plussahan sieltä tuli

Onnea undulaatille lasketun ajan täyttymisestä! Minäkin pelkäsin kovin että vauva tulee vasta vk 42+, koska olin muutenkin kovissa kivuissa. Minulta kysyttiin vk 40 jälkeen joka äippäpolikäynnillä (lopetin neuvolassakäynnit vk 38 ja siirryin äpolille), että koska haluaisin käynnistystä ja että olisinko valmis siihen. Olin minä valmis ja halusin nyytin nopeasti syliin ja eroon kivuistani! Mieheni kuitenkin jarrutteli ja sanoi että eikö odotettaisi silti vielä, kun luonnollinen synnytys on kuitenkin mahdollista ja ei satu niin paljoa kuin käynnistys.

No sitten rohkaistuin ja päätin että odotellaan... Päivät kuluivat ja mitään uutta ei tapahtunut. Olin epätoivoinen. Ja viimeisellä äpolikäynnillä vko 42+2 he sanoivat että tervetuloa käynnistykseen kahden päivän päästä perjantaina kello 8!

Olin kauhuissani. Tätä en sittenkään halunnut ja meinasin ruveta itkemään. Mieheni rohkaisi minua ja oli koko ajan tukena ja sanoi että "Hienosti olet jaksanut, vielä on toivoa jos vauva tulisi ennen käynnistystä". Ja näin sitten tapahtui, käynnistystä edeltävänä iltana vk 42+3 käynnistyi synnytys. ILMAN KÄYNNISTYSTÄ!!!!! [:D] Olin toki todella epävarma koska samantyyppistä kipua oli aikaisemminkin ollut. Yhdeltä yöllä päätin mennä suihkuun helpottamaan oloani koska en pystynyt enää kävelemään kunnolla. Ei helpottanut. Niinpä lähdimme kolmelta yöllä synnärille ja tyttö oli maailmassa heti samana aamuna 10:32 <3

Että vaikka menikin noin pitkälle, ei se tarkoita sitä etteikö vauva tulisi ilman käynnistystä. Minulle lykättiin sitä aikaa koska tahdoin edes yrittää päästä luonnollisesti synnyttämään! Ja undulaatti, nyt alkaa ne "päivätmatelee" ajat. MUTTA odota kärsivällisesti! Ehkä sinullakaan ei tarvitse käynnistää, ja jos vaikka lapsi tulisikin itsestään jo heti illalla [;)] Olen iloinen siitä että kuuntelin miestäni ja olin kotona, koska sitähän minä oikeasti halusinkin!!!! Luonnollisesti käynnistynyt synntys! SE oli ihanaa huomata että NYT mennään eikä meinata! [:D]


Tsemppiä nyt sinne ja KÄRSIVÄLLISYYTTÄ. Ja aurinkoista päivänjatkoa!!

PS: Mulla on tänään jälkitarkastus, iiiiik.....!!! Viedään samalla lapsi sinne, koska se on nyt eilis yöstä asti yskinyt ja ollut hieman tukkoinen. Onneksi meillä on suolatippoja jotka helpottavat hengitystä. Kuumetta ei ole (ainakaan vielä) ollut! Ei ole itkenyt öisin laisinkaan, heräsi aamullakin ihan hiljaa ja tapitti kattoa. Ihmettelin aamulla herätessäni hiljaisuutta. Taitaa raukalla olla kurkkukin kipeä kun niin vaisusti on ja pienetkin ääntelyt tulevat melko hiljaa. [:(] Voi tätä huolta!! Onneksi pääsee näytille... [:)]
 
Onnea undulaatille lasketun ajan saavuttamisesta!
 
Eilen tuli sit tutustuttua päivystykseen. Mulla oli edellisestä illasta asti ollut alavatsa niin kipee, että en oikeestaan nukkunu yöllä ollenkaan. Päivällä jo soittelin äippäpolille ja sieltä annettiin ohjeeks ottaa panadolia. Ei se auttanut yhtään ja sit eilen illalla en enää päässy kävelemään. Kipu ei siis ollu mitään hetkittäistä vaan ihan jatkuvaa. Missään asennossa ei voinut olla. Lääkäri sano, et kipu johtuu siitä, et vauva on niin alhaalla, että painaa häpyluuliitosta (?) ja se sit säteilee jotenkin. Synnytys ei oo käynnissä (harmi) ja mun tuurilla joudutaan käynnistykseen. Lääkäri sano, et 42+1 on viimenen mahdollisuus tulla itse. Ultra näytti, että vaavilla on kaikki hyvin. On kuulemma pitkäraajainen ja hoikka.. [:)]
 
