Poika vai tyttö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Korhis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei mitään selvää tunnetta kumpi olisi tulossa, mutta kun katselin esikoiselle vaatteita eksyin kattelee samalla vauvanvaatteita tytölle. Eli ilmeisesti jossain tuolla mielen syövereissä on tyttöolo.

Pitääkö tässä nyt ostaa esikoiselle jotain unisex-ulkohaalareita syksyyn, kun ei ole vielä tiedossa mitä on tulossa :nailbiting:

Huike, mulla kans oli kamalasti finnejä ensimmäisissä raskauksissa ja pojat tuli ;)

Voihan nuo kaikki uskomukset olla ihan hauskoja kyllä, mutta ite en niihin luota ku omalla kohdalla kaikki menny mettään :hilarious:

Tosin poikkeuksena vatsan muoto. Eikös se väittämä ollutkin niin, että tytöstä äiti levenee ja pojasta näyttää edestä päin hoikalta, ja vaan sivuprofiilista näkyy vauvamaha? Jos se nyt noin päin oli, niin mulla sattu pitämään paikkansa. :grin En kyllä tiedä, mikä tieteellinen selitys siihen voisi muka olla.

Mutta eihän noista uskomuksista mitään haittaakaan ole, kunhan ei aiheudu mielipahaa jos menee veikkaus pieleen.

Tuntuu siltä, että poika on tulossa. Minulla ei ole lainkaan tehnyt mieli makeaa, ja aiemmin söin lähes joka päivä jotain makeaa kun sitä oikeasti teki mieli, erityisesti suklaa oli suosikkini. Nyt tekee mieli vain suolaista ja ai että, kun se maistuu hyvälle!. Ei ole kuin lievää etovaa oloa, yleensähän sanotaan, että tytöstä olisi enemmän pahoinvointia. Kertaakaan en ole vielä oksentanut, kop kop. =) Vaikka voihan sekin olla vielä edessä. Myöskin iho on pysynyt hyvänä. Jos näkyy sukupuoli rakenneultrassa, niin toki halutaan tietää.

Muokattu viimeksi:
Granger, ihan mielenkiintoinen taulukko, mihin tuo perustuu?

Mulla kaks ekaa ei pitäny paikkaansa (tuon mukaan ois tullu tyttöjä mutta molemmat on poikia) mutta minä oonki aina se poikkeus.. :D

Noita taulukkoja on pariki erilaista, mulle tulis toisen mukaan tyttö ja toisen poika :D että siinä on kummankin toivojille annettu kipinää :)

Mulla ei oo vielä yhtään oloja et kumpi ois tulossa mut kai se tässä selkenee ku pidemmälle päästään :) aika hyvin on omat tuntemukset pitäny paikkaansa edellisissä raskauksissa. Mitä luultavimmin kysytään ultrassa sukupuolta. Väärin näyttää meillekin tuo taulukko..

Mäkin oon nähnyt toisen taulukon jonka mukaan tulis tyttö :D
En mä noihin luota. Enkä liioin vatsan muotoon. Eiköhän se muoto riipu enemmän kohdun asennosta kuin vauvan sukupuolesta. :)

Mullakin veikkattiin tyttöö toisessa taulukossa..

Toisaalta toivoisin poikaa mutta tytölle olis nimi jo valmiina :D
Meillä isäntä haluaisi tietää kumpi tulossa mutta mie en välttämättä haluisi tietää :) en tiedä miksi.

Ei ole tyttö eikö poika olo

Ensimmäisessä raskaudessa (km rv9) kärsin kovista pahoinvoinneista. Silloin monet sanoi, että poikaa teettää ku oksettaa. Nyt en on kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista, joten tyttöfiilis vahvana. Tyttöä vähän tilattiinkin: tuttu antoi vinkin, että mitä happamampi äidin elimistö on sitä varmemmin tulee poika. Aiemmin oon käyttänyt karpaloa ennaltaehkäisevästi virtsatietulehduksiin, tämän kesän oon ottanut niitä vain tarvittaessa. Ennen ovista aloitettiin yritykset hyvissä ajoin, mikä pitäis edistää tytön tärppäämistä. Toki molemmat tervetulleita! Joka tapauksessa molemmat haluaisin. Mut jos eka olis tyttö niin olis ehkä avuksi seuraavan hoidossa ;)

Erikoisesta oli ihan poikaolo ja poikahan se sit olikin. Nyt toivotaan tyttöä, mut mut:happy: Kysytään kyllä sit kun aika on..

