Poksahteleva huhtikuu!

onnea matkaan loppurutistukseen tamiko! Alkaa jännittää toisten puolesta :D
 
Mä en oikein tiedä mihin ketjuun kirjottelisin mutta mun vauva ei synny suunnitellulla sektiolla! En halunnu antaa pelolle periks vaan jään nyt odottamaan sitä että jotain tapahtuu ja toivottavasti synnytys sujuu niin että alakautta mennään loppuun asti! Vauva on arvion mukaan nyt n. 3kg ja kohdunsuu vihdoin 1cm auki. Oon pitkästä aikaa toiveikas :)
 
Hymykuoppa: ihana leikkimatto. Mies osti meille hiukan samankaltaisen mobilen pinnikseen. Mä en ois ostanut kun se oli törkeen kallis :). Ja tsempit sulle kun päädyit yrittämään alatiesynnytystä. Uskon, että jo päätöksen tekeminen saa mielen rauhoittumaan! Ja niitä mun laittamia kikkoja kantsii koittaa, ei oo ihan tuulesta temmattu mitä aiemmin kirjoittelin.

Tamikolle tsemppiä! Mä lähden nyt torikahville ja shoppailemaan (maltillisesti) :rolleyes::)
 
ajattelin ensin, että jos huomenna keskiviikkona siivoaisin pääsiäissiivoukset, pesisin saunan ja vaihtaisin lakanat, niin olisi siivoukset tehty jos torstaina sitten käynnistetään. mutta meillä ainakin nyt tuulee ihan hulluna ja huomiselle on luvattu vähäisempää tuulta, niin ajattelin että tänään voisi olla parempi siivouspäivä, kun ulkonakaan ei viitsi tuolla tuulella olla. ja huomenna voitaisiin lasten kanssa ulkoilla, hakea pajunkissoja ja laittaa pääsiäiskoristeita. :)

jos tuo siivoaminen saisi supistuksia aikaan ja vauva päättäisi syntyä ennen torstain käynnistysarviota... :rolleyes:
nooh, enpä usko että siivoamisella on mitään vaikutusta, mutta olisi sitten ainakin siisti ja puhdas koti. hetkellisesti... :)

pesin tänään jo pari mattoa pesukoneessa ja ne ovat kuivaamassa ulkona. ja esikoinen repii tuolla lakanoita pois peitoista, se on sen lempihomma siivouspäivänä. :grin ja äiti täällä vain istuu koneella...:grin jospa sitä kans nostaisi perseensä ylös ja menisi siivoilemaan. :)
 
Tuntuu, että nyt alkaa flunssa olla taas voitettu. Ei sitä lämpöilyä ollut onneksi kuin tuon viikonlopun ajan. Nukkuminenkin sujuu jo suhteellisen hyvin, ei ole enää niin tukkoinen olo. Mutta se on kyllä kumma, että iltaisin ei meinaa saada unta ja sitten aamulla kyllä tekisi mieli nukkua vaikka kuinka pitkään. Yleensä normaalitilassa (siis kun kävi vielä töissä jne) sitä meni kiltisti nukkumaan viimeistään klo 22 ja sitten heräsi ihan hyvillä mielin viimeistään klo 6.
No, onneksi ei tarvitse yöllä käydä kuin kerran vessassa, niin ei ne reissut ainakaan vie yöunia. Olen kyllä miettinyt, että juon varmaan ihan liian vähän. Miten ihmeessä sitä saisi juotua sen pari litraa/vrk mitä ainakin imettäjille suositellaan? Ei sillä, että haluaisin käydä useammin yön aikana vessassa, mutta tuo nestetankkaus olisi varmaan ihan järkevää noin niin kuin muuten :grin
 
Hyvä kun oot neida parantunu :). Mulla on ollu kans ihan ihmeellistä tää nukkuminen..eilen heräsin jo 6.30 ihan itekseen mutta silti en illalla meinannu saada unta.. tai yöllä oikeestaan. välillä taas nukuttaa niin maan mahottomasti :confused005.

mulle veden juonti ei oo ikinä ollu hankalaa, juon joka päivä n. 4-5 litraa, yleensä 4 kertaa semmosen litran kannun tyhjäks plus muut vedenjuonnit. en tiiä alkaako keho käyttää eri tavalla sitte sitä nestettä vai laajeneeko rakko mutta ei mun pidä käydä kusella kuitenkaa mitenkää useesti :grin
 
Kävinpä tänään sairaalassa käyrillä. Liikelaskenta ei tuottanut tulosta ja päätin lähteä. Koska mies on töissä suht lähellä sairaalaa lähdin bussilla, vaikka kätilö neuvoikin ottamaan taksin. Tuntui vaan turhalta lähteä taksilla ajelemaan 70 kilometrin matkaa, kun bussi lähti puolen tunnin päästä ja mies tuli hakemaan pysäkiltä.

