plussahan sieltä tuli

jotenkin vierastan tuota synnytysjakkara-ajatusta... [8|] En tiedä miksi! Ehkä se johtuu siitä, että en ole ikinä ennen osannut edes ajatella, että muitakin synnytysasentoja on, kun pelkkä puolimakaava.... En itse aio tuota asentoasiaa miettiäkään, katsoo sitten mitä synnytyksessä tuleman pitää [:)]

Vihlontaa on ollut alamahalla tänään ja eilen tosi paljon... No, en usko sen synnytystä tarkoittavan, mutta inhottavan tuntuista!

Äsken tuli haettua lähes kilo irtokarkkeja!! [:o][:o] Oli tarjouksessa alle 5 euroa kilo, niin pitihän niitä nyt hakea... [8|]

nona on toivottavasti kotona vielä yhtenä kappaleena [:D][:D] Suutun jos on ilman mua lähtenyt... Ei vaan, olisihan se kiva, kun yksi maaliskuinen taas tulisi maailmaan [:)]

Nemia: Mä myös huomaan, että potkuja ei tule enää kylkiin ja meillähän tosiaan oltiinkin jo kiinnitytty keskiviikon neuvolassa [:)] Mulla on ollut jo kolme kertaa sf-mitta saman; 33 cm..
 
olen täällä, en ole jakautunut viellä [:D][:D] ollu kauhean touhukkaat päivät, niin en jotenkin ole jaksanut kirjoitella tänne, vaikka lukemassa olenkin ollut melkein parin tunnin välein[:D][:D]

-eilen vaihdoin petivaatteet, imuroin yläkerran ja maalailin meidän yläkerran "aulaa" sillä samalla kerman värisellä kun eteistäkin[:)] oli ennen sininen ja mun silmään se ei jotenkin istu ollenkaan.....[:)] joten otin sudin ja telan käteeni ja maalailin[:D]

-tänään oon imuroinu loppuun kämpän eli alakerran ja pessy lattiat ja vessat ja pyyhkiny ovien sivulistat, en oo niihin kiinnittäny ollenkaan huomiota, kun ollaan muutettu tähän joulukuussa ja nyt ne kaikki roiskeet ja mustat käsien jäljet oikein hyppäs silmille, joten ne on nyt pyyhitty kunnolla[8D] ja sit käytiin miehen kanssa hese-pullaa syömässä ja kun lähdettiin, niin just ja just päästiin pihasta.. oli sellasta pöppöröä että...! no tultiin takas ja autohan sit jäi kiinni..... mies meinas jo keittää kirveen kaivoon sen suhteen, että auto irtois.. oli ihan varma että joutuu soittaan jonkun kaverin apuun, mutta sitten ehdotin että lapioidaan kaikki mahdollinen irto mössö pois ja sellasella jääterä-jutulla tyrkkis pihan auki... no tuumasta toimeen... [:D] saatiin auto talliin saakka, toivotaan että sitten kun jossain vaiheessa tulee lähtö, niin ei jäis ainakaan noin pahasti kiinni[:D][:D][:D] auto on hieman mahallutettu, joten jäi etuosan pohjasta kiinni ja eturenkaat vaan suti ilmassa[:D][:D] ja etuvetoinen auto[:D][:D][:D][:D][:D][:D] no jos toi rehkiminen tuottais minun (salaa) toivomaa tulosta[;)]

nyt väsyttäis, mutta jotenkin ei viitsis tähän aikaan ottaa mitään päikkäreitä, että saan unta yöllä[:)] jos jaksais edes 8 asti valvoa, niin sit jo vois mennä nukkuun[:D]

joops, ei muuta tällä kertaa, irtareita myöskin napostellen[:D][:D] kuten taas samaa sinäkin undulaatti; mulla oli kyllä vähän kalliimpi kilohinta, niin on ihan pikkunen pussi vaan[>:][:D][:D]

ainiin, ja maikkimai, kiitos jakkaran suosittelusta... olen myös itse ajatellut että voisi toimia mun kohdalla hyvinkin, kun p*skalla käydessäkin on kivempi saada "tukea" (varsinkin jos on tosi kovalla), niin luulisin tuon toimivan synnyttäessä minullakin[:D][:D]
 
