Poika vai tyttö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Korhis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut arvaa et osaanko olla möläyttämättä :D ja sit kuulemma pitää ainaki piilottaa siniset/punaiset vaatteet joita ostelen ettei se vaan näe :D

Mulla on ollu nii vahva poikafiilis ja kaikki testitkin osottas poikaa, mutta nyt ku nähtiin vauveli ultrassa, ni alkoiki epäilyttää, että jos on sittenkin tyttö. Samapa tuo, rakas pikku pallero silti :Heartred

Ite oon alkanu pitämään koko ajan todennäköisempänä, että poika se on. Ja tavallaan oon alkanu toivoakki poikaa :nailbiting: Enhän minä osais tyttöjen juttuja leikkiä :grin Inhoan barbeja sun muita ulkonäköä painottavia (ja vääristyneen kuvan antavia) tytöille suunnattuja leluja, ja epätodennäköisempää ois että poika sellasia tahtois.

Mutta mutta. Kyllä tyttöki saa tulla (kunhan pärjää ilman tikunlaihoja yliluonnollisen näköisiä tyttöleluja) :wink

Poikaolo on! Tyttöä toivon (mies poikaa) mutta sama se sille loppujen lopuksi on kunhan on terve. Ja kysyn kyllä heti sukupuolen kun on siihen mahdollisuus :D

Ite oon alkanu pitämään koko ajan todennäköisempänä, että poika se on. Ja tavallaan oon alkanu toivoakki poikaa :nailbiting: Enhän minä osais tyttöjen juttuja leikkiä :grin Inhoan barbeja sun muita ulkonäköä painottavia (ja vääristyneen kuvan antavia) tytöille suunnattuja leluja, ja epätodennäköisempää ois että poika sellasia tahtois.

Mutta mutta. Kyllä tyttöki saa tulla (kunhan pärjää ilman tikunlaihoja yliluonnollisen näköisiä tyttöleluja) :wink
Haha, mulla just toisinpäin. Barbit ym. oli musta ihania enkä osasi enkä haluis missään nimessä millään örkeillä tai mitään taistelujuttuja leikkiä o_O eli toivon tyttöä!

Kuinka moni on päättäny ettei selvitä vauvan sukupuolta etukäteen?

Mä päätin kaikissa kolmessa että en haluu tietää.. Sitäkin ihanampi ylläri synnytyksen jälkeen!!! Miksi ostelee kauheesti vauvantavaroita/vaatteita tietylle sukupuolelle etukäteen jos haluu vaikka sen takia tietää. Olenkin miettinyt miksi ihmiset haluu tietää??
Noh nyt oon tilanteessa että vika lapsi neljäs tulossa ja haluun malttamattomana tietää tuleeko kolmen prinsessan jatkoksi kuka :)

Niin no joo, onhan ne stereotypiat toki noinkin päin :grin Meillä kaks poika eikä talosta löydy yhtään örkkiä saati pyssyä/miekkaa tms. Me leikitään esim. eläinleluilla, pehmoleluilla, Super Mario -leluilla ja autoilla, sekä tietty paljon ulkona pihalla ja metässä. Ja ruuanlaittoleikkejä, pojilla on oma lasten minikeittiö :) Itekkään en tykkää mistään örkeistä tai aseilla huitomisista (pelkäisin että johonki sattuu tai joku lemmikeistä saa osumaa).

Vaan minunpa stereotypia sai jo vahvistetta täältä :wink

Ja en siis sano että KAIKKI tyttöjen jutut ois minusta pahasta, mutta en tykkää siitä että jo pienille tytöille luodaan ulkonäköpaineita täysin epärealistisista vartaloista ja ainaki monilla nykyajan muillaki nukeilla ku vaan barbeilla on hirveesti meikkiä, luonnottoman pitkät ripset. Ite mieluummin kannustaisin lasta olemaan sinut ittensä kanssa, ite on riittävän hyvä eikä tarvi tavoitella jotain yliluonnollisen näköstä ulkomuotoa mikä on mahdollista vaan kauhealla pakkelilla ja kauneusleikkauksilla.

