plussahan sieltä tuli

Neuvolassa käyty taas [:)]

paino 1,4 kg/viikko!!!!!!!!! [:'(][:o][:-] (sanoi, että vauva kasvaa nyt niin paljon viikossa ja varmasti on turvotusta tuossa määrässä.. hurjalta silti kuulostaa, vaikka toisaalta 14 kiloa nyt tullut "vasta" yhteensä, että ei nyt niin paha)
rr 114/74
pissa --
hb 107 (noususuunnassa taas, jee!)
sf 33 cm (vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, jee sillekkin! [:D])
syke +130

Oli joku toinen neuvolatäti, kun omalla oli menoa. Oli mukava ja ihana täti [:D] Tuo oli jotenkin sellainen aito ja "lämmin". [:D] Näytti liikkeitäkin, mitä voi sitten, kun rupeaa kuukautismaisesti jomottelemaan niin tehdä... (lantion pyörittelyä ja joku kyykkyasento, missä lantio on niin auki, kun mahdollista.) Kyseli äitin synnytyksistä kamalasti, pikkusiskosta kyseli, kun kerroin, että on mulla nyt hoidossa.. Lisäksi tarkasteli vauvan asentoa paljon tarkemmin, oma neuvolatäti ei ole ikinä edes tunnustellut, että onko kiinnittynyt. Tai en sitten tiedä, onko sen huomannut niin selvästi, että ei vielä ole, mutta tuo täti tunnusteli vaikka kuinka kauan.. Lisäksi kehui tosi paljon mun asennetta. [:D] Kyseli kaikkea, että jännittääkö mua synnytys ja vaivoista kyseli ja kun vastasin jokaiseen sillä tyylillä, että "ei tässä mitään, syntyy kun syntyy" oli tosi iloinen ja sanoi, että kaikkien pitäisikin suhtautua noin... Oon kyllä samaa mieltä, että monen pitäisi osata suhtautua paljon rauhallisemmin eikä liian montaa viikkoa ainakaan odotella, että "joko,joko.." En nyt tarkoita tällä ketään teistä! [:)] Lähinnä toisilla foorumeilla oon törmännyt ärsyttäviin, jotka ovat varmaan 30.viikoista asti jo hermoilleet ja tuskailleet, että joko pian...

Apua, pikkusisko tulee ihan juuri eli myöhemmin lisää! En nyt ehtinyt kommentoida edes muiden asioita! [:D]
 
Undulaatti: Tosi vaikea sanoa onko minun ja äitini raskauksilla ollut paljonkaan yhteneväisyyksiä: Ehkä se, että kummallakin on tupannut menemään yliaikaiseksi. Imetysasiasta en osaa sanoa, kun kuulun siihen ikäryhmään (1973), jolloin äitiysloma oli huikeat 3kk ja muutenkin olen viettänyt ensimmäiset elinpäiväni keskoskaapissa, vaikka olenkin 16pv yliaikainen...  Niin ei tuo imetys tainnut oikein koskaan lähteäkään käyntiin. Itse olen imettänyt jokaista poikaani 5-7kk.

Kätilöistä ei tosiaankaan kannata välittää. Niitä on niin joka lähtöön. Toiset ovat hirmu mukavia ja ymmärtäväisiä ja toiset taas kaameita tyranneja. Ei ne voi millään tietää kuinka kukin kokee kipunsa ja olonsa. Ja lastenhoitajat sairaalassa ovat kanssa välillä tosi rasittavaa sakkia! Varsinkin heille on tullut pariin otteeseen sanottua takasin pahastikin. mm. synnytyksen jälkeen olen ollut muka niin väsynyt, ettei vauvaa olisi saanut pitää samassa huoneessa mun kanssa. Se synnytys kestikin huikeat 2h. Sanoin siihen, jotta vauva on ja pysyy täällä mun luona.

Ikävää, Nona, jos miehesi suhtautuu loppuraskauteesi tuolla lailla. Mä sanon aina suoraan omalle kullalle, etten ole tehnyt tänään mitään, kun ei ole huvittanut/jaksanut/viitsinyt ja onneksi hän sen ymmärtää. Jotenkin välillä tuntuu, että mulla on maailman kultasin mies. Siitä kun ei ole koskaan mitään valittamista.

