plussahan sieltä tuli

huomenta !

eipä enteilly mitään, vaikka kestikin yli 2h ja yöllä kun heräsin vessaan, niin alkoi taas.. eli makuullaan oli hyvä olla[:)] alkaa oleen jo aika ahdas olo itsellä, kun toi typy venyttää itseään kylkiluiden alle........[:D][X(]

oon ukolle oikein yrittäny "lietsoa" sitä että saattaa periaatteessa tulla lähtö koska vaan, mut voi kuitenkin mennä viellä 3 vk... ihan sillä, kun tuntuu ettei oikein ymmärrä et se on niin lähellä[:D]

kaunis päivä taas tulossa[8D][:)] ihanaa, jos sitä vaikka kävis koiran laittamassa naruun ja heittelis hetken sille palloa[:)]
 
nona: Meilläkään mies ei tahdo ymmärtää, että lähtö on lähellä. No, ei sen puoleen, että mäkään aina ymmärtäisin [:D][:D] Tuntuu, että itsekin elelee niin rauhallisesti, että ei edes ymmärrä, että se lähtö voi tulla.. No, eiköhän se mies ja itsekin ymmärrä viimeistään siinä vaiheessa, kun ollaan sairaalassa [:D][:D]

enaj: Mä oon miehelle myös jo nyt tehnyt selväksi, että haluan toisen suht nopeasti, mutta ei nyt tietenkään heti... Sen näkee sittenkin, kun tämä ensimmäinen on syntynyt, että kuinka pärjää.. [:)] Pikkusisko on 2,5 vuotias ja asuu siis yksikseen äitipuolen ja isän kanssa ja sitä touhua on välillä tosi surullista katsoa... Ensinnäkin surettaa isän ja äitipuolen puolesta, kun heillä ei ole oikein mitään omaa aikaa, kun pikkusisko on koko ajan vinkumassa leikkimään, kun ei yksin huvita tietenkään toista leikkiä. Ja sitten taas säälittää pikkusisko, kun hänestä huomaa välillä, että on niin surkeaa, kun ei se isä ja äiti aina jaksa leikkiä ja yksin pitää yrittää keksiä jotain.. Sitten taas itsestä voin sanoa, että minulla on puolitoista vuotta vanhempi isosisko ja hän on kyllä ollut aina tosi tärkeä ja läheinen. Nytkin, kuin paras ystävä. Eli itse huomaa, että siitä on ollut paljon hyötyä, kun on noin vähän ikäeroa. Mutta mullakin on tosiaan vielä koulua n. vuosi jäljellä eli sen nyt ainakin haluan käydä loppuun ennen kun puhettakaan seuraavasta [:)]
 
Hei muuten, onko muilla ollut nyt jatkuvasti nälkä?? Musta tuntuu välillä, että elän jatkuvassa nälässä... Toki voin myöntää, että syöminen on jäänyt välillä vähemmälle, kun en aina jotenkin muista/tajua syödä.. Näin kotona ollessa vierähtää helposti moooonta tuntia ennen, kun tajuaa syödä jotakin muutakin kuin ehkä jotain karkkia tms. Sen puolesta se olikin hyvä töissä käydessä, kun siellä oli aina aamukahvit+leipä, sitten kunnon ruoka ja vielä iltapäiväkahvit+joku hedelmä tms. Sitten yleensä tein vielä ruokaa kotiin päästyäni... Näin kotosalla ollessa ei viitsi montaa kertaa kokkailla päivässä ja unohtuu helposti se syöminen. Pitäisi vissiin laittaa puhelimeen muistutus syömisestä [:D] 
 
undulaatti: mulla on kanssa mennyt vähän herkutteluksi tää loppu aika...[:D] enkä myöskään oikein muista syödä kunnon ruokaa, ei kyllä edes ihan hirveesti tee mielikään...[:-]
ja unettaa... jos sitä nyt vähänaikaa lukis vauva-lehteä ja taas kohta ottais hiukan lepoa [:D][:D]
 
niin ja äitini piti tulla tänään kylään, mutta soitti eilen, ettei viitsisi tulla, kun miehellään(isäpuolellani) on luultavasti nyt se noro-virus[:'(] ei viitsi mulle sitä nyt tuoda, loppu suoralla kun ollaan raskaudessa[:)] tulee sitten kun on on terveitä, vaikka kiva olisi ollut nähdä, en ole nähnyt häntä varmaan 2-3kk.. ennen näimme lähes päivittäin, kun asuin Hämeenlinnassa... no parempi näin[:)]
 
