plussahan sieltä tuli

Undulaatti, no asia ei ole niin yksinkertainen. Mä en tässä viitsi ruveta avautumaan mun äidistä, mutta huonosti se on lapsiaan kohdellut ja alkoa ja tupakkaa ja ties mitä muuta menee, että ei kiitooos..... Anoppi on tosi ihana ja se kyllä hoitelee välillä vauvaa! Mies ei vaan kehtaa pyytää äidiltään apua vauvan hoitono, jos ei ole jotain erikoisempaa menoa...

Minttumaaria, sitähän se vauvaperheen arki on, kylmä totuus. Viime yön neiti nukkui seitsemään asti!!!! Ja vasta hiljattain herättiin kunnolla. [;)] Nyt se taas tuhisee ja äiti on koneella... Tosin äippä tästä lähtee kans hetkeks höyhensaarille [:)]

Oho mitä se nona on joutunut kokemaan!! Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa, ja että tuo olisi johtunut "vain" migreenistä! Ja tosta lahjasta, voisit vaikka ostaa teille seinäkalenterin missä on teidän kuvianne! Tai kuvia mieleisistä asioista. Mä ostin sellaisen ja navigaattorin viime vuonna miehelle synttärilahjaks, tykkäs molemmista [;)] Se kalenteri tosin loppuu nyt tähän kuuhun, kun tilasin vaan vuoden kalenterin... Pitäis tilata uus! Miehelläni on synttärit tossa ens kuussa melko alussa kans.

Tsemppiä undulaatille! Kyllä se toinenkin "HÄTÄ" sieltä vielä tulee [;)]
Paljon jaksamisia myös Leonille ja Minttumaarialle!

Lähtikö Nemia jo synnärille!! [8|]
 
Heissan!

Lasketun aikaan on nyt sitten päästy. Neuvolakin oli taas ja kaikki taasen ok. Sf-mitta oli sama kun viimeksi eli sen 35. Mutta tää neuvolan täti oli sitä mieltä et pää liikku vielä ettei sittenkää oo vielä kiinnittyny. Viimeks oli tosin opiskelija ni se ei varmaan uskaltanu ja osannu niin kattoo.
Vissiin joskus pääsiäisen tienoolla ruvetaan sitten varailee aikaa äippäpolille ja käynnistykseen. Eli reilu pari viikkoa pitää vielä odotella..
Hassua, kun sisään kirjautuu tänne ni toi laskuri näyttää että vauva olis jo syntyny.

Vatsantoiminnasta: Vaihtelevasti on ollu toi maha löysällä mut ei se mulla oo kummemmin mitään merkannu. Mut mielummin niin ku kovalla.

nona911: Onpas jännä kohtaus sulla ollu. On joo hyvä selvittää mitä se meinaa.
 
Hei vaan.

Nyt en ehdi muiden kuulumisia lukea, mutta pikaisesti ilmoitan että meille syntyi tyttö 18.3. Painoa 3385g ja pituutta 50cm. Eilen päästiin vasta kotiutumaan ja nyt ollaan ihmeissään uudesta vauva-arjesta. [:)] Yritän myöhemmin tulla muiden kuulumiset lukemaan ja itsekin omia kertomaan.

Tsemppiä kaikille!!
 
Mä tulin siihen tulokseen, että mun liian hyvin toimiva vatsa on jotain ihan muuta, kun tyhjentymistä tai normaalia. Taitaa olla ihan joku mahataudin tapainen. Joutunut tämänkin päivän aikana käydä jo useampaan otteeseen isolla asialla ja nyt on mahakin kipeä.. Eli onkin varmaan ihan jotain pientä mahatautia. Huono olokin on jatkuvasti, eikä ole oikein mitään tehnyt mieli syödä pariin päivään.. En usko, että mikään tyhjentyminen tälläistä olisi, kun on kerta mahakin kipeä ja ihan "kiertää" mahassa.