Moi! Synnytysasennosta sen verran, että ihan reilusti vaan kannattaa koittaa kaikkea mahdollista, jos sängyllä ei tunnu löytyvän hyvää asentoa, niin siitä kannattaa sanoa ja koittaa jakkaraa, jos ei tykkää, niin sänkyyn voi hyvin siirtyä takaisin :) Te olette siinä synnytyksessä pääosassa, jos tuntuu pahalta, niin sen saa kyllä sanoa :) Itsekin koitin ensin sängyllä, mutta kun ei vaan tuntunut hyvältä mitenkään, niin sitten tosiaan siirryttiin jakkaralle, mikä oli oikein helpotus [:)]

Tännekin hehkutan TENS-laitetta, vielä ehditte varmaan sellaisen saada, jos kiinnostusta löytyy! http://aksytens.blogspot.com/ tosiaan voi käyttää kaiken lääkkeellisenkin kivunlievityksen apuna. Itse tykkäsin, kun saa itse painaa sitä nappia ja lisätä tehoja, kun supistaa - sellainen psykologinenkin efekti, että jotain voi tehdä itsekin, eräänlainen "oljenkorsi" siinä tilanteessa ja ainakin itselle toimi hyvin.

Undulaatti: Missä täällä on karkkiale??? [:)][:)] Eilen iski kamala karkinhimo ja mies lähtikin hakemaan Makuunista irttareita, tarttui sieltä sitten leffakin mukaan, kun siellä on nyt se -50% tän viikon. Tosin olin illalla niin väsy, etten jaksanut edes katsoa koko leffaa..

Meillä miehellä on selkä taas vaihteeksi huonossa kunnossa, se aina välillä jotenkin menee totaalijumiin, ja sitten jos se vahingossa nitkauttaa niin on ihan sänkypotilaskamaa koko ukko.. Särkylääkettä ja lihasrelaksanttia on syönyt, mutta ei tunnu auttavan [:o] Kamalaa katsoa kun toinen ei pysty liikkumaan eikä yhtään kumartumaan mihinkään suuntaan.. Viimeksi vuosi sitten kun meni oikein pahaksi oli sängyssä vaan 4 pvää eikä pystynyt syömään, nukkumaan, liikkumaan eikä edes käymään vessassa ilman apua.. Vaan ei meinannut millään suostua lääkäriin! Lopulta kun haettiin piikki lihakseen niin helpotti. Jos huomenna on vielä näin pahana, niin rehaan vaikka väkisin päivystykseen hakemaan sitä piikkia suoraan lihakseen. Harmittaa, kun juuri alkoi isyysloma ja heti tulee kipeeksi [:@]
 
Amelie: Citymarketissa on vielä huomisen [:)] Siis siinä ihan isossa Cittarissa, Joupissa [:)] Eipä täällä taida muita citymarketeja ollakaan! [:)]

nona: Sä oot jaksanut touhuta, jos tuottaa tulosta, niin pitää itsekin ruveta... [;)] Maalailemaan en kyllä viitsi ruveta, kun täällä joka paikassa siistit,uudet tapetit [:D][:D] Heh, aina meillä sattuu näitä yhteensattumia [:D] Et kai oo tehnyt tänään makaronilaatikkoa ruuaksi?? [:D][:D]

Vihloo uskomattoman paljon alamahaa.. Äskenkin pääsi sohvalla kirosana lujaan ääneen, kun vihlaisi niin lujaa ja yhtäkkisesti! Kamalia.. Mieskin ihan pelästyi [:D]
 
Moi!