Yksinäisyydestä: Alkaa tämä kotona olo jo tylsistyttää, vaikka mullakin auto käytössä koko ajan, eikä ajaminenkaan tunnu epämukavalta, paitsi parkkipaikoilla, jotka ovat kuin kynnöspeltoja. Eilen kävin kampaajalla ja tänään meen kaveria tapaamaan ja eskari-ikäisen kanssa olen silloin tällöin arkena kotona. Mun kulta tekee suht' pitkää päivää tällä hetkellä, joten olen tullut ammattilaiseksi ajan kuluttamisessa. Mutta silti, kun oma työ on aika kiireistä niin tämä löysäily vaatii totuttelua. Ja aikahan kuluu oikein hyvin nukkuessa.

No, ohhoh Enaj! Aika hurjaa käytöstä miehesi mummolta. Todella hurjaa. En ollenkaan ihmettele, että otit tuosta itseesi. Tuollainen käytös ei mielestäni ole millään lailla puolusteltavissa. Pitäisi tuon ikäisen immeisen jo ymmärtää, että jokainen hoitaa lapsensa kuten tykkää ja tekee vauvaa koskevat päätöksensä tykönään.

Ihana kuulla Janis, että teillä sujuu pojun kanssa hyvin.

Pakko hiukan tähän loppuun vielä valittaa: Mun häntäluu on niin kipeä, että kohta joudun turvautumaan kipulääkkeeseen. Taitaa heppulin pää olla mukavasti kiilautuneena sitä kohti.
 
Huomenta! Vaikka onhan täällä oltu jo pidemmän aikaa hereillä [:)]
Kuudelta heräs vauva ekan kerran ja mies hoiti homman. Sitten seitsemältä alkoi ähisemään, mutta annoinpa ähistä, niin sinneppä se vielä nukahti melkein tunniksi! Nyt on vauva täynnä ruokaa ja puhdas vaippa päällä, sekä oikein iso virnistys päällänsä, kun äiti kiikuttaa lastaan ja leikkii kukkuu leikkiä. Kasvot käsien taakse, pois ja sitten leikkisällä äänellä kukkuuuu...! Siitä se tykkää [:D]

Kieltä se kans tykkää näyttää. Tää mamma rupes näyttää sille kieltä muutamia viikkoja sitten, ja se oli jo sillon hauskaa! Nyt se tekee itekkin sitä, kun sille näyttää kieltä. Ainakin se yrittää, aina ei onnistu, vaan kieli jääkin suuhun [;)]

Ja isin laulut on kaikkein parhaimmat. Vaikka olis mimmonen itku, niin se hiljenee kuuntelemaan mitä isillä on asiaa. Ja sitten leikitään. Selälteen isin jalkojenpäälle, isi laulaa leikkilauluja ja heiluttelee vauvan käsiä samaan tahtiin. Ensin hitaasti, sitten nopeasti ja taas hitaasti... Johan tulee ISO hymy! Se on niin palkitsevaa [:)][:)]

Myös omalla matolla tykkää touhuta ja katsella härveleitä. Vielä se ei tajua niistä kiinni ottaa, mutta kaikki aikanaan [;)] Kieltä se näyttää niille ja virnistelee.

Nyt asiasta toiseen, me ollaan lähdössä nyt ihan kaksistaan 8km lenkille! Saa nähä mitä tyttö tykkää. Ulkona on kyllä 11 astetta pakkasta, mutta siihen ollaan varauduttu. Neidille vaan lämpimästi päälle ja vielä vilttiin kääritään koko paketti ja tutti suuhun! [;)]

Sitten muiden asioita:

Undulaatti: Tiedättekö kumpi tulee? Meillä pihdattiin tietoa aina syntymään asti. RU:ssa oli niin tyly täti että väitti ettei ole aikaa ja että vauva on huonossa asennossa, vaikka jalat oli korvien takana!!! No, ei se mitään, onpahan sitte pojallekkin juttuja, jos sellanen on seuraavaksi tulossa [;)] Apuuva.. Puhun jo seuraavasta,,, Tulkoot, jos on tullakseen!!! [:D]

JEE! Laskeutumiselle! Hienoa että neuvolassa oli kaikki hyvin ja että sulla oli kiva täti!
Ja sitten synnytyksen jännittämisestä. En jännittänyt, en pelännyt. Kävin silti pelkopolilla, koska ahdistun niin pahasti sairaaloiden tiloista. Ygh!

