Poika vai tyttö?

En oikeastaan osaa vielä veikata kumpi mahtaa masussa majailla. Esikoinen on poika, joten ehkä semmoinen pieni tytön kaipuu olisi. Kumpikin kuitenkin yhtä tervetulleita! :)
Esikoisesta kyseltiin rakenneultrassa kumpi tulee ja hienostihan se siellä näkyikin. Tällä kertaa olen kahden vaiheilla että kyselläänkö vai pidetäänkö jännitys ihan sinne synnytykseen asti :p
 
Mulla on poika niin jotenki tunne et tää tuleva on tyttö, vaa tyttöjen nimet mielessä :D
 
Täällä on erilaista se, että vauvalla pitää olla nimi jo sairaalassa heti kun syntyy. Pitää jo kovasti miettiä nimet molempiin vaihtoehtoihin. Tyttöjen nimiä keksin paljon, mutta poikien nimet tuottaa aina niin paljon päänvaivaa, kun mikään ei meinaa sopia.

Tuon taulukon mukaan tulis tyttö, esikoisesta aikanaan tuli poika taulukosta ja paikkansa piti. Näähän on kiinalaista alkuperää ja siellä ikä lasketaan eri tavalla kuin länsimaisessa systeemissä, eli tavallaan pitäis lisätä omaan ikään muistaakseni 9 kk eli olla n. Vuoden vanhempia taulukossa. Sen tulkinnan mukaan tulis poika meille.

Kahta taulukkoa oon tavannut useimmiten käytettävän linkkauksissa ja googletuksissa, ja niissä nuo iät ja sukupuolet pitävät paikkansa. Siis en oo vielä eri versioon törmännyt. Mutta kyllähän netistä löytyy vaikka jos jonkinlaista taulukkoa varmaankin.
 
Näähän on kiinalaista alkuperää ja siellä ikä lasketaan eri tavalla kuin länsimaisessa systeemissä, eli tavallaan pitäis lisätä omaan ikään muistaakseni 9 kk eli olla n. Vuoden vanhempia taulukossa. Sen tulkinnan mukaan tulis poika meille.

Mielenkiintoista! Korjasin ikäni ja sen jälkeen nuo kaks aiempaa lasta tosiaan ois pitänytkin olla poikia : o jännä nähdä miten kolmas :)
 
Joo ton kalenterin mukaan mäkin aiemmin katoin. Vaikka lisäisi vuoden munkin ikään niin tyttö pitäis tulla. :)

Edellisen sivun kalenteriin kun lisäsin vuoden itselleni ikää niin senkin mukaan tulis tyttö... :D No keväällä toivon mukaan viimeistään selviää... :)
 
Muokattu viimeksi:
Lavinia, onpa erilainen kalenteri..! Tuo eroaa muista näkemistäni kyllä aika paljonkin. Tuon mukaan tulis kans tyttö, jos ei lisää ikää.
 
Mullekin pitäis tulla tyttö tuon kalenterin mukaan ja vaikka lisäisi ikää vuoden, niin tyttö silti. Mutta minulla on poika olo, että mites tämä nyt selitetään. =) Noh, keväällä sen näkee, että kumpi on.
 
Mulla on poikaolo ja ehkä jopa kaksosfiilis. Siitä en ole kyllä miehelle maininnut mitään.. :D Meillä on suvussa aika paljon kaksosia, joten mene ja tiedä. Salaa ehkä vähän haaveilen pikkuprinsessasta, mutta ihan kumpi vaan otetaan ilolla vastaan, kunhan olis terve. :Heartred Haluaisin selvittää sukupuolen ultrassa, jos vaavi sen haluaa paljastaa. :)
 
Mulla vahvistuu tyttöolo tästä vauvasta koko ajan. En oikein tiedä, minkä takia, joku intuitio se on. Meillä on suvussa aika paljon tyttöjä ensimmäisinä lapsina ja itse oon vanhin, joten ehkä se on jotenkin luonnollista ajatella, että tämäkin ensimmäinen tulokas on tyttö.
 
