Positiivisuusketju...

^ Ja tokihan tuo voisi liittyä johonkin palkokasviin nenässäni, tai aivoihini nykyisessä dementoituneessa olomuodossaan :grin

Mahtavia arvioita Saria! :D Mun nimi ei valitettavasti (onneksi!) ole Helena, mutta kyllä tuo nimimerkki jollain tapaa oikeasta nimestä tulee, erään läheinen ihminen sen aikanaan keksi ja kutsuu edelleen sillä nimellä, yleisesti se ei siis ole mikään meikäläisen lempinimi :)

Haha! :laughing021

No kyllähän mä kahvista tykkään, ja kaikesta hyvästä muutenkin. Olen aika mukavuudenhaluinen. Toi nimimerkki on siksi vähän itseironiaa, kun aina puhutaan lattemammoista, jotka käyttävät äitiyslomansa kahviloissa lattea siemaillen, ja vauvojen vaunut tukkii ne kahvilat ja kunnon työtä tekevät ihmiset eivät pääse lounaalle. Niin mä oon just sellainen, paitsi että oikeesti mulla ei ole rahaa istua kahvilassa, vaan keittelen ne kahvini kotona, ja tapaan kavereitani myös täällä. Mutta mun mielestä se lattemamma on ihan positiivinen termi, miksi äitiys ei saisi olla kivaa ja mukavaa? Mä vierastan sellaista myyttistä uhrautuvaa kuvaa täydellisestä äidistä, olen suosiolla tämmöinen keskinkertainen äiti.

Nimetkin olisi siis tietysti pitänyt olla Lattemamma, mutta meillä mamma tarkoittaa isoäitiä, ja kutsumme minun äitiäni mammaksi, joten en osaa kutsua itseäni mammaksi. Siksi siis lattemamma käyttää nimimerkkiä Latteäiti. :coffee

Voisin ottaa noita arvioituja ominaisuuksia Herneestä, Littleredistä ja Latteäidistä :greet015

Elisa ei ole nimeni. Ja autot... Noh, pidän autostani taas siihen asti, kun seuraavan kerran soitan hinaukseen tai korjaamolle :cool: Mutta meno on kyllä joskus sitä luokkaa "että pois mummot ja vaarit alta, tie näyttää kapealta...hömhömhöm (jarrut on epäkunnossa)"

No ma en ole pieni ja pippurinen, vaan pitka ja hoikka, mutta kavelen nopeasti. Lisaksi minulla on aavistuksen verran punapigmenttia, pisamaiset kasvot, mutta maantienvarinen tukka. Tosi hauskoja arvioita kuitenkin! :)

Hahhah, kyuminia käytän itse asiassa paljon muuallakin internetin ihmeellisessä maailmassa muodossa tai toisessa, teiniaikoina hurahdin nuihin japanijuttuihin ja kyumin oli yhden suosikkimangani päähahmo :D Siitä ei tosin voi päätellä juuta eikä jaata, mää taidan olla ehkä se littleredin pieni ja pippurinen ;) Sinivalkonen sivukalju tukka, helkkarin iso ääni kun innostun ja paha suustaan, sopiva after pregnancy-pömppis mutta muuten aika hoikkanen. Siinä kevyt kuvaus :)

Kuka uskaltaa antaa arvion Saria1 nimimerkistä? Ja listalta puuttui ainakin Salme, Bambino ja Hildamaija.. varmaan muitakin, mutta ei tule väsyneen mieleen :)

Saria1 on joko a) Saria, joka joutui lisäämään ykkösen perään, kun pelkkä Saria oli jo varattu, tai b) Saria, jolla on astetta parempi itsetunto.

Salme on toinen nimi.

Bambino on ollut vauvan työnimi.

Hildamaija voi myös ollan ihan oikeasti Hildamaija, mutta mulle tulee siitä vahvasti Ruotsi mieleen, joten se sopii meidän Tukholman vahvistukselle.

Tässä mun arvaukset. Hassua, miten sitä muodostaa kuvan teistä kaikista, vaikka tosiasiassa ei tunnettaisi jos kadulla käveltäisiin toisiamme vastaan. Perheentalolla olen kyllä katsellut näkyykö samanikäistä tyttövauvaa, mutta Murmeliini ei ole toistaiseksi jäänyt kiinni. :wink

Niin, ja pitää lesoilla: mä olin arvellut, että Kyumin on joku Japanijuttu.

Sarian perään eksynyt ykkönen oli todellakin peräisin vaan siitä, ettei pelkkä Saria ollut enää vapaana. Mutta se mistä tuo sana tulee, sitäpä ette ihan heti arvaa, jos ei joku satu tunnistamaan muuten jutuistani :P

Ja täytyy vielä kommentoida tuohon, että yritetään etsiä toisiamme livenä.. Itse päätin unohtaa mokomankin kyyläilyn, kun totesin, että lokakuussa 2013 on syntynyt varmasti monen monta vauvaa ja jos meitä aktiivisia on täällä alle 20, on aika pieni todennäköisyys, että oltaisiin välttämättä edes koskaan kohdattu :) Hiukan kyllä kateeksi käy, niitä jotka omalla nimellään ym. käyvät näitä keskusteluja ja joskus jopa järjestävät niitä vauvatapaamisia, kun teistä jokaiseen varmasti haluaisi ihan oikeassa elämässäkin tutustua.