nona: Ai, en mä kyllä omasta mielestä mitenkään energinen oo [:D] Hui, kuulostaa pelottavalta noi sun "kohtaukset"! Toivottavasti tosiaan johtuvat jostain migreenin kaltaisesta vain! Migreeni on kuitenkin sellainen, jonka saa pidettyä aisoissa, eikä loppujen lopuksi niin vakava juttu... (vaikka ei kiva olekaan!!) Tällä kertaa mulla on perjantaina neuvola, ihme kun ei taas samaan aikaan [:D]

enaj: Voi harmi, kun teillä on sellaista... [&o] No, onneksi edes anoppi on ihana ja auttaa jos on tarvis! Se vain pakkaa olla aina jotenkin hankala pyytää sitä apua jos ei oikeasti ole jotain suurempaa menoa tms.. Onneksi oma äitini on jo nyt aikaa sitten sanonut, että soita aina jos tarvitsee hoitajaa ihan vain senkin takia, että haluaa nukkua tms.

Nemialle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta!! [:)]

Mulla on onneksi taas mukavasti tekemistä tällekin viikolle, joten ei tarvitse kotosalla yksin odotella ja hermoilla.. [:D] Tänään tosiaan olin koko päivän äitin luona siihen asti, että hain miehen kolmelta töistä. Huomenna menen kasvohoitoon ja etsimään miehelle synttärilahjaa. Torstaina äiti sanoi menevänsä kaupungille ostoksille ja pyysi minua mukaan. Perjantaina on neuvola ja sitten onkin taas viikonloppu joka menee mukavasti, kun mieskin on kerta kotona. Eli jos ei vauva tällä viikolla synny, niin on ainakin puuhaa ja muuta ajateltavaa [:)] Tänään on tullut jo kahdelta ihmiseltä "jokottelu"viestejä..... [:D]
 
Se unohtui sanoa, että otin äitiltä lainaan vehnätyynyn, pitää katsoa olisiko iloa synnytyksessä! [:)] Onko muilla kokemusta? Äitini nimittäin sanoi, että hänen oloaan se kuuma pussukka oli vain pahentanut supistusten aikana eli on vissiin siitäkin eriäviä mielipiteitä! 
 
Mulla oli sellainen lämmin kaurapussi selällä kun odoteltiin avautumista ja supisteli kovasti. Auttoi hetken, mutta aina supistuksen huipennuksessa se lämpö muuttui kivuksi. Tai sitä on vaikea selittää! Mutta muissa kohdissa yritin keskittyä siihen lämpöön. Ei auttanut kovin hyvin! Vatsan päälle kokeiltiin myös, mutta sama tulos. Mulla oli muutenkin huonoa onnea kivunlievityksien kanssa, kun epiduraali toimi vain vasemmalle puolelle ja puudutus lakkasi toimimasta tikkausvaiheessa, ja jo ponnistusvaiheessa.... [&o]
 
Nona: Kuulostaa ihan migreeniltä sun oireet. Meillä on juuri tuon tyylinen migreeni suvussa. Mulla ollut se vauvasta asti, samoin äidillä ja mummolla ja nyt mun 7-vuotiaalla pojalla. Mulla kohtaukset tulee noin 5 vuoden välein ja mm. synntys ja raskaus on mulla ollut sellaisia kohtauksen laukaisijoita. Mein suku on osallistunut jopa sellaiseen migreenitutkimukseen, jossa todettu aurallinen migreeni. Mutta: Itselläni ei ainakaan vielä ole siihen lääkitystä, koska kohtaukset tulevat niin harvoin. Poikani syö epilepsialääkitystä, koska kohtauksia on tullut niin usein. Tosin ei nyt yli vuoteen lääkityksen ansiosta.