Mulle oli kans tullu viikossa 1,5 kiloo lisää. On tullu vähän herkkuja syötyä.. [;)] Ja tosiaan undulaatti, mulla on kans ihan koko ajan nälkä. Ja sitten kun on yksin kotona niin tulee syötyy herkkuja enemmän. Me ollaan miehen kans molemmat vähän sellasia herkkusuita ja mies kyselikin yks ilta, et onko meillä mitään hyvää. No, ei ollu, kun olin jo kaiken syöny päivällä.. [:D]
 
 
 
 
Joo, ei sitten mitään tapahtunut. No jospa edes vähän paikat valmistui synnytystä varten. Oli kyllä ihan mukavaa kun sai kunnolla nukuttua. En heränny ku vasta viiden maissa ekan kerran.

Nona911: Kokemuksesta voin sanoo, ettei toi norovirus oo mikään kiva juttu. Että ihan hyvä, ettei tuu sua tartuttaa. Vois olla aika rankkaa synnyttää kipeenä.
Tietty harmi ettet nähnyt äitiäs kun et oo hetkeen nähny mutta parempi tosiaan oottaa et pöpö menee pois.

undulaatti: Joo huomaa, että nälkä on ja herkkujakin tekee mieli. Mut toisaalta joo unohtuu se syöminen kotosalla helpommin ku ei oo niin säännöllistä tekemistä ku töissä.
 
nona: Harmi, kun äitisi ei voikaan tulla vierailulle, mutta tosiaan hyvä, että ei tule suhun tuota virusta tartuttamaan tässä vaiheessa!

Leoni: Kuulostaa oikein tutulta [:D] Me syödään harva se päivä jotain hyvää.. [:-] Tosin se tarkoittaa sitä, että jos joka päivä syödään niin ei mitään pussillista karkkia vaan esim. edes yhdet suklaapatukat tai jäätelöt tms.. Ärsyttää ihan, kun ei voi mitään sille, että makea maistuu [:D] Aina jompi kumpi on kyselemässä juuri samoin kun teillä, että "onko meillä mitään hyvää" [:D] Oonkin joskus kironnut, että miksi miehenkin pitää tykätä makeasta [:D] Jos hän ei olisi kova herkuttelija, ei itsekään tulisi syötyä.... [:D]

Ja muillekin vielä tuosta syömisestä; kiva kuulla, että muillakin herkut maistuu! Tuntuu, että jotkut ovat tuon asian kanssa niin ehdottomia sekä raskausaikana, että ilman raskautta ja syövät ehkä kerran kuukaudessa karkkia jos sitäkään.... Sitten tulee itselle jotenkin "huono omatunto", kun itse herkuttelee monesti viikossa edes pienesti. Ja jatkuva nälkä vissiin on sitten ihan normaalia tässä vaiheessa [:)]
 
Huomenta! Tänne ei ookkaan kukaan taas kirjoitellut, mutta ehkä mä nyt voin silti taas.... [:)]

Nukahdin eilen jo varmaan 10 aikaan, joten heräsin sitten pirteänä seitsemältä... Ihan hyvin nukuttu yö takana. Näin unta, että rupesi supistelemaan ja synnytys käynnistyi [:D] Yöllä, kun heräsin tuohon uneen, oli jotenkin kamala paniikki, että oliko se nyt totta vai ei [:D] Hetken omaa oloa kuulosteltua kuitenkin tajusi, että ei tainnut olla [;)][:D]

Päivät vain vähenee.. Uskomatonta aina katsoa tuota tickeriä, kun haikarakin liihottaa melkein maalissa [:D] Ja nyt, kun kirjautuu tänne foorumille niin luki jo, että 0 viikkoa! [:D]
tulevaäiti taitaa olla lähes ainoita "alkukuisia", joka vielä on kasassa?? Niin, ja mimusta ei oo kuulunut pariin päivään.. Mikähän siellä on tilanne?! [:)] Muuten meitä onkin enää toooosi vähän!
 