Täytyy laittaa "kerro itsestäsi 10 satunaista asiaa"-haaste vetämään, niin saataisiin edes vähän tarttumapintaa toisiimme :D

Mun nm tulee miehen antamasta lempinimestä. Ehkä mä oon myös vähän murmelimainen? Habitusta saatte arvailla. :D

Sorry en oo jaksanu kauheena höpötellä nyt. Tyttö lähti liikkeelle ja sen jlk ei oo ollu sen siunaaman rauhallista hetkeä.. Nyt on karsee siitepölyallergia enkä oo päässy apteekkiin hankkiin imettävälle sopivaa allergialääkettä ni sit tuhistaan ja nökötetään sisällä. :( Tytsy on ollut kolme pv pelkässä vaipassa ja hienosti tarkenee..! Miinuspuolena on se, että nyt pitää käydä aina syömisen jlk kokovartalopesulla, ku yleensä riittää paita pois ja naama ja kädet pestään. Miten te siä Epsanjassa kestätte ku mä oon aina lämpötilan ylittäessä 25'c ihan rätti.. :/

Meil oli hääpäivä tässä, leivoin jopa ehkä ekaa kertaa ikinä täytekakun alusta loppuun ja se onnistui. :) Ei nyt jaksettu muuta ku anoppi ja nato pyytää ja grillailtiin, mut vähän vaihtelua arkeen. Mä oon lueskellut teidän anoppikokemuksia ja täytyy sanoo, et mulla on ihan loistava anoppi, mitä tuohon mummoussuhteeseen tulee. Sanoin sen myös sille ja se totes, että hänen mielestään jokainen osaa ja saa olla hyvä äiti omalle lapselleen, miks siihen pitäis puuttua. :) Oon jopa neuvonut sitä miten kannattaa toimia tytön kans ja mitä se syö ja kaikki on menny perille. Mua vähän nolottaa itteeni, että meen neuvoon, koska sillä kumminkin on 3 omaa lasta ja meidän tyttö on jo 4 lapsenlaps. Kylhän se tietää!! :D

Tyttö tulee koko ajan sosiaalisemmaks ja sen kanssa voi jo oikeesti leikkiä ja viettää aikaa ja se reagoi puheeseen. Meilläkin opeteltiin se piiloleikki rievun kans ja on ihan suosikki. Tyttö alkaa melkein täriseen innosta aina ku otan rievun esiin ja ite menee piiloon ja tulee esiin silmät täynnä pidätettyä naurua. Rakas..! <3 Ihan parasta vauva-aikaa! Paitsi sit ei oo hauskaa ku yritän nukuttaa ja peittelen ja toinen alkaa peiton kans pelleillä ja odottaa, että sanoisin pöö. :S :'D

Ja edelleen ihan terve laps mitä nyt välillä aivastelee. :) Se korostuu viä siinä, ku kaverin vaavi on koko 5 kk ollut aika sairaalloinen ja just oli sairaalassa tarkkailussakin pari pv ja nyt tutkitaan todennäköistä maitoallergiaa. Tosi ikävää! Sekoisin varmaan totaalisesti jos oisin joutunut murehtiin niin paljon ja koko ajan käymään lääkärissä jne. Tasan ei mee onnen lahjat.

Mutta näin. Elossa ja asiat suhteellisen hyvin, eikös siinä oo jo aihetta positiivisuusketjuun! :D

Kiva kuulla teistä Murmeliini! Sellaistahan se välillä on, tuntuu ettei hetkeksikään ehdi istahtamaan :) Noista allergialääkkeistä, jouduin soittelemaan neuvolaan asiasta itsekin kun koivun siitepölykausi alkoi täällä etelässä pääsiäisen jälkeen. Sanoivat mulle silloin, että lääkeaineista ainakin loratadin on ihan ok ja samoin cetirizin (muistinkohan oikein tuon kirjoitusasun?), mutta kannattaa ottaa lääke heti imetyksen jälkeen, niin tulee muutaman tunnin väli ennen seuraavaa imetystä. Ilmeisesti melkein kaikissa valmisteissa sanotaan, ettei suositella imetyksen kanssa, mutta neuvolan mukaan tämä ei johdu siitä, että haittavaikutuksia olisi löytynyt, vaan enemmän siitä, ettei asiaa ole juuri tutkittu. Joka tapauksessa maitoon kulkeutuva lääkeaineen määrä on kuulemma hyvin pieni.

Mutta nämä siis neuvolan sanoja. Lähinnä ajattelin laittaa ne jakoon, jos mietit, uskaltaako ottaa pahimpaan hätään jotain jo kotoa ehkä löytyvää lääkettä...

