Pulinaa painosta ja sen hallinnasta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Repo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytin bebantheenin pumppupullossa olevaa raskausarpiin tarkoitettua rasvaa (kallis) ja lopussa bio-oilia. Maha säästyi täysin arvilta, mutta jenkat ratkesivat rv35+ sekä pakarat ja ulkoreisiin tuli hieman. Tissejä en voinut enää arvilta pelastaa, niitä tuli lisää vaikka kuinka läträs. Enpä tiiä onko noilla rasvoilla nyt niin suuri merkitys.. taidan ostaa tällä kertaa vaan kookosrasvaa ja käyttää sitä. Bio-oilille iso miinus hajusta ja tietty koostumus ei ole mikään paras kun öljy on tietty öljy; tahraa ja tuntuu inhalta :rolleyes:

Mä en jaksanut esikoisesta rasvata/öljytä ollenkaan ja ihanasti kyllä repesin kaikkialta.. :D ostin kyl alkuraskaudessa bio-oilia, mutta vihaan rasvaamistakin, niin sen käyttö jäi samantien.

Mutta mun lukemien ja kuulemien kokemusten perusteella, siinä ei yleensä vaikuta öljyymiset tai öljyymättä jättämiset. :D

Mä käytin viime raskaudessa bio-oilia ja nyt myös :) ja tykkään! Viimeksi säästyin arvilta vaikka teini-iässä kasvuspurtin aikaan niitä sain ja olin varma, että raskaana myös. Toivottavasti säästyisin nytkin.

Täällä kans yks joka ei rasvaillu taikka öljyillyt ekassa raskaudessa ja kyllä mun iho ratkesi vatsasta, reisistä, takapuolesta ja tisseistä, mutta haluan uskotella itselleni, että kun oon saanut tämän ihoni jo kerran näin pahan näköiseksi niin ei enää tän toisen kohdalla veny minnekkään kun kutistuin takaisin alkuperäisiin mittoihin synnytyksen jälkeen ja arvet vaan jäi jälkeen. :grin Enkä usko, että rasvalla läträäminen olisi pelastanut mua, tiedä sitten. :-D

Mä oon kaikissa raskauksissa käyttänyt kookosöljyä reilulla kädellä. Ekassa raskaudessa en tajunnut reisiä ja tissejä öljytä, niihin tuli kamalat arvet, tai tisseihin vasta kun maito nousi (hyh!). Lopuissa raskauksissa sitten säästynyt arvilta, liekö öljyäminen syynä, vaiko reilumpi rasvojen nauttiminen sisäisesti :P

Mä käytin/käytän taas body shopin cocoa body butteria. Ihan hirveetä töhnää (siis tuoksuu hyvälle mutta tuntuu ettei imeydy koko päivänä :D), mutta eipä mulle mitään arpia tullu viimeks. Tosin maha oli niin pieni että...

Mulla mies rasvaili silloin tällöin, jos sattui muistamaan. Ihan joku perus vartalorasva oli käytössä. Inhoon kaikkia rasvoja ja niiden levittämistä, joten itse en jaksanut vaivautua :D Mulle ei kyllä raskausaikana tullut sit yhtäkään arpea, vaikka mulla on kyllä ennestää kyljet ja sisäreidet täynnä arpia.

En käyttänyt ekassa raskaudessa mitään öljyjä missään vaiheessa, eikä tullut myöskään mihinkään yhden ainutta arpea. Taitaa olla enemmän ihotyyppi kysymys kuin mikään muu? Tiedä sitten..

Mä luulen kans että on ihan sama rasvaako vai ei, omasta ihotyypistä kii tuleeko arpia vai ei. En ees tajua miks mä rasvaan :D

Mulla mies rasvaili silloin tällöin, jos sattui muistamaan. Ihan joku perus vartalorasva oli käytössä. Inhoon kaikkia rasvoja ja niiden levittämistä, joten itse en jaksanut vaivautua :D Mulle ei kyllä raskausaikana tullut sit yhtäkään arpea, vaikka mulla on kyllä ennestää kyljet ja sisäreidet täynnä arpia.

Luin tuon ja ihmettelin miksi miehesi rasvailee itseään raskausarpien pelossa.. :D sitten luin uudestaan ja tajusin :laughing001 ei pitäis väsyneillä silmillä lukea mitään :D

Mulla on noussu paino jo 4kg ja rv 16 huhhu,kyllä vähä pelottaa että nouseeko taas +20kg niinku esikoisesta. Tässä raskaudessa oon liikkunut enemmän ja yrittänyt syödä herkkuja vähemmän. Ahdistaa jos paino rupee nousee hirveesti . Mä en itse rasvaile ja enkä rasvannu edellisessäkään,eikä tullu arpia,toisin niitä oli jo jaloissa ennestään lihomisen takia. Imetyksestä jäi pieni arpi tissin alle.

Minä en oo koskaan rasvannut, eikä oo tullut arpiakaan (3 raskautta). Uskon että on vaan ihotyypistä tms. kiinni, ei siinä rasvat auta...
Meillä ei oo vaakaa joten ei aavistustakaan kuinka paljon on kiloja kertynyt, mutta veikkaisin että niitä ON kertynyt :D

Oliskohan kolmisen kiloa tullut rv 13+ mennessä. Näyttää vahvasti siltä että jatkoa seuraa. Edellisestä tuli se 22 kg, kai se tästäkin tulee. Vai tunteeko joku jonkun joka olis saanut pidettyä painon toisessa raskaudessa aisoissa? Onko se ylipäänsä mahdollista?? Kuitenkin jokaisella meistä on se omanlaisensa aineenvaihdunta. Olispa mulla edes kunnollinen neuvolantäti jota kiinnostais keskustella, mut kun ei ole :shifty:. Ei jaksa väkisin kysellä.