Mulla kohtaus alkaa niin, etten näe kunnolla. Esim. en saa avainta lukon reikään, ikään kuin näkökentästä häviäisi puolet. Tämän jälkeen puutuu AINA vasen puoli noin tunniksi. En esimerkiksi pysty puhumaan, koska kieli ja suu puutuu puoliksi, enkä tietenkään kävelemään. Onneksi olen aina ollut suht' lähellä sänkyä, kun näköhäiriöt ovat alkaneet, niin on päässyt pitkäkseen. Puutumisen jälkeen iskee hirmu päänsärky, joka pahimmillaan kestää vuorokauden. 

Nemialle onnea lasketun ajan täyttymisestä. Ja Mimulle tyttärestä!

Kiva kuulla, Enaj, että teillä on vaihteeksi nukuttu.

Voi harmi, undulaatti, jos olet taas kipeä.

Mulla taas supisteli eilen illalla lupaavasti. En uskaltanut edes tukkaa ruveta värjäämään, kun tuntu sille, että kohta lähetään. No, ei lähetty. Alkaa jo pikkuhiljaa hermo kiristyy, kun on vähän väliä sellanen tunne, että joko...  Tuntuu että osa päivästä menee tuollaisina päivinä vain kellon kyttäämiseen.
 
huomenta!

minttumaaria: kiitos, helpotti tietää ettei ole ihan omaa kuvitelmaa vaan[:)][&:] pitänee siis suunnata tohtorille heti, kun tilanne sallii[:)] todellakin kuulosti samanlaiselta... omituisia juttuja voi olla ihmisellä...[&:]

ja taas huonosti nukuttu yö takana... muuten jees, mutta puol 4 aikaan heräsin SELÄLTÄNI? kauheen huono olo ja paineen tuntu.. sit yritin kääntyä kyljelleni, mutta eipä onnistunutkaan.. vihlas/ viilsi kovasti oikeeseen nivuseen ja syvälle![:o] au! sen jälkeen siihen samaan kohtaan hieman särki..menkkamaisesti jomotteli..
kävin vessassa ja tulin takas, sit alkoi taistelu peiton kanssa[:D] se oli ihan solmussa[:@][:D][:D] täkki oli ihan mytyssä pussilakanan sisässä ja pussilakana ihan vikurallaan[:@][>:][:D][:D] pärräsin sitä siinä sitten niin että mieskin oli kuulemma herännyt ja kattonu kun seuraavaks oli peitto lentänyt viivana lattialle[:D][:D] kävin alakerrassa hiukan hengähtämässä, join lasin vettä ja tulin takas ja oikasin peiton ja kävin nukkumaan[:D]

nemialle myös minulta onnittelut LA:sta[:)]

undulaatti: mulla on kanssa tollanen kauratyyny, ajattelin ottaa sen myös mukaan, jos siitä vaikka olisikin jotain apua[:)]

minttumaaria: toivottavasti alkais pian jo teilläkin tapahtuun, kuten kaikilla muillakin jotka odottelee viellä h-hetkeä, minä mukaan lukien[:D][:D] (toki tää ei taida tulla ulos ennen kesää[:D][>:][:D][:D])

nukuttaa, taidan mennä viellä pötkötteleen, jos uni viellä tulis[:)] *yöllisestä taistelusta uupunut*
 
Huomenta!

Täällä myös oltu jo puolitoista tuntia hereillä.. Vein miehen töihin seitsemäksi, kun tarvitsen itse autoa päivän aikana ja enhän mä sen jälkeen saanut enää nukuttua [>:] Äsken kävin jo lähisalessakin, kun miehelle piti lähteä kuskaamaan vielä evästä töihin.... [:D] Kaiken lisäksi ruvettiin miehen kanssa nukkumaan vasta yhden maissa eli lyhyet yöunet takana, varsinkin kun mä oon tottunut nukkumaan sellaiset 10 tuntia [:D]

Minttumaaria: Inhottavaa, kun oireita on, mutta mitään ei tapahdu.. Mä oon onnellinen, kun itsellä ei ole mitään supisteluja. Vihlontoja kyllä, mutta ei muuta.. Mielummin niin, että tulee sitten vasta kerrasta ne supparit, että ei tartte koko ajan miettiä, että no joko nyt pitää lähteä jne..

nonalle tsemppiä yöunien kanssa kamppailuun, ei varmasti kivaa! Ylihuomenna se onkin sitten sullakin jo laskettu, mulla huomenna! [:)] Me taidetaankin olla viimeiset. Tai ainakin viimeiset sellaiset, jotka täällä juttelevat aktiivisesti.. Listan mukaan meidänkin jälkeen olisi kyllä vielä joitain..

