Positiivisuusketju...

Näppärä! Meidän pojalla on muuten samanlainen uikkari, tosin jäämässä kovaa vauhtia pieneksi :)

Ja hei, me ainakin ostettiin eilen tuollainen Prismasta hintaan 3,95€, eli ei oo myöskään hinnalla pilattu! ;)

Äiti olis halunnut sellasen hienon, missä oli katokset ja kaikki kunnes järjenääni aka mieheni valaisi, ettei katoksesta olisi mitään hyötyä, kun poikaa pitää kuitenkin pitää kiinni kainaloista ja varjossa allas on jokatapauksessa.. Ja olihan niillä katoksellisilla hintaakin lähes 30 euroa :o

Jatkoa tuolta valitusketjun puolelta.. Marmatin siis siitä kun vitketuttaa kun tuo poika ihan koko ajan nousee joka paikkaan ja varsinkin se uuni kiinnostaa... Nooh, on se toinen pieni kyllä niin hellyyttävä mamman pikku-aurinko kun virnistää ja nipristää nokkaa. <33 Rakastan tuota pikku-apinaa enemmän kuin muuta ja vaikka välillä vitketuttaa ihan super ankarasti, ei tolle voi kauaa olla vihainen kun se päikkäreitten jälkeen kömpii sylissä ja jää olkapäätä vasten tuhnuttaa. <3 Ja silleen. ;) Ihanaa päivää kaikille. :P <3

Me laitettiin viimeinkin käyttämättömäksi jäänyt hoitopöytä varastoon (sniif, vähän haikeaa) ja kylppäriin tuli ihmeen paljon lisää tilaa. Samalla järjestelin nyt sitten meidän kaapit uudelleen. Meillä oli siis muuton jäljiltä itselleni vähän epälooginen järjestys, kun kaverit vaan työnsivät tavaroita vapaisiin hyllyihin. Mun vaatteet jäivät neidin huoneeseen, neidin vaatteet olivat kylppärin kaapissa. Nyt laitoin liinavaatteet loogisempaan paikkaan, pyyhkeitä kylppärin kaappiin, omat vaatteet niiltä vapautuneeseen kaappiin ja neidin vaatteet oman huoneen kaappiin. Nyt vauvalle löytyy vaatteet paljon helpommin, kun on isommat kaapit eikä kaikki ole yhdessä isossa mytyssä. Ja henkisesti helpottaa, kun sain tehtyä homman, mikä on ollut puoli vuotta tekemättä. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pitkästä aikaa jotain positiivista! Mies tosissaan yrittää sen pullonsa kans, hurjasti on parannusta entiseen, joten jatketaan vielä yhdessä :) Lisäksi sai tänään kutsukirjeen amkkiin valintakokeisiin, rahallisestihan jonkin aikaa ois tiukkaa jos kouluun pääsis mutta loppuis ainakin se "kun tuo työ on niin perseestä"-mutina! :D Toki jouduttais muuttamaan ja mulla jäis kaikki kaverit tänne, mutta.... Niin. Oon minä nyt sen verran kauan oulussa asunut että pikkuisen lämmittelee välejä vanhoihin yläastekavereihin niin ei tartte ihan yksin olla :)
Lisäksi toinen, näin äitikantilta ajateltuna ihan naurettava syy: villeinä sinkkuvuosina liityin apollon kanta-asiakaslistalle, viime kesänä soittivat minulle että olisi synttärilahjaa tarjolla oulun apollossa. Noh, jokainenhan muistaa mikä oli viime vuonna tilanne, joten sattuneista syistä lahja jäi käyttämättä ja minua tympäisi niin maan p*rkeleesti. No, tuossa eilen sain samanlaisen soiton ja vähän olin onnellinen! :happy093Sen verran kakara oon kuitenkin, että mun "must do before you die"-listaan kuuluu helkutan pitkän jono ohi kävely, kun muut seisoo siinä kettuuntuneena :"D Lisäksi kossi ollut hyvällä tuulella tänään ja eilen ja nukkunut hyvin, se tekee varmaan paljon. Ja oon saanu ilman sen ihmeempää vonkaamista! :laughing021

Ah, loistavaa loppupäivää leidies, ootte ihania! :Heartred (Asia, joka on jäänyt sanomatta... :rolleyes:)

