plussahan sieltä tuli

mmj

Näppärä viestien naputtelija
Aurinkoista kesäpäivää! Ensimmäinen näyttäisin täällä olevan. [:)] Omaksi lasketuksi tuli 28.2, mutta olen aika varma että menee maaliskuun puolelle joten parempi nyt sitten ryhtyä tänne puolelle kirjoittelemaan ja siirtyä sitten tuonne helmikuuhun jos toisin todetaan! [;)]

Nyt jos lyhyesti itseni ja taustani esittelisin! Olen 21 vuotias ja mieheni 24, asumme Vantaalla ja 5½ vuotta yhdessä oltu. Esikoistamme odotan. Yksi raskaus minulla on jo takana, joka sitten valitettavasti päättyi tämän vuoden huhtikuussa. [X(] Joten olen näillä sivuilla jo kerennyt kirjoittelemaan sekä marrasmammoissa että haaveilijoissa. Nyt koitan olla innostumatta liikaa jos jotain sattuisikin. Varovasti siis eteenpäin! [:)]

Toivottavasti meitä tänne pikku hiljaa rupeaisi saapumaan. Koitetaan saada aikaiseksi aktiivinen ketju. Täällä on mukava kirjoitella muiden samassa tilanteessa olevin kanssa! [:)] 

Niin ja tärkein tieto rv=5 [;)]
 
Hellurei mmj_ :)

Täälläkin laskettu aika on juuri ja juuri maaliskuun puolella, eli 2.3. jos on tuohon vaun laskuriin uskomista;)
Voisin kanssa pikkaisen taustoja kertoa; Itse olen 22, mies muutaman vuoden vanhempi, ja yhteiseloa on takana reilu 6 vuotta. Helsingissä asustellaan ja ensimmäistä odotetaan[:)]
Olo ei vielä tunnu "raskaalta", johtuen ehkäpä siitä, että sai testata pari haamua ennen kun oli selkeä viiva :) Ja lisäksi uskon ehkä vasta sitten, kun itse näen :)

Oireina on tähän asti ollut pientä pahoinvointia, jatkuvaa pissähätää ja itkuisuutta[:D] Kahvi ei enään maistu, mikä on outoa, sillä sitä on tottunut juomaan pannullisen päivässä!

Toivottavasti saadaan tänne lisää odottajia :)
 
Noniin, kiva *kittie että pääsit myös tänne odottajiin.. Mukava saada "tuttuja" mukaan. [:D] 
 
Itsellänikään ei tosiaan ole sellainen olo että olisin raskaana. Tänään vielä testasin ja sieltä tuli kyllä kaksi viivaa, vaikkakin testiviiva oli taaskin haaleampi kuin kontrolli. [>:] Oireitakaan ei sen suuremmin ole, ummetusta hieman ja vatsassa välillä näitä nipistelyitä.. Välillä hieman etova olo, muttei niin paha että haittaisi. Kaipa tämä tästä.. Varhaisultraan ollaan meinattu mennä, jotta tämän nyt varmasti uskoisi todeksi. [:D]
 
Ihan unohdin yhden oireen.. Saan hirveitä kiukku kohtauksia, yht´äkkiä kaikki rupeaa ärsyttämään ja tätä jatkuu jonku aikaa kunnes taas on hyvä mieli. Saa nähdä kuinka moni joutuu tulituslinjalle! xD No ei, en purkaa muihin sitä, tiuskin itsekseni. [;)]
 
terve!

mä ajattelin eka odotella ennen kuin tänne kirjottelen, varmistaa et kaikki olis tällä kertaa niin kuin pitäisi. mutta eihän sitä osaa pitää itteensä kurissa :) varsinkaan kuin huomasi että täällä oli jo muitakin [;)]

La:sta en tarkalleen tiedä koska tulin heti keskenmenon jälkeen uudestaan raskaaksi enkä tiedä mistä päivästä laskisin. mutta helmi/maaliskuun vaihteessa kuitenkin. sain haamuplussan torstaina ja ajattelin vielä huomenna tehdä uuden testin, jos vaikka sais kaksi vahvaa viivaa. menen kyllä heti varhaisultraan koska haluan varmuuden että siellä tällä kertaa todellakin on joku ja että kaikki on hyvin!

minä olen 32 ja poikaystävä 29, asumme helsingissä. esikoista odotamme [:D] 
 
Hei vaan [:)]

Kiva että aloititte ketjun! Mä en jotenkin ole pystynyt kun en ihan uskalla vielä myöntää että tosiaan olen taas raskaana. Olo on yllättävän rauhallinen enkä kokoaikaa mieti raskautta. Ekalla kerralla seurasin tilannetta joka päivä ja luin kirjoja jne. (kirjottelin tuonne lokakuun odottajiin silloin..) Olin myös silloin hurjan jännittynyt uudesta tilanteesta ja mietin kaikenmaailman juttuja tyyliin "kumman perheen luo jouluaattona" ja muuta tosi "hyödyllistä". Myöskin kerroin heti ystäville ja sukulaisille. Nyt ollaan päätetty pitää matalaa profiilia pidempään. Pari ihmistä jo tietää, mutta esim. vanhemmille en ole kertonut vielä, koska ne alkaa (varsinkin äiti) heti hössöttää. Viimeeksi se soitteli melkeen joka päivä ja kysyi miten voin..

