Pulinaa painosta ja sen hallinnasta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Repo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joskus söin ehkä jossain juhlissa pienen palan kakkua, mut muuten kaikki hyvä melkein oli pois

Täällä myös ylipainoinen esikoisen odottaja! Ylipainoa on noin 25kg. Ehkäisyn poisjäännin jälkeen yritin saada painoa putoon, mutta se oli todella hankalaa (ollut aina mulle). Tiedostan onneks, mitkä on ittelle ne pahimmat kompastuskivet. Toukokuussa söin todella terveellisesti ja liikuin, mutta paino vaan junnas paikallaan... Sitä ihmettelin kovasti, mutta johtuiko se sitten tästä toukasta vai kilpirauhasarvoista vai mikä lie oli, kun ei vaan tippunut...

Neuvotäti oli mukava, eikä paasannut ja sanoinkin, että tiedostan ylipainoni ja oon aina painoni kans kamppaillu. Kerroin tavoitteeni olevan, ettei nyr r-aikana tulis paljoa "ylimääräisiä" kiloja. Musta hän sano niin järkevästi, että kaikki mitä minä syön vaikuttaa toukkaan ja sano, että sellanen sokeripitoinen ruoka saa pikkuisen haiman puskuttaan koko ajan täysillä ja se ei oo hyväksi. Jotenkin se kolahti muhun. Oon nyt yrittänyt tottakai kattoo syömisiä, ettei koko ajan tuu napsittua herkkuja, mut oon myös napsinut. Järkeä käyttäen eteenpäin... :)

Liikunnasta sen verran, että ennen raskautta lenkkeilin, jota jatkan edelleen ja joihinkin jumppiin ajattelin syksyn tullen mennä, jotta jaksaa pimeän tullen ja jotta jaksan itseni sekä masuni :)

Huh, huh! Mun turvotuskausi on ohi ja painan grammalleen saman verran kun plussatessa, eli 5kg vähemmän kuin pahimman turvotuksen aikana. Jesss! :) Nyt tietää vaan, että maha on tulossa kun turvotus lakkasi.. :D

Huh, huh! Mun turvotuskausi on ohi ja painan grammalleen saman verran kun plussatessa, eli 5kg vähemmän kuin pahimman turvotuksen aikana. Jesss! :) Nyt tietää vaan, että maha on tulossa kun turvotus lakkasi.. :D

Oih kumpa mullakin kävis näin! :p

Pfft, joinpa kupin kahvia ja paino pomppas heti 3kg ylöspäin :D Nooh, kyllä tää tästä, ehkä iloitsin turhan aikasin vaikka turhaa sitä vaakaa on tuijotella :D

Minua lähinnä huolestuttaa se, että paino on laskenut nousemisen sijaan puoli kiloa. Edellisen kohdalla paino oli noussut ekaan neuvolaan 3,5 kiloa, turvotuksesta siis, mutta nyt paino on koko ajan normaalia alempana vaikka iltaisin turvottaakin...pitäisi kai toisaalta olla tyytyväinen..:bored:

Mulla laski esikoisesta alussa paino muutaman kilon, vasta 17-18 viikolla olin lähtöpainossa. Olen siis normalipainoinen/hoikka, terkka ei ollut yhtään huolissaan asiasta :) totesi vain, ettei kaikkien tarvitse painoa niin kauheasti kerätäkään. Nyt on ihan hirveä nestelasti päällä, paino noussut jo yli pari kiloa!!:arghh::depressed:

mulla on Janspi sama homma, taisin jonnekin toiseen ketjuun siitä jo mainitakkin. mä olen normaalipainoinen, bmi sen 20, välistä ollut yhdeksäätoistakin. nyt on tässä alkuraskauden aikana paino laskenut sen 1,5-2 kiloa (ei kyllä oikeasti mun silmään olisi varaa tiputella, mutta minkäs teet), suurelta osin johtunee tästä jatkuvasta pahoinvoinnista/oksentelusta ja kun ei mitään tekisi mieli syödä. terkka sanoi neuvolassa, ettei vielä tarvii huolehtia, on kuulemma melko yleistäkin että paino saattaa tippua. omaa vointia vaan kuunnellen, sitä syöden mikä maittaa, kyllä sitä painoa ehtii vielä tulemaan :D

Sandybell: Mun paino on nyt parissa päivässä tippunut jo puolitoista kiloa. Juurikin siksi, kun on niin huono olo koko ajan, ettei tee mieli syödä mitään. Oon jo valmiiksi ollut hippasen alipainoinen niin ei tarvitsisi kyllä tämän painon tästä enää laskea, mutta kuten sinäkin sanoit, niin minkäs teet. Huomenna on eka neuvola, niin saas nähdä mitä se th siellä sitten sanoo.:shy:

taitaa käydä usein niin että jo alkujaan normaalipainoiset taikka inasen liika hoikatkin, tiputtaa äkkiämmin pahoinvoinnin takia painoa. ikävää.
Mä en onneksi omista vaakaa, kävin viimeisen punnituksen oman diabeteshoitajan luona terkkarissa kun heipatin hänet raskauden takia.neuvolassa en oo käyny, ja polilla ei punnittu. joten ihan täysi arvoitus painon muutos nyt. Toive ois, että paino laskisi vaikka raskaus etenee, koska näin ylipainoisella se on ihan ok.
Aikoinaan aloitin raskauden 83 kiloisena, kun lapsi syntyi, painoin 70 kiloo, ja muksukin oli yli 5 kiloo :) Jotain maagista tapahtui. Voisin kokeilla encoree tuosta tässä raskaudessa.Nyt lähtöpaino on vaan suuuuuuuurempi.

