa maksamassa laskut. Ja mulle hän päivittelee "kuinka sä uskallat mennä synnyttää kun se sattuu niin paljon".
No sattuuhan se, mutta elämässä pitää silti uskaltaa, muuten elämä jää elämättä. Pelkoja vain sarvista kiinni, ei siinä muu auta.

Hei, nyt ihan pakko kommentoida ja lohduttaa täältä taustalta :)
Mä kävin ultrassa 6+2 eikä kätilö nähnyt kun raskauspussin joka oli tyhjä.
Elin peläten että kyseessä on tuulimuna, mutta viikon kuluttua sieltä löytyikin 7+2 vastaava tyyppi :) oli ekalla kerralla ollut jossain niin jemmassa ettei siksi näkynyt mitään. Tällä toisellakin kertaa kätilö joutui aika pitkään pyörittelemään että sai hänet kuvaan :)
Eli toivoa on vielä! Täälä peukut pystyssä että kaikki olisi hyvin :)
Kiitos kannustuksesta kaikille ! Tämä toivonhäivähdys vielä elää. Saa nähdä kestääkö hermo olla käymättä ultrassa ens viikolla...vuoto ei nyt ainakaan jatkunut (kop kop).

Viimeksi 5+6 ultrassa oli sama, eli ei näkynyt mitään ( silloin oli hurjasti vuotoa niin kävin), 6+6 näkyi syke mut tyyppi oli jo jäljessä kasvussa.

No sattuuhan se, mutta elämässä pitää silti uskaltaa, muuten elämä jää elämättä. Pelkoja vain sarvista kiinni, ei siinä muu auta.
Juuuri näin. Toki mulla on tutuissa myös niitä keillä on lapsia ja asiat ei ole menneet mitenkää putkeen (vanhemmat siis jo vanhoja/meidän ikäksiä)
Yksillä on kolme lasta joista kaksi on kehitysvammaista eri tavoin ja terve vetänyt huuumeilla itsensä yhteiskunnan elätiksi. Ihan perus perhe noin muuten. Toisilla kaksi lasta, toisella pojalla hankala MT ongelma ja toinen vetää alkoa. Raitis perus perhe noin muuten ja tiedän että vanhemmat olleet läsnä lapsiensa elämässä pienenä. Kolmannella on kolme lasta mutta kukaan heistä ei juuri käy kun asuvat kaukana, yhdellä on lapsenlapsiakin mutta isovanhemmat ei saa heitäkään juur nähdä. Jne. Neljännellä on neljä lasta jotka maailmalla, vanhemmat erosi joskus 20v sitten ja lapsia ja lapsenlapsia ei juuri näy. Yksinäisiä ovat eikä sisarukset ole oikein väleissä. Yks mun asiakas suri itsensä hengiltä lapsnsa takia joka teki henkirikoksen.

Jopa mun omassa perheessä mun äiti ja isä on usein aika yksinäisiä kun me lapset ei hirveesti päästä käymään, yksi mun siskoista on hoitanu raha-asiansa vähän päin persettä ja vanhemmilla on ollut aina kova huoli ja murhe. Ja todellakin oli hyvä ja raitis lapsuus ja rakastavat vanhemmat noin muuten

Että eihän ne lapset ole elämän tähti eikä suola, vaikka olisit hyvä ja normi elämä. Pienet on ihania ja söpöjä ja niinku oma lapseni sanoo, miten söpöstä vauvasta voi tulla murhamies tai narkkari? Niimpäniin.

et silleen tavallaan osittain ymmärrän myös halun olla lapseton. En siks että halutaan maata auringossa ja vetää shampanjaa rinnebaareissa, sitä päätöstä katuu aika herkäsri kun siitä elämäntyylistä alkaa hohto ja aika jättää.