Ite oon vaan sitä mieltä, että jos tulee tyttö, niin en itse ala painottaa sitä ulkonäkökeskeisyyttä. Oli mullakin barbeja ja silti ihan hyvä itsetunto tuli :) (toki ne bratzit vai mitkä lie menee minusta liian pitkälle...) vastapainoks mä kävin sit metällä iskän kanssa ja urheilun paljon, vaikka tyttö olinkin ;)

Toki tänä päivänä on jotenkin paljon vaikeempi välttää kaikkia ulkoisia vaikutteita. (Tai voihan se olla ollut näin jo oman lapsuuden aikaan, mutta itse kun on sen verta maalta, että nelonenkaan alko näkyä vasta yläaste-iässä.. Vai jopa myöhemmin... Niin siellä oli jotenkin omassa "kuplassa")

Minusta on taas kauheaa, kun telkkari suoltaa näitä ohjelmia joissa nauretaan toisten epäonnistumiselle tai tehdään "huumoria" siitä, miten säretään toiselle tärkeitä tavaroita jne. Aikuiset välittää tietynlaista kiusaamiskulttuuria itse ja samalla paasaa koulukiusaamisen vääryydestä. Teeveet on täynnä bile-daneja ja sun muita botox-täytettyjä, jotka sitten toimii "esikuvina"... Yyyh, anteeks avautuminen, ainoa asia mitä mä "pelkään" on vaan, että sais kasvatettua tervepäisen lapsen ympäröivästä maailman menosta huolimatta. Oli tyttö tai poika :D

Minusta on taas kauheaa, kun telkkari suoltaa näitä ohjelmia joissa nauretaan toisten epäonnistumiselle tai tehdään "huumoria" siitä, miten säretään toiselle tärkeitä tavaroita jne. Aikuiset välittää tietynlaista kiusaamiskulttuuria itse ja samalla paasaa koulukiusaamisen vääryydestä. Teeveet on täynnä bile-daneja ja sun muita botox-täytettyjä, jotka sitten toimii "esikuvina"... Yyyh, anteeks avautuminen, ainoa asia mitä mä "pelkään" on vaan, että sais kasvatettua tervepäisen lapsen ympäröivästä maailman menosta huolimatta. Oli tyttö tai poika :D

Hyvä ku kirjotit tuosta, nyt minun ei tarvi :D Siinä ois alkanu kirosanat lentelemään. Ihan samaa mieltä oon, välillä tekis mieli hävittää koko telkka :arghh: Ei se meillä kyllä paljoa päällä ookkaan, vaan sillon ku tulee joku ohjelma minkä joku aikoo kattoa. Mutta mainokset!!! :violent001:BangHead:angryfire

Nyt lopetan ennen ku lähtee lapasesta :D Vaikka nuori oonki, niin uskon että ennen oli moni asia paremmin (ei tietenkään kaikki, moni asia oli PALJON paskemmin ku nyt) ja tuntuu että oon syntyny ihan väärällä vuosisadalla..

Ohimennen, meilläkään ei näkyny nelonen lapsena, ja itekki tykkäsin käydä iskän kans mettällä :) Ja oli mullaki barbeja, siksi varmaan niitä myös vihaan, ku oisin mieluummin halunnu hienoja DINOSAURUSleluja ja viidakoneläimiä, enkä mitään pitkäkoipinukkeja :grin Mutta kun oli jo hankittu niitä barbeja..

Kerron kevennyksenä loppuun: Olin joskus sanonu esikoiselle, että harmitti kun en lapsena saanu dinosaurusleluja (meänkään pojille ei oo hankittu, kun eivät ole erityisemmin kaipailleet). Poika sitten kerran eskarissa kun oli joku palkinnonjako, oli valinnu mulle sieltä sellasen hienon dinolelun :Heartred:Heartred "Nyt äiti sulla on eka oma dinosaurus." :love7

Oiiii, ihana ele lapselta! <3
Meilläki telkka on päällä lähinnä taustameluna, mies kattoo enemmän, mutta lähinnä onneks vaan dokumentteja ja sen sellasta. Kun tavattiin, asuin yksiössä eikä mulla ollu ees teeveetä, kun en vaan saa aikaseks katottua sitä :D enkä tosiaan edes halua tämän nykyohjelmatarjonnan takia...