No niin, neuvolassa käyty. Ei taputellut th päätä, kun bmi oli 17. Suositteli ravintoterapeuttia, mutta en nyt vielä ainakaan suostunut ottamaan aikaa sinne, kun muutenkin on koko ajan jotain käyntiä jossakin tän raskauden vuoksi. Mihinköhän ihmeeseen sitä saapi esikoisen hoitoon, kun joka viikko pitää mennä jonnekin käynnille.:eek:

voi sulla on kyllä tosi matala bmi Janspi, ei tosiaan varaa painon tippumiselle, ja vielä tUlla vauhdilla :/ luulis nyt ravintoterapeutille sentään voivan ottaa esikon mukaan :) Ehdottomasti kantsii käydä kuulolla :)

sehän se on Ajna kun on vähänlaisesti painoa nii herkästi näkyy ihan pienikin vaihtelu, valitettavasti.. pidetääns peukkuja et sulla lähtis tämänkin raskauden myötä yhtä hyvin kun aiemmastikkin :)

Heippa! Täällä on perussohvaperuna ja pullahiiri! Ekasta raskaudesta jäi 10 kg ja jatkuva väsy. Tällä kertaa toivon, että energia säilyy paremmin. Olen ravintoterapeutin neuvoin muuttanut elämäntapani viime vuonna ja elopainosta jäi pois 12 kg. Suosittelen lämpimästi ravintoterapiaa, jos siihen on mahdollisuus - itselleni oli todella silmätavaava kokemus, vaikka siis mielestäni kyllä tiesin, miten syödä jo ennenkin. :)

Mulla tullut molemmissa raskauksissa 17kg ja ihan normisyömisillä. Molempien jälkeen paino palautunut samaan viimeistään vuodessa, joten en aio ottaa stressiä tässäkään raskaudessa. Nyt ennen plussausta oon saanut muutaman kesäkilon, joita vois vielä koittaa karistella.

Ekassa neuvolantäti valitti jatkuvasti painonnoususta ja mulla meni koko raskaus peläten painonnousua ja neuvoloita. Olin raskauden alussa 167cm ja 57kg. Siksi aion nyt nauttia tästä raskaudesta joka hetki enkä mieti jatkuvasti mitä suuhuni laitan!!

Uskon että joillekkin kertyy vaan nestettä eritavalla.mulla jo neljäs raskaus. Jokaisessa raskaudessa tullu n.20kg, normaalisti syön enkä ole mikään herkuttelija ja aina ne on lähteneet pois. Nyt kuopus vuoden ja paino oli tämän raskauden alussa n.61kg olen 167cm(eli ihan ok)
:-)

Tänään vaaka näytti +3kg... :nailbiting: Toivottavasti lähinnä nestettä kun en ole syönyt mitenkään enemmän kun muutenkaan.

Mulle on kanssa tullut 3-4kg :hilarious: Ihan jotain nestettä kertynyt hirveesti. Tosin söinkin kyllä huonoon oloon enemmän hiilaripitoista ruokaa kuin tavallisesti, joten se vaikuttaa aika paljon heti.

Täällä paino toistaiseksi ollut joka viikko sama kuin ennen plussaa, toki joku iltapaino varmasti näyttäisi plussaa kun turvotusta alkanut kertymään aina ip-> iltaan saakka. Aamulla ihan normi toistaiseksi. Itellä ei ekassa raskaudessa paino noussut yhtään ennen kuin jossain reilusti yli 30 viikoilla. Nyt painan saman verran kuin edellisen raskaudenkin alussa :)

Tänä aamuna oli paino vain +1 kg lähtötilanteeseen verrattuna, eilen oli "paastopäivä", ei oikein mikään maistunut. Otetaanpa tänään takas...

Voi että.. En yhtään tykkää neuvolan vaa'asta. Tai siis, minusta on tyhmää, että aluksi kysytään, että mitä paino on ollut ennen raskautta ja sitten se kuitenkin ekalla käynnillä siellä katsotaan. Minun saamat lukemat on ihan erit kuin ne neuvolan, koska a) kotona punnitsen itseni aamuisin tyhjällä vatsalla ja b) en kotona koskaan käy kaikki tamineet yllä puntarilla. Eivät siis oikein ole vertailukelpoisia nämä puntarilukemat. Terkuin +4 kg kotilukema "ennen raskautta" vs. tämän päivän neuvolan lukema

Joo mullakin ärsyttää se että kysytään paljon painaa ja sit käydään neuvolapuntarilla joka näyttää aina enemmän mitä kotipuntari. Meillä painoin kotona 66 ja neuvola puntarilla hetkeä myöhemmin melkein 69kg :/

Takaisin