Maha on taas jo parempi, mutta eilen huomasin, että heti kun söin, tuli maha kipeäksi, joten taitaa olla sitten oikeasti sitä mahataudin tyylistä. Onneksi jotain lievää vain.. Saa nyt nähdä kuinka taas reagoi, kun syön aamupalaa.

Tänään kasvohoitoon ja miehelle pitäisi etsiä sitä synttärilahjaa jo valmiiksi! [:)]
 
undulaatti: mulle koklattiin supistus tuskaan ensimmäisenä kaurapussia ja jessus kun tuntu että poltti selän nahkan läpi puhki [:o][:o]! huusin miejelle että ota se ja äkkiä pois.... kuuma suihku taas tuntui hyvälle eli vähän outo. Kandee kokeilla tietty!! Ainakin alkuvaiheessahan se voi olla ihan jees niihin "menkkafiiliksiin".

Mä olen valmis synnyttämään uudestaan nyt [:D][:D] heh! Mun kammo ei kestänytkään kauaa... nyt muistelen synnytystä jo aika kauniinakin asiana mun elämässä ja hienona etappina... tokaisinpa miehelle eilen että eikun seuraavaa putkeen ja luomuna tulee sekin [:D][:D]! Se katsoi mua ihan tärähtäneenä..... [;)] voihan ellä että ikävät muistot tulee vielä mieleen sitten kun ja jos toinen synnytys tulee ajankohtaiseksi.

Synnytelkäähän tyttöjä poikavoittoisen maaliskuun listan jatkoksi [;)]!!
 
Maikkimai: hienoa että synnytyspelko alkaa jo hälventymään! Niin se aikaa kultaa muistot! (lyhyempikin aika hihi) [:D][;)]

undulaatti: Mulla oli kaurapussit käytössä vähän aikaa. Nämä olivat kättärin varustusta ja näyttivät musta jotenkin erilaisilta kuin mitä olen nähnyt luontaiskaupoissa ym. kotiin myytävänä esim. hartia ja niskasärkyihin. Nämä olivat sellaiset litteät pussit, jotka kiinnitettiin vyöhön. Kaurapussit lämmitettiin mikrossa ja kätilö opasti miestäni, että ne pitää laittaa juuri oikein päin, muuten voi kuulemma tulla palovammoja! Mulla vyö laitetiin siten, että kaurapussit lämmittivät alaselkää ja mä kyllä tykkäsin!