Kiitokset Sophie! :) Ja hyvä päivä senkus jatkuu: kossi sippasi suorilta kun vei pullon kans sänkyyn, löysin tavan millä iltapuuron saa uppoamaan, sain istuskella 1,5h kaverin pihalla rauhassa polttamassa ketjussa tupakkia ja koiran iltalenkillä sain vielä hyvät naurut: naapurien koira oli murtautunut ikkunasta ulos (sellaisesta isommasta tuuletusikkunasta), jouduin sitten kiipeämään itse toisen asuntoon siittä samaisesta räppänästä että sain sen koiran sisään, en viitsi vierasta koiraa lähteä nostelemaan kun ei ollut mikään pikkufifi... :DDD Oli vähän awkward selittää talonväelle homma kun sattuivat tulemaan kotiin kun olin kiikuttamassa lappua oveen :D

Nyt on niin paljon kaikkea positiivista että mä halkean :)

Miehellä vika työpäivä tänään kuukauteen. Hän on tehnyt niin paljon ylitöitä että on lomalla seuraavan kuukauden, ja sitten myöhemmin kesällä käyttää ne neljä kesälomaviikkoa :Heartred

Sain vihdoin kerrottua työkavereilleni että vuoden päästä me muutetaan suomeen. Ja nyt se muutto tuntuu vain koko ajan todellisemmalta ja tämä vika vuosi täällä menee kiukulla ja sisulla :Heartred

Ensi viikolla tullaan suomeen!!! Mies on kolme viikkoa ja me ollaan pojan kanssa koko kesä :Heartred

Tänään meillä kävi kahteen otteeseen vieraita ja poika hurmasi heidät taas täysin. Ei tietoakaan mistään ujoudesta tai vierastamisesta :Heartred
Ja poika on ollut viime päivät aivan hurmaava (tai sitten mä oon ollut vaan paremmalla mielellä) :Heartbigred

Eilisilta menikin sitten mukavasti: poju heräsi päiväunilta hyväntuulisena ja oli iloinen. Iltapuuro maistui hyvin ja kylvyssä oli kivaa (vesi lentää niin, että koko kylppäri on märkä :grin ) Yökin nukuttiin ilman sen kummempia kokonaan. Eipä tainnut hammas kiusata :)

Mun sisko oli tyttärensä kanssa käymässä nyt to-la. Mä en oikein uskonut, että ne oikeasti tulevat, kun sisko on niin monta kertaa ollut tulossa ja sitten aina perunut. No nyt tulivat, ja oli oikein mukavaa. Sisko yritti kyllä jonkin verran neuvoa, esim. ei ymmärtänyt miksi vauva nukkuu vielä meidän huoneessa ja yötissistä pitäisi vieroittaa... Mutta silti mulla ei mennyt hermot! :cool: Siskontyttö on ollut aina aika hauska tapaus, ja niin oli nytkin. Toisaalta on kuitenkin myös ihana olla taas kolmistaan, ja elää tavallista arkea. Meidän pienessä asunnossa yövieraita ei oikein kahta yötä pidempään jaksa, kun pitää olla aika tiiviisti ja itse ainakin kaipaan omaa tilaa ja rauhaa.

Kävimme Botaniassa, joka on sellainen kasvitieteellinen paikka, minne on rakennettu huoneet ilmastovyöhykkeiden mukaan, ja yhdessä huoneessa on sellaisia eksoottia perhosia. Vähän huono selitys, mutta se on ihana paikka, vähän kuin miniloma. Sitten kävimme uimahallissa, mikä oli neidin eka kerta. Hän arvatenkin vihasi saunaa, kuumakalle kun on, samoin suihkun vesi oli liian kuumaa. Mutta altaassa olikin sitten hauskaa, ja siellä olisi viihtynyt vaikka kuinka kauan. Ja minä sain uida, mitä olen kaivannut aikalailla, kun ennen kävin parikin kertaa viikossa. :)

Valitusketjuun kirjottelin samasta aiheesta mutta laitetaas nyt tännekin, että pienistä asioista ilo irti! Kun on joskus vuosia sitten löytänyt itselle tosi mieluisia kesävaatteita, jotka viime kesänä sattuneesta syystä jäivät kokonaan käyttämättä, ne tuntuu kaikki kuin uusilta kun niitä on kaivellut laatikosta käyttöön. :) :) :)

Sinänsä joo, mullakin on semmonen "kesävaatelaatikko" mihin heivasin niitä vaatteita viime kesänä pois tieltä ja nyt sitten kaivoin sen esiin, katoin että onpas kiva kun on tämmösetkin ja tämmöset, sovitin ja... No arvaatte kyllä miten oikeastaan kaikkien housujen kanssa kävi :D Eli toisaalta positiivista, toisaalta taas ei yhtään ;)

