Plussan huumaa

Paljon voimia ikäviä uutisia saaneille! :Heartbigred Aika onneksi tekee yleensä tehtävänsä, vaikkei nyt silt tuntuisikaan. Raskauteen liittyy aina niin paljon odotuksia ja haaveita.

Mekin saatiin hieman vahingossa tietää esikoisen sukupuoli jo ekassa ultrassa, kun oli kokeneempi kätilö ultraamassa. Itse en olisi halunnut tietää sukupuolta. Ja rakenneultrassa pyydettiinkin, ettei lääkäri kertoisi lapsen sukupuolta, vaikka epäilykset siitä meillä jo olikin ekan ultran tiimoilta. Mies kuitenkin tahtoi vielä rv 36 tehdyssä ultrassa kysyä lapsen sukupuolen ja sai sen omaan tietoonsa. Raasu ei vaan kyennyt pitämään tietoaan itsellään syntymään saakka, vaan möläytti sen huomaamattaan :grin No, nyt alustavasti on mietitty, että selvitettäisiin lapsen sukupuoli, jotta tietää, laittaako kaikista sinisimmät kamppeet eteenpäin. Tosin oon koettanut ostaa aika sukupuolineutraaleja vaatteita ja oon tykästynytkin pitkälti vihreään, joka passaa mielestäni niin tytölle kuin pojalle, että karsintaa ei aivan mahdottomasti tarvitse tehdä. Lahjaksi saatiin kyllä esikoiselle varsin poikamaisia vaatteita.

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Tuntuupa ihanan ystävälliseltä ja leppoisalta tämä foorumi :)
Kultamarja, kommenttisi jossa kerroit tilanteestanne esikoisenne kanssa kosketti kovasti. Paljon voimia arkeen <3

Musta tuntuu että päivät kuluvat ihan kamalan hitaasti.... Meillä lapset ovatkin kyllä jo isompia, 9v ja 6v..

Onnea elisa90 ja tervetuloa mukaan :)
Kyllä ei täällä kulu päivät yhtään sen nopeemmin vaik on 3 "huligaania" hillumassa...kyl mulla aina aikaa tätä on miettiä,välillä liikaaki:( sit ku miettii jotai"ikävää" nii tulee iha turhaa ärähettyä pojilleki ....vois vaa osata pitää tunteesa kuriaaa...

Jep, saa olla onnekas jos on ymmärtäväinen ja hyväntahtoinen perpepiiri / tukiverkosto. :) Poikaystävällä tosin saattaa kestää toipua alkujärkytyksestä mikä on täysin ymmärrettävää, hänkin kun täyttää vasta 18 loppuvuodesta. Ja onhan se toki täysin normaalia läpikäydä negatiivisiakin tunteita ihan hartaasti suunnitellunkin raskauden saralla.
Onnea elisa90 ja tervetuloa mukaan :)
Kyllä ei täällä kulu päivät yhtään sen nopeemmin vaik on 3 "huligaania" hillumassa...kyl mulla aina aikaa tätä on miettiä,välillä liikaaki:( sit ku miettii jotai"ikävää" nii tulee iha turhaa ärähettyä pojilleki ....vois vaa osata pitää tunteesa kurissa...

Onnea ja tervetuloa Liinuskalle!

Sama olo kuin sulla; voiko kolmas kerta mennä yhtä hyvin kuin kaksi edellistä? Pakko vaan yrittää luottaa ja uskoa. Nauttia vielä, kun on raskaana. :)

Onnea Liinuska ja tervetuloa!:)

Meille tämä toinen raskaus mutta kyllä mietityttää että voiko onnistua ja mennä yhtä hyvin kuin ensimmäinenkin. Kumpikin siis tärpännyt ekasta kierrosta ja nla käynnilläkin näytti kaikki toistaiseks olevan kunnossa :) ihanaa kyllä jos menee ja ihana myös kuulla positiivisia kokemuksia muiltakin joilla mennyt hyvin kaikki!

Kaikille uusille :welcome

Meilläkin isommat lapset on jo niin isoja, että odottavan aika kuluu hitaasti. Onneksi sentään on töitä, saa muuta ajateltavaa sitä kautta!
Täällä on painettu duunia koko viikonloppu kotona kun vanhimmaisella oli synttärit, huh mikä homma, mutta varsin onnistuneet kemut oli kyllä :).

Oho, ens viikolla jo eka neuvola :wideyed:

Mulla varmaan on opittu tapa olla ajattelematta jatkuvasti juuri sen stressin takia ja tietenkin myös se kun todella käynyt selväksi tytön kuoleman myötä että on asioita joille ei vaan voi mitään. Toki kaksi huollettavaa muksuakin tekee sen että muutakin ajateltavaa on.
Ajattelen paljon tulokasta mutten anna pelon tulla päälle.

Iik tänään soitan neuvolaan! Rv 4+5 tänään. Onhan tässä jo melkein viikko plussaamisesta niin kai sitä uskaltaa. Että ois se aikaki sit mahd pian :) Vyöhyketerapia-aika pitää perua kanssa. Mitähän muuta pitää muistaa tehä/ottaa huomioon.. :rolleyes:

Täällä tänään plussattu!:happy: Toinen lapsi olisi tulossa, esikoisen ollessa vasta reilun 5kk. Hyvin paljon toivottu ja olen hyvin ihmeissäni, kun tämä tulevakin pikkuinen sai alkunsa nopeasti. LA taitaa olla 26.3, eli häntäpäässä ollaan :)
Tarvii varmaan neuvolaan soitella, niin saisin taas taysiinkin lähetteen perussairauden takia. Rv 4+1

Takaisin