Huomenta! Täällä istun aamukahvipöydässä kahvikuppi nenän edessä ja ajatuski siitä etoo... samoin leivästä ja puurosta. Mut jotain pitäis syödä,eih:D kuinkas siellä voidaan?
Huomenta huomenta!kahvi menee vielä ainaki ihan suht hyvin...eikä kyl oikeestaa mikään edokaan...vois ny ees jonkinlaista etomista tulla jotain kohtaan :D heh..onhan tässä aikaa...(ja just tietty ku kerkeen sanoo nii joku alkaa etoo) :D
Mäki kyl sitkeesti tätä hörpin vielä edes sen yhen kupin, ettei iske kamalaakin kamalampi päänsärky.. jep, muutaman viikon päästä toivotaan että se jo loppuis ja ettei ikinä ois odotettukaa sen saapumista.:D
Tajuaakohan listan tekijä, et hänen pitää sit jaksaa päivittää sitä listaa aina ku uusia tulee?:D
Vielä oli asiaa.. ootteko jo hakenu apteekista vitamiineja? Viimeks ku soitin neuvolaan ni ohjeisti heti hakee ja alkaa syömään.. pitäis varmaan raahautua apteekkiin, jos nappais yhen testin sieltä mukaan.:D
Mä oon alkanu popsia niitä multivitan raskaus&imetys ku kysy neuvolan täti otanko foolihappoo :) nii riittää kuulema tuo :) tosin toi vajaa purkki jo menny vanhaks mutten raaskis heittää poiskaa,tuski mikskää menny(?) sit hakee uus ku loppuu...vaik aika hintavia nuoki...
Tää taitaa olla mun kuudestoista viesti ni vielä pitää hetki höpistä ennen ku pääsee.:) voit mennä sinne edellä jo kehittelee puheenaiheita! Nyt se muuten oli kadonnu multa tosta ylhäältä se salainen ryhmä,hyvä!
Täällä kans esikoisella heti aamusta joku ongelma ;( ja noiden kanssako pitäs jonneki kauppaa tänää lähtee?!? Taitaa käyä nii et ukko saa käyä kaupassa ja me ootellaan autossa!!! Ja pitäs lähtee koht autoki katastaa...
Huomenta!
Tarvisin niin jotain piristettä... väsyttää niin järkyttävästi! Eilenkin nukahdin sohvalle 9 aikaan ja mähän en ikinä nukahdan muualle kun sänkyyn :D
Täällä aamupala onneksi maistuu. Ei vielä ongelmaa sen suhteen.
Minäkin olen syönyt sitä multivitan raskaus ja imetys vitamiinia jo maaliskuusta asti. Ja terkka suosittelee jotain sekoitusta syömään uusien thl:n suositusten mukaan. Se vältettävien ruokien listakin oli HIEMAN muuttunut! Kalaa pitää syödä, mutta sellasta ja tällasta ei saa syödä jos se on pakattu niin ja näin mutta kuitenkin syödä pitää jos se on kypsennetty tälläi.. :P millä niistä selvää ottaa, huoh. Meetwurstikin oli jo kiellettyä :)
Joo mä tuskastuin siitä kalalistasta, ku oli niin tarkkaan kerrottu mitä kalaa saa ja mitä ei ja merestä vai järvestä ja ja ja.. huoh.:D vissii siinä raskaus ja imetys-vitamiinis on kaikki tärkeimmät, foolihapon(vai mikä se nyt oli) tärkeyttä painottiin sillon aiemmin ainaki...
Muistakaas et nykyää salmiakki on kokonaan vältettävissä
Mulla on kans Multivita raskaus ja imetys vitamiinit ollut käytössä jo ennen tätä plussaa. Nyt plussan jälkeen aloin ottaa myös raskaus-omegaa. Itse aion kyllä noudattaa aika tarkasti niitä suosituksia, vaikka tietysti maalaisjärki mukana. Haluaa kuitenkin antaa parhaat mahdolliset olot tuolle kasvavalle pienelle. Se lista kielletyistä jutuista löytyy tuolta thl:n nettisivuilta. Apteekista saa muuten ilmaseksi semmosen "Vauvan odotus" -oppaan. Siinä on kanssa kaikkea hyödyllistä tietoa. Itselle ainakin hyvä :)