huomenet täältäkin [:)]

juu jotenkin ikävää, kun on jo niin hiljainen palsta[:(][:D] toki ihan ymmärrettävistä syistä[;)]

ukon kanssa sitten taas eilen saatiin kina aikaseks...[&o] ihan vaan siitä, että hän meni syömään olkkariin.... mähän tietenkin kilahdin asiasta, että keittiö on syömistä varten+ ei viittis enempää siivoo aiheuttaa.... en tosiaan oo jaksanu siivota viikkoon, eikä mies tunnu mitenkään osaavan laittaa likasia astioita koneeseen asti[&o] no oon sit niiden antanu kerääntyä tohon tiskipöydälle, mutta mutta... inhottaa, kun ei viitsis olla naputtamassa kokoajan kaikesta...[&o] sit se sanoo siivoomiseen jotain tähän tyyliin, että : mitä sä oot kokopäivän täällä tehny? mä oon ollu raskaan päivän töissä, kun sä oot vaan saanu olla ja löhötä...[&o]

sillä (miehellä) olis synttärit ens keskiviikkona, enkä oo keksiny juuri mitään lahjaa.... toki hän sanoi että eikö hän saa lahjoista parhaan, kun nyytti syntyy... mutta jotain olis kiva ostaa ja muistaa toista... ideoita, edullisia ideoita?[;)][:D]

kas lunta on taas satanu eilisestä asti[:@][:@][:@][:@][:@] ei prkl! sit viellä se on tommosta painavaa kökkölunta, niin ei hirveesti viitti lähteä työnteleen... eri asia olis jos olis kunnon pakkaslunta...

undulaatti: mä näin kanssa supistelu unia[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D] tai ainakin uskoisin niin, että se oli unta... muutamaan kertaan kyllä kun vessaan heräsin, niin piikitteli ja puudutti mahassa... mutta uskoisin lopun olleen tosiaan unta[:D] taas hassu yhteensattuma[:D][:D]

no eipä tuu nyt mieleen muuta, joten meen nyt ottaan koiran sisälle ja meen lukeen vauva-lehtiä[:D]
 
nona: Kurjaa, kun joutuu riidellä turhista asioista [&o] Ja meillä on ihan sama homma, että tuo mies ei varmaan ikinä opi laittamaan tiskejä koneeseen, mitä vaikeaa siinä onkin?! [:@] Mä oon onneksi hyvin jaksanut joka päivä sitten täyttää tiskikoneen likaisista jos on lojunut ympäriinsä likaisia... Nytkin ihan vaivaa, kun on likaisia astioita tiskipöydällä. Pitää laittaa, kun ehdin tästä koneelta... [:D] Ja tosi typerästi miehesi sanoi, että "sä oot vaan saanu olla ja löhötä.." Ei ne miehet näköjään tajua, että ei tämä nyt yhtä löhöämistä ole. Tai vaikka se näyttäisi siltä, niin on siinä oma jaksamisensa jatkuvasti, kun vauva tuolla mahassa painaa...
Miehellä on myös synttärit, tosin huhtikuun puolessa välissä, mutta tarkoitus olisi heti ekoista äippärahoista mennä ensi viikolla jotain shoppaamaan.. Jos vauvakaan ei ole vielä syntynyt niin on tekemistä ja sitten taas, jos vauva syntyy vaikka vasta huhtikuunkin puolella, niin ei varmaan siinä tohinoissa ehdi mitään lahjoja miettiä. Mulla ei kyllä mitään ideoita ole antaa.. Itsekin meen lähinnä kiertelemään jos jotain löytyisi [:)]
Ja hassua, kun meillä sattuu koko ajan näitä samoja juttuja [:D] Lähdetään varmaan synnärillekin yhtä aikaa [:D] Toivottavasti lähdetäänkin, kun ollaan kuitenkin varmaan ihan viimeisimpiä lasketun ajan suhteen ja en ainakaan halua jäädä yksin odottamaan jos esim. Nemia ja Minttumaariakin lähtevät ennemmin [:D]
 
Hyvää huomenta!

Nona: Ikävää, että miehesi ei ymmärrä sitä miten raskasta raskaus on!