Mulla on tällä kertaa tosi huonosti nukuttu yö takana. Poitsu joko söi, ähisi tai kitsi ilmavaivoja koko ajan. Aamulla pyysin miestä vaihtamaan pojalle kuivan vaipan ja hän jotain marisi, että pitäisi päästä töihin, että ei oi jatkuvasti olla mun apuna vauvan kanssa. Sama juttu eilen kun pyysin miestä lounaalle, kun työkaveri oli käynyt tuomassa mulla sushia lounaaksi ja sitä oli tosi reilusti. Mies mätti hyvällä ruokahalulla ja mä hötkyttelin poikaa kun sillä tuntui olevan kovasti ilmavaivoja ja alkoi heti huutaa, kun yritti laskea alas. Pyysin miestä josko vois pitää poikaa hetken, että saisin nopsaan syötyä - tällöin oli ihan sama laulu, että ei hän ole enää isyyslomalla, että työt kutsuvat. Hitto, että otti päähän! Olisin voinut syödä sushit itse ja mies olis saanut hoitaa itse lounaansa, prkl! [:@] Varmasti olisi mennyt enemmän aiaa siihen! Kyllä meillä ainakin töissä kun käydään syömässä, niin ensinnäkin odotetaan, että kaikki samaan aikaan syömään tulleen seurueen ihmiset ovat ehtineet syömään (jollei ole jotenkin erityisen kiire kokoukseen tms.) ja toiseksi, niin kyllä meillä kahvitaukojakin pidetään jne. Mies on jotenkin niin erityisen herkkä tuosta työajastaan, kun kokee, että koska työpaikka on kotona, että hän joutuu jatkuvasti tekemään joka välissä jotain kotihommiakin. Kaiken lisäksi sillä on iltakurssi tällä viikolla, mikä tarkoittaa, että mulla menee myös illat vauvan ja tytön kanssa, mikä tarkoittaa myös tytön kuskaamista harrastuksiin kahtena iltana. Yritän saada tyttären iltatoimen ja nukkumaanlaittamiset hoidettua juuri siihen aikaan kun pojalla alkaa pahimmat iltahuutamiset ja öhinät. Yritä siinä sitten nukuttaa yhtä kun toinen huutaa...No, kyllä me pärjätään - ei vain jaksaisi kuunnella yhtään miehen natinoita tuollaisen illan ja todella huonosti nukutun yön jälkeen. [:(][>:]
 
Janis77: aika ikävältä kuulostaa tuo että "en ole enää isyyslomalla, hoida sinä vauva"..tai noin minä ymmärsin tuosta viestistä, korjaa jos olen väärässä! Mun mies onneksi herää 5 minuuttia aikaisemmin nykyisin (5.45!!) jotta ehtii vaihtamaan vauvan vaipan ennen lähtöään. Jos siis mua väsyttää enkä jaksa nousta... Toivottavasti miehesi on kuitenkin tukenasi ja apunasi yleensä!! Minä kyllä nostan omalle ukkokullalleni hattua... aina turisee koulusta tultuaan vaavin kanssa ja syöttöjen jälkeen ottaa röyhylle olkapäälleen ja yleensä hoitaa vaipan vaihdotkin. Ei haittaa sillä meidän neiti ajoittaa kakkapuuhat yleensä just sinne iltapäivälle kun mies on tullut koulusta [:D][:D] Yöt on sitten mun kontollani täysin. Viikonloppuöinä oon saattanut pyytää miestä tarjoomaan tytölle maidot pullosta jos oon väsynyt/kiukkuinen.. enää tosin pulloa ei oo mennyt öisin eli sitten vaan ahkerana tissiä... 
 
Minttumaarialle tsemppiä, jospa kohta alkaisi tapahtua jos kerta supistuksiakin ollut hyvin. Ymmärrän jos alkaa hermot kiristymään kun luulee, että alkaa tapahtua ja sitten ei mitään kuitenkaan.

nona911: Auts. Voin vaan kuvitella, miten jumissa sitä on ku herää selältään.

undulaatti: Mukavaa hemmotteluhetkeä kasvohoidon parissa!

Maikkimai: Hyvä, ettei jäänyt synnytyskammoa.

Janis77: Harmi, ettei miehes voi joustaa ja olla ees hetkenä olla apuna. Kun tuskin sä oot kokoajan sen töitä keskeyttämässä ja pyytämässä.
 
Kiitos kanssasisaret!

