Tuo oli hyvä! Vähän naurua tähänkin yksinäiseen yöhön.. Mun mies totesi turhautuneena yks ilta, kun ruikutin miten kovaa työtä teen raahatessani meidän muksua nahan alla, että kyllä hän tietää, onhan hän siitä puolikasta raahannut "kasseissaan" ja kyllä oli vaikeeta. :'D Pakko oli nauraa, kun toinen niin pokalla sen totesi. Oli se hyvä, että käytiin valmennuksessa ja synnytyssaliinkin saatiin rauhassa tutustua, kun olin käyrillä, sillä siltä on tullu ties mitä kysymyksiä, jotka ei oo ollu sopivia muitten korville.
Vähän mustasukkaisena se totes, ettei halua, että synnytyksessä on rivi parikymppisiä miesopiskelijoita kyyläämässä mun alapäätä (täällä opetussairaala), jos ei saa naishenkilökuntaa paikalle, niin hän ajaa kaikki pois ja hoitaa itte koko synnytyksen. :D Vitsillä tietenkin. Se varmaan pyörtyis jos joutuis vilkaseenkaan alakertaa..
Viimeks lääkärikäynnin jälkeen se tokas, että älä ny liioittele, että se lääkärikin 'katsoi oudosti' kun vastasin vähän "leveesti" lääkärin kysymykseen jostain. Tiuskaisin, että jos en sille kerro ja valita ihan kaikkea, ei tarkoita, etteikö joku asia olisi totta. Ja vannotin, ettei se synnytyksessä ainakaan ala holhoon ja opastaan, mitä on sopivaa sanoa&tehdä ja mitä ei, ellei halua mustaa silmää.
Mieheni on myös ollut uskomattoman kiinnostunut meijeritoiminnastani, aina tilaisuuden tullen puristelemassa rintojani, jos sieltä tulisi jotain ja hekottaa hulluna, kun välillä ihan suihkuaa.. Hän on myös opetellut käyttämään rintapumppua ihan innoissaan (ainoa vauvaan liittyvä lähes tekninen laite?!) ja pari iltaa sitten oikein keskittyneesti hommaili sillä. Rehellisesti vähän pyörittelen silmiäni, mun mielestä ei oo kovin seksikästä se.. Toisaalta taas nauran katketakseni ja totesin, et nythän se voi hoitaa yösyötötkin, käy vaan lypsämässä mua tuttipulloon ja menee syöttään. x)
Vielä tuli mieleen, kun päiväunien läpi kuuntelin yks päivä, kuinka mies selosti enolleen puhelimessa tilaani "siinähän tuo turpoaa" ja sitten kävi tarkasti läpi, että 10 pv saa mennä yli ja sitten aletaan käynnisteleen, ensin pillereillä suun kautta jne, selosti kaikki kalvojen puhkomiset summuut niin asiantuntevasti, mutta mulla korvat kuumotti vähän, puhe sentään oli minusta..! Toivottavasti ei oo yhtä yksityiskohtainen jälkeenpäin, en välttämättä itse kertoisi alakerran tikkauksesta tms varsinkaan miehille!
Se oli muuten hauskaa, kun viimeksi isäni nähdessäni pyysin kokeilemaan mahaani, kun pikkuinen siellä tanssi ripaskaa. Isäni laittoi kätensä niin varovasti siihen päälle, että tuskin edes tunsi mitään (vertaa mieheni, jonka jäljiltä jää melkein kämmenen kuva vatsaan, kun tunkee kätensä niin syvälle..) muutenkin isäni vaikuttaa kunnioittavan mua ja kroppaani ihan uudella tavalla ja jaksaa huolehtia.
Olisinpa ollut kärpäsenä katossa, kun äiti aikanaan oli raskaana. Ainakin synnytyksen jälkeen, kun oli tuotu ruoka, isäni oli hyökännyt kimppuun ja syönyt kaiken ajattelematta, että se oli ehkäpä tarkoitettu äidilleni, joka väsyneenä pitkän paaston jälkeen joutui vain seuraamaan vierestä. Ü Miehet. :) En nyt tiedä kuinka tarpeellisia tai oikeessa ketjussa nää jutut on, mutta itse tuun hyvälle tuulelle.
Ipana on ollu pari pv tosi hiljainen ja vatsa kutiaa julmetusti. Aamulla aattelin ehkä soitella laitokselle, josko pääsisin käyrille oman mielenrauhan takia, vaikka kaikki varmaan onkin hyvin. Salaa toivon, että ottaisivat jo käynnistykseen.. Nyt tänään lauantaina 41+0. Taitaisin vetää naturellina pohjat yliaikaisuudessa täällä. Ellei vaikka tänä yönä..