Minä myös suosittelen jakkaraa. Esikoisen synnytyksessä ehdin vähän aikaa ponnistaa jakkaralla, mutta jouduin lopulta synnyttämään puoli-istuvassa sängyllä koska jouduttiin tekemään episotomia ja siinä tuli vähän kiire saada tyttö ulos maailmaan. Tämän pojan sitten synnnytin jakkaralta ja pidin sitä erittäin hyvänä! Siinä kun vauva tulee ulos, niin häntäluuhan joustaa taaksepäin, mitä ei puoli-istuvassa tapahdu, kun siinä paino on häntäluulla. Sängylläkin voi kokeilla monia asentoja, kyljellään, kontillaan ja kyllähän toiset synnyttävät kyykyssä tai seisaaltaankin. Mikä vain itselle tuntuu hyvältä. Mä koin jakkaran tosi hyväksi: sen lisäksi että jakkara tukee reisistä ja antaa paikoille tilaa aueta, niin painovoima auttaa lasta alas ja ulos supistusten ja ponnistamisen lisäksi.

Mulle muuten myös herkut maistuu edelleen. Kuten maikkimai maintsi, niin täälläkin on sellaisia mielihaluja joita ei ihan normaalisti juuri ole. Liekö hormoonit syypäät tähänkin asiaan. Herkuttelusta huolimatta paino on menossa edelleen alapäin, nyt on lähtenyt 11 kg. Meilläkin muuten on masuvaivoja alkanut ilmaantumaan...aika ylesitähän se on että jossain vaiheessa niitä vaivoja jonkin verran tulee. Olen käsittänyt, että parin viikon - kuukauden iässä niitä yleensä alkaa ilmaantua. Meillä on poitsullä myös kasvoihin tullut hormooninäppyjä. Muuten tää on tätä samaa - syömistä, nukkumista ja vaipanvaihtoa!

Hyvää viikonloppua ja poksahtelemisia!
 
huomenet! [:)] kas, tuleekin taas lunta[:'(]

ei ainakaan viellä tulosta tullut, muutakun tosi oudot olot... omiin oloihin vetäytymistä(tavallaan), uneliaisuutta, viiltoja alapäässä (edelleen) menkka jomotusta, puutumisen tunnetta,,, mutta kaikkia näitaä onkin jo ollut muutenkin[:D][:D][:D][:D]

yö oli uskomattoman hankala.. henkeen ei saanu kunnolla (asukas varmaan painoi just sopivasti johonkin..) kaikki kääntyily oli työn ja puhinan takana... [>:][:D] nooo onneks ei nyt ihan kauheen kauaa enään oo [;)][:D]

miks miesten on niiiin vaikeeta putsata kissan pottaa??? itse ei enään jaksais ollenkaan ja nyt se jo haisee niin kauheelle (vaikka onkin umpinainen), että huh huh.. ei vinkit, eikä suora pyyntö tuota tulosta, niin kai se on itse mentävä pihalle siivoon, ettei koko asunto haise kissankuselle.....[8|][:@][:'(][&o]

ja muutenkaan ei tunnu kiinnostavan tää asunnon siisteys kovinkaan.. tai siis kiinnostaa sitä, mutta tuppaa vaan jättään noita astioita  esim. olkkariin/ tietokonepöydälle.. likaset sukat esim. olkkarin lattialle, josta koira kuljettaa sit ympäriinsä ja repii... likaset vaatteet ympäriinsä... yms yms.. eli tavarat tuppaa jäämään siihen mihin käsistään laskee[>:][&o] VALI VALI VALI[:D][:D]
en mäkään mikään siivousintoilija ole tai siisteyden perikuva, mutta kun olen itse YRITTÄNYT ryhdistäytyä, kun vauvakin kohta tulee... olettaisin arjen olevan hiukan helpompaa jos ei tarvitsis juosta miehen perässä siivoamassa senkin jälkiä vauvan hoidon, kissan ja koiran lisäks.. eikä auta jos annan asioiden vaan olla, niin kauan kunnes hän itse tekee... kokeiltu on[&o]

no mutta hyviä aamun jatkoja kaikille[:D]
 
Huomenta!

Laskettuaika tänään, vaikka vau:n mittari näyttääkin huomista päivää. En oo jaksanut sitä päivän takia muuttaa. Ehjänä ollaan ja suppareita ei ole tullut yhtään pariin päivään. Olkapää ihan romuna. Pitäs varmaan mennä lääkäriin siitä, mutta kun ei jaksais...  Touhukas viikonloppu, rakas töissä (16h/pv) ja siskon 3 poikaa omieni (3) lisäksi yökylässä.