Vai tunteeko joku jonkun joka olis saanut pidettyä painon toisessa raskaudessa aisoissa? Onko se ylipäänsä mahdollista?
Mä aion olla sellanen jonka paino pysyy kurissa tällä toisella(kin) kertaa :hilarious: hyvä alku ainakin, kun nyt 14+5 ja paino edelleen -3kg. :D

Mulla nyt 14+4 ja ainakin viikonloppuna oli sama paino kuin lähtiessä. Mulle kertyi seurusteluaikana 5-7 kg ylimääräistä joten ei haittaa jos paino ei vielä nouse. Tissit taas kasvaneet. Ei sovi kesällä pitämäni liivit päälle, kohta taas uusia ostamaan kun ei yksilläkään ihan pärjää. :/

Ainahan sitä voi yrittää ja useimmin se on vain itsestään kiinni, mutta mä esim. keräsin pelkästään nestettä sen 10kg, mihin ei tietysti voi itse oikein vaikuttaa..

Esikoisesta alkupaino oli sen 57kg ja synnärille mentiin 83kg painoisena :rolleyes: 8kg jäi synnärille ja loput kilot 65kg asti oli nestettä, loppu oli ihan itse suuhun mätettyä ruokaa :D Nyt ajattelin, että 60kg ei mene rikki ennen rv20 tai jopa 25. Lähtöpainokin on nyt muutaman kilon matalempi ja nyt jo tullut pari kolme kiloa, mutta ne lienee pelkkää nestettä, koska välillä paino voi käydä lähtöpainossakin ja seuraavana päivänä taas kolme kiloa enemmän.

Mutta tosissaan jos ei nyt mitenkään kovin sikaile ruuan kanssa, niin ei siitä painosta kannata kovin huolehtia. Toki koska ruuansulatus hidastuu, niin väkisinkin painokin nousee ja kertyy, mutta sellasta se vähän niinkun on. :)

Mä yritän pitää ettei yli 80kg mene!!!! Samperi JUST olin saanu sen 6alkavan luvun vaa'alle mitä oottanujo kauan ja nyt se on taas haave vain :(

Täällä 11+1 ja painoa tullut 4kg ainakin, en oo nyt uskaltanut käydä vaa'alla :D Tässä on kyllä syöty vähän miten sattuu. Aloitin kyllä lenkkeilyn taas, että eiköhän turvotus ala tasaantuun. Tässä raskaudessa tulee varmaan enemmän kiloja kuin edellisessä.. Viimeksi tuli 9-10kg, lopuksi paino jopa vähän putosi. Viimeksi tässä vaiheessa oli tullut joku 2kg.

Viimeksi lähtöpaino oli 68kg ja lopussa olin ~79kg, olin tosI tyytyväinen, koska tavoite oli, ettei paino nousisi yli 85kg :)
Esikoisesta jäi pari-kolme kiloa enkä niitä ehtinyt tässä välissä alkaa pudottamaan, joten nyt lähtöpaino oli n.71kg ja edelleen oon tyytyväinen vaikka lopussa olisin sen 85kg.
Oon muutama vuosi sitten laiduttanut 85kg-->62kg niin jotenkin se 85kg on mulla se raja, mitä en haluaisi ylittää. En oo koskaan sitä enempää painanut. Mun on myös tosi vaikee laihtua, vaatii tosi paljon liikuntaa, että paino alkaa tippua. Perussairaus vaikuttaa mulla siihen aika paljon.. Oon nyt silti varautunut siihen, että pari kiloa jää varmaan tästä toisestakin sitten karistettavaksi, mutta onpa sitten loppuelämä aikaa niitä pudotella :D Imetys mulla ei auta yhtään, meni aineenvaihdunta jopa enemmän sekaisin ja turpoilin välillä ihmeellisesti.

Muokattu viimeksi:
Mäen edes muista paljonko tuli painoa edellisissä raskauksissa. Alussa aina paino tippunut oksentelun vuoksi, nyt sitä ei kestänyt kuin parisen viikkoa, joten paino noussut ehkä kolme kiloa, mutta se nousi heti plussan jälkeen. Syön pääasiassa terveellisesti ja liikun, vaikka nyt tuo liikunta jäänyt tosi vähille ja oon syönyt mitä pystynyt, mutta siis normaalilla terveellisellä elämällä en usko kovin ylimääräisiä kertyvän. Jos vuoden päästä synnytyksestä vielä olisi jtn löllöä kropassa, niin sitten varmaan alkaisin miettiä tehokkaampaa treeniä ja ehkä loisin silmäyksen ruokavalioon :) Raskaana se paino tosiaan nousee, mutta raskausaikana pitäis kuitenkin terveellisesti syödä ihan sen mahassa elävän tyypin vuoksi, joka saa ravintonsa mun kautta!

Niin siis tarkoitin juuri sitä, että jos ensimmäisessä raskaudessa se paino on noussut paljon eli yli 20 kg, niin onko toisessa ylipäänsä mahdollista pitää painonnousu alle 20 kg.
Mä uskon et jos ekan raskauden aikana paino on noussut normaalisti, niin ei se toisessakaan samoilla elämäntavoilla tule olemaan kovin vaikeaa.

Mietin siis vainen sitä, että kannattaako edes yrittää. Kun ensimmäisen kanssa elin terveellisesti ja paino nousi mitä nousi, niin onkohan vielä olemassa jotain mitä voisi elintavoissa parantaa. Vai antaisko olla kokonaan ressaamatta moisesta..

Takaisin