Meillä esikoinen on tyttö ja tästä toisesta en kyllä osaa sanoa vielä oikein fiiliksiä. Me on miehen kanssa leikillään koko ajan puhuttu pikkuveljestä, mutta nyt kun miettiin tuota hedelmöittymisajankohtaa niin epäilen että saattaisi olla kyllä tyttö. Varsinaista toivetta ei kumpaankaan suuntaan ole, toisaalta olisi ihana olla äiti myös pojalle, toisaalta toinen tyttökin olisi ihana. Kunhan vain kaikki menisi hyvin niin muulla ei väliä :) Ei olla vielä päätetty että kysytäänkö arviota rakenneultrassa. Esikoisen kohdalla kysyttiin, nyt ollaan mietitty että pitäisikö jättää yllätykseksi. En vaan tiedä maltetaanko :P
 
Mulla on ihan samat raskausoireet kuin ekallakin kerralla ja tyttö tuli. Että ehkä on nytkin tyttö? Miehen suvussa on nimenomaan paljon tyttöjä, koska siittiöstähän se sukupuoli riippuu. Haha! :wink
 
Poikaolo vahvistuu päivä päivältä. Oon jopa keksinyt mahtavan nimen, vaikka esikoisen nimiväännön jälkeen todettiin miehen kanssa, että meille ei vaan voi tulla toista poikaa, koska se jäisi sitten ilman nimeä. Tietty mies pitäisi vielä lämmittää tälle nimelle, mutta ehkä en sitä vielä aloita.

Mihin tää sitten perustuu... No ei juuri mihinkään. Toistaiseksi aika samanlainen raskaus kuin viimeksi, melko vähän oireita. Tosin huimausta ei oo ollut, mutta väsymystä sitäkin enemmän. No, katsotaan miten käy.
 
Olen nähnyt kahdesti unta pojasta vaikka muuten on ollut ihan tyttöolo.. ehkä se sittenkin on poika? :)
 
Mun ihan alun poikaolo on vaihtunu sellaseen kutinaan, että oiskohan kuitenki tyttö... Saa nähdä. :)
 
Meillä minä toivon kovasti tyttöä ja mies poikaa. Jotenkin kuitenkin näkisin tietyllä tapaa itseni paremmin pojan äitinä (varmaan kun hirveä liuta siskonpoikia on) ja miehen paremmin tytön isänä... Että lopputulos on varmaan joka tapauksessa oikein hyvä :) Mutta toivotaan nyt silti että se on tyttö :wink
 
Mulla jotenkin koko ajan enemmän ja enemmän tyttöolo. Mikä on hassua, koska toiveissa olis ehkä poika ennemmin :D
 
En osaa sanoa kumpi olo on, mutta paljon enemmän ajattelen tyttöjuttuja. Voi tosin johtua siitä, että esikoinen on poika, niin olisihan se hienoa saada toistakin sukupuolta. Mutta kumpi vaan tärkeä :Heartred
 
Mulla ittellä ei oo niinkään kumpikaan olo :D mut sekä mun äiti et anoppi sano heti ku sai tietää et tyttö sieltä tulee. Jännä nähä. Ongelmana on vaan se ku mä haluan tietää ja mies haluaa et se olis sit yllätys et katotaan kumpi joutuu joustamaan...ööö..mies :D
 
Mulla ittellä ei oo niinkään kumpikaan olo :D mut sekä mun äiti et anoppi sano heti ku sai tietää et tyttö sieltä tulee. Jännä nähä. Ongelmana on vaan se ku mä haluan tietää ja mies haluaa et se olis sit yllätys et katotaan kumpi joutuu joustamaan...ööö..mies :D

Voittehan ultraajalle sanoa että mies ei halua tietää niin voi poistua kun tulos kerrotaan. :)
 
Takaisin
Top