Plussan huumaaa

Paljon onnea uusille plussaneille ja paaaaljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan kaikille. On ollu hirmukiire loppuviikko eikä oo yhtään kerennyt käydä täällä. Ihanaa että on tullut paljon uusia :))

Nyt kun katteli noita teidän testikuvia niin alkoivielä enemmän kuumotta tehdä digi. En oo vaan raaskinnut ostaa mutta kai se täytyy käydä ensiviikolla semmoinen ostamassa. Eilen tein viimeisen testin. Oli clearbluen testi ja siihen tuli kyllä ihan heti plussa mutta silti vieläkin jotenkin epätodellinen olo. Varmaan oireiden vähyyskin vaikuttaa paljon. Jos joutuis viettää aamut halaillen pönttöä niin voisi olla varmaan paljon rennommin. Nyt kun on vaan vähän rinnat ja nännit arat niin en jotenkin osaa luottaa näihin omiin fiiliksiin. Mutta yritän nauttia siitä että ei tarvitse kärsiä enkä stressata asiaa mihinkä en pysty itse mitenkään vaikuttamaan :grin Ei kyllä onnistu kokoajan ihan hirveen hyvin ja välillä taas unohdan että raskaana pitäis olla :D :/
Nyt on meneillään rv 5+4

Mulla kaapissa vielä muutamia liuskatestejä niin tein tänään ja aika raikuvia viivoja alkaa tulemaan :) Toinen digi ois kyllä kiva tehdä mutta taidan malttaa. Neuvolakin jo 2 viikon päästä.
dce21a4fc1459f46870df863e6f46c81

5+3

On kyllä vahvat viivat! Kuinka sulla neuvola jo noin pian? Ite ajattelin tänään soitella, neuvolan sivuilla luki että yleen viikoilla 8-10 on eka. Saa nähä kuinka mun käy ku kaikki on aina ihan eri suunnassa ja joka paikaan ei millään kerkee.

Täältä ilmoittautuu uusi maaliskuinen. :) Olen 27-vuotias ja mies on vuoden vanhempi. Mentiin vähän alle kaksi vuotta sitten naimisiin ja aina mietittiin että sitten kun ollaan hetki oltu kahdestaan niin olis kiva alkaa perhettä perustamaan. No keväällä päästiin tositoimiin ja nyt viime perjantaina pärähti ensimmäinen plussa tikkuun. Ollaan tosi kiitollisia siitä, että näin nopeasti tärppäs. Meillä meni siis ensimmäinen "yk" pipariksi kun mies oli oviksen aikaan työreissulla. Eli ekasta oikeasta yrityskierrosta on nyt pikkuinen napannut kiinni. Tänään tein vielä varmistustestin ja alkaa jo ihan hyvältä näyttää. :happy: Nyt koitan ottaa rauhallisesti ja luottaa siihen että kaikki menee niin kuin on tarkoitus.

WP_000495 (2).jpg

Meilläkin luki että eka käynti on viikoilla 8-10 ja tuota aikaa ekana tarjosivat jolloin viikkoja 7+5, ja silloinhan on 8. viikko menossa. :) Esikoisesta kävin viikkoa myöhemmin ensimmäistä kertaa. Saattaa kesä ja lomat vähän sekoittaa, mun oma neuvolatäti on lomalla joten tää eka käynti on jonkun toisen kanssa. Onneksi oma on jo ennestään tuttu kun hänellä käydään pojan kanssa niin ei niin haittaa vaikkei ekalla kerralla olekaan. :)

Lissu kivaa kun säkin tulit tänne! :)

Joanmarie, hienot vahvat viivat ;)

Noista neuvoloista, nii mulla oli viimeks se jo rv 6+, kai eri kunnissa menee erilailla? :)

Alkaa vihdoin viivat vahvistumaan :) ei ihan leffaviivat vielä kuitenkaa..

Rv 4+4

Liitteet

• 1436167848372.jpg
    1436167848372.jpg
    42 KB · Katsottu: 50
Last edited by a moderator:
Huomenna ultra kunnallisessa missä määritellään raskauden kesto :)

Jännittää aivan tolkuttomasti, todella kova pelko persiissä että ei siellä olekkaan mitään.

Kaverini jolle kerroin raskaudesta heti plussan jälkeen ei edes onnitellut vaan tokaisi että "tiedäthän että jos on kaksi hyvin mennyttä raskautta takana niin suurella todennäköisyydellää menee nyt kesken" ?!!

Aluksi yritin olla miettimättä asiaa mutta jotenkin se vaan kalvaa mieltä.

Noh, huomennahan asia selviää :)

OneStepTwoMama: Olipas ilkeästi sanottu kaveriltasi. Taitaa olla kaverilla kateutta äänessä, vaikkei se oikeuta noin sanomaan.
Onnea hirmuisesti huomiseen ultraan. Mä ainakin pidän sulle peukkuja :)

Mun hailukat plussat rupes niin epäilyttämään, että oli pakko itekin vielä tehdä uus testi ja kyllä ne viivat vaan vahvistuu :D Oireista päätellen ei kyllä pitäis epäilyttää, mut kyllä se vaan huojentaa nähdä ne kaks viivaa :D

Onpas siellä vahvoja viivoja! Onneksi olkoon hirveesti :) :)

OneStepTwoMama: No olipas törkeä kaveri! Täältä hirvesti tsemppiä huomiseen ja peukut on pystyssä että kaikki menee hyvin.

