Plussan huumaa

Miten voikin olla näin pihalla kaikista suosituksista vaikka on jo kerran ollu paksuna...

Foolihappolisä 400 yksikköä kaikille, d-vitamiini 10 yksikköä ympäri vuoden kaikille. Rautalisä ja kalsiumlisä yksilöllisen tarpeen mukaan. Rauta 12. viikon jälkeen jos hb alle 110 ja kalsiumin saantisuositus raskaana ollessa on 900mg jonka saa 4 annoksesta maitotuotteita.

Näin siis lukee neuvolan lapussa jonka sain toukokuussa. Ja on päivitetty 2/16 eli uusien suositusten mukaan. Mutta noista monivitamiineista jotka raskauden ajalle on tarkoitettu, saa kaikki tärkeimmät vitamiinit. :)

Olipas lista noista elintarvikkeista :eek: maalaisjärjellä meinaan täällä mennä niitä ajatellen! Voin jo nyt sanoa, että kaikkea ei täälläkään pysty ihan pilkulleen noudattamaan :D

Pitäis vissii niitä vitamiineja ja foolihappoa alkaa popsimaan, mutta oon vaan niin huono ottaa mitää tommossia säännöllisesti :/

Miten voikin olla näin pihalla kaikista suosituksista vaikka on jo kerran ollu paksuna...

Samaa mietin, että äkkiä ne unohtuu vaikka edellisestä raskaudesta ei oo ku se 1,5v.......

En malttanu olla kertomatta äitille, hän oli hyvin onnellinen uutisesta:) muille kerrotaan toivottavasti vasta ku on nähty itse tulokas.

Huomenna vois käydä apteekista hakemassa vitamiinit, jos samalla tarttuis mukaan se odottajan opas ni vois vähä seurailla siitä missä mennään:)
Mä yritän kyl kans mahdollisimman paljon välttää kaikkea kiellettyä, viimeks tosin unohdin kalakiellot heti ku sain voileipäkakkua eteeni, jospa nyt muistais paremmin.:rolleyes:

Minä haluisin ja niin kertoo äitille, mutten tiedä miten :facepalm: ollaa kuitenki päivittäin tekemisissä, enkä tykkää tämmösestä salailusta! Jollain tapaa pelottaa sen suhtautuminen asiaan tai se lähinnä, että mikä on sen ensi reagtio :D

Mä jostain syystä jännitin myös, vaikka tavallaan tiesinki että ilahtuu, mikähän siinäki.:D
Onko pelkoa, et suhtautuis huonosti vai?

Mä ajattelin kans, että nyt on pakko kertoo äidille aika aikasin. Keväällä en kertonut (piti kertoa äitienpäivänä, mutta en sitten voinut kun meni kesken). Olis pitänyt kertoo, niin keskenmenostakin olis ollu joku jolle puhua...

Noin mäkin aattelin, et haluan sit jokatapauksessa voida itkeä jollekin ja jutella..

En usko, että se huonosti suhtautuu. Luulen ettei se vielä osaa oottaa lisää lapsenlapsia täältä suunnasta :D en tiedä yhtää miksi jännitän näin paljo! :D pitää pistää lapset asialle, saavat kertoa että äitin vattassa on vauva :smiley-bounce022

Vitsit, minäki haluan tuohon salaiseen ryhmään! Pitää alkaa vieläkin aktiivisemmin kirjottelemaan, töissä ollessa en yleensä pysty kun nopeesti vilkasemaan jos jotakin uutta olisi tänne ilmestyn :D

Olen ollut visusti sitä mieltä että kerrotaan kaikille vasta 12vk:n ultran jälkeen, mutta ton keskenmenon jälkeen olen ajatellut kuinka paljon helpompaa olisi jos joku itselle läheinen tietäisi odotuksesta niin pahan tai hyvän paikan tullen saisi purkaa sydäntä/hehkuttaa onneaan. En kyllä koko suvulle kerro odotuksesta ennen toista kolmannesta, mutta jollekin tärkeälle ystävälle tai siskolle voisin kertoakin painottaen olla hiiskumatta siitä kellekään :chicken:

Jännä miten ihminen itse vaistoaa asioita. Nyt keskenmenon jälkeen olen tajunnut että silloin ollessani raskaana mulla oli sellainen olo etten olisi raskaana. Tai siis vahvaa raskauden tunnetta ei silloin ollut. Ei sitä silloin uskaltanut tiedostaa, mutta jälkeenpäin olen sen ymmärtänyt. Ja huonostihan siinä sitten kävikin. Ja nyt on ihan eri fiilis :smiley-bounce012 Olen hyvinkin tietoinen odotuksesta ja oireitakin on paljon enemmän vaikka vähänlaisesti niitä vieläkin on! Toivottavasti tämä intuitio on oikeassa ja pieni pysyy kyydissä vähintään sen 38 viikkoa :love017

Mä en oikein luota tähänkään raskauteen.
Esikoisesta näin kaikenlaisia unia jo ennen plussaa ja tiesin alusta alkaen millä viikolla poika syntyy. Nyt ei oo ollu mitään tollasta. Toivottavasti se tunne muuttuu...

Se on kyllä kumma miten sitä itse jossakin kaukasissa ajatuksissa ennen plussaa tavallaan tiedostaa olevansa raskaana mutta ei sit kuitenkaan tiedosta, hmm.. vaikea selittää! Tästäkin tiesin jo ennen testiä että raskaana ollaan.:wideyed:

Moi! Varovaisen toiveikkaina imoittaudun mukaan. Meillä takana siis toinen ivf ja siitä ensimmäinen pas josta nyt plussa! Ennestään yksi pas lapsi 10/14. Olo ei ole mitenkään outo ja mietin että voiko tässä nyt raskaana ollakkaan... Tissit ehkä ihan hiukan turvonneet, muuten ei mitään! Keskenmeno pelottaa kovasti kun on niin "vaikean kautta" alulle saatu raskaus!

Pitäs itekkii käyä apteekista hakee se opas... Tänää oo aamun jälkee kerennykää paljoo täällä käyä mut nyt on taas loppu pv aikaa :D

Ja onnittelut Morris!!! :) vähä yksinäistä viel tuolla salaisten ryhmässä...noo ootan ku muut pääsee sinne :) höpöttelen täällä sen aikaa :D oikein osaa mitään aiheita vielä yksin keksiä :D

Takaisin