Poksahteleva huhtikuu!

Minulla on nyt viikkoja 39+3. Yö meni rauhallisesti, vaikka supistelikin. Vatsa oli arka ja kipeäkin välillä, mutta sellaisia synnytyssupistuksia (joita olen kuullut kuvailtavan) ei tullut ainuttakaan. Ei ainakaan niin, että olisin herännyt ja olen ymmärtänyt, ettei niiden ohitse voi nukkua. :p Tänä aamuna vatsa oli kipeä ja kireä samaan aikaan, mutta ei kai sitäkään oikeaksi supistukseksi lasketa. Taidan lähettää miehen töihin ja matkustaa taksilla sairaalaan, jos lähtö tänään tulee. Mutta elättelen toivoa, että tämä synnytys kuitenkin tästä pikkuhiljaa edistyy. Laskeutumista ei vieläkään ollut havaittavissa, vaikka nivusten kipu oli eilen käsittämätön. Minusta tuntui, että järki lähtee jo loppuillasta kun se kipu jatkui ja jatkui. Otin särkylääkkeen, mikä lopulta vähän auttoi. Tyyny polvien välissä auttoi nukkumaan ja nyt aamulla kipu ei ole enää niin kova.
 
Mä tilasin jo aika päivää sitten mussukat.fistä miehelle kaiken maailma roinaa isyyspakkaukseen. Nyt vasta tullut se paketti. Ai että minuu kyrsi, kun siinä meni näin kauan. Ja toisekseen, mulle ei tullut mitään vahvistusta siitä, et tilaus on vastaanotettu, niin aluksi luulin, ettei tilaus edes mennyt perille ja ajattelin unohtaa koko isyyspakkauksen teon. Noh, nyt tavarat on postissa ja ajattelin niiden lisäksi hakea vielä alkosta pienen skumpan ja varmaan Jägermeisterin ja sitten jonkun kirjan :) katsotaan mitä mies tuumaa :)
 
jäi se viimeinen äSSä eilis illalta kokeilematta, oltiin miehen kanssa molemmat niin väsyneitä, että ruvettiin vain 11 jälkeen illalla nukkumaan. ja nuorempi poika nukkui vähän huonosti, itkeskeli ja huuteli äitiä, niin eipä siinäkään paljon seksit kiinnostanut... vähän oli illalla mielessä, että varmaan nyt yöllä lirahtaa lapsevedet ja olen just vaihtanut lakanat, mutta eipä täällä mitään lähtöön liittyvää tapahtunut...
huomenna onkin se käynnistysarvio, vähän meinaa ruveta jännittämään mitä sielä sanotaan! :)
 
Mullakin on huomenna käynti polilla ja elättelin jo toivoa etteivät päästäisi enää kotiin (rd:n takia), mutta tuskin ne sinne pääsiäiseksi ottaa käynnistykseen... Tänään vasta 39+0. Ja onhan se luomukäynnistys aina parempi joten ehkä tässä vielä viikon jaksaa -tai pari :)
 
tiedätkö yhtään Twin minkä kokoinen vauva sieltä olisi tuloillaan vai selviääkö se vasta huomenna?

toisaalta toivon, että siellä lääkäri aamulla sanoo, että vauva ei olekaan niin suuri kuin viime viikkoinen ulkolainen (?) mieslääkäri ultratessaan sai ja pääsen vain kotiin viettämään pääsiäistä. ja käynnistämistä katsottaisiin tarvittaessa sitten lasketun ajan jälkeen.

mutta toisaalta taas sitten nyt vauvalla olisi mahtava sauma syntyä, kun on pääsiäinen. miehellä on vähempi töitä (paitsi huomenna) ja pystyisi olemaan meidän kanssa useamman päivän kotona. ja mummut ja pappat ovat paremmin käytettävissä hoitoapuna pojille, kun ollaan sairaalassa. ja sitten ainakin tietäisi, että nyt tällä reissulla se syntyy, eikä tarvisi enää stressata missä päin mies mahtaa olla töissä kun lähtö tulee ja kuuleeko tämä edes jos soitan hälle, mihin pojat saa hoitoon synnytyksen ajaksi tms...
 
Hitto, että ahistaa... Mies on kipeenä, minä ja vauva yskitään jo vähän mutta ei vielä olla kovin kipeitä. Koirat haluis pitkälle lenkille ja ruokaa ei oo kaapissa. Ylihuomenna saadaan jo lähteä vauvan kanssa liikkeelle ja huomenna mun olis tarkotus mennä käymään ruokakaupassa. Äsken käytin koirat pikkulenkillä mutten uskaltanut lähteä kovin kauas, ettei mies joudu paniikkiin vauvan kanssa, kun siltä ei sitä tissiä löydy. Oltaispa kaikki vaan terveitä ja saatais lähteä vaunulenkille ja kotiin tullessa olis ruoka valmiina.
 
Se on ollut ylä- ja keskikäyrän välissä aina eli syntymäpaino tulee olemaan varmaan vähän alle 4kg. Huomennahan se sitten selviää tämän hetkinen tilanne. Edellinen käynti taisi olla kolme viikkoa sitten ja oma paino on noussut sen jälkeen melkeen kilon viikossa :confused:
 
Missä on MammaMaria!!!? Toivottavasti kaikki on hyvin ja hän vaan nauttii vauvasta ja sen takia unohtanut meidät!
 