Myöskin mun miehelläni on tässä lähellä synttärit! 10.4. Lahjaa pitäisi keksiä. Viime vuonna ostin hänelle navigaattorin ja seinäkalenterin. Seinäkalenteriin pistin kuvia meistä. Sellainen vuoden kalenteri ja uusi kuva jokaiselle kuulle! Pitäis taas tilaa uus [:)] Sellanen on tosi hieno! Voin antaa linkin mistä ostin sen, jos joku kiinnostui.. Sielä on myös paljon muita juttuja mitä valokuvista voi tehä! Tässä: https://www.fotoyks.fi/
Eikä maksanut kuin jotain pari kymppiä!

Undulaatti: Voih! Sielläkin. Hitsi kun miehet ei tajuu! Mut teillä on sentään TISKIKONE. Meillä tiskataan käsin! Mutta meillä nyt mies tekikin sen usein raskauden aikana, koska minä en pystynyt ja sen hän onneksi tajusi! Mutta nyttemmin ne tiskivuoret on jäänyt mulle. Ei se silleen haittaa, paitsi jos ne tiskit kertyy kauheaksi kasaksi.

Ja älä huoli! Kyllä se vauveli sieltä sitten putkahtaa vaikka antaakin odotuttaa itseään. Mullakaan ei ollut juttukaveria tuolla tammikuisten puolella ja olinkin sitten vihoviimeinen siellä poksahtaja vaikka laskettu aikani oli jo puolessa välissä, 18.1.

Eikä tarvinnut edes käynnistellä vaikka tytteli tuli vasta 5.2! Se olikin muuten sattumaa se! Hänen isäänsä sanottiin pienenä Runebergiksi, niin eikös meidän tyttö sitten syntynyt hienona liputuspäivänä, ja IHAN ITTE VALKKAS! [;)]

Täällä mä tsemppailen teitä ja oon seurana, jos yhtään lohduttaa! [:)]

Nyt pumppailemaan maitoooo..... Toivottavasti mun meijeri vielä toimii! [:o]


PS:

Mies riiteli ankarasti vaimonsa kanssa. Vaimo valitti, ettei mies ole ollenkaan empaattinen: "Mitä sinäkin minun murheistani tiedät. Sinä et edes tiedä, millaisia voivat olla synnytystuskat!" vuodatti vaimo.
Debatti loppui sillä kertaa siihen, mutta mies otti itseensä ja lähti lääkärin pakeille kyselemään, millä voisi synnytyskipuja simuloida. Lääkäri totesi sen olevan helppoa, pitäisi vain nauttia puoli litraa risiiniöjyä ja tukkia peräaukko tulpalla.
Kaveri meni kotiinsa apteekin kautta, latoi risiiniöljyn naamaansa, asetti tulpan paikkaansa ja istui sohvalle kuulostelemaan. Aluksi ei tuntunut kuin hieman höntiltä, risiiniöjy vain velloi mahassa. Parin minuutin kuluttua vatsa alkoi kurista, muttei vieläkään oireillut.
Puolen tunnin kuluttua alkoi tapahtua. Hirvittävä kipu vetäisi miehen kaksinkerroin. Välillä helliti vähän ja taas iskevä tuska koetteli uudestaan ja uudestaan. Mutta mies oli päättänyt olla hellittämättä. Tulpan hän piti paikallaan.
Miehen kärsimystä lisäsi se, että oli kuuma kesäpäivä ja lämpötila kerrostaloasunnossa oli kivunnut lähemmäs kolmeakymmentä astetta. Hikoileva, vatsaansa poteva, kiemurteleva aviomies alkoi riisua vaatteitaan toivoen olonsa viilennyksestä helpottavan. Vaatteiden vähennys ei kuitenkaan auttanut, vaikka lopulta hän oli kelteisillään.
Polttava, repivä kipu alavatsassa vain paheni ja sai alastoman miehen astumaan parvekkeelle, toivottavasti hieman viileänpään ilmaan. Tuskasta kumaraisena, hikisenä, kituvana, tulppa persiissä hän alkoi hypelä edestakaisin toivoen saavansa aikaan viilentävää ilmavirtausta. Ilman tulosta. Yhä paheni. Kerrosta alenpana samassa talossa sattui asumaan posetiivin soittaja. Posetiivarilla oli tietenkin apina, jota pidettiin soittokeikoilla mukana pitämässä kolikkomukia. Kyseinen apina oli myös parvekkella ja alkoi ihmetellä mesomista yläkerrassa. Ketterästi apina silppasi syöksytorvea ylös synnytystuskia kokeilevan miehen luo. Mies oli selin apinaan, eikä tätä huomannut.
Apina pisti merkille tulpan, joka pilkotti miehen takapuolessa. Apina oli koulutettu keräämään rahoja, joiden pyöreä muoto muistutti sen mielestä paljonkin tulpan päätä. Niinpä apina kurotti kättään kohti juuri tuskasta taipuvaa miestä ja nykäisi tulpan irti.
Tavaraa tuli tuutin täydeltä.
Apina lensi selälleen parvekkeelle aivan uitettuna. Hölmistynyt mies katsoi selkänsä taakse ja huomasi märän eläimen sekä totesi: "Ruma sä olet kuin piru ja yltäpäältä paskassa, mutta - tuu isin syliin!"
 