Synnytysasento oman kokemukseni mukaan tulee haettua synnytyksessä luonnollisesti. Ensimmäisen olen synnyttänyt kontillaan, en ole varma oliko tuolloin (15v sitten) edes synnytysjakkaroita käytössä. Ei jaksa muistaa... Ja kaksi seuraavaa sängyllä puoli-istuvassa asennossa. Kaikki ovat tuntuneet silloin parhailta mahdollisilta vaihtoehdoilta. Musta olisi ihanaa kokeilla vesisynnytystä, mutta ei hajuakaan onko Hyvinkäällä siihen mahdollisuutta.  Neuvolatätikään ei tiedä.
 
Mäkin aattelin kokeilla jakkaraa jos siihen on vaan mahdollisuus. Kun tuo selkä ei oo mikään kaikista paras ni luulen, et on aika hankalaa sängyssä olla puoli-istuvassa asennossa ilman et se väsyy aikaslailla. Näinpä neuvolassa esitteen uudenlaisesta "jakkarasta" mikä on säädettävä ja muutenkin kehitelty malli mutta en tiedä onko siellä joka huoneessa sellaista.
Nyt täytyy vissiin mennä leipomaan kinkkupiirakka, ku miehen äippä tulee parin tunnin päästä kylään.
 
Minttumaarialle onnea lasketun ajan täyttymisestä!! [:)] Mikäli siitä nyt voi onnitella... Pian se sieltä siis tulee [;)]

Nyt lähinnä omaa napaa; oon käynyt eilisen illan ja tämän päivän aikana monta kertaa isommalla asialla ja maha onkin jotenkin löysällä.. Tähän asti on ollut monta päivää ummetusta.. En muista syöneeni mitään ihmeellistä, eikä maha olekaan kipeä joten ei sinänsä mitään mahatautia voi olla tai että olisin syönyt jotain huonoa. Rupeaa vain tietysti heti mietityttämään, että josko se olisi jotain "tyhjentymistä" synnytystä varten...  [;)] Lisäksi kun tähän lisää alaselkäkivut niin oon jo ihan vainoharhainen [:D] Mulla ei ole alaselkäkipujakaan ollut yhtään tätä ennen ja nyt sitten on.. Omituista. No, eipä nuo varmaan vielä mitään tarkoita, vaikka toivossa on toki hyvä elää! [;)]

Ei nyt tällä kertaa muuta.. Huomenna taas tuleekin tekstiä varmasti parin päivän edestä [:D][:D]
 
Ei ainakaan vielä ole tapahtunut [:D] Alaselkä edelleen niin kipeä, että sängyssä hankala löytää hyvää asentoa... Sattuu nimenomaan silloin eniten, kun makaa. Lisäksi maha vieläkin sekaisin, en tiedä miksi.. Ja sen huomasin, että kun mullehan sanottiin jo viime viikolla neuvolassa, että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt ja olin itse vähän epäileväinen. Tuntui siltä, että ei se kyllä mihinkään vielä ole laskeutunut, niin nyt huomaan selvän eron.. Vauva on tosi paljon alempana yhtäkkiä. Ehkä se on nyt sitten tipahtanut kunnolla. Neuvolatäti nimittäin sanoi silloin viime viikolla siihen tyyliin, että ainakaan ei tuntuisi pää liikkuvan eli on varmaan kiinnittynyt.. Ei siis sanonut ihan 100% varmasti. Ehkä se nyt on siis kiinnittynyt kunnolla. No, positiivisella mielellä mennään silti edelleen [:)] Voi olla, että oon vielä parin viikonkin päästä yhtenä kappaleena ja toisaalta saattaa tapahtua jo ihan näinä päivinä, aika näyttää [;)][:)]
 
