Pulinaa painosta ja sen hallinnasta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Repo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans rv11 lähtien mammikset, ajattelin siivota vaatekaapin ja laittaa kirpparille ison osan (pieniä toppeja ja housuja tms) kun ei ne kuitenkaan piiitkään aikaan tuu mulle mahtumaan! Ärsyttää vaan kun kattelee niitä tuossa. Ostaa muutaman kivan ja mahtuvaisen vaatteen tilalle :)

Itellä onneks niin vähän vaatteita ja meillä iso vaatehuone, että ei tarvitse siivoilla tällä kertaa pieniä varastoon. Mulla osa vaatteista ihan yläasteajoilta säilynyt käytössä :D Mä vihaan ostella vaatteita, joten kirppareilta nappaan aina kun sopivia vastaan tulee. Alusvaatteita joutuu tietysti uutena ostamaan, mut onneks ei kovin usein ja nekin saa netistä tilatuksi.

Mulla tokan jälkeen paino tippui ku lehmän häntä, mut housut jäi lantioluiden kohdalta kiinni vielä pitkään. Tais mennä yli vuosi ennen kun meni omat normaalikokoiset housut jalkaan. Jännä nähdä miten nyt käy. Tyttöjä odottaessa oon pysyny lantiosta kapeana, maha ollut siro ja ei näkynyt takaa päin. Tota tällä hetkellä ainutta poikaa ku odottelin, niin silloin tapahtui tämä leviäminen, mahakin levisi sivuille ja naama näytti kamalalta :( Tissien turpoaminen on kaikista kamalinta raskaudessa, itku meinaa päästä kun loppuraskaudesta ne hiton melonit painaa varmaan 5kg kappaleelta!

mammapöksyt ihan mukavuuden takia.:winkja kyllä mulla yleensä on tainnut edellisissä raskauksissa käydä että ei ne enään vko 16 jälkeen omat olisi ees mahtuneet.

Kukkuu!
Täällä jo keskustellaankin mamma housuista. Omat on vielä kaupassa, Kuinkahan isot tälläkertaa pitää ostella.
Mulla on bmi 30 ja nyt kolmisen kiloa tippunut paino kun ei ruoka maita vaikka koitan kovasti syödä, painonlasku ei kai kovin toivottavaa raskaudessa olisi.
Flunssa alkaa oleen nyt takanapäin myös.

Kukkuu!
Täällä jo keskustellaankin mamma housuista. Omat on vielä kaupassa, Kuinkahan isot tälläkertaa pitää ostella.
Mulla on bmi 30 ja nyt kolmisen kiloa tippunut paino kun ei ruoka maita vaikka koitan kovasti syödä, painonlasku ei kai kovin toivottavaa raskaudessa olisi.
Flunssa alkaa oleen nyt takanapäin myös.
Meillä iso kokoisilla ei painon lasku haittaa. Vauva ottaa se minkä tarvitsee ja äiti jää sitten ilman, jos ei syö tarpeeksi.
Itse olen aiemmassa raskaudessa mennyt synnyttämään alle lähtöpainon. Eikä se todellakaan haitannut, mielestäni parempi niin.

Kääk on sit kk tullu +3kg tämän aamun mukaan :( pitäsköhä oikeesti alkaa miettiä mitä sitä syö...JA pitäs tää hiton suoli saada toimimaan et vähä helpottas.vinkkejä? Oliki jo jossai ketjussa siitä vissii...luumut ei oikei iske,ainakaa tuoreet:( onkos muilla sillee et ylämaha on iha turvonnu kova pallo ja sit alamahalla roikkuu vaa löysä läski löllykkä? Mulla ainaki on :( ahistavaa...

Magnesiumia, reilusti vettä ja jtn liikuntaa, kuten reipas kävely :) Ilmaa lisäävät rehut pois, eli kaalit, sipulit tms. Ja paljon kasviksia tietysti..

Juu ny tässä tehnyki tollee...eile tuli 4l vettä lipitettyä,pyöräiltyä melkee 20km ja illal potkimas viel palloo poikii kans.ja ruuatki oli kyl iha ok...mut ottaaha se taas muutaman pv et alkaa kunnolla toimia..kuha ny vaa pysys sama rytmi...se vaa loppuu NII helposti :(

Mulle on tullut kanssa kaiken kaikkiaan joku 4kg. En oo silleen huolissani, tiedän että turpoon helposti, varsinkin kun en oo nyt liikkunut oikeestaan ollenkaan. En oo uskaltanut sen tuhruvuodon takia, kun aina alkoi vuotaan kun esim imuroin tms.. Otan vielä pari viikkoa rauhassa ja jos np-ultrassa kaikki ok, eikä tuhrulle löydy mitään ihmeempää syytä, niin sit aloitan taas lenkkeilyt ja kevyet kotitreenit.
Kyllä esikoisenkin aikaan turposin heti alkuraskaudessa ja sit painon nousu hidastu loppuraskautta kohti, niin en senkään takia oo hirveen huolissani :) Mulla menee aineenvaihdunta ja hormonitoiminta vissiin niin sekaisin tässä alussa, että kerään vaan hirveesti nestettä ympäri kroppaa.. Jalat ja käsivarret ihan ihmeelliset.