Toivottavasti teillä miehet alkaa ymmärtää myös siivouksen tärkeyden. Mun täytyy kyllä kiittää omaa miestä siitä, että siivoo kyllä oma-aloitteisesti. On imuroinutkin joka viikonloppu (!) ja kertaakaan ei oo tarvinnu ees pyytää.
 
enaj: Oon usein kuullut noita "tarinoita", että kun sovitaan käynnistyspäivä tapahtuu edellisenä iltana jotain, että käynnistystä ei tarvita! [:D] Pitäisi vissiin jo tässä vaiheessa pelotella ja huijata vauvaa, että huomenna käynnistetään jos et tule... [:D][:D] Kärsimättömyys ei vieläkään ole iskenyt eli ei sen puoleen hätääkään [:)] Kyllä se sieltä ehtii tulla [:)]

Leoni: Harmi, kun ei vielä tapahtunut mitään!

Mä olin äitin kanssa shoppailemassa. Mukaan ei tarttunut mitään muuta, kun imetysliivit.. Mulla on jo kahdet, mutta ne on äitiltä saadut ja en jotenkin tykkää niistä, kun ne on sellaiset "ohuet" ilman minkäänlaisia toppauksia.. Jotenkin tuntuu siltä, että varsinkin, kun kesä tulee, että kun käyttää jotain t-paitoja tai toppeja, niin nehän näyttävät typerältä siellä alla! Toki niihin nyt laittaa liivinsuojat, jotka ehkä vähän tuovat sitä topattua tunnelmaa, mutta silti.. Nyt löysin sitten tuollaiset topatut versiot [:)] Ne olivat Lindexiltä, ihan perusvalkoiset.

Äitini sanoi, että hänellä on neuvolatätikin pari kertaa loppuraskaudesta tarkistanut kohdunsuun tilanteen.. Onko teillä neuvolatädit sitä tarkastellut? Ajattelin kysyä huomenna neuvolassa, että onko hänellä tapana katsoa, olisi mukava tietää tässä vaiheessa, että miltä näyttää! [:)]
 
onnea undulaatti! huomenna me oltais kanssa sit lasketussa ajassa[:D]

NLA kuulumiset:
kaikki ok, paino hiukan tippunut, tai tasaantunut.. edellis kerran "huima" nousu luultavasti johtui vaan turvotuksesta..[:D]
paineet 122/78
hb 133
sf-mitta 34
strBVi viljely neg, eli ei siitäkään huolta[:D]
ei ollu kiinnittyny vielläkään..

kaveri oli nukkumassa, kun alettiin kuuntelemaan sydänääniä[:)] kerrankin! [:D][:D] aina on ollu kauhee meno ja meininki päällä tuolla masussa. jouduttiin herätteleen kun oli niin rauhalliset sykkeet (n.120).. mutta 140-150 näytti, kunhan hän vähän heräili[:D] sit "pelästytti" neuvolatätiä punkeemalla jonkun ulokkeen kyljestä kunnolla ulos[:D][:D]

ens keskiviikkona uus aika, silloin viikot 40+5 ja sit kuulemma saan ajan seuraavaks äpolille...toivon kanssa samaa kun te muutkin, ettei menis niin pitkälle et joutuis käynnistään.......[8|][:-]

leoni: toivottavasti alkais teillä jo tapahtuun[:)]

ihania siivousmiehiä teillä! [:D][8D][;)]

neuvolan jälkeen käväsin kaupassa ja ostin munkkeja! [:D] slurps![:D] ja omar karkkeja! nam nam! herkuttelua tiedossa[;)][:D]
 
Undulaatille onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta!

Leoni: Toivottavasti pian alkaa tapahtua ja kivut siten helpottaa.

nona911: Hyvä, että neuvolassa kaikki ok. Nam, munkkeja. Alkaa tekemään mieli herkkuja. Kamalaa miten tekis mieli kokoajan vaan syödä jotain hyvää..

Enaj: Mäkin oon kuullu tuosta, että kun vaavia uhkaillaan käynnistyksellä ni vaavi alkaa syntyä sitten edellispäivänä itse. Voi teidän pikkuista! Toivottavasti paranee pian.

