Positiivisuusketju...

Onnea Saria1!:) <3

Meillä on samanlaiset suunnitelmat, juhlat on vasta ensi vuoden puolella. Saako vähän udella miten kaikki oli järjestetty ja miten juhlat meni? Esim kuinka kauan itse toimitus kesti ristiäiset + vihkiminen, eikö kukaan tiennyt etukäteen, oliko vihkiminen vai ristiäiset ensin? Entäs tarjoilut ja ohjelma? Ja tietysti tärkein, miten olit pukeutunut?:grin Mä vähän stressaan tuota mekon valintaa, ja kuinka juhlava sen pitäis olla.. Me ollaan ajateltu että pidetään ihan perinteiset ristiäiset jossa meidän vihitään samalla, eli ei mitään ylimääräistä ohjelmaa. Ja kukaan ei vieraista ei tiedä tästä etukäteen.

Oi Saria miten ihana juttu. Oli varmasti ikimuistoinen päivä. Tsemppiä myös Bambinolle järjestelyihin. :love7
Täällä on ihan rakkautta ilmassa.

Onnea Saria!

Meilläkin oli ristiäiset eilen ja olipa kivat juhlat. Etukäteen hermoilin kakkujen riittävyyttä ja kaikkea mahdollista, nyt on hirveän hyvä mieli että on juhlat pidetty ja kaikki riitti ja ihmiset viihtyi ja neidille oli sylejä yllin kyllin. Nyt sitten vaan odotellaan joulua. :)

Onnea Saria! :)

Mä kävin tänään ensimmäistä kertaa parin tunnin shoppailureissulla ihan itsekseni, mies jäi tuttipullon kanssa pojan kaveriksi. Taisi olla hyvinkin helppoa, koska poika nukahti päikkäreille juuri ennen lähtöäni ja heräsi vasta, kun tulin kotiin :grin

Kiitos onnitteluista!

No, kukaan ei tiennyt aikeistamme. Juhlat järjestettiin vanhemmillamme ja tarjoilut oli tehtävä ristiäis"menulla", ettei äitini ymmärtäisi juhlien olevan myös häät. Meillä oli ruoka (ahvenia, lihapullia, paria salaattia, uunijuureksia ymym.) ja kahvipöytä (kolmea kakkua, cupcakeja, keksejä ym.).

Pappi oli tuttu, minun vanha kastepappini. Vihkiminen + kaste kesti noin 20 minuuttia. Ensin lauloimme yhden virren ja sen jälkeen pappi vain täräytti, että olemme kokoontuneet tänne kastamaan tätä pientä poikaa, mutta hyvä olisi varmaan nuo vanhemmatkin vihkiä. Siinä vaiheessa me sitten siirryimme papin eteen, vieraiden keräilessä leukojaan lattialta. Puhe oli kaunis ja henkilökohtainen, eikä kyyneleiltä vältytty. Vihkiminen siksi ensin, että kristillisessä kirkossa on tavoite, että lapsi kastetaan suoraan "aviolapseksi", mutta varmasti erityispyynnöllä olisi saanut toimitukset myös toisinpäin.

Toimitusten jälkeen haimme autosta kuoharit ja kilisteltiin sitten porukalla koko perheelle. Sen kummempaa ohjelmaa ei ollut, vain rentoa seurustelua ja niin halusimmekin, päätähti kun kuitenkin oli tuo pieni prinssimme!

Ja mitä sitten oli päälläni. Hankein jo raskausaikana Guess By Marcianon mustan todella kauniin mekon ajatukseni laittaa se ristiäisiin, mutta häitten tullessa mukaan kuvioon olisin halunnut valkoisen mekon. Sopivaa valkoista ei kuitenkaan löytynyt, joten laitoin tuon Guessin mekon sitten. Meillä oli sellainen pikkujuju, että iskällä oli tummansini-valkoinen kravatti, pojalla tummansini-valkoinen mirri kaulassa ja minulla tummasinisestä ja valkoisesta silkkinauhasta tehty "vyötärövyö". Sen verran panostin itseeni, että kävin kampaajalla aamulla ja kampaus olikin aika näyttävä ihan vain ristiäisiin.

Mistä sitten vihkiminen paljaistui ennen papin sanoja? Tulin viimeisenä paikalla, kun kaikki olivat jo istuutuneet paikoilleen ja odottivat tilaisuuden alkua. Mukanani minulla oli morsiuskimppu, jonka olin erikseen tilannut ja siihen vieraat olivat kiinnittäneet huomiota ja kummastelleet "uutta rituaalia", että äidillä on kukkakimppu lapsensa ristiäisissä :laughing002

Voi että, kuulostaa aivan ihanalta Saria1! <3 :)

Ei olla vielä keskusteltu papin kanssa, joten tuo toimituksen pituus (tai lyhyys;) tuli minulle positiivisena yllätyksenä, luulin että se olisi paljon pitempi!..vai onko se ehkä ihan sovittavissa oleva asia?!