Ummetukseen ei kyllä mulla auta mikään vesimäärä, liiasta kuidusta saa vaan vatsan turpoamaan ja kipeäksi. Liikkuminen on hyvästä, mutta olojen vuoksi vähäistä. Käytän siis magnesiumia sitraattimuodossa vatsan toimintaan. Muuten on tuska ja verenvuoto varma! Eikä pitäis laiskistaa suolta niinkuin jotkut laksatiivit tekevät.
Tätä on täällä moni muukin jo hehkuttanut, mutta kertaus on opintojen äiti :)

Täällä puolestaan paino ei ollut noussut kotivaa'an mukaan grammaakaan kun tänään punnasin aamupainon. Mulla raskaus vilkastuttaa puolestaan suolen toiminnan äärimilleen, välillä kaikki tulee lähes solkenaan läpi mikä menee alas. Tosin nyt tässä viikon flunssan aikana juuri hirveästi ruoka ole maistunut, toki liikkumaankaan ole päässyt ollenkaan tietty.
Viime raskaudessa jo pelkäsin että mitä tytölle tuonne jäi murkinaksi kun kaikki ampui ulos ja paino ei noussut yhtään ennen kuin 35 viikosta eteenpäin. Mutta jäi sille jotakin, vaikka laiheliinina kylläkin kasvoi = vartalon ympärysmittaa seurattiin hänellä ekstra ultrissa kun jätätti.. Joka puolestaan huomattiin siitä, että oma sf mittani meni liian matalilla käyrillä lähes koko raskauden ajan niin jouduttiin ekstra tarkkailuun.

Mutta täällä toki ollaan ihan hyvässä lihassa :D Eli ei haittaa vaikka paino pysyy samassa. BMI siis 27 :)

Täällä rv15 ja 3kg jo tullu huh..tosin tuntuu että tissit painaa kilon kpl tukala olo kun ummettaa jo kolmatta viikkoa eikä tunnu vedet, kuidut ja liikunta auttavan!

Mullakin varmaan tisseihin tullut kilon verran painoa, piti ihan kaks kokoa suuremmat imetysliivit laittaa päälle kun normit oli liian pienet :D

Täällä tullut 2kg lisää painoa ja rv 11+4. Vähän jännittää kuinka vain käy, kun mennään viikkoja ja kuukausia eteenpäin. BMI 21 ja risat. Haluan kyllä pysytellä alle 10 lisäkilon. Ennen olen ollut kovin liikunnallinen, mutta nyt viimevuosina on kyllä liikkuminen jäänyt. Harmittaa kovasti.:sad001

Mulla on paino samoissa lukemissa kuin ennen raskautta, tänään vko 14+5. Laihduinkin kilon verran aiemmilla viikoilla kun ruoka ei maittanut entiseen malliin. Turvotusta on kyllä ollut alusta asti ja viimeisten parin viikon aikana maha on selkeästi kasvanut, joten eiköhän vaa'an lukematkin ala pikkuhiljaa nousta :) Niin ja BMI mulla 21, eli normaalipainossa ollaan.

Ihme kyllä täällä ei paino ole sen kummemmin vielä noussut, vaikka siis rinnat ovat kasvaneet huomattavasti! Ja eilen huomasin ikäväkseni, että tullut siis ihan raskausarpia/venymiä muutama tissien kohdalle. Ääk. Minulla ei viime raskaudessa rinnat kasvaneet juuri lainkaan ennen kuin synnytyksen jälkeen tietty maidon noustessa. Onko muilla ollut tällaista, että vasta toisesta pullahti? Tai vaikuttaako tuo suht tuore synnytys jotenkin? Minulla ei myöskään tullut yhden ainutta raskausarpea rintoihin tai masuun tuosta ekasta, vissiin mukamas vanhemman iän tuoma plussa :D Saas nyt sitten nähdä miten menee tällä kierroksella.

Mulla ratkes tissit jo ennen puoltaväliä esikoisesta ja siis ihan kunnolla ratkesivatkin :rolleyes: nyt ei toivottavasti enää tule ainakaan tisseihin uusia, kun ovat jo niin puhkivenynneet

Raskausarvista puheenollen, onko teillä jotain tiettyä rasvaa tai öljyä mitä käytätte estääksenne arpien tulemisen? Itse olen nyt pian pullollisen käyttänyt bio-oilia, siitä luin että olisi asiansa ajavaa. Hintakaan ei ole mahdoton. Muiden mielipiteitä ja kokemuksia?:)

Takaisin