Elikkäs olen 31 (kohta 32) ja avomieheni 32. Ensimmäistä yritetään. Tai no, siis maaliskuussa ensimmäinen raskaus meni kesken viikolla 8. Ollaan oltu yhdessä 1,5 vuotta ja aloitettiin tammikuussa yrittäminen. Pillereiden lopettamisen jälkeen tärppäsi heti, mutta meni siis kesken. Ja nyt keskenmenon jälkeen yhden kuukautiset teroluttien avulla ja sen jälkeen heti plussasin. LA ilmeisesti 28.2 tai 1.3, riippuu nyt miten sen laskee. Kunnolla menkat alkoivat niin että taidan ilmoittaa neuvolaankin tuon 1.3. Eli huomenna 5vk täynnä :)

Nännit tosi arat, väsyttää, kylmä, ja välillä ollut vähän öklö olo kurkussa jos edellisestä ruokailusta mennyt pitkä aika. Eli ihan mukavasti jo oireita. Ja alavatsa vähän turvonnut.

Keskiviikkona alkaa loma, ihanaa että pääsee vaan olemaan ja saa rauhassa nukkua päikkäreitä jos siltä tuntuu!
 
Tänään on ollut outo olo, kuvottaa koko ajan, eikä edes SUKLAA maistu!!! Eli ei ole todellakaan normaalia mulle, mieskin sitä ihmetteli[:D]
Pelkkää vesimeloonia voisin syödä, muut alkaa tökkimään[:'(]



 
Apua[8|] Nyt alko tiputteluvuoto.............Toivottavasti kaikki on hyvin mahassa[&:]
Olo on jälleen kerran sekava :/



 
Minäkin mietin kaksi kertaa ennen kuin tulin tänne odottajiin kirjoittamaan.. Loppujen lopuksi en mieltäni malttanut. [;)] Nimittäin minulla on täysin samat ajatukset kuin sinulla Silmu! Nyt en samalla tavalla hössötä ja suunnittele kaikkea kuin edellisessä raskaudessa. Ja meillä päätin olla kertomatta omille vanhemmilleni, mies vissiin aikoo kertoa ajoissa omilleen, mutta itse odotan sinne 13 viikkoon. Sitten olisi (toivottavasti) käyty jo kahdessa ultrassa ja keskenmenon riski huomattavasti pienempi.
 
Toivotaan että on normaalia raskauden alun vuotoa sinulla *kittie! Inhottavia tuollaiset! [&:]
 
Tervetuloa tulitikku! [:)]Mukava että sinulla tärppäsi saman tien. Itselläni kerkesi yhdet kuukautiset tulla. Pidetään nyt peukkuja että kaikilla meillä etenisi raskaus loppuun saakka! <3
 
Heippa,
täällä olisi kanssa ensimmäistä odotteleva tulossa mukaan joukkoonne:)
Vielä ei oikeen käsitä, että kyllä meillä salamatkustaja on mukana.
Aikaisimme yritimme vauvaa melkein vuoden ilman tulosta ja päätimme pitää tauon yrityksestä
muiden suunnitelmien tultua kuvioihin.
Nyt kun uusi yritys alkoi niin sehän tärppäsi heti eka kierrosta, eli ollaan vähän niin kuin puulla päähän
lyötyjä molemmat.
 
Laskettu aika olisi 1.3, vielä ei kauheasti oireita ole ollut. Mitä nyt pientä huonoa oloa pitkin päivään ja väsymystä
 
Tervetuloa mukaan mijä! Hienoa että teillä tärppäsi heti! [:)] Tänään ajattelin soittaa tuonne yksityiseen lääkärikeskukseen tuosta varhaisultrasta, jos yrittäisi varata sen parin- kolmen viikon päähän.
 
Nyt on lääkäriin soitettu ja aika varattu. Tuo hinta kyllä hieman pyörrytti mutta mutta, se menee hyvään tarkotukseen. Sain ajan 21.7 eli silloin olisi rv 8+2. Tietty kunnallinen ultra olisi siinä viikoilla 11-13 mutta en kyllä sinnekään jaksaisi odottaa, jos tämä raskaus nyt sinne asti kestää! Hintaa tuolle tulisi yhteensä 140€ mistä kuulemma saattaa saada kelakorvauksen.
 