Minä kans mietin tänään että tulee viikko kuluneeksi MammaMarian edellisestä kirjotuksesta täällä :confused:. Toivottavasti kaikki on hyvin! :smiley-angelic001
 
Olen pohdiskellut ihan samaa. Toivottavasti hän on synnyttänyt eikä ole vauvan ihastelulta ehtinyt kirjoitella tänne.
 
tsemppiä Twin! :) on sieltä vain iso vauva tulossa...

itsehän kävin myös tänään siellä käynnistysarviossa. varmaan se viime viikkoinen lääkäri oli ultrannut vauvan koon kuitenkin ihan oikein, vaikka vähän epäilinkin... :grin tämä toinen lääkäri sai vauvasta 3,8kg ja paikat oli sormelle auki. jes, jotain edistystä oli viikossa tapahtunut, kun paikat oli vielä viimeksi kiinni. :) lääkäri päätti, että odotetaan vielä pääsiäisen yli ja katsotaan sitten tiistaina käynnistämistä uudelleen, jos paikatkin olisivat auenneet enemmän ja käynnistämiselle olisi paremmat edellytykset, kun kuitenkaan vauva ei tuossa ajassa kerkeä kovin paljoa kasvaa... olin lääkärin kanssa samaa mieltä.

mutta nyt toivon, että synnytys käynnistyisi itsestään pääsiäisen aikana, kun kuitenkin ensi viikolla mummut ja pappat ovat normaalisti töissä, niin on hankala saada noita poikia hoitoon... nyt mua vaivaa, että olisiko mun pitänyt vaatia käynnistystä kuitenkin tälle päivälle, koska pelkään että ensi viikolla poikia ei saada mihinkään ja miehen pitää järkätä työnsä niin, että voi jäädä heidän kanssaan kotiin ja joudun mennä yksin synnyttämään... :eek: on tämä vain hankalaa...
 
Nyt on niin lupaavia supistuksia, että täälläkin valmistaudutaan lähtemään tänään. Toki nämä voi vielä loppua, mutta pidetään peukkuja, että jatkuvat. Mies lähti kauppaan, laitetaan ruoka ja syödään. Sitten luulen, että lähdetään sairaalaan. Toivottavasti suunnitelma pitää. :)
 
Marihanna toivotaan että supistukset jatkuu ja voimistuu niin että pääsisit synnyttämään!
 
Niinhän siinä kävi, että passittivat kotiin. Kaulaa oli jäljellä vielä sentti ja se oli auki vasta yhdelle sormelle. Supistuksia tuli parhaimmillaan 2 minuutin välein, joten emme uskaltaneet jäädä kotiin. Meillä kun on matkaa Tyksiin se 70 km. Kotiin emme uskaltaneet ajaa, kun supistukset jatkuivat vielä hetken sairaalasta lähdön jälkeen. Tulimme hotelliin. Päätettiin ottaa tämä miniloman kannalta. Nyt supistukset loppuivat. Minä päätin vetää ässän hihasta ja ehdotin miehelle vanhan kansan käynnistysvinkkiä, onneksi ei tarvinnut paljoa houkutella. Nyt toivotaan, että se tehoaa ja supistukset jatkuvat. Itku pääsi sairaalan ovella, kun harmitti niin paljon. En ymmärrä mitä tein väärin. Kuulemma on tosi tavallista, että ensisynnyttäjä tekee turhan reissun. Ei kyllä paljoa lohduttanut.
 
Tuttu tunne Marihanna! Jos et saa kivuilta nukuttua, mene aamulla uudelleen ja sano että supparit on niin kivuliaita että pitää sut hereillä, pääset sitten ainakin osastolle nukkumaan (kipulääkkeiden avulla) vaikkei synnytys olisi edennytkään.
 
Olen niin turhautunut, että tekisi mieli huutaa. Kaikki supistukset ja muut alkavat oireet hävisivät yöllä. Makasin hotellin sängyllä ja toivoin, että alkaisi supistaa. Ei!! Ei mitään. Käytiin just aamupalalla ja lähdetään kohtankävelemään, jos se vaikka jouduttaisiin tätä hommaa. Mulla pääsee itku, jos joudutaan lähtemään kotiin ilman vauvaa. Mä en halua siihen käynnistykseen, miksei tämä lapsi ymmärrä, ettei se ole meille kummallekaan hyvä. :mad:
 
Marihanna, itellä oli vähän sama tilanne. Tosin ite nukuin siellä osastolla niitten kipulääkkeiden kera sen kolme yötä. Ja edistystä tapahtui "ei ollenkaan". Voit uskoa, millainen itku iteltä pääs kolmantena yönä kolmen päivän tuskasupistusten jälkeen (jotka välillä hävisivät), kun kuulin, että on 3cm auki, ei tämä etene. (ja joka päivä aina kaavailin, että onko se nyt tämä meidän vauvan syntymäpäivä...)

Mut KÄVELE ja tee jotain mieluista, jos pystyt vaan. Ne voi vaikka sitten yltyäkin yhtäkkiä! Älä menetä toivoasi, palkinto on kyllä niin sen arvoinen, että nämä itkut ja turhautumiset onneksi unohtuu! Tsemppiä!! Ja sieltä osastolta pitää vaatia lepopaikkaa/kipulääkettä/apua, jos siltä tuntuu!
 
Takaisin
Top