Odottelusta sanon omasta puolestani, että kyllä sitä odotettiin! Syystä että siihen annettiin aihetta. Tosiaan, meille sanottiin viikolla 30 että lapsi voi tulla milloin tahansa, koska kohdunkaula on lähtenyt kypsymään ja avautumaan! SE pelotti! Ja jännitti! Mutta se ei ollut sellaista joko joko odotusta. Vaan pelkoa siitä, että sieltä tulee pieni keskonen joka joutuisi olemaan sairaalassa pitkiä aikoja! Mutta sit mentiinkin yliaikaiseksi ja reippaasti. Viikkoja 42+4 ja sitte tyttö halus tulla maailmaan. Just ennen ku ois ruvettu käynnistelee, hah [;)]

nona911: Suklaanaamioita ja täytekakkuja, voi voi kun sä oot päässy hemmottelee itteäs!! Mä vasta harjottelin tekee meille ristiäisiin tarjottavaa... Tein valkosuklaa-kuningatarjuustokakun [:)]

Pitää muuten vielä painoarviosta kommentoida! MEillä se meni päin prinkkalaa! Viikkoja kasassa 39+6 ja sanoivat että siellä on 3,8kg vauva. JA jos menee pidemmälle, voi sieltä tulla neljän kilon pötkäle!! [:-] Hermoilin asiaa paljon! Mutta sitten sieltä tulikin siro tyttö (42+4), pituutta 52cm ja painoa 3530g!!!! [:)] Hankalin osuus oli pää, hetken sai sen jälkeen levähtää kun pää oli ulkona. Hartiat oli myös aika haastavat, mut sitte se sieltä vaan plumpsahti sen jälkeen [:D]

Nyt alkaa tyttö näyttää sen verran uneliaalta, että se on helppo *kop kop* pukea ja pistää rattaisiin jotta simahtais.

Tuun vähän myöhemmin kirjottelee lisää, kun ollaan tultu takas!

PS: Siitä kakusta tuli tosi hyvää. Ainut vaan, että pohjassa oli hieman liian vähän voita joissan kohdissa, kun ei meinannut pysyä kasassa vaan mureni. Jotkut kohdat oli pohjasta oikein onnistuneita. Mut maultaan kakku on tosi hyvä!!! [:D]
 
nona911: Juu Tervassa asustelen. Mutta on tullu Hämeenlinnassakin asuttua.
Suklaanaamio kuulostaa hyvältä hemmottelulta. Tosin mä varmaan söisin sen naamion.. :D Ja täytekakkuakin, nams. :)

undulaatti: Hyvä, että vaavi on alkanut jo laskeutua ja toinen terkkakin vaikutti mukavalta.

Minttumaaria: Toivottavasti häntäluun kipu helpottaa tai vastaavasti alkaa tapahtumaan jotain. :)

Tulipa yö nukuttua katkonaisesti. Puol kahdentoista aikaan alkoi alamaha menemään kovaksi, mutta ei tuntunu kipeältä kuitenkaan. Näin kävi noin kymmenen minuutin välein ja jatkui joku 40 min. Sitten tuli pidempi tauko ja sitten taas maha kovettui kymmenen minuutin välein muutaman kerran. Sen jälkeen oon nukahtanu. Neljältä heräsin, että vatsaan sattui menkkamaisesti joku muutaman minuutin. Kävin vessassakin mut ei sit tullu mitään isompaa vaikka tuntu siltä. Myös kokoajan on selkää jomottanu ja välillä lantiotakin.
Nyt aamun aikana on sit tuntunu niitä puukkomaisia kipuja aina välillä ja käveleminen tuntuu ikävältä. Katteltiin miehen kanssa, että ihan kun mahakin olis vähän laskeutunu.

Josko alkais vihdoin jotain tapahtua. Tai sitten nää on taas niitä kipuja mistä ei tapahdu mitään erityisempää.. Mutta seuraillaan toivekkaasti.. :D
 
Nyt ehdin kommentoida noita taas vähän teidänkin juttuja. [:)] Tuntuu aina typerältä jos ei ehdi kuin omaa napaa tuijotella....