Ollaan kans ajateltu asia niin, että pikkuprinssi on juhlien päätähti, niin sen takia ei korosteta meidän vihkimistä yhtään sen kummemmin! Voi että, minähän nyt innostuin vielä enemmän kun sain lukea teidän juhlista!:p

Päivän positiivisuus:

Valvoin yöllä taas jokusen tovin, en osannut nukahtaa kun odotin, että "kohta se kuitenkin herää". Oma nukahtamiskyvyttömyys v*tutti, kunnes kuunneltuani aikani pinniksessä olevan pojan tuhinaa tajusin taas kerran, että eipä ole paljon ihanampaa ääntä, kuin kuunnella oman lapsen nukkumista. Ja kun tuhina kuuluu, ei tarvitse edes miettiä, hengittääkö se :) Näihin ajatuksiin sain sitten itsekin nukahdettua :)

Nyt on pakko avautua. Teimme tanaan uuvuttavan ostospaivan Ikeaan ja pikkukakkosen yllattaessa etsin vauvanhoitohuoneen, ja se oli aivan mahtava! :) En ole koskaan nahnyt samanlaista missaan ostoskeskuksessa, sairaalassa tai muussakaan julkisessa paikassa. Kauniisti sisustettu tilava ja ennen kaikkea puhdas huone, jossa oli iso sohva, himmea valaistus, hoitopoyta kertakayttoalustoineen, asiallinen vaipparoskis, kosteutettuja puhdistusliinoja ja jopa mikroaaltouuni! Uskomatonta! :) Se huone ei edes muistuttanut vessaa tms. lainkaan!
Lisaksi seinalla oli kyltti, jossa kerrottiin, etta jos olet unohtanut vaipat kotiin, niin vaippoja voi hakea lasten leikkitilasta, jossa on henkilokuntaa vahtimassa lapsia pienta korvausta vastaan vanhempien shoppailuretken aikana.
Ois tehnyt mieli vaan jaada sinne hoitohuoneeseen hengaamaan. :laughing002

Nyt KERRANKIN jotain positiivista, mies on ottanut puheeni kuuleviin korviinsa viimeinkin! Kuten sanoin, täysabsolutismia en oo vaatinu, mutten jaksanu enää uskoa edes asioiden muuttumiseen. Ei viikolla ole ottanut enää kun max. 2 (!!!!) olutta kun ollaan saunottu ja nyt sitten kysyi että saisko kotona ottaa pari kun on perjantai ja haki vaan sikspäkin! Ensinnäkin tuo määrän radikaali väheneminen ja se, että kysyy mun mielipidettäni asiaan :) ja huomennahan se ei voi juoda yhen ainuttakaan kun on vastuuvuorossa pojasta, tää mamma lähtee kattomaan onko tuppukylän yöelämässä mitään uutta! (Kyllä, mun lypsyoperaatio onnistu. Pakkasessa yli litra maitoa :) )
Hitto että oon hyvällä tuulella!

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Onhan tässä itketty ja keskuteltu asioista tuntitolkulla mutta näytti viimein ymmärtävän, että oikesti menettää meidät jos ei muuta käytösmalliaan :) Voi että oon onnellinen ku asiat käänty näin päin, en ois millään halunnu yh-mammaksi ruveta (hatunnosto niille, jotka siinä asemassa ovat) :)
Tuntuu jotenki kivalta että oot aatellu meitä Sophie, kiitos siitä ja kiitokset teille kaikille, oisin luultavasti sanonu paljon rumemmin tai vaan ollu hiljaa jos ei ois saanu avautua :))

Mä kävin eilen pari tuntia töissä pikapalavereissa kuuntelemassa ja juttelemassa miten meidän kaikki projektit etenee. Tekipä hyvää olla vähän aikaa muutakin kuin meijeri ja vaipanvaihtokone :) mä oon varmaan ainoa joka tekee töitä äitiyslomalla vapaaehtoisesti ja vielä pyytää lähettämään töitä sähköpostitse :grin Happy mommy = happy baby :)

(Hyvin mä kirjoitan unenpöpperössä, pitää vähän korjata tekstiä.. :) )