Laskettuaika saavutettu! Eipä olis uskonu, kun tammikuussa näytti, et tulee ihan millon vaan. Nyt kun sit sais tulla, niin ei oo kiirettä.. [:)] Me ei olla miehen kans kumpikaan sauna-ihmisiä ja en oo käyny koko raskauden aikana saunassa. Lauantaina kävin, yritin "järkyttää" maha-asukin syntymään, eipä onnistunut.. [:D] Muutenkin kaikki vaivat tuntuu hävinneen. Päänsäryt poissa, viime yönkin nukuin kuin tukki, selkä parempi, supistukset poissa.. Oisko tää tyyntä myrskyn edellä?!?
 
 
ilmottelen tännekkin meijän poitsusta. :D
 
10.3. klo 7.02 tuli meijän poika, 3968g ja 51cm.
ja imukuppi synnytys. :( ja 8cm oli auki ja siitä piti sitten ponnistaa lapsi ulos.. :( poitsun sykkeet laski 60.. kaikkee tapahtu viimesen puolen tunnin aikana. ei ollut mitenkään ihana kokemus ja enää en viitsi puhua asiasta, ku joten kuten on jo päässy asian yli ja kuitenki jälkitarkastuksessa on vielä pakko puhua asiasta. kerron tännekkin sitten myöhemmin asiasta. oli kyllä yhtä tuskaa koko loppu synnytys. mutta ehjänä ollaan ja kotiuduttiin 12 pvä. poika on kasvanu ja ottanu painoo niin hyvin että saatiin jo perjantaina lupa käydä ulkona. :)
 
 
 
Tinde89: Onnittelut pikkuisesta! Harmi, ettei synnytyksestä jäänyt hyvää kokemusta. Mutta hyvä, että poika voi ja kasvaa hyvin.

Onnittelut Leonille ja Minttumaarialle lasketun ajan täyttymisestä!

Undulaatti: Harmi, että tuo selkä vaivaa. No jospa se siitä helpottaisi joko menemällä ohi tai synnytyksen käynnistymisellä.

Iteki tuli käytyä lauantaina pitkästä aikaa saunassa. Mutta ei auttanu mitään. Joten oon luopunu toivosta, että muksu syntyis lähiaikoina. Työkaverikin saattaa synnyttää ihan just ainakin oireiden mukaan. Vaikka sillä onkin laskettu aika vasta ens sunnuntaina. Tuntuu, et kaikki muut kerkee ohitse ja mitään ei tapahdu itsellä.. Huoh..
 
Kylläpäs arki on kiireistä näin kahden pojan äitinä. Molemmat pojat sattuu nukkumaan tällä hetkellä samaan aikaa, niin kerkiää vähän kirjoittelemaan. Pientä mustasukkaisuutta on esikoisella ilmennyt. Mutta eiköhän se siitä ajan kanssa.

Jaksamisia kaikille odotteluun ja vaivoihin.

Itse olen voinyt synnytyksen jälkeen oikein hyvin. Ja ihmeen pirtee olen ollut. Ja synnytys meni niin hienosti, että hyvillä mielin voi sitäkin muistella [:D]

Harmikseni raskausajan vaivat ovat vielä tallella: ummetus (vielä pahempana mitä raskaana ollessa), pieni turvotus ja yölliset suonenvedot [:@]

Onnea Leonille ja Minttumaarialle lasketun ajan täyttymisestä!

Aika mennyt hirveän nopeasti, kun hetki sitten undulaatilla oli vielä pitkä matka laskettuun aikaan, mutta näköjään hänelläkään enää muutama päivä [:)]
 
Heippa naiset! Toivottavasti loputkin pääsis jo synnärille ähertää niin päästäis juttelee vauva aiheista enemmänkin [;)] (No ei se nyt se oikee syy oo... Ihanaa saada oma nyytti KOTIIN [;)]).

Meikäläinen teki semmosia NOUGAT MUFFINSSEJA. Hitto ne oli hyviä! Tai on ne vieläkin. Tein eilen niitä siis, ja vieläkin on jäljellä... Kumma kyllä! Raskausaikana oisin varmaan popsinut kaikki omaan napaani heti. Nykyään ei vaan maistu. Muutaman silti söin [;)]

Täällä neiti viittoo unissaan kuin kapellimestari ja virnuilee perään! Huisin näköistä. Eilinen oli kyllä tosi rankka päivä + yö! Käytiin n. 2 tunnin kävelyllä (kaupassa samalla, kävelyä tuli lähemmäs 8km). Muksu nukkui sen ajan kokonaan, mutta sitten ollaankin oltu TOSI rauhattomia.