enaj: Uskomaton tuo mummeli!! On ne vanhat ihmiset välillä niin ..... Yritän yleensä vanhempien ihmisten kommentit vain sivuuttaa, koska tiedän, että he eivät aina ihan itsekään tajua mitään.. [:D] Meillä mumman sisko on tosi kärkäs sanomisissa. Saattaa vaikka sanoa yhtäkkiä, että "kyllä sulla onkin taas typerät hiukset.." [8|][:D] Pitää vain olla välittämättä, vaikka ärsyttäisikin! Jännittää jo valmiiksi, että miten nuo kaikki mummelit kommentoivat sitten vauvan hoitoa sun muuta, kun tuntuu, että pitävät mua välillä niin nuorena ja osaamattomana... Vaikka aika nuori toki olenkin, mutta eihän se tarkoita, että ei homma hoituisi! Etkös säkin ollut aika nuori jos en väärin muista..? Ja vauvan sukupuolesta; ei tiedetä. Kysyttiin RU:ssa ja täti yrittikin sitä kovasti katsoa. Kauan yritettiin; tönittiin mahaa ja kaikkea, että vauva vaihtaisi asentoa, mutta ei... Oli siis jalat ristissä ja jää salaisuudeksi synnytykseen asti, jännää [:)]

Janis77: Ihana kuulla teidänkin kuulumisia! [:)][:)] Ja mukava, että kaikki menee hyvin [:)]

nona: Ihanaa, kun hemmottelet itseäsi [:D] Mulla on ensi viikolla se kasvohoito, ihanaa! [:)]

Nemia: Toivottavasti nuo oireilut tuottaisivat tulosta..... [;)]
 
Oho... Tajusin vasta nyt, että neuvolatäti laittoi seuraavan neuvolan vasta ensi viikon perjantaille eli viikoille 40+1! Saattoi siis olla helposti jo viimeinen neuvolakäynti yksin! No, olisihan periaatteessa viime käyntikin voinut olla viimeinen, mutta viikon päästä on kuitenkin jo laskettukin. Jännä, kun laittoi tuonne asti.. Luulisi, että olisi laittanut jo ensi viikon alkuun. No, samapa tuo [:)]
 
Undulaatti:  Joo, olen mäkin nuori. Luulen että sä olet jopa vanhempi ku minä [:)]

Nemia: Kuulostaa ihan "hyvältä" noi kivut. Tosin, sit ku ollaan lähempänä synnytystä niin mulla ei tuntunut vatsan kovettumista lainkaan. Pelkästään TODELLA polttavaa menkkakipua. Koko alaruumiissa oikeestas. Mutta yksilöllistähän sekin varmasti on. Mä tiesin, että lähtö tulee, kun suihkukaan ei enää auttanut ja kivut vaan koveni. Ja tein sillon myös löydön vessakäynnillä; Paperiin jäi aika iso limainen ja melkein kokonaan veressä oleva löntti! Loputkin limatulpasta lähti siis siinä rytäkässä. Oli todella vaikea hengittää supistuksen aikana, piti ihan haukkoa happea! Se teki TODELLA kipeää, ja ainoastaan kipeämpää teki synnytys, kun minulla ei epiduraali toiminut kuin vasemmalle puolelle. Ja synnytyskipua ei voi verrata mihinkään.

Toivotaan että ei mee yliaikaiseksi, ja saisitte pian nyyttinne syliin! [:)]

Kohta taas kauppaan kävellen vaunujen kanssa! Matkaa tulee sellaiset 6km [:)] Ostoslistalla lisää kakkutarvikkeita HARJOITUSTA [;)] varten. Ajattelin ristiäisiin kahta juustokakkua. Toisessa mustikkaa ja toisessa vadelmaa. Ja suolasen asemaa pitää varmaankin sulhaspiirakat ja munavoi. Lapsille limpparia, aikuisille kahvia tai teetä ja sitä rataa... Pitää myös ostaa kaupasta siteitä, täällä vuodetaan kuin seula.... Ei ole koskaan ollu näin runsaat kuukautiset [:'(] Arki siis alkoi täälläkin.. jee jee..
 
Juu, kyllä mä se nuorempi olen. Alle 2kymppinen ja synttäritkin vasta marraskuussa.. Enkä sillonkaan vielä 20 [:D]

Mulla on vieläkin tommonen löllönahka mahassa, ja arvet seurana. Plääh.. Toivottavasti arvet lähtis ennen kesää, ja mitenhän ton löllönahan saa hävitettyä? Se on siis pelkkää nahkaa. Mulla oli järkyttävän kokoinen maha kokooni verrattuna [:D]
 
Toistaiseksi ei oo nyt muita kipuja kun kävellessä sattuu. Myös huomaa, että vessassa saa ravata usein ku painaa muksu tonne alas. Saa nähä tapahtuuko mitään enää vai oliko tää vasta alkujuttuja..
 
heippa!