Mä oo nyt yrittäny alkaa latautua tyttöajatukseen myöskin, etten "liikaa" odota poikaa, jos niin voi sanoa :)

Niin no joo, onhan ne stereotypiat toki noinkin päin :grin Meillä kaks poika eikä talosta löydy yhtään örkkiä saati pyssyä/miekkaa tms. Me leikitään esim. eläinleluilla, pehmoleluilla, Super Mario -leluilla ja autoilla, sekä tietty paljon ulkona pihalla ja metässä. Ja ruuanlaittoleikkejä, pojilla on oma lasten minikeittiö :) Itekkään en tykkää mistään örkeistä tai aseilla huitomisista (pelkäisin että johonki sattuu tai joku lemmikeistä saa osumaa).

Vaan minunpa stereotypia sai jo vahvistetta täältä :wink
Kuulostaa kivoilta leikeiltä! Ehkä pointti on myös se että mistä kukin lapsi itse pitää, oli tyttö tai poika. Mä esim. oon aina ollut hyvin tyttömäinen ja naisellinen niin en oo kokenut ulkonäkökeskeisyyttä negatiivisena asiana vaan nauttinut kauneusaasioista.

Mitä tarkoitit et sun stereotypiat sai vahvistusta?

Kuulostaa kivoilta leikeiltä! Ehkä pointti on myös se että mistä kukin lapsi itse pitää, oli tyttö tai poika. Mä esim. oon aina ollut hyvin tyttömäinen ja naisellinen niin en oo kokenut ulkonäkökeskeisyyttä negatiivisena asiana vaan nauttinut kauneusaasioista.

Mitä tarkoitit et sun stereotypiat sai vahvistusta?

Sitä että "jos tulee tyttö, niin sitte pitää ostaa barbeja". :grin Tai ylipäätään, että tytöt tykkää tyttömäisistä jutuista ja pojat jostain muusta. Jep tiedän, on myös poikia jotka leikkii nukeilla jne. eikä siinä mitään. :)

Mulla on ollut niin supertäsmällisesti käytönnässä täysin samanlainen alkuraskaus kuin esikoisen kohdalla, että en voi olla uumoilematta, että kyydissä on toinen pieni tyttö. ☺️ Esikoisen aikaan toivoin salaa ja hiljaa itsekseni tyttöä, mutta nyt on vilpittömästi sellainen olo, että kumpikin sukupuoli olisi samanlainen lottovoitto. Rakenneultrassa halutaan kysyä, mies odottaa tietoa sukupuolesta yhtä paljon kuin minä. Hän toivoo toista tyttöä, mutta luulisin pienen pojankin olevan oikein mieluisa yllätys. ☺️

Me ei aiota selvittää, kun sitä joku ylempänä kyseli. Vaikka molemmat toivomme himpun verran enempi poikaa, niin tyttö on aivan yhtä toivottu :) eli ihan sama kumpi tulee, molemmat tervetulleita, siispä miksi selvittämään!

Mulla on niin utelias luonne, että haluan sen takia tietää itse :D ja mies haluaa kyllä myös. Mutta kumpikin tiedostaa kyllä, että eihän ne välttämättä pidä edes paikkaansa, mille ru:ssa näyttää.

Muutoin aion ostaa muutenkin kohtuu neutraaleja kuoseja (mikä tuntuu nykyään vaikeelle!). Jotenkin mä en vain yhtään tykkää siitä poikavauvansinisestä ja hempeestä pinkistä muutenkaan.

3 tyttöunta ja 1 poikauni takana, kaikki ympärillä on kyllä sitä mieltä, et se on tyttö. Meille on edelleen ihan sama, kumpi on. Jännitän nt-ultraa vielä, joka on viikon päästä. Haluan kovasti tiedon, että vauva on terve ja että kaikki on hyvin.

Täällä sama fiilis kuin FuturaMamalla, kumpikin sukupuoli on yhtä toivottu, jostain syystä olen kuitenkin ajatellut enemmän poikavauvaa, vaikka tässä ei ole toiveesta kyse. Tärkeintä on tosiaan NT-ultran tieto, että kaikki on hyvin, mutta sitä pitää jännittää vielä pari viikkoa.

Onko kukaan erehtynyt googlaamaan sanoja "nub theory"? Sen mukaan jo NT-ultrakuvasta voisi päätellä sukupuolen. Muuten näyttää samalta, mutta "nubin" suunta on pojalla ylöspäin, tytöllä selkärangan suuntaisesti.

No mä olen erehtynyt tuon googlaamaan, ja tuijottelen tuota kuvaa kerran tunnissa... Jos tuo mitä luulen nubiksi on se, ja tässä on mitää totuuden perää, niin tytöltä näyttää.

Takaisin