Käyrä oli erinomainen, mutta ultralääkäri ihmetteli mun "napakoita" supistuksia. Kysyi eikö satu ja minä sanoin, että ei tunnu muuta kuin painetta. Lääkäri sanoi, ettei lupaa mitään, mutta arvelee, että meille voi tulla lähtö pikaisestikin. Nauroi, että mahdetaanko päästään kotiin. No, kotimatkalla tuli kaksi kipeää supistusta, mutta viimeisestä alkaa olla jo tunti aikaa, joten eiköhän tämä tästä rauhoitu. Valitettavasti. Toki supistuksia tulee edelleen, mutta ne eivät ole enää kipeitä. Uskaltaako toivoa? No ihan sama. Nyt täytyy syödä, kun en ole syönyt mitään puolen päivän jälkeen.
 
Uskaltaa toivoa marihanna :). nyt vaan polttoainetta suppareille niin kyllä se siitä :grin. itelläki heräs toivon kipinä ton napakoiden, kivuttomien suppareiden suhteen..että ne vois vaikka tarkottaakin jotain! itellä nimittäin kans tulee niitä jatkuvalla syötöllä, maha menee ihan kovaksi ja "henki salpautuu" siitä paineen tunteesta mutta no pain at all!
 
mää oo muuten miettiny että voiko se, ettei vauva laskeudu/kiinnity, johtua siitä että on liian ahdas lantio.. Ku mulle aikoinaan gyne sano että on ahdas lantio ja voipi olla etten alateitse pysty synnyttään.. sanoi kyllä kans että voi iän (olin sillon 16) ja raskauden myötä levetä ja alatiesynnytys olla normaali. mut nyt sitte lääkärineuvolassa lääkäri ei sanonu asiaan mitään eikä kommentoinu muutenkaa mun alapäätä mitenkää (paitsi että kohdunsuu kiinni). voihan se tietenki olla että tämä ei muuten vaan laskeudu ollenkaan tai ei pidä asian kanssa kiirettä mutta mietin vaan että voiko myös tuo ahtaus olla mahollinen syy.. ? :anyone
 
Toivotaan, että tämä tästä lähtisi tulemaan. Kerron sitten, miten kävi.

dulu: Kannattaa tuosta gynen huomiosta mainita neuvolassa/sairaalassa. Minä kävin gynellä synnytystapa-arviossa ja siellä todettiin, että mahtuu syntymään alakautta, eikä minullakaan ole laskeutunut vielä, joten välttämättä ne eivät liity toisiinsa. Mutta voihan se olla.
 
Joo pittää mainita asiasta.. Paljo sulla marihanna olikaan viikkoja?

Ainiin, taisin tänään bongata ensimmäisen raskausarven, hiphei :cool05:angry1
 
Dulu ei se välttämättä tarkota ettei mahtuis, mutta esim mun äidillä oli just niin että se lantion ylempi osa oli ahdas ja siks ei vauvat oo ikinä laskeutunu/kiinnittyny paikalleen lantioon. Luulin että mulla ois sama ongelma, mutta tänään vauvan pää olikin jo lääkärin sormen ulottuvilla :)
 
no niin, jos ei tällä siivouksella lähde synnytys käyntiin niin ei sitten millään! oon nyt 7-8 tuntia siivonnut, meillä ei siis ihan matot ulos - imurointi - lattianpesu - matot takaisin - siivous ole, ei ikinä... meillä suurin osa siivousajasta menee siihen, että kerätään lelut ja muut ylimäärä tavarat pitkin kämppää ja koitetaan keksiä niille "oikea paikka", jota ei ole... pesin sen saunan ja pesuhuoneen, pyykkiä olen pessyt monta koneellista ja vienyt ulos kuivaamaan, lakanat vaihdettiin, kuskasin vintille pojille pieneksi jääneitä vaatteita ja raskaan turvaistuimen, ja jynssäsin vielä roskakaapin. vessanpesu ja osa pyykkien pinkkaamisesta jäi vielä, mutta jätetään se huomiselle. nyt ei enää jaksa!

kohta saunaan ja jos sitä kolmattakin äSSää vielä tänään kokeilisi... :wink
jos ei näillä lähde käyntiin, niin silloin kolme ässää ei kyllä toimi! :grin
 
Huhhuh, kylläpäs ninetsu oot ollu ahkera! Mä en ikinä pystyis tekeen tota kaikkea yhen päivän aikana! Toivottavasti alkaa tapahtua pian :)
 
Kyllä ninetsulle sois jo jotain tapahtuvan tolla puuhaamisella :grin
ja hymykuoppa, kuulostaa lupaavalta tuo sunkin tilanne että pää ollut ulottuvilla!

minäkin tahon jotain todistusta siitä että hommat etenee... alkaa tooooodella jo turhauttaa, eikä ihan vähääkään! :smiley-angry003
 
Takaisin
Top