enaj: Äitini on myös syntynyt runebergin päivänä ja jaksaa aina sanoa, että hänen vuokseen liputetaan [:D] Joo, oon maailman onnellisin tuosta tiskikoneesta! Ja kiva, kun oot täällä seurana [:)] Oon myös lukenut tuon tarinan joskus aiemmin ja kyllä nauratti, kun sen ekaa kertaa näin.... [:D]
 
Mulla kiukkuaa tässä sylissä yksi pieni käärö, mutta jos vähän ehtisin... masua kääntää toisella niin kovin ja puklu lentää. Voih [&o][:D]. Tuo hymynaama siitä että toinen on niin reipas kuitenkin!!!

Tuleva äiti on tänään käynnistyksessä, ehkäpä synnytys käynnistyi ennemmin... [:)] jänskää!

Enaj: meillä ei ole ristiäisiä kun emme kuulu kirkkoon ja päädyimme julkistamaan nime vaan lähettämällä mun teettämät kortit kaikille. En halunnut vaivautuneita bileitä jossa mun eronneet vanhemmat siippoineen istuu hiljaa... [;)] ja mun isä ja yks veljistä ei tule toimeen eli... tää kortti oli meille paras ratkaisu!!!
Mulle jäi synnytyksestä iso kipukammo koska en ehtinyt saada epiduraalia... onneksi oli nopea 6,5h toimitus sentään!

Mulle on iskenyt synnytyksen jälkeinen outojen ruokien himo [:D] heh! Mämmiäkin tekee mieli, huh, outoa..... en ole suuri mämmin ystävä mutta näyttää siltä että sitä pitää ostaa tänä pääsiäisenä! Makean himo on ihan valtaisa...sain aikaiseksi addiktion raskauden vikalla kolmanneksella.. sille ei hiivatti sentään näy loppua [:@]!!! Himoitsen myös tummaa suklaata mitä en ole voinut koskaan syödä irvistämättä! Oon vetänyt hymyssä suin jo monta levyä... Mä oon ihan pimahtanut [;)] Mullahan ei edelleenkään ole kunnon ruokahalu palannut synnytyksen jäljiltä mutta karkkia voisin syyä päivät pitkät [>:] Pitäis pitää kiinni lauantain herkkupäivästä jotta pääsen eroon tästä löysästä pikku masusta...

Nyt neiti kiukkuaa kovasti... moiiii!
 
Mä nyt täällä höpisen jatkuvasti, mutta kun ei taas muutakaan tekemistä ole.... [:D]

Ai niin, olin ihan unohtanut tuon tulevanäidin käynnistyksen... [:)]

Maikkimai: Voi toista, on ne masuvaivat pienillä varmasti niin inhottavia... [&o] Tästä lähin en enää "aliarvioi" kenenkään lapsen kitinää jostain vaivasta, sain niin kamalan kammon tuosta korvatulehduksesta [:D] 
Mä syön jatkuvasti jotain hyvää, kuten ollaan täällä puhuttukin... Ruoka ei maistu, eikä sitä jotenkin "muista" ikinä syödä, mutta makeaa kyllä.. Nytkin vieressä seisoo orpona suklaamunan paperit... [:D] Ihana pääsiäinen, kun on lupa taas syödä suklaata [;)]

