Hmm.. Pitkän harkinnan jälkeen kyllä tää kuuluu tänne.. Viime yönä likka teki enkat, mutta ei mitenkään hurrattavat, sillä valvoi 20.00-05.00 lähes yhtä soittoa ja viimeiset kolme tuntia huusi myös solkenaan, kun en kertakaikkiaan jaksanut pitää sylissä. Pelkäsin tyyliin menettäväni tajuni tai jotain ja pudottavni vauvan. (Epileptikko olen, että ei toi nyt ihan hatusta vetäisty ollu.) No onneks sit sillon viideltä nukahti ja nukuttiin kummatkin puolille päivin yhteen kyytiin.
Meillä oli ostoksilla käyntiä suunniteltu, joten pistettiin tyttö turvakaukaloon vähän ennen kahta ja lähettiin. Ensin meinattiin ottaa kauppaan mukaan ja mennä kaikki, mut kun toinen nukkui niin suloisesti kuorsaten, ei viitsitty liikuttaa, joten juostiin vuorotellen kaupoissa. Oli oikeestaan ihan kiva päästä yksin, vaikka olikin ruuhka-aika ja puolet ajasta meni kassoilla venaamiseen ja hyllyistä sai haluamansa tavaran kyynärpäätaktiikalla.. Mut technically mäkin pääsin yksin shoppaileen.
Ja hehkutan vielä, että löysin hyvät talvikengät ja kerrankin ilman päänsärkyä: kävelin liikkeeseen, oikealle osastolle, katsoin läpi mallikengät, valitsin ekat kivannäköiset, jotka myös "sattumalta" oli parhaat kukkarolle, etsin oikeen koon, koitin jalkaan ja kävelin vähän ja kannoin kassalle. Simppeliä! Once in a lifetime. :)
Asiaan. Shoppailuitten jälkeen tultiin kotiin ja tyttö jatkoi vielä uniaan. Heräsi vasta vähän ennen kuutta! Joskin mietin, että yleensä se nukkuu vain öisin niin pitkiä jaksoja, toivottavasti ei päättänyt kääntää rytmiä toiste päin..
Lisää kivaa: Ekaa kertaa synnytyksen jälkeen lämmitettiin sauna! Mies kävi ensin ottaan hikilöylyt ja mä menin ei niin saunaihmisenä nautiskeleen jälkilämmöistä ja samalla mies kylvetti vauvan. Toinen viihtyi niin hyvin ja yritti lähtee uimaan. :D
Ennen saunaa lypsin pulloon iltapalan tytölle ja saunan jälkeen syötin sen vielä rinnasta ja lähdin nukkumaan. Meillä oli vähän kiistaa tästä miehen kans, kun se olisi halunnut pelata uutta videopeliä, mut aika tehokkaasti vaiensin. Sovittiin parista hoitotunnista ja sen sain, puolitoista siitä sain nukuttuakin ja olin taas hereillä kun tyttö palautettiin. Olivat jopa päässeet yhteisymmärrykseen tuttipullosta ja beibi oli vetäissyt monta kymmentä ml. :) Nyt on vielä rinnassa puoliunessa ja mä niin pidän peukkuja, että tänä yönä saataisiin nukkua ihmisten rytmissä, vaikka takana onkin melkein koko päivä nukkumista neidillä.
Mut shoppailua, saunaa ja unta ennen puoltayötä, sitä ei ollakaan nähny yli kuuteen viikkoon! Jeee!