Positiivisuusketju...

Olen tehnyt taas yhden läpimurron vanhemmuuden saloihin: totesin, että poika totta tosiaan rauhoittuu laulamisesta!

Kaikkea kannattaa siis todellakin kokeilla :wink Jos tilanne alkaa mennä tiukaksi (rattaissa, iltatoimissa, pukiessa tmvs.), niin biisiä vaan kehiin, ja taas ilme kirkastuu poitsulla! Itselleni koen vähän ongelmalliseksi sen, että laulutaitoni ja -ääneni on sieltä pahimmasta päästä, mutta se ei näytä poikaa haittaavan. Tämän vuoksi olen lauleskelua vältellyt, mutta jos mun joikaaminen kelpaa, niin hyvä!

Pieni ankanpoikanen, Pienen pieni veturi, Saku sammakko ja Popsi popsi porkkanaa on kovassa huudossa nyt. No, sanoja on vaikea muistaa kaikkiin säkeistöihin, mutta äkkiäkös niihin omat sinnepäin menevät keksii :grin

Kuulostaa niin tutulta! Mä en osaa laulaa yhtään, mutta vauva rakastaa mun laulamista. Mikä sitä vaivaa? :D Mä en taida laulaa mitään oikeilla sanoilla, vaan keksin omia, mihin sijoitan neidin nimen. Mun hölmöin keksintöni on vaipanvaihtolaulu, joka menee Biolan-mainoksen sävelmällä: "yks kakkaa, kaks kakkaa, (meidän sukunimi)n vauvan kakkaa..."

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja vielä omat ilon aiheet. Tein mun ja miehen suosikkiruokaa eli spagettia ja lihapullia tomaattikastikkeessa. Vaikka itse sanonkin, niin se oli ihan höpöhyvää. Kastikkeeseen tulee punaviiniä, ja kun pullo piti avata, niin kaadoin itsellenikin lasillisen. Ja se maistui hyvältä! :P Mulle ei siis ole raskauden jälkeen punaviini maistunut, nyt ekan kerran tykkäsin siitä. Hello my old friend, long time no see! :D

Meillä on laulettu ties kuinka kauan ja neiti NIIN rakastaa kun lauletaan! Biisit on kyllä saaneet ihan uusia sanoituksia kun ei aina viitsi samoilla sanoilla laulaa, sit lennosta keksii milloin mitäkin. :) Ostin neidille soivan laulukirjan, mukavasti muistuu melodiat omaankin mieleen ja oppii joitain uusiakin. Minulla oli alkuun jostain syystä vähän kynnystä laulaa edes isin kuullen, mutta nyt me lauleskellaan molemmat. Ihana katsoa, kun neiti kuuntelee täynnä riemua. ♥

Meilläkin rakastetaan lauluja, ja loruja, ja pojalla on selvästi tietyt suosikkilaulut :) Mulla oli myös vähän kynnystä laulella aluksi, mutta kummasti sitä ei nyt enää huomaakaan. Poika ei onneksi ole nirso lauluäänen suhteen ;)

Täällä sama, mä en kehtaa laulaa ees miehen aikana paitsi aniharvoin, mun ääni ei kuulosta ulos niin hyvältä kuin pään sisässä. ;) Mut muistan silti tosi hyvin kaikki laulujen sanat, jostain syystä jää mieleen, niin tyttäreni saa sitten tutustua -80-90-luvun lastenlaulutarjontaan, eli mitä mulle on laulettu. Mun mielestä noi modernit lastenlaulut on monet ihan outoja ja tyhmiä, tai sit vaan oon liian sentimentaalinen..
Mua kyä vähän huolettaa se, saako tyttö musikaalisen opetuksen multa ja alkaessaan itse laulaan sieltä tulee sama epävireinen nuotti kuin mulla?..! Siks suosin valmismusiikkia netistä tai cd:ltä. Menee ainakin oikein.

Mut iltaisin monesti se rauhottaa, kun jaksan tarpeeks kauan hymistä (ei laulaa) korvansa juuressa 'sinistä unta'.

Mää en muuten oo tuolla laulanu yhden ainuttakaan lastenlaulua! Meidän äiti käydessään laittoi maija mehiläisen soimaan tietokoneelta, arvatkaas mikä oli kossin reaktio? No meidän reipas poikahan parahti itkuun! :laughing021 Äitiinsä tullut, pitää olla vain hyvää musiikkia (eli metallia, ja raskasta, tai sitten biisejä tyyliin wunderboy) :Heartred
Positiivista: Eilen oli kivaa. Tosi kivaa :D Oon valittanu siittä miehen pihtaamisesta, nyt sai jonkun hepulin ja kai siinä 3h vähintään meni... :happy090 Sry jos oli too-much-information :D