Mulla on muuten tullut nyt raskauden aikana sellainen oire, että herään 6 aikaan käymään pissalla ja sitten ei enään nukuta, vaikka väsymystä on koko päivän[:D]

Toivotaan, että tosissaan kaikilla meillä olisi se pieni tuhiseva nyytti maaliskuussa sylissä [:)]

Ai niin, tervetuloa mijä :)
 
Unotu tossa vielä mainita, että ollaan myös harkittu sitä varhaisultraa, eli toivottavasti kaikki menee sinne asti hyvin :) Eka neuvola tosin olis "jo" 16.7. Ei malttas odottaa:)
Ehkäpä sen jälkeen on vähän todellisempi olo tän raskauden osalta :D
 
Itsekin ajattelin tuon ekan neuvola ajan varata.. Varmaan samat asiat käydään hieman nopeammin läpi kun kuitenkin siellä olin silloin alkuvuodesta. Tällä kertaa toivottavasti jään hieman pidempiaikaseksi asiakkaaksi. [:)] Nämä keskustelufoorumit koukuttavat minua kyllä aivan liikaa! 5minuutin välein täytyy tulla katsomaan onko kukaan kirjoitellut mitään. [:D] 
 
Itselläni on välillä yöt menneet tosi levottomasti, johtuu varmasti osin kuumuudesta.. Viime yönäkin nukkumaan mennessä oli todella levoton olo, ja yöllä pitikin sitten herätä vessassa käymään ja loppuyö menikin katkonaisesti nukkuen
 
Näköjään muuten noissa lilypien tickereissä jotain häikkää.. Itselläni näyttää viikkoja 5+1 ja 244 päivää ja sitten *kittiellä 5+4 ja 246 päivää.. [8|]
 
Mä oon kanssa nukkunut tosi huonosti! Heräsin tänäänkin jo 5.30. Viime viikolla kävin parissa työhaastattelussa ja luulin että stressaan vaan niitä, mutta nyt kun uusi työpaikkakin löytyi ja silti herään kukonlaulun aikaan. Voikohan se liittyä näihin hormooneihin kanssa? Käyn kyllä sillon kun herään vessassa, mutta ei mikään kauhea hätä ole ollut. Sillon ekan raskauden aikana mielessä pyöri noi vauva-asiat, mutta nyt ei pyöri mitään. Kunhan olen pirteä kuin peipponen! Ja sit jo aamupäivällä ja viimeistään iltapäivällä väsyttää ihan hirveesti! Eilenkin lojuin auringossa ja torkuin sohvalla koko päivän.
 
Hei mä menin nyt sit kanssa varaamaan ajan sinne varhaisultraan kun luin noita teidän juttuja [:)] Ensin en millään uskaltanut. En ole neuvolaankaan vielä ottanut yhteyttä.. Tää on jotain taikauskoa varmaan taas!! Siis ultra 22.7. Varasin sen nyt sit tonne raskausviikolle 8. Sillon sieltä jo näkee vähän enemmän ja viimeeksi mulla meni just sillon kesken, eli jännät paikat on.. Oma gynekologi oli lomalla, harmi. Pitäis varmaan soittaa sinne neuvolaankin... 
 
heipat!

joo,onhan tää aika koukuttava tää foorumi [:)] mutta hauskaa kun voi edes jossain puhua raskaudesta. me kun ei olla kerrottu vielä kenellekään. itse voisin ehkä jo kertoa mutta mies on tosi tarkkana ettei vielä kerrottais, viikkoihin... Mulla vaan tuli keskenmenon jälkeen sellanen olo että haluaisi nauttia ystävien ja rakkaiden kanssa tästä ajasta vaikka sitten kesken meniskin. kerron heille sen kumminkin niin miksi en kertoisi no nyt?! jos vaikka sit ihan läheisimmille kertoisi, tehtäis kompromissi [:D]

tervetuloa uusille, meinas unohtua!

mä oon kans huomannut ettei niin paljon mieti, tai ainakin yrittää olla miettimättä, noita vauva-juttuja. et jos pääsis viikolle 12 ni vois relata vähän enemmän ja oikeasti alkaa suunnittelemaan tulevaisuutta. vielä ei oikein uskalla. jos varhaisultrassa kaikki on ok niin voi ehkä jo vähän relata. pitääkin muistaa varata se. ainakin kela korvasi osan silloin kun keskenmeno todettiin ultraamalla.

mulla ei oikeastaan ole mitään oireita vielä. se tuntuu vähän kummalliselta mutta eiköhän ne sieltä tule jos ovat tullakseen. tein nuoruudessani abortin enkä kyllä muista että silloinkaan olisi ollut oireita. silloin kuitenkin pääsin viikoille 11+6. (on muuten asia jota kadun edelleen joka päivä. mut "pakotettiin" aborttiin, ei ollut voimia itse taistella muita vastaan.)

tsemppiä kaikille ja toivotaan että kaikki pysyvät mukana!
tuolla tammivaaveissa kun kirjottelin niin aikamoinen kato kävi,hui.
 
Takaisin
Top