Tähän mennessä päivä on ollut täynnä positiivisuutta!

Ensinnäkin mies lähti iltavuoroon, joten minä sain nukkua puoli 11 saakka ja puoli yhdeltätoista sänkyyn kannettiin yksi oikein iloinen, joskin tissinälkäinen nuorimies. Siinä perus aamurutiineihimme kuuluva puolen tunnin seurustelu/sylittely/halitteluhetki ja ylös sängystä. Poika oli saanu puurot jo isukinsa syöttämänä, joten huitasin vaan naamaani hiukan aamupalaa ja suunnattiin vaunulenkille aurinkoiselle torille. Se ihmisten ilo ja hyväntahtoisuus tarttuu väkisinkin, kun kaikki mammat ja pappat lirkuttaa pojalle.

Tarkoitus oli alunperin lähteä hakemaan kehyksiä juuri tilaamiini tekstitauluihin ja valokuviin ja löysinkin sopivat. Kassalla hinta oli paljon ajateltua pienempi, jolloin kuulin, että kaikki kehykset oli -50%. Happy mama jatkoi matkaansa läheiseen vaatekauppaan "ihan vaan katselemaan" ja palasi sieltä uusi mekko, hame, paita ja kasa alusvaatteita mukanaa :grin Puolustautukaamme sillä, että olivat hyvässä alennuksessa ja koko kasan hinnaksi saatiin 73 euroa :p

Nyt ollaan kotona, poika sitterissä lirkuttaa ja aina välillä muistaa avata suutansa äitinsä herkkupöperöille :wink

Mulla on lääkärin määräämät allergialääkkeet, ja ovat tota loratadinia, sitä kuulemma eniten suositellaan imettäessä.

Läksin pojan kanssa reissuun ja vähän aattelin miten automatka (2h) menee, kun en oo kaksin noin pitkiä reissuja mennyt... Hyvin meni :) Takapenkki hiljeni motarilla (juuri sopivasti, en rupee ajelee rampeista ylös muksua hyssyttää) ja heräsi 10min ennen perille tuloa. Tai en minä tiedä miten poika siellä takana nukkui! Mutta ei ainakaan huutanut kuin palosireeni :cheers

Jottei tulisi vain valitettua, kerrottakoon, että olen ollut mielestäni tosi tehokas tänään! :) Vaikka yöunet olivat mitä olivat, olen saanut tänään imuroitua ja mopattua, ja sen jälkeen ehtinyt ihan rauhassa leikkiä pojan kanssa ja syödä lounaani :)

Yleensä siivous on meillä sellaista, että aloitan aamulla ja on ilta, ennen kuin olen suurin piirtein valmis (tai luovutan), mutta tänään meni tosi sukkelasti, eikä tuntunut yhtään, että se olisi pojaltakaan pois. Nyt on sitten koko iltapäivä ja ilta aikaa tehdä mitä huvittaa, kohtahan voisi vaikka lähteä ulos nauttimaan auringonpaisteesta :)

Hauskoja nuo nimimerkkiarvailut! :) Salme on vitsi ja tuumasin, että siinä on ihan kelpo nimimerkki. Itselleni siitä tulee jostain syystä aina mieleen täti, jonka harmaa permanentti tutisee tädin innoissaan puhuessa :D Tosin minusta tämä kuvaus on aika kaukana. :)

Muutama ilonaihe tälle aamulle:

Käytiin eilen pojan kanssa tarkistuttamassa sen korvat kun se on hieronut niitä vielä välillä. Hyvin on tulehdus parantumassa, kuuluu kuulemma asiaan että paranee melko hitaasti noilla pienillä ja poika voi vielä "tottumuksesta" hieroa niitä korvia. Muutenkin poika on jo ihan tervehtynyt, mitä nyt välillä vähän aivastelee ja yskii. Itsellä on pää täynnä räkää edelleen ja yskää on vielä vähän, mutta muuten olo on hyvä. Ihanaa kun ollaan taas terveitä ja voi viettää aikaa tuolla ulkona kun on niin upeat kelit :) Rakastan kesää!!

Lisäksi olen niin iloinen että asennettiin viime syksynä ilmalämpöpumppu. Tämmöisessä vanhassa talossa on tosi kuuma näillä keleillä (tuurilla ehkä sen kaksi astetta vähemmän kuin ulkona, jos on pitänyt oven kiinni) ja viime kesä raskaana ollessa oli aivan tuskaa kun ei päässyt viileään muualle kuin kauppaan :D Nyt on kiva olla sisälläkin ja pojankaan ei tarvi hikoilla tuskissaan.

Sitten olen tosi onnellinen siitä miten hyvin poika syö tällä hetkellä. Siellä meidän Ruotsin reissussa sen syöminen oli ihan tuskaa ja ihme venkoilua mutta sen jälkeen tilanne on muuttunut ja ruoka on maistunut tosi hyvin, oikeastaan kaikki mitä on ollut tarjolla on uponnut hienosti ja määrät on olleet hyviä. Jatketaan tällä linjalla, kiitos :)

Takaisin