Tää mamma on tähän päivään kyllä suhteellisen tyytyväinen. Kävin äitienpäivälahjaksi saamallani lahjakortilla täydellisessä kasvohoidossa ja lisäksi otin ylimääräisenä kulmien värjäyksen sekä siistimisen. Oon ihan eri näköinenkin kun en aiemmin ole oikein kulmiani vaivautunut kummemmin nyppimään. :D Ja isimies pärjäsi pojan kanssa keskenään kotona tai no ulkoilleet olivat tuolla ihanassa helteessä, varjossa +28. :3 Sain sitten iltapäivällä nukkua pojan kanssa melkein 2h päikkärit ja illalla käytiin keinuttamassa poikaa läheisessä leikkipuistossa ja voi että sitä naurua ja kikatusta. <3
Kaikin puolin siis mukava päivä paitsi miinuksena jäätävä pää kipu/särky, joka onneksi lähti nukkumalla ja muutamalla särkylääkkeellä. :D

Ei lainkaan liikaa informaatiota! Mutta että 3 tuntia :D Ja näillä keleillä! Hatunnoston arvoinen suoritus! :wink

No en minäkään tiiä minkä hepulin se sai, mitä lienee syönyt kun kaverillansa kävi kahvilla päivällä... :"D Meillä kun nuo hommat tahtoo olla sitä luokkaa, että pitkäaikainen kaverini (mies) jonka kans puhutaan oikiastaan kaikesta, räjähti nauramaan kun lähdin kotiin kauhealla kiireellä "mun pitää lähtiä sinne saunaan ja mulla saattaa olla tsäänssi saada tänään, en kyllä kuse sitä mahdollisuutta!". Kuulemma pitäs miettiä että oonko ihan varmasti miehen kans parisuhteessa :D
Niin että se siitä "kaikki naiset pihtaa"-myytistä.. :D

Muokattu viimeksi:
Meillä oli eilen ihan loistopäivä, ensin herkuteltiin meillä brunssin merkeissä siskoni perheen kanssa, ja illemmalla käytiin vielä koko perheen voimin viemässä koirat uimaan. Pojalla oli hauskaa koirien touhuja ihmetellessä ja hän nautti lämpimästä illasta. Elukat taas tietysti nauttivat, kun saivat vedestä helpotusta kuumuuteen (olipas muuten hurjan lämmintä vettä jo, itsekin olisi voinut uida!)

Niin ja, brunssista jäi niin paljon syötävää, ettei mun tarvitse varmaan viikkoon kokata! :grin

Vai ei tartte viikkoon kokata, optimistista :wink

Mulla oli miesvapaa viikonloppu, pääsi helpolla arkirutiinien kanssa ja jotenkin helposti sujui tää elämä täällä :rolleyes: (positiivista)

Tänään se ukko sieltä palaa. Kai sekin sitten positiivista on! :grin

Me ostettiin pojalle pieni kahluuallas ja testattiin se eilen. Sellainen puhallettava malli, joka on pehmee reunoista ja pohjasta. Ekaksi laitettiin liikaa vetta, silla poikahan ei osaa viela istua omin voimin. Tietysti, jos olisimme ostaneet myos jonkinlaisen uimarenkaan tms. niin silloin sita vettakin voisi olla enemman...
Paras oli n. 5 cm vetta altaan pohjalla ja poika siihen makaamaan ja potkimaan vetta jaloillaan. Tama tuntui olevan vauvan mielesta hauskempaa kuin kylpeminen, silla niin pieni maara vetta oikein lensi ja parski ympariinsa meidan terassilla joka paikkaan... :)
Lisaksi poika yritti syoda kahluuallasta ja siinakin piti olla tarkkana, ettei se pure siita ilmoja pihalle naskalihampaillaan. Loppuisi leikki lyhyeen... :grin

Kuulostaa ihanalta toi kahluuallas, mä innostuin tosta ideasta ihan kunnolla, mutta mies tyrmäsi täysin. :( On muka liian painava parvekkeelle. Eikä usko, kun mä sanoin että laittaisin sitä vettä ihan vähän vaan.

Painava? Ei todellakaan! Ja ei noin pikkuinen tarvitse kuin sellaisen metrin ymparysmitaltaan olevan pienen altaan. Aikuinen ihminen painaa monta kertaa enemman kuin se allas vesineen! :)

Meilläkin on sellainen mini-allas, jossa tuo tykkää läträtä tosi paljon varsinkin kun pystyy istumaan ja hakkaamaan vettä täysillä :) Ja eihän se monta litraa tee kun pohjalla on 10cm vettä ja altaan halkaisija on about 50cm.

Mies oli reissussa taas pari päivää, mutta palaili viime yönä kotiin ja voi miten olikaan ollut ikävä. Taas muisti, kuinka tärkeä ja rakas tuo oma miekkoseni on <3

Tänään sitten lähdettiin pienelle kesäreissulle, miehellä oli työhaastattelu unelmiensa työhön, joka ilmeisesti meni todella putkeen! (etätöitä siis tiedossa mahdollisesti!:dance011)

Äiti ja poika kävi ihan vaan äkkiä vaatekaupoissa ja löytyihän sieltä taas vähän lisää kesävaatetta äiteelle, lastenosaston osasin jo kiertää kaukaa ;)

Siitä sitten matkattiin kohti isoisovanhempia ja merenrantaa, jossa tulikin vietettyä täyshoitolassa koko päivä! Ei paha, ei paha!

Joo mä vähän googlasin ja näytin, että mä tarkoitin tollaista ihan pientä allasta. Lupasi harkita, mutta nyt katsoo lätkää. :cool:

Takaisin