Tekee hyvää kun voi käydä täällä valittamassa milloin mistäkin! Mulla tuo mies taitaa olla yksi niistä kärkiaiheista ikävä kyllä...mitäs menin naimaan hemmotellun ja passatun "kakaran", joka ei välillä tunnu osaavan muuta kuin tuojottaa omaa napaansa. Nää on näitä ikuisuusjuttuja meillä juuri...mies ei tunnu käsittävän, että meillä kotityöt ja lastenhoitojutut tehdään puoliksi, miten kummassa niillä kotona (siis miehen lapsuudenkodissa) paikat siivoutui ihan itsestään ja ruoka ilmestyi pöytään ilman, että tarvitsi tehdä mitään...anoppi on ihan jees, mutta tässä asiassa hän on kyllä epäonnistunut omien lastensa kasvatuksessa. Kun aina on passattu, niin ei tunnu 15 vuottakaan riittävän siihen, että osaisi siivota omat jälkensä, viedä astiat koneeseen, suunnitella ateriat ja kauppalistat, laittaa pyykit pyörimään ihan oma-aloitteisesti (miten se oikein tehdän?) saati ripustaa pyykit kuivamaan (jos tämä ihme tapahtuu, niin pyykit on nosteltu mytyissä narulle), entäpä tiskikoneen tyhjäys - aina sama juttu, ei tiedä missä astioita säilytetään?!? Pöytää ei pyyhi koskaan syömisen jälkeen. Tätä listaa voisi jatkaa...sitten kun olen joskus valittanut, että miksei hoida mitään oma-aloitteisesti, niin tyyppi on sitä mieltä, että miksen voi pyytää jos jotain haluan tehtävän...hän ei siis itse ymmärrä - aikuinen ihminen, milloin on aika käydä vaikka kaupassa tai laittaa pyykit pyörimään - kyselee vain, että onko mitään ruokaa tai yhtään puhtaita kalsareita, johon mä sitte kohottelen olkapäitäni, että en tiedä, oletko käynyt kaupassa / pessyt niitä kalsareita? Ja nyt kun pyydän tai huomautan, että hei, viepä likaiset astiat tiskikoneeseen, niin kuulemma nalkutan. JA sit on vielä tää lastenhoitojuttu - en ole enää isyyslomalla kun pientä pari minuuttia vievää palvelusta pyydän.

Nyt kun olen saanut vähä taas päästää höyryjä, niin on tuo vastakappale vähän kehittynytkin... vaihtoi siis vauvan vaipat aamulla, teki aamupesut ja kun näki miten väsynyt olin, viihdytti vauvaa siihen asti kun poitsu alkoi vaatimaan ruokaa. Lisäksi kävi viemässä tyttären päivällä suuhygienistille (mä puin jo vauvaa marttyyrinä kun mies tuli studiosta, että mikä se olikaan se tarkka osoite...) ja lisäksi haki vielä tytön iltapäivällä päiväkodista, se on normaalisti mun homma, koska mies vie hänet aamulla ja tyttö tosiaan on lyhennettyä hoitopäivää neljänä päivänä viikossa. Jäipä mies vielä leikkimäänkin vähäksi aikaa likan kanssa pihalle ennen kuin lähti sille kurssille. Et ei tuo niin paha kai olekaan...[;)] Mut toi siivous ym. puoli kaipais vielä petraamista! [8D] Ehkä siksi valitan tästä kun en ole itsekän mikään siivousintoilija, mut olen kovasti yrittänyt parantaa omalta kohdaltani nyt lasten tultua - pitäis vähän yrittää näyttää esimerkkiä ja vauvallekin tarjota suht siisti ja puhdas koti. Enkö siis jaksais siivota myös aikuisen ihmisen jälkä.

Sori, tää nyt oli ihan tällainen silkka purkautumisviesti tällä kertaa...
 
Iltaa!

Kasvohoidossa käyty ja oli kyllä rentouttavaa, melkein nukahdin siinä tunnin aikana [:D] Sisko leikkeli lisäksi hiuksianikin, onpahan nekin nyt sitten hyvässä kunnossa, on hyvä synnytellä [;)][:D]

Maikkimai: Hyvä, että kammosi haihtui noin nopeasti! Helpotti kuulla. Mulle nimittäin iski melkein pakokauhu, kun pelkään sitä synnytystä muutenkin ja kun säkin olit niin kauhuissasi siitä... [:D]