Minä kyllä suhtaudun hyvin skeptisesti noihin juttuihin että tämä oire tarkottaa tyttöä ja tuo toinen oire poikaa. Itellä on ollu ihan samanlaista etovaa oloa sekä poika- että tyttöraskauksissa ja tutuilla myös..Itseasiassa just yhdellä kaverilla oli helpompaa pahoinvointien osalta kun odotti poikaa. Hölynpölyä nuo mut onhan ne ihan hauskoja uskomuksia :joyful::grin

Musta ne uskomukset on oikein hauskoja. Edellisessä mun kaikki kolleegat oli ihan varmoja että poika tulee ja oli hauska kuulla niitä perusteita (varsinki kun "selkeästi tyttö" oli ultrien perusteella tulossa, kuten siis lopulta oikeasti tulikin).

Ja onhan se hauskaa arvailua kun ei liian totuutena sitä ota ja tee vaikka kaikkia hankintojaan niiden pohjalta

Näin just unta, että saatiin kaksoset ja mulla on aika vahva kaksosfiilis ollu, vaikkakaan meillä ei oo suvussa kaksosia, joten epätodennäköistä on! :D yksikin kyllä riittää, kunhan tulee maailmaan asti!

Näin just unta, että saatiin kaksoset ja mulla on aika vahva kaksosfiilis ollu, vaikkakaan meillä ei oo suvussa kaksosia, joten epätodennäköistä on! :D yksikin kyllä riittää, kunhan tulee maailmaan asti!

Mä näin kanssa viime yönä unta et sain kaksostytöt, niillä oli nimetki ja kaikki. Taitaa pyöriä vauvajutut ihan liikaa nyt päässä :)

Ei oo mitään oloja suuntaan tai toiseen, mutta halutaan kyllä ehdottomasti tietää etukäteen! :) Ekassa raskaudessa oli ihan täysin "poikamaha", mutta tyttö tuli.

Vähän olis poikafiilis. Esikoisesta olin aivan varma tytöstä ja tyttö tuli. Oli järjestyksessään muistaakseni seittemäs vauva jonka sukupuolen ennustin oikei ja sen jälkeen syntyneet kaks on kans menny nappiin. :D Nyt on joulukuussa syntymässä sukuun vauva, josta veukkasin poikaa ja ultran perusteella pitäs kyulema olla tyttö tulossa, mutta eihän sitä vielä tiiä ennen ku syntyy... ;)

Esikoisesta ei ollut mitään oloja, ei kunnon pahoinvointia, olo oli hyvä, selkeä poikamaha: eteenpäin työntyvä eestä tai takaa katsottuna ei vikalla viikollakan ois huomannutvettä olen ees raskaana, vyötärö siis pysyi kapeana. Halusin syödä tosi terveellisiä ruokia alusta lähtien, iho oli hyvänkuntoinen ja hiukset kanssa!

Nyt tähän asti samat olot, tai oikeastaan olemattomuudet mutta mua kiehtoo ja kiusaa kaikki epäterveellinen: kastikeruuat, kakut, jälkkärit, makea.. yäh tämmöstä listaa, en oo koskaan ollu makean tai kastikkeiden perään ja nyt tekis joka ilta mieli juoda kaakaota! Mitä tää nyt on..toivottavasti ei pahene.

Tänään hiplailin paljon poikien vaatteita ja konkretisoitui, että kyllä pikkuveli oiskin sittenkin se mikä ajatuksena ja olona on vahvempi. Ehkä se muistuttaa esikoisesta, menneestä. En vaan osaa katsoa tyttöjen vaatteita ja ajatella tyttönä vauvaa sittenkään. Tuntuu niin vieraalta. Kyllä meidän on otettava selvää kumpi tulee! Vaikka se ois jännää pitää salassa itseltämmekin!

Takaisin