Mitäköhän sitä tänään keksisi?? Olisi kiva käydä leffassa vielä, mutta saa nähdä uskaltaako tuo mies mun kans tulla, vai epäileekö, että päästän lapsivedet johonkin.. [:D] Hän oli luullut ihan hetki sittenkin vielä, että synnytys käynnistyy AINA lapsivesien menolla ja vasta pari viikkoa sitten oikaisin hänen käsityksensä, että joillain voi mennä vasta synnytyssalissakin, kun kalvot puhkaistaan.. Joka tapauksessa hän kammoaa jatkuvasti sitä, että lapsivedet lorahtavat kaupan lattialle tms.. [:D] On jo pitemmän aikaa, kun olemme johonkin lähteneet, sanonut mahan suuntaan, että "ei niitä vesiä sitten nyt.." [:D]

Mulla on EKAA KERTAA sellainen olo, että "jokohan tänä viikonloppuna tapahtuis?". Ei vielä silti kärsimätön, mutta ensimmäistä kertaa mäkin voin sanoa, että alkaa ruveta jo miettimään, että josko nyt... [:D] Mulle iski nyt tämä tälläinen; "apua, se syntyy oikeasti pian, jokojokojoko? koska tapahtuu? apua!!" [:D][:D] (ai miten niin en ole vieläkään tajunnut, että se syntyy oikeasti...... [8|])
Tää on vielä ihan mukava vaihe, kun on vielä sillä mielellä, että "jee, pian.." Uskon, että sitten ei ole kivaa, kun tai jos nyt ehtii tulla se vaihe, että "ei vieläkään tapahdu mitään......" Mutta sinänsä hyvä, että mä rupesin nyt vasta odottamaan, kun tietää, että ei joka tapauksessa enää, kun se kolmisen viikkoa! Voi apua, kuinka mulle nyt yhtäkkiä iski tälläinen tunne "iik, apua, jännää, ihanaa!!!!" ja tekisi mieli hyppiä tasajalkaa... [:D]
 
Nona ja undulaatti: Mä taidan olla se, joka ei meinaa tajuta, että LA on jo ylihuomenna ja että vauva voi syntyä koska vaan. Miehelle ei tarvi sanoo, kun että on tänään supistellut, niin se on jo pakkaamassa mua autoon. Ihan rauhakseen oon nyt yrittänyt olla, kun vauva on TOSI alhaalla ja aiheuttaa jatkuvaa supistelua ja jos vähänkin puuhailen jotain fyysistä meen ihan väsyseksi. Tuntuu ettei mikään nukkuminen tunnu riittävän. Eilen taas supisteli lupaavasti, mutta kun menin nukkumaan supparit loppu. Tylsää. Tänään kyselin jo neuvolassa, että koskas se sitten käynnistetään. jos heppuli ei itse tajua tulla ulos tuolta. Pääsiäisen jälkeen, jos kaikki on hyvin. Jotenkin olen niin sata varma, että mä oon täällä viimenen raskaana oleva tapaus.

Neuvolassa oli kaikki ok: RR 113/75, sydämensyke 140, sf-mitta 35 ja painoa 1,2kg/vko, vaikken ole syönyt viikkoon mitään makeeta. [>:]  Ajattelinkin sitten kerralla vetää puoli pitkollista pullaa, limua ja paketillisen keksiä. Nyt on masu täynnä makeeta.

Tylsää, että nykyajan nuoria miehiä saa kouluttaa laittamaan omat astiansa tiskikoneeseen. Meilläkin on koulutus käynnissä, mutta kyseiset nuoret miehet ovat 15 ja 12 vuotiaita... 

Jospa tässä jaksaisi hieman vaikka pölyjä pyyhkiä aikansa kuluksi.  Hyvät viikonloput ja Tulevalle äidille onnea käynnistykseen!
 
Huomenta!