Tervetuloa Lissu ja onnittelut plussasta! :happy:

Neuvolan ajankohtapohdinnoista: mä luulen, että ekan neuvolan ajankohta hieman vaihtelee paikoittain ja varmaan varaustilanteen ja sesonkien mukaan.. jospa aikataulut on niin täynnä ja hlökuntaa vähän kesäaikana :)

OneStepTwoMama: komppaan muita, törkeästi sanottu sun kaverilta :(. Ei varmana pidä paikkaansa, kunhan kateellisena juttelee.. en oo koskaan tollasta kuullu, ja melkoisen pal lukenu raskauteen liittyvää aihepiiriä vauvakuumeisena. Tsemppiä huomiseen ultraan, ihana kun pääset jo näkemään pikkupavun! :happy:. Mulla on kans peukut pystyssä.

Peukut hienoista viivoista! :happy:. Munki piti tänä aamuna varmistustestailla, mut tietenki aamu-unisena kömmin pöntölle ja unohdin pissata purkkiin, joten teen sen joko illemmalla tai huomenna. Varma olo, että ny pitäs tulla leffaviivat, mut silti jännittää :). Tällä hetkellä 5+1.

Kiitos onnitteluista. :happy:

Ninni, kyllä ne leffaviivatkin sieltä vielä tulee, älä oo yhtään huolissas. :happy:

Mä kanssa luulen että se neuvolakäynnin ajankohta voi olla eri ihan ajanvaraustilanteesta riippuen. Varmaan mieluummin laittavat turhan aikasin kun liian myöhään, varsinkin jos osallistuu seulontoihin.

OneStepTwoMama, olipa tosiaan kurjasti sanottu. :sad001 Jos on kaksi raskautta menny hyvin niin enemmänkin luottaisin siihen että niin menee kolmaskin. Paljon tsemppiä ultraan! :)

Kävin tänään fyssarilla ja sille oli pakko kertoa kun muutenkin lapsista juteltiin kun ei olla vielä kellekään kerrottu. :grinKauheesti tekis mieli jo lähimmille kertoa mutta ainakin hetki täytyis malttaa. :happy: Onneks täällä foorumilla saa avautua niin se vähän helpottaa! :p

Hei, tääl yks ekakertalainen mamma. Tänään plussasin ja yrityskerta oli kolmas. Eli kolmas kerta toden sanoo. Hehe :D Laskurin mukaan siis laskettu aika 13.3.

Nyt kyllä ties että on tärpänny kun oli alaselkä kipuja ja rinnat tuntu hassuilta, mitä mulla ei koskaan normaalisti menkkoja ennen oo :D

Tervetuloa Milena90 ja onnittelut plussasta! :happy:. Jos haluat, voit käydä lisäämässä nimesi meidän Maaliskuisten listaan :).

Tein kuin teinkin nyt illalla sen varmistustestin ja sieltä tuli oletetusti leffaviivat, jes! :love7. Tulevan torstain digivarmistus taitaa olla siis lähinnä ylimääräinen muotoseikka, ku haluan saada testin pois pyörimästä ja samalla nähdä viikkojen suurentuneen.

Mun cb plus -testit näytti tältä ti 30.6. (4+2) ja tänään (5+1):

Liitteet

• Testi_30.6.jpg
    Testi_30.6.jpg
    86.7 KB · Katsottu: 38
  • Testi_6.7..jpg
    Testi_6.7..jpg
    69.4 KB · Katsottu: 36
Owlet, hienot plussat on! :) mä teen aamulla taas apteekin testin..
Koska niiden leffa viivojen kuuluu tulla?? Paniikki tulee pian. :( huomenna on siis dpo 16 ja jos ei vieläkää oo tasavahvat viivat niin pitääkö jo hätääntyä? :o
Olipa kiva taas töissä tänää, oon siis kotihoidossa töissä ja hoidan vanhuksia, niin yks mummeli makas lattialla ja muutenki ilta oli raskas.. onneks ei oo isoa mahaa vielä tiellä :D
Mitäs muut teette työksenne/mitä opiskelette? :)

Ninni22, elä huoli & no panic, se viivojen vahvistuminen on yksilöllistä! :). Ja mullahan toi leffaviivatulos tuli nyt 5+1 (dpo 20). Olis se saattanut jo aiemminkin tulla, mut en halunnut kokeilla liian aikaisin, kun ajatus oli saada se viiva ja kuluttaa testi pois, eikä joutua ostamaan niitä lisää, mikäli vahva viiva ei piirtyiskää :D.

Mä oon viel hetken opiskelijana.. iästä huolimatta päässy hieman opiskelu-ura venymään, ku elämä vei mennessään ja vaihdoin opintoja lennossa :). Voisin tulevassa salaisessa ryhmässä avautua tuosta lisää, ku tääl ei tohdi :).

Takaisin