NLA kuulumiset[:)]
kaikki ok, paitsi paineet hiukan korkeat[8|] th:n kanssa mietittiin että voi ihan hyvin johtua siitä, kun oon nyt pari yötä nukkunu aika huonosti... joka käännökseen herää ja hankala löytää hyvää nukkuma asentoa..[&o] eikä ollu viellä kiinnittynytkään[&o][:D]  sykkeet hänellä oli hyvät ja potkaskin th:aa vastalauseeks kuuntelusta ja hänen rauhansa rikkomisesta[:D][:D]

samalla näytti kapaloinnin, että voin päivien ratoksi harjotella[:D] ja sain sen ihanan hymynaamakuvan jo kun pyysin [:)] ja nenän niistäjän[:D] jeee jee, pienet on ilot[:D]

seuraava käynti olis ens torstaina.

enaj: valkosuklaa-kuningatarjuustokakku!! kuulostaa ihan törkeen hyvältä!![:D]

nemia: kuulostaa lupaavalta[;)]
 
Noniin, nääkin ilmoittautuu taas pitkästä aikaa! Olipas paljon ehtinyt täällä tapahtua, onnittelut vaaveista kaikille muillekin synnyttäneille! Janis77 sitten onnistui samana päivänä synnyttämään kuin minäkin :) Sininen on kovasti ollut mielessä, onnittelut hänellekin vauvasta, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin siellä! Undulaatille tosiaan kiitokset, että päivitteli tänne meidänkin kuulumisia :) Ja teille, jotka vielä odottelette lähtöä synnärille jaksamista ja malttia, ei ole kauaa enää :)

Me tosiaan ollaan jo viikko oltu kotona, mutta en vaan millään ole ehtinyt koneelle! Hyvin on kuitenkin kaikki mennyt, synnytyksestä kirjoittelen enempi tuonne synnytyskertomuksiin, mutta oikein hyvin meni sekin ja kaikinpuolin jäi kokemuksesta hyvä mieli :) Sairaalaan olin myös tosi tyytyväinen, henkilökunta oli tosi mukavaa ja hyvin malttoivat vastailla mun kysymyksiin vauvanhoidosta ja jaksoivat perehdyttää hyvin imetyksen saloihin. Meillä olikin isovanhemmat kyläilemässä koko viime viikon, ensin ke-pe anoppi, sitten pe-su mun vanhemmat. Ihan kiva kun olivat, siivoilivat, tekivät ruokaa, käyttivät koiria, mutta ihan kiva kuitenkin, että lähtivätkin taas :) Tän viikon alusta ollaankin nyt sitten vasta rauhassa omalla porukalla saatu ihmetellä tätä vauva-arkea :)

Vauva on tietenkin maailman ihanin! <3 [:)] Hirmuisen kiltti ja tyytyväinen poika on, yöt nukkuu hyvin, yleensä 4-6h jopa putkeen! Itkenyt ei juuri ole muuten kuin kylvetettäessä. Omalla maidolla ollaan pärjätty hienosti alusta asti, nyt alkaa mun tissitkin karaistua rasitukselle, alkuun meinasivat vähän olla vereslihalla. Perjantaina jo kävivät neuvolasta kotikäynnillä ja kahdessa päivässä oli pojalle tullut painoa reilu 200g, nyt odotankin jännityksellä mitkä on lukemat torstaina, kun on toinen kotikäynti :) Maito maistuu hyvin ja eilen huomattiin vauvalla jo kunnon kaksoisleukakin [:D] Itse olen kuitenkin vieläkin ihan järkyttävän väsynyt, synnytyksestä on univelkaa vieläkin jäljellä, vaikka joka yö olen kuitenkin nukkunut sen 4+4h vähintään (syöttö välissä) ja päivälläkin päikkäreitä. Voin vaan kuvitella miten väsyttää niitä, jotka joutuu syöttämään yölläkin tunnin, parin välein! Itse synnytyksestä toipuminen on mennyt tosi nopsaan, kun ei tullut kun 4 tikkiä, jälkivuotoakin on enää tosi vähän ja lenkkeillyt olen koirien kanssa jo lauantaista lähtien. Vielä kun sais tätä väsymystä pois niin olis ihan täydellistä :)
 