Automatkan nukku taas tyytyväisenä kun mentiin miehen vanhemmille saunomaan. Mut sit alko taas huuto, no se oli sitä nälkä huutoa. Sitten oltiin taas hiljaa ja tyytyväisiä, ja just kun huokas helpotuksesta, niin tyttö alko pärisee pyllystä! Kauheita pieruja tuli ja vatsaa vaan vääns. Sitte se vetäs tunnin äheltämisen jälkeen kauheet plöröt vaippaan! Katteltiinpa saunan jälkeen vielä leffaakin, mut tyttö ähels koko leffan ajan (2,5h) ja itkuskeli välissä. Sitten syötiin ja ähellettiin lisää.

Automatka meni taas hyvin, mut kotona taas sitten alkoi toi sama äheltäminen. Otettiin siltä pöksyt pois niin johan helpotti!! Liekkö kutittanut? [8|] Sitten syötiin tyytyväisenä ja nukahdettiin hetkeksi. Koko loppu ilta n. yhteen asti meni äheltäessä ja torkkuessa 10min välein. Sit saatiin se nukkumaan!!! Oltiin ihan että HUH. Nyt nukutaan prkl! [:D]

Yöllä se kolmelta sitte heräs ja huus ja huus ja huus, ei auttanu vaipan vaihto, ei suostunut syömään, vatsalteen pidettiin sitä ja vaikka mitä mut huuto vaan jatku! Sit pistettiin se sänkyyn ja tutti suuhun niin simahti siihen. Ja tunti saatiin nukkua kunnes se taas heräs itkemään. Tällä kertaa se jopa söi. Sit nukuttiinkin puol seiskaan asti (Liekkö jotain parisen tuntia nukuttu siinä), niin sitten heräsin tytsyn kanssa että mies saa nukkua pitkään, kun sillä on kouluakin.

Olen tosi väsynyt, täytyy myöntää! Eilen oli melkein sama juttu, mut yö meni paremmin. Yhellä heräämisellä aamuyöllä ja aamulla seittemältä sitte nousin tytön kans ja olin koko päivän että mies sai olla kaverinsa kanssa ja vaihtaa kuulumisia. Tein myös noita muffinsseja ja siivoilin. Annoin miehen myös nukkua päikkärit (niinkuin nykyään tekee melkein joka päivä), kun oli niin väsynyt. Tuntuu ettei se huomaa minun väsymystäni omilta vaivoiltaan... Hän saa kyllä nukkua, mutta entäs sitten kun minä sanon että tahtoisin nukkua kun väsyttää? "Minuakin väsyttää... Ei auta kuin kestää" [:(] Tämä on se asia mitä mies ei tunnu ymmärtävän....

Tulee varmaan BURN OUT pian vastaan jos ei tähän hommaan tuu muutosta..... Huooh..!!! [:o]

Ja muita asioita vielä;

Undulaatti: Toivottavasti oot jo lähteny synnärille, kun noin lupaavasti TYHJENITKIN (kaikesta muusta paitsi vauvasta? [8|]) [:D] Nyt olis sit jo vauvan vuoro!

Mulla oli kans ennen synnytystä vatsa vähän "kuralla" ja sitten synnytyksen jälkeen oli monta viikkoa kauhea ummetus! Oon syöny Laxoberoneja siihen, ja se ummetus sitten onneks meni ohi! (Vaikkei ne sitä parannakkaan, vaan pistää koko vatsan "kuralle"). Oon niin helpottunut ettei tarvii enää kummastakaan vaivasta kärsiä, vaan hädät on NORMAALEJA!!! [:D]

Ja onnea vauvaantuneille myös!!! Mä tästä häippäsen taas ... Tuun kyllä vielä roikkuu tänne foorumeille ja odottelee kuulumisia (Toivottavasti undulaatti ei pääse tänään kertomaan kuulumisia, vaan tuleekin parin päivän päästä kertomaan vauvan kanssa öglöö gööö kuulumiset!) [;)] 