Huomaa, että sitä on väsyneempi nykyään. Mutta ehkä se on sitä, että kroppa kerää voimia synnytystä varten.
Ei mulla ainakaan neuvolassa oo enää katottu kohdunsuun tilannetta. Et varmaan sit kun saa ajan äippäpolille.. Ens maanantaina olis sit viimeinen neuvola ja sit saa aikaa äippäpolille joka on vissiin torstaina.
 
Oon vähän ennen kahta tuntenut ensimmäisen menkkamaisen kivun alamahalla. Se jo seisautti (tai no, makasin kylläkin... [:D]) ja oli heti sellainen olo, että nytkö? Oli tosi kipeä jo sekin. Sen jälkeen ei ole tuntunut kipua alamahalla, mutta alaselällä senkin edestä! Koko ajan särkee tasaisesti alaselkää ja aina välillä, sanoisinko ehkä reilun viiden minuutin välein tulee suurempi kipuaalto alaselälle.. Lisäksi kipu tuntuu vähän niin kuin takapuolessa asti [:-] Omituisinta on se, että mun mahahan on toiminut liiankin hyvin jo kohta viikon, mutta nyt on yhtäkkiä jatkuva tunne, että on hätä, mutta mitään ei tule.. Vähän olen saanut tulemaan, mutta tosi kovalla vaikuttaa maha nyt yhtäkkiä olevan! Aaaaaaaaaauts, nyt taas tuntuu........
Kai nämä nyt ovat sitten niitä supistuksia?!!! Välejä en ole sen tarkemmin laskeskellut, mutta nyt on kohta tunnin tullut ja on niitä tuohon tuntiin väh. 5 mahtunut.. Mies nukkuu, tai ainakin yrittää nukkua, on ihan paniikissa ja minä ramppaan täällä edestakaisin. Makoilu ei tunnu yhtään hyvältä.. Jäädään odottelemaan ja seurailemaan tilannetta! Saattaa olla, että olen täällä vielä huomenna kasassa, mutta eihän sitä tiedä.. Mulla ei kuitenkaan mitään vastaavia kipuja ole ollut koko raskausaikana joten sen takia vaikuttaa lupaavalta! Kipeitä nämä joka tapauksessa jo ovat!!!

Tämänkin viestin aikana ramppasin useasti edestakaisin, kirjoittelin tätä varmaan lähemmäs 20 min...... [:D]
 
Eiköhän tämä lähtöä tarkoittanut! Supistukset jatkuu edelleen, väli tällä hetkellä n. 4-6 min. Nyt kestänyt yhteensä kaksi ja puoli tuntia. Vielä en ole sairaalaan edes soitellut, koska vedet eivät ole menneet ja tunnen pärjääväni vielä kotona. Suihku tuntuu auttavan tosi paljon! Tässä luultavasti viimeiset kuulumiset, seuraavat sitten, kun vauva on maailmassa! [:)][:)][:)] Jos ei nyt sitten vielä kamalan monta tuntia tarvitse kotona istua... 
 
Voi Undulaatti miten jännäääää!!! Taidat olla synnytyspuuhissa tällä hetkellä! Täsmällinen vauva todentotta... mua oikein kouras mahassa kun luin viestisi, oon odotellut milloin sun lähtösi tulee [:D] Jännittäää! Kerro kerro jo kumpi tuli [:D][:D][:D]!

Toivottavasti muillekin tulee lähdöt, täällä ei enää montaa taida ollakaan jäljellä.. Tsemppiä!!!! [:)]
 
jee undulaatti!!!!!!!!!! ja jos "meidän samanaikaisuus" pätee tässäkin niin mä pääse hommiin kanssa päivien sisään[:D][:D][:D][;)][;)]

meikäläinen ravas sitten yöllä 5 kertaa pissalla[&:] ennätys mulle[:D]

nemia: todellakin on uuvuttanut nyt lähiaikoina enemmän ja ollut tosi väsynyt... mutta mä en nyt oikein oo saanu nukuttua, muutakun miehen lähdettyä töihin, muutaman tunnin päikkärit.. sit iltapäivällä taas väsyttää niin että on oikein yritettävä pitää silmiä auki.. mut ei tuu uni kuitenkaan vaikka menis nukkumaan... en tiedä selitinkö taaskaan ymmärrettävästi, mutta kuitenkin[:D][:D]
ja herkut, m m mmmm[:D] ostin kunnon pussillisen niitä munkkeja[:D] vattuhilloa sisällä ja ne on just sopivan kokosia[:D]
mieskin tykkäs[:D]

nyt aamu unille ja sit jos herättyä pikkasen siivoilis[:)]
 
Undulaatille tsemiä synnytykseen. Toivottavasti olet synnyttämässä, etkä enää kotona.