Janis77: Tsemppiä miehen kanssa! Meillä mies on välillä vähän saman tyylinen.. Ei oikeastaan ikinä käy kaupassa ilman minua tai ainakaan jos en minä kehoita, ei siis ikinä oma-aloitteisesti ja jos menee ilman muakin, on aina tärkeä tietää, että mitä sieltä pitää tuoda.. Oon yrittänyt sanoa, että kai säkin nyt saat päättää mitä sieltä ostetaan, kun mä nyt syön ihan mitä vaan, kunhan jotain edes on kaapissa! Siivoamisessa mies on sellainen, että tekee kyllä, kun käskee ja välillä käskemättäkin, mutta aika huonosti.. Hänellä tulee ehkä kerran kuukaudessa sellainen innostus, että siivoaa hulluna joka paikan. Silloin kyllä sitten siivoaakin paremmin, kun mä! [:D] Tiskikonetta ei ole varmaan ikinä tyhjännyt ilman käskyä [>:] Ärsyttää jo valmiiksi, kun tiedän, että joudun kamppailla hänen kanssaan asiasta vauvan synnyttyä.. Olen varma, että hän ajattelee, että koska olen kotona kaiket päivät, ehdin vauvan hoidon ohella myös siivota yksikseni aina kaiken! Toivotaan, että ei mene noin, mutta uskallan jo nyt epäillä.. No, sen näkee sitten. Pääasiassa on kuitenkin hyvä mies noissakin asioissa, kuten kaikessa muussakin [:)]

edit. Kävin jo hämmästelemässä tuolla huhtikuisissa, että kuinka paljon siellä jo tapahtuukaan!!! Huhtikuisilla on enemmän actionia, kun meillä lopuilla maaliskuisilla! [>:][:D][:D]
 
Undulaatti, SEKS:ssa oli niitä kaurapusseja, mullakin niitä laitettiin jossain vaiheessa alaselkään ja välilihaa lämmitettiin kanssa öljyämisen ja venyttelyn ohella sellaisella pussilla. Sen olis saanut synnytyksen jälkeen omaksi, mutta koska sitä tosiaan käytettiin aika paljon tonne välilihaan, niin en halunnut sitä :) Kotona on sitten kyllä omakin sellainen olemassa.

Maikkimai, hieno juttu, että synnytyskokemus on muuttunut paremmaksi :D Kyllä me naiset taidetaan olla sillai tehty, että luonto hoitaa aika lailla ikävätkin asiat unholaan. Tänään viimeksi mietin, että on se vaan jännä miten nopeasti sitä synnytyksestä palautuu, tuntuu tosi uskomattomalta, että omasta jalkovälistä on tämmöinen paketti tullut ja nyt jo on ihan kunnossa, näyttääkin samalta kuin ennen :) Jälkivuotokin alkaa olla jo toosi vähäistä.

Janis77, inhottavasti sanottu kyllä mieheltäsi :( Ei se vauvanhoitaminen isyyslomaan lopu kuitenkaan. Meillä on mies osallistunut tosi ihanasti, yöt on kokonaan tietenkin mun vastuulla, eikä mies edes herää, vaikka me touhutaan se tunti yleensä. Päiväsaikaan tosi reippaasti vaihtaa vaippoja, kylvettämisen on ottanut isä-poika-jutuksi, pari kertaa on nyt jo saanut antaa mun maitoa pullosta ja muuten vaan aina yleensä kun on sohvalla tai sängyllä hakee pikkumiehen syliin / rinnalle nukkumaan :) Kun lenkkeilen koirien kanssa niin viihdyttää poikaa. Meillä on kotityöt jaettu selkeästi, eli minä siivoan yksinoikeudella ja mies tekee ruoat [:)] ja oikein tyytyväinen olen tuohon työnjakoon. Kauppareissut hoidetaan yleensä yhdessä. Nyt ukkokulta oli kyllä pelistä pois selkänsä takia lauantaista, onneksi tänään on jo pystynyt olemaan pystyssä ja vähän taas touhuaamaankin, meinas kyllä jo vähän alkaa kuormittaa, kun piti yksin hoitaa vauva, hoitaa koirien ulkoilutukset väh 2h / pvä sekä tehdä ruoat ja ruokkia sekä huoltaa tuo mieskin, kun ei itse päässyt sängystä ylös.. Onneksi nyt taas helpottaa!
 