Tämä: Miksi kenellekään kuuluu kenenkään perheellisyys, perheettömyys tai syyt sen takana! Ja vielä ventovieraat tunkeilee kyselemään... Vuosia sitten aloin lapsikyselyihin vastaamaan napakasti "Kuule kaikki ei lapsia saa vaikka kuinka haluaisi". Useimmiten keskustelu loppui tähän mutta muutaman kerran juurikin ihan vieras ihminen on saattanut kysyä "Onko sussa jotain vikaa?" :inpain: "Vaihda miestä", Tai sitten alkaa valitella mikä riesa omat lapset on tai kommentoida "Ainahan voit adoptoida". Mm. adoptiopolkua käyneenä tiedän että se on vähintään yhtää yhtä epävarmaa, raskasta, kallista ja aikaa vievää kuin lapsettomuushoidot -kaikkia ei onnista.

Tunteilleen ei mahda mitään ja mutta uskon, että oma lapsi voi parantaa osan noista lapsettomuusvuosien kivuista. Ja te kaikki ymmärrätte ettei lapsia toivota lääkkeeksi mihinkään :happy:

Adoptioprosessi oli siinä mielessä tervehdyttävä, että osasin taas iloita ystävien raskauksista joka oli vuosia ollut minulle kipeä paikka, jopa niin että eräs ystäväni pimitti raskaustietoa pitkään läheisistä väleistä huolimatta kun pelkäsi reaktiotani. Nyt kuitenkin kohti tulevaa pieni toivonkipinä silmäkulmassa rv9+2 :happy:

Eihän ne lapset mikään takuuvarma vanhuudenturva ole, mutta on heistä iloa nytkin kun ei vielä ole vanha.

Hyväkään kasvatus ei takaa lasten loistavaa tulevaisuutta, mutta ei siitä haittaakaan ole. Mitä isommaksi lapset tulevat, sitä tärkeämpää on olla sellainen vanhempi, jonka kanssa lapset mielellään viettävät aikaa. Pienenä heillä ei ole vaihtoehtoja, mutta aikuisena on ihanaa, kun tulevat käymään ilman syytä, tahtovat tehdä jotain yhdessä. Ei siksi että olen äiti, vaan koska meillä on mukavaa.
Jos lapsilla tulisi huolia ja uhkia elämässä, niin uskon, että näillä eväillä voisin olla avuksi.

Toistaiseksi vaikuttaa siltä, että minulla on hyvät mahdollisuudet siihen, että lapset käyvät luonani vielä silloinkin, kun olen vanha.

Näimpä!

ja tuo mitä @Lillukka80 sanoi, täysin totta. Oli kamala kun ensin alkoi se rankutus että miks ette tee lapsia, eikö kello jo pauku..ei pidä olla noin itsekäs..ei ne lapset enää vanhana tärppää (ööö on yritetty vuosia jo). Sitten kun se eka ikinä syntyi alkoi se toisen jeesustelu..kyllä lapselle karveri pitää olla..ei saa olla noin itsekäs että tekee vain yhden.. (ööö me on menetetty jo kolme vauvaa..kolme vuotta kohta yritetty). Sitten se rällätys loppui kun esikoinen alkoi lähestyä neljää. nyt kun tämä superylläri syntyi alkoi kysely ”oliko vahinko”. No ööööö miten sen ny vittu ottaa :angry4

sit yks kaveri joka ties ongelmista valisri miten kannattaa tehdä ovistikkuja. Että nii meilläki tärppäs ekalla kierrolla :laughing001

Muoks. Täällä ei edelleenkään kp1 :smiley-ashamed005 Lämmötkin korkeella taas. En tiiä kele. Ovistikun tein mut on niin blankko ettei elimistö raskaanakaan oo enkä jaksanu r.tikkua enää tehdä ku yks jäljellä.
Dpot alkaa olla niin pitkällä että en oo ainakaan ennen ”näin myöhään” plussannu. No, vissiin taas uus vika elimistössä :smiley-angry019

Aikamoisia kommentteja monille tullut! :sad001
Mä en koe saaneeni juurikaan arvostelua osakseni tässä lapsiasiassa, mutta tiedän että osittain tämä johtuu omasta surkeudesta huomata ihmisten kriittisiä katseita tai arvostelevia sivulauseita. Ystävät mulla kyllä on näitä huomanneet mun puolesta ja sympatialoukkaantuneet :p. Mitä ei huomaa se ei satuta :rolleyes:..

Takaisin