Yhtenä kappaleena ollaan, eikä mitään tuntemuksia edelleenkään... [:)] Tänä viikonloppuna ei ole lupa syntyäkkään, kun miehen veljen mäyräkoira on hoidossa viikonlopun [:D] Suloinen tapaus. [:)]

Minttumaaria: Mä oon ollut ihan samoilla linjoilla, että ei millään meinaa ymmärtää, että se pian syntyy. Mutta eilen tosiaan tuli yhtäkkiä sellainen, että "hei, sehän voi syntyä pian.." Ehkä sitä nyt tajuaa, kun on alle viikko laskettuun... [:)] Ja mä taas uskon, että mä olen viimeinen, jolla on vielä vauva masussa [:D][:D]

Ei kai tässä muuta, hyvät viikonloput kaikille!! [:)]
 
Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena. Kipujakaan ei juuri enää ole. Lähinnä yöllä on hankalaa vaihtaa asentoa ku sattuu sen verta paljon.
Eilen oli neuvola, missä kaikki ihan hyvin. Pää kuulemma ei enää liikkunu, että olisiko sitten kiinnittynyt. sf-mitta oli tosin pompahtanu 35:een edellisestä 32:stä. Mut luulen, et se johtuu siitä et muksu ilmeisesti on aikas pitkä. Mut huomaa kyllä että asento alkaa olla niin kun pitää eikä enää potki mua kylkiin niin kun ennen. Et potkut tuntuu suoraan ylhäällä.
Kävin eilen shoppailemassakin mutta en tullu niin kipeeks mitä aiemmin tällä viikolla ku olin liikenteessä.
Enää kolme päivää laskettuun aikaan.. Mutta luulenpa, että saan sen reilu kaksi viikkoa odottaa vielä. Että älä huoli undulaatti et sä välttämättä viimeisenä täällä ole.
 
Amelien tavoin suosittelen jakkaralla synnyttämistä [:)] ihana kun saa nojata mieheen ja jalat on tukevasti lattialla ja muutenkin rento asento! Tulin tänne kommentoimaan Ameline synnytystarinasta kun aattelin että vinkit on täällä hyödyllisempiä!! Mäkään en pystynyt (taas amelien tavoin) makaamaan paikallaan supistelujen aikana ja ketutti ja rankasti kun piti olla piuhoissa kiinni välillä. Keinutuolissa istuin ihan jäykkänä kikkareena ja yritin hallita sitä ihan hurjaa kipua ja tuskaa. Muistutan taas että luomunahan meni minunkin synnytys, ei tosin omasta tahdostani... Mulle sopi myös suihku ja jumppapallo yhtä aikaa. Tsemppiä vaan taas kaikille koitoksiin [:D][:D] h-hetki on lähempänä kun arvaattekaan. Ainoa asia mitä mulla ikävä raskaudessa tällä hetkellä on se loppuvaiheen odottelu kun se synnyttämään lähteminen saattaa tulla aivan ykskaks! Sitä muistelen lämmöllä kun vedet meni ja supisteluja alkoi pikkuhiljaa tulemaan... kai mulla alkaa suurin pelko synnytystä kohtaan jo laimentumaan. Huoh..ehkä uskallan pykästä toisenkin joskus [:D]

Hyvät viikonloput!!
 
Undulaatti ja Nemia, tsemppiä!! Mekin kokeiltiin täällä kaikki S:t läpi, eikä kyllä toimineet... Ainakaan heti! Ehkä niiden vaikutus toimii viiveellä [;)] Toivotaan että pääsisitte pian synnärille ja saisitte ihanat nyytit syliin! Ja undulaatti myös, tuo on hyvä tapa huijata lasta. Ei saa tulla ,niin tulee varmasti [;)]

Meikä sitte teki eilenkin sellaisen juustokakun. Tälläkertaa käytin persikkaa ja persikka pilttiä. Oli siinä jotain muutakin piltissä mutta en just nyt muista mikä piltti se mahto olla. TOSI hyvää tuli! Eli Valkosuklaa-Kuningatarjuustokakkua ja tota hedelmävariaatiota aion todellakin tehdä ristiäisiin! Löysin myös pari tosi ihanaa muffinssi ohjetta sekä variaatio ohjeita mokkapaloista! Kova hinku kokeilla [:D]

Noi muffinssiohjeet on sellasia melko lyhkäsiä, eli varmaan tosi hyvä tehdä sellaseen makeanhimoon, kun pitäis saada heti kaikki nyt... [;)]

Neiti kaipaa tissiä nyt, joten palaillaan astioille!

PS: Missäs nona on?! [8|] [;)]
 
Takaisin
Top