PS: ...Taas se nona on kadonnut.... [:-]
 
täällähän minä[:D]

aivan ihana päivä ollut! [8D][:)]
supisteli taas eilen kipeesti ja puukkoa tuli alapäähän usein, mutta mutta--- ummetus vaivaa nyt[&o] ei ole yhtään kivaa... ottaisin mielummin löysänmahan[;)][:D]

nyt on miehen isä kahville tulossa, just ajo pihaan, joten illemmalla taas kuulumisia[:)]
 
Valitettavasti täällä ollaan [:D] Alaselkä ei ole enää kipeä, mutta maha on yhä "kuralla"... Mistäköhän sekin nyt johtuu, kun maha ei kuitenkaan ole varsinaisesti kipeä. [:-] No, en usko, että tarkoittaa synnytystä vieläkään! Mutta eipä mulla vieläkään ole mikään kiire. Tai mielelläni mä sen nyytin syliin ottaisin, mutta ei mikään paniikki vielä.. Rauhassa odotellaan siis edelleen [:)] Huomenna on se kasvohoitokin [:)]

Leonille onnea lasketun saavuttamisesta! Itselläkin jo ylihuomenna, hui!

enajlle jaksamisia väsyn kanssa! Toivottavasti miehes vielä ymmärtää, että säkin tarttet lepoa! Etkö voi pyytää esim. äitiäsi tms. vahtimaan tyttöä, että saat nukkua hetken jos miehesi ei näytä ymmärtävän?

Mä lähden tässä heti, kun oon vähän heräillyt ja touhaillut jotain, äitin luo ja viivyn siellä varmaan lähes siihen asti, että mies tulee töistä.. Joten älkää ihmetelkö jos oon taas hiljaa melkein koko päivän [:D] Muutenkin sitten, kun lähtö tulee, niin yritän käydä täällä ilmoittamassa.. Jos ei nyt sitten ihan kamalan nopea lähtö tule! Eli en usko, että lähden mitenkään kovin hiljaisesti... Tai eihän sitä tiedä [:)]
 
Hyvät huomenet!

Huonosti nukuttu yö takana. Kaukana ovat hyvin nukutut yöt. Kuten Leoni kirjotit, niin multakin ovat supparit jääneet pois eikä kroppa muutenkaan oikuttele, iskiasta lukuunottamatta. Mutta: Olen koko ajan pirteä kuin peipponen ja joudun pakostakin nukkumaan. Viime yön saldo: 6h unta ja ei päiväunia maanantaina. Saas nähdä jaksanko tämänkin päivän vedättää ilman nukkumista... 

Leonille vielä onnittelut lasketun ajan täyttymisestä!

Tylsää, Enaj, ettet saa levättyä tarpeeksi.  Jotkut ukot eivät vaan tunnu tajuavan sitä, että se äitikin tarvitsee unta. Taitavat olla suurin osa miessukupolven edustajista sellasia omaan napaa tuijottelijoita. Toivottavasti pikkunen tänään nukkuu enempi ja valvoo vähempi niin saat huilattua. Sitä se vaan on, vauvaperheen arki. Itse tosin jo malttamattomana odottelen, että pääsis 7 vuoden jälkeen puuhailemaan vauvan kanssa. Tämä toimettomuus alkaa käydä pikkuhiljaa hermoon.

Tindelle vielä onnittelut pojasta! Ikävä, että synnytyksestä jäi ikävät muistot. Omalla kohdallani tällä hetkellä keskimmäisen muksun synnytys oli todella karmaiseva kokemus, mutta hyvin se kipu on ajansaatossa unohtunut. Muksu tuli niin vauhdilla ulos, etten pysynyt oikein synnytyksen mukana ja olin aivan varma, että saldo jää kahteen lapseen, mutta nyt on jo neljäs tuloillaan.