Meillä mies on onneksi huomannut kotona ollessaan että meistä jompi kumpi on vauvassa tosi kiinni ja yleensä minä tissibaarini kanssa enemmän. Eli hän ei onneksi odota mun tekevän kotihommia hänen poissaollessaan. Pahoittelen kyllä kun välillä on niin kaoottista ja huono omatunto jos en ole mitään saanut tehtyä. Eikä odota onneksi muutenkaan sillä meillä siivoushommat on miehen heiniä.. hänen omasta aloitteestaan! Minä olen se sotkuisempi.. Minun heiniäni on veskin pesu ja luuttuaminen mitä ei kovin usein tarvitse tehdä. Hoidan myös pyykkäyksen johon menee nykyisin aikaa enemmän kuin ennen!

Mäkin haluaisin kasvohoitoon tai johonkin ihanaan hierontaan... ajattelin että varaan ajan thai hierontaan tai johonkin ihanaan terapiaan tässä kevään aikana ihan vain hemmotellakseni itseäni!
 
iltaa täältäkin [:)]

undulaatti: noi on niin ihania noi kasvohoitohemmottelut! mäkin haluun[:)] sain miehen porukoilta marraskuussa synttärilahjaks kauneushoitolaan lahjakortin joka on enään muutaman kk voimassa.. ajattelin raskauden jälkeen mennä johonkin ihanaan rentoutukseen, mies saa sen aikaa hoitaa vauvaa[;)]

janis77: ikävä suhtautuminen miehelläsi, tosin pelkään että omastani tulee saman tyylinen, kun käy töissä ja mä saan olla vaan kotona... eli mua huolestuttaa toi että ymmärtääkö se kuinka raskasta vauvan hoito voi olla, eikä välttämättä jaksa/ niin kerkeä kotia hoitaa... no aika näyttää... toivotaan parasta ja pelätään pahinta[:D]

maikkimai: samaa sanon kun undulaattikin, vaikkei synnytys just nyt niin pelotakkaan(mutta toisena hetkenä pelko iskee enemmän).. [:)]


nyt pehkuihin ja toivotaan että tää yö olis parempi kuin edellinen[:D]
miehen synttäreiden "kunniaks" toivon/ suunnittelin yhden ässäs toteutusta, josko alkais asiat vauhdittuun[:D][;)](jo tässä on tovi himoissa oltukin taas....[&:][>:][:D][:D])
 
Huomenta!

Täällä taas jo hereillä... Tänään olisi nyt sitten THE DAY! En oikein tiedä mitä ajatella. En pidä jotenkin tätä päivää siltikään juuri minään.. Oonkohan mä jotenkin outo, kun en vieläkään tajua, että se lähtö voi tulla koska vaan?! Pitäisi vissiin henkisesti itseään oikeasti ruveta valmistelemaan tähän kaikkeen, koska pelkään, että lähdön tullessa menen sitten ihan "shokkiin", että apua nytkö oikeasti jne.. [:-]

Amelie: Kiva tietää, että sielläkin niitä saa [:)] No, onpahan kotonakin tuo äitin oma, jos siitä olisi apua kotosalla kärvistellessä [:)]

Huomenna neuvola, saa nähdä mitä sanovat yliaikaiskontrolliasiaan. Ajattelin jo nyt heti olla kyselemässä siitäkin, että koska sinne sitten pääsee jos ei itsestään tule.. Pelkään vähän, että tyyliin joskus 42+..... Tuo nuorin pikkusiskokin kerta syntyi viikolla 42+1 itsestään, vasta parin päivän päästä olisi ruvettu käynnistelemään! No, toivottavasti tämä päättää täältä tulla ihan itsestään...
 
Takaisin
Top