Muokattu viimeksi:
Hei kaikki ihanat äidit, vauvat ja tietysti myös isät!
Ihanan lämpöistä ja toivottavasti rentoa Joulua kaikille. Itselle ainakin tämä joulu on erityinen kun esikoisen kanssa pääsee ensimmäistä kertaa viettämään joulua. Itse olen aina rakastanut joulua lähinnä sen tunnelman ja yhdessäolon vuoksi. Tänään pakataan auto ja ajellaan miehen perheen luokse jouluksi. Joulupäivänä mennään sitten minun vanhempien luokse ja tapaninpäivänä vielä minun mummoni luokse joulupöytään.
Hyvää Joulua kaikille! Kiitos tästä syksystä ja kesästä jolloin olette olleet huikeana vertaistukena.
:love7

Kivaa tiedossa! Pääsen tänään ekaa kertaa yli vuoteen viihteelle (edellinen kerta pikkujoulut marraskuussa 2012). Tai no ei nyt sen villimpää ole suunnitteilla kuin kaveripariskunnan luokse yökylään (tanssia, tanssia, tanssia ja ehkä vähän jutusteluakin ja siinä ohessa muutama siideri janojuomaksi). :) Mies jää ekaa kertaa kahdestaan yöksi pojan kanssa, mutta kyllähän nuo pärjäävät, en epäile hetkeäkään. Plus saan nukkua huomenna niin paljon kuin huvittaa ja tulla kotiin sitten kun huvittaa. Kyllä tässä on vähän jo kaivannutkin jotain pientä irtiottoa arjesta.

Ja sitten, meille tulee tiistaina hieroja kotiin. Hän on käynyt (ja käy toki edelleen) mun työpaikalla hieromassa ja asuu aika lähellä meitä joten sovittiin että hän voi tehdä meille kotikäyntejä muutaman viikon välein, hieroo sitten samalla reissulla myös miehen hartiat. Alkaa olla tuo hartiaosasto sellaisessa jumitustilassa, että oli pakko tarttua tuumasta toimeen ja kilauttaa apuvoimia paikalle.

Semmoista rentoutusta luvassa lähipäiville, tämä mamma nauttii täysin rinnoin (kirjaimellisesti)! :)

Meille tulee tanaan mun tyokaveri kylaan! Ihana kuulla vahan mita ihmisten ilmoille kuuluu! Ma en ole tavannut tyokavereita kuin kahdesti aikaisemmin nyt mammaloman aikana. Kerran kavin nayttamassa pikkuista siella ja sitten osallistuin firman joulujuhliin. Helpompi palata sitten takaisinkin kun pitaa hieman suhteita ylla sinne suuntaan!
Ja helpottaa myos mun ajoittain iskevaa pirttihirmu-fiilista. :)

Niinkin yksinkertainen asia ilahduttaa täällä kuin talven tulo tänne E-Suomeenkin! Näin siivousintoilija näkökulmasta nimittäin...

Ottaa niin päähän nämä jatkuvat märät kurakelit, kun koira kantaa sisään hiekkaa minkä ehtii ja haisee oudolta jatkuvasti märän turkkinsa kanssa.

Eli viikonloppuna saa kerrankin siivota niin, että paikat pysyy siistinä kauemmin kuin 5 tuntia (ehkä) ja koira saa painua kunnon pesulle myös! :)

Ja ehkäpä sitä pääsee luistelemaan jo ensi viikolla? :excited001

Komppaan täysin edellistä! Meillä on kaksi koiraa jotka viettää päivänsä ulkona tarhassa ja illalla ne otetaan sisälle yöksi. Nuorempi vielä parhaana päivänä makaa koko päivän vesisateessa ja tekee omia pieniä maansiirtotöitään. Huoh! Noina päivinä tekis mieli jättää ne yöksi tarhaan, missä siis pärjäisivät oikein hyvin kun ovat "ulkokoiria", mutta hellämielisiä kun ollaan... ;) Omien siivoustöidensä jäljistä saa siis nauttia aina sen puolikkaan päivän ja illalla onkin taas lattiat täynnä kuratassun jälkiä ja hiekkaa vaikka kuinka yrittäis putsata niitä tassuja. Saappaat jalassa tekis mieli kulkea sisällä. Mutta nyt tilanne muuttuu! Huomenna saa siivota kunnolla ja heittää vanhan mopin roskiin ja ottaa käyttöön ihan uuden VALKOISEN mopin. Tuskin maltan odottaa, siispä lämpimästi tervetuloa talvi ja paukkupakkaset! Voi näitä elämän pieniä iloja... :D

Takaisin