Kaiken kaikkiaan loppufiilis on sellainen, että menee tänne. Me siis oltiin yöreissussa ja hautajaisissa (oonko mä nyt sittenkin outo, kun laitan hautajaiset positiivisuusketjuun?! o_O). Yökyläily meni aluksi varsin hienosti: toisin kuin kotona, neiti nukahti ensimmäisellä kerralla ja molemmat vanhemmat saivat käydä rauhassa rantasaunassa. Kun hipsittiin nukkumaan, niin neiti ei ollut moksiskaan, ja kerkesin jo ajatella, että eipä ole heräillyt, ja toden totta, matkasängyssä neiti ei kontannut kertaakaan. Mutta eihän kaikki toki mennyt ihan näin putkeen, kahden aikaan tuo rupesi yskimään, ja yski sitten niin kovaa että oksensi puurot pihalle. :sad001 No se on kuulemma ihan normaalia, eikä tarvitse huolestua. Ei ollut oksennustautia, ja aamulla oli ihan hyvän tuulinen. Yölläkään ei ollut mitenkään tuskainen, paitsi että kun puuro oli lakanoilla, niin mahahan piti täyttää tissimaidolla, ja siinä menikin meikäläisen yö. Ja pesuun meni sitten aika lailla kaikki, vauva oli niin uninen että annoin jatkaa unta ja käytin aamulla suihkussa.

Hautajaiset menivät varsin hienosti. Onnistuin löytämään lahjaksi saaduista vaatteista neidille tumman mekon, ja hän olikin vahingossa aika tyylikäs. :grin Vähän hirvitti, kun siunaus alkoi klo 13 joka on meidän päiväuniaika, ja meikäläisillä se siunaus on aika pitkä, mutta neiti jaksoi hienosti, ja otti hautaanlaskun aikana lyhyet power napit. Siunaustilaisuus olikin sitten pitkä jopa minun mittapuulla, neljä tuntia! :eek: Mutta ihana ja lämminhenkinen, ja neiti ihan nautti, kun häntä koko suvun voimin ihailtiin. Mietin vähän että lähdetäänkö koko porukalla, vai menisikö mies yksin, mutta itselleni jäi hyvä mieli, ja olin lopulta tyytyväinen että mentiin, vaikka rankahko matka olikin, kotona oltiin vasta klo 22. Ja sain samalla nähdä omaa rakasta ystävää, jonka luona olimme yötä, he asuvat aika kaukana joten harvemmin nähdään.

Jälleen selvittiin hengissä yhdestä 4h lentomatkasta :happy093

On toi kyllä ihme pakkaus! Me istuttiin takarivissä (varmuuden vuoksi jos poika kiljuu niin häiritään vain puolta konetta :grin). Poika nukahti heti kun päästiin koneeseen kun vihdoin sai päivän ekan maidon. Nukkui 45min jonka jälkeen oli täysi vauhti päällä noin tunnin. Söi ison annoksen ruokaa ja joi tupla-annoksen maitoa ja nukkui sitten uudestaan 1h. Herättyään olikin sitten kunnon show päällä :dance011 Ihmiset jonottivat siinä meidän vieressä vessaan ja heti kun poika sai katsekontaktin jonkun kanssa alkoi hän nauraa räkättää, hakkaa käsillään ja yritti päästä ryömimään ja nousi seisomaan. Jos pääsi tarpeeksi lähelle näitä tuntemattomia kiinalaisia (poika on jostain syystä ihastunut aasialaisiin), suomalaisia ja espanjalaisia, niin kädet vaan ojoon kun halusi syliin :eek: Ja kävikin aika monen sylissä siinä matkan varrella, ja voi että hänellä olo hauskaa näiden vieraiden ihmisten sylissä. Eräs kiinalainen täti taisi vähän pelästyä kun tuo hyökkäsi suoraan laseihin ja hiuksiin kiinni ja vissiin painoi vähän enemmän kun täti luuli :laughing021 Pari kertaa tuli kiukku, mutta niistäkin selvittiin maidon, maissinaksujen tai lelujen avulla :Heartred Vähän kyllä arveluttaa miten noi lennot menee kun tuo oppii kävelemään, kun oli nyt jo tekemistä että sai pojan pidettyä siinä meidän penkkirivillä!

Takaisin