Onnea  Nonalle: Laskettu aika tuli täyteen.

Neuvolassa taas käyty:
Paino 82,0 (+200g)
RR 121/77
sf-mitta 36
HB:tä ei taaskaan mitattu... 
Vauvan syke 140-146. Oma 68 [:D]

Seuraava aika tiistaina, jolloin viikkoja 41+2 ja sitten saankin varata jo ajan äippäpolille yliaikaiskontrolliin.

Eipä kummempia, vauvoja odotellessa...
 
Tsemppiä undulaatille synnytykseen. Et sä viimeisten joukossa ollutkaan.. :)

nona911: Mäkin ravasin vessassa yöllä joku neljä kertaa ku yleensä en käy ku kerran. No muistan lukeneeni, et loppuvaiheessa vessassa ravaaminen lisääntyy.
Onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta!

Minttumaaria: Hyvä, että neuvolassa kaikki ok. Kun sulla ei tota hb:ta otettu ni onko ne ollu ihan hyviä kuitenkin aiemmin?
 
Undulaatti laittoikin yöllä ja aamusta tekstaria, varmaan saan tänne päivittää tilannetietoja, eli viimeisimmän tiedon mukaan olivat sairaalassa ja kohdunkaula oli hävinnyt, auki yhdelle sormelle ja odottelivat lääkärin mielipidettä jäädäkö vai lähteäkö kotiin, supparit olivat kuitenkin jo tosi voimakkaita. Taisivat jäädä, kun ei ole täälläkään mitään kuulunut! Joten menoa on nyt sitten [:)] [:)] Tsemppiä, täällä ollaan kaikki hengessä mukana ja toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pian on nyytti kainalossa! Muakin jännittää kamalasti Undulaatin puolesta! [:D]
 
JEEEE!!! TSEMPPIÄ UNDULAATTI!! Näitä kuulumisia sulta ollaankin jo odoteltu, ihanaa!!!!! [:)]

Nonalle ja Minttumaarialle sekä Nemialle vielä tsemppiä masujen kanssa, kohta on kaikilla lopuillakin silti vauvat masun oikealla puolella!!! [:)]

Tulipa tosi hyvä mieli !! [:D]
 
Jee mahtavaa, että täällä alkaa taas tapahtua! Onnea matkaan undulaatille!

Teille lopuille, jotka vielä odotatte vuoroanne, voisin suositella sunnuntaita, se olis hyvä päivä syntyä! (mulla on silloin synttärit...) [;)][:D][:)]
 
Ameliaonkos undulaatista kuulunut jotain ,jokohan silla kaaryle tuhisee kainalossa[:D][:D]
 
Pääsinpäs vihdoin kirjautumaan tänne! Oon aamukasista yrittänyt, mutta ei oo onnistunut ennenkuin nyt.

Nona ja Nemia
: Sama täällä: Mitä pidemmälle raskaus ehtii, sitä useemmin saa yöllä ravata vessassa. Vielä kuukausi sitten en käynyt yöllä lainkaan vessassa ja nyt 2-4 krt/yö.  Muutenkin jää yöunet hiukan vaillinaisiksi, kun herään joka kerta kun käännän kylkeä.

Mulla on tosiaan HB ollut siinä 130 tietämillä, niin eivät sitä mittaa ellen sitten itse pyydä. Syön rautaa, joten säästän itseäni piikiltä[:D]. Tuntuu, että sormenpäähän pistäminen sattuu paljon enemmän kuin kyynärtaipeeseen.

Tosiaan: Täällä ei olekaan enää kuin minä, Nona ja Nemia masuinemme, kun undulaattikin lähti synnyttelemään. 

Onnea Janis huomisten synttäreiden johdosta! Mä tähtään kuitenkin viikon päähän, kun sillon on pojan 12v. synttärit... 

Taidankin lähteä tuohon lähiökauppaan piristämään päivääni. Mies on töissä, kun haluaa saada hommat alta pois, niin voi sitten olla mun ja vauvan kanssa 24/7. Kunhan se nyt ensteks syntyis.
 
Takaisin
Top