Jospa vähän herättelis masuasukkia, kun on ollut kovin vaisu tänään.
 
huomenta täältäkin[:)]

huonosti nukuttu yö takana..  suppareita oli ja asukas mylläs niin että taas oli omat suolet ihan solmussa... nenä pikkasen tukossa, joten henkeäkään ei kunnolla saanu[&o][:D] no se on semmoista[:D]

vessa-juttuja... eilen sain pakerrettua muutamat kikkareet jo ihan pakosta, ollut tosiaan jo pari päivää kun olen viimeksi käynyt toimittelemassa isompaa asiaa.. kipeää teki ja pelkäsin, että alan jo pakertaan muutakin kun torttua[:D][:D] no ei nyt ihan, mutta kipu oli suuri[:o][:D]

huomenna olis miehen 27v synttärit.. mitähän sitä keksis.. autollakaan en nyt oikein viitsi lähteä kaupoilla käymään, kun mies asentaa uutta pakoputki sarjaa sinne.. tai eilen sai melkein kokonaan sen laitettua, sanoi että on siinä kunnossa, jos tulee hätä jonnekin lähteä[;)][:D] mutta en uskalla sillä lähteä itsekseen ajeleen...[:D] ajattelin aamupalan ainakin viedä sänkyyn ja muutenkin hemmotella häntä mutta varsinaista lahjaa en ole päässyt ostamaan, joka sinäänsä hiuksn harmittaa...

eilen askartelin pääsiäiskortteja[:D] sai aikaa kulumaan päivällä taas jotenkin[:D] tänään tarvii tehdä rakkaalle onnittelu kortti ja voisi sitä vaikka ristiäiskutsujakin vaikka yrittää väsätä, viellä kun siihen on rauhallinen mahdollisuus[:D][;)]

minttumaaria ja enaj: jaksamisia teille

undulaatti jaksamisia myös sinulle, mutta tunnut niin ihanan energiseltä[:D] itse taidan viellä suunnata hetkeksi unimaahan[:)]

ylihuomenna olis sitten NLA..

eilen illalla mulle tuli taas sellanen jännä "kohtaus", jonka syytä ei ole selvitetty.. toivottavasti vaan särytöntä migreeniä..?? on tullu muutaman kerran aikaisemminkin, mutta nyt oli piiitkä väli ettei ole tullut. sellainen (kun on katsonut valoon hetken ja siirtää katseen pois niin silmiin jää sellanen) valopallo oli ensin silmissä, häiritsi näköäni, katselin täykkäreitä samalla ja piti oikein keskittyä että näki kunnolla tekstit.. sivusilmällä ei nähnyt juuri mitään, joten näkökenttä pieneni.. sitten  meni ymmärrys, en tajunnut sanaakaan mitä teksteissä luki.... sitten alkoi oikea kämmen ja sormet puutumaan, sitten kielen oikea puoli.... kesti kokonaisuudessaan jonkun tunnin verran.. oon sanonu aikasemmista "kohtauksista" edellisen paikkakunnan neuvolassa ja hän suositteli raskauden jälkeen käydä lääkärillä "tutkituttamassa pään".. alkoi vaan pelottaan taas.. pelottavinta tossa on just nimenomaan toi kun et ymmärrät, muttet ymmärräkään... ja toi puutuminen[:o]
mulla on viime kesänä tullu saman tyylinen ymmärryksen menetys, kun tein muuttoa mieheni luokse.. olin yksin kotonani pakkailemassa tavaroita, kun tämä valopallo iski, kauhea hiki nousi pintaan ja tuntu et pyörtyy just samamantien.. menin hetkeks pitkälleni ja nukuin hetken (varmaan n. tunnin), kun mies soitti mulle töistä päästyään ja oli tulossa sit auttaan, niin en OSANNU sanoa että :  voitko tuoda juotavaa.. sönkötin vaan jotain sinne puhelimeen että jano, jano... + jotain selittämättöman sekavia sanoja...
no kunhan tää laps syntyy niin meen lääkäriin ja selvitän mikä mua oikein vaivaa... toivon tosiaan että olis jotain migreeni pohjaista, koska eihän migreenissä aina tuu pää kipeeks...?

no mutta nyt meen hetkehs viellä öhhölleen ja sit 11 aikaan kattelen emmerdalen uusinnat[:D]
heippa![:)]
 
Takaisin
Top