Me nyt sitten oltiin siellä Keskisellä [:)] Ei tarttunut oikein mitään käteen.. Kaksi mattoa löydettiin, kun on vähän vielä uupunut niitä täältä uudesta kodista ja mies löysi kalastusjuttuja, niitä sieltä halusikin lähinnä lähteä etsimään. Itselle ostin vain meikkivoiteen, kun sai niin halvalla. Muuten vähän jotain krääsää, mutta ei mitään sen kummempaa. Selkä väsyi tosi paljon nyt autossa istumisesta, kun oli jo valmiiksikin vähän kipeä. Nyt kohta saunaan rentoutumaan [:)]

Nemia: Toivottavasti enteilivät jotain kuitenkin!

nona: "Kiva" huomata, että muillakin tuota painoa tullut tuon verran viikkoon! Hassusti meillä molemmilla samalla aikaa tullut puolitoista kiloa ja samat viikotkin suurin piirtein. Äiti sanoi, että hänellä on myös tullut hyvin tähän aikoihin ainakin viimeisimmässä raskaudessa 1,5 kiloa viikkoon. Eli voi olla ihan normaaliakin tässä vaiheessa [:)] Ja eiköhän se pian kiinnity, voihan vauva kiinnittyä vasta vaikka ihan samana päivänä, kun on jo synnytys... [:)]

Ihana lukea vauvautuneiden kuulumisia, varsinkin, kun kaikilla on alkanut arki niin hyvin!!! [:)][:)]
 
Terkut taustajoukoista [:D]

Olen jo melkeen tipahtanut kärryiltä, mutta ihanaa kun pidätte täällä vielä yhtä ne joilla h-hetki edessä!!! Mun Meani ei anna mamman enää juuri koneella olla eli harveni tämä surffailu kerta heitolla! Neiti alkaa valvomaan päivisin koko ajan enemmän ja vaatii sylittelyä melkoisesti.. [:)] Ihanaahan se on!!!

Enaj: ihana kun "annoit luvan" jo seuraavallekin vauvalle tulla vaikka muistelen että se olit sinä jolla takana melkosen raskas raskausaika [:)] hyvä jos ei jäänyt sillai traumoja!!! Eihän jokainen raskaus oo samanlainen eli seuraava voipi olla tosi iloinenkin kokemus!!

Jäi lyhyeksi tämä visiitti, mutta että ilmoittauduin että hengessä ollaan mukana edelleen!!! Jannitän täällä muiden puolesta... "Joko nyt...!!!" [;)]

Laitelkaa masukuvia jookosta!!! Oma masuni kun ei niin järin valtavaksi ehtinyt..
 
Amelie: Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia.

nona911: Hyvä, että neuvolassa kaikki ok. Toivottavasti paineet ei meinaa sen kummempaa.

undulaatti: Harmi, ettei kummempaa löytynyt Keskiseltä. Toivottavasti sauna auttaa selkäkipuun.

Maikkimai: Mukava kuitenkin kun kävit ilmottelemassa kuulumisia vaikka vaavi vie oman aikansa. :)

No ei ainakaan tämän päivän puoleen mitään tapahtunut. Tosin jomottaa selkää edelleen ja välillä tulee niitä puukkomaisia kipuja. Myös vatsankin oon huomannu taas kovettuvan kivuttomasti muutaman kerran.
No täytyy vaan kärsivällisesti odotella edelleen.
 
iltaa täältä supistusten seasta[&:][:D] n.1,5h ollu kipuja "aalloittain".. en jaksa kuitenkaan uskoa että meinaisivat yhtään mitään, muuta kuin paikkojen kypsyttelyä..[:D][&o][:D][;)]

amelie & maikkimai kiva kun kävitte kuulumisia kertomassa[:D]

undulaatti juu samaa meidän äiti sivulauseessa tokaisi, että nyt sitä tulee sitä painoa[:D] (vihdoinkin[:D] )ei sitä oo tullu yht. nyt vasta kun n.8kg[:)] samalla lailla kuten äidilläni[:)]

nemia harmi toisaalta, ettei mitään viellä tapahtunutkaan [;)][:D] no josko pian sulla jo alkais tapahtuun[;)] peukut pystyssä teille[;)][:D][:D]

nyt maate, jos toi kipuilu lakkais/ asettuis, et sais nukuttua[:D]

huomiseen![:)]
 
Huomenet!

Kiva, kun Maikkimai jaksaa käydä välillä tsemppaamassa meitä [:)] Emme suvaitsisikkaan sitä, että te vauvautuneet unohtaisitte meidät täysin [;)] Masua pitäisi vissiin vielä kuvata, kun ei ikinä tiedä mikä kuva jää viimeiseksi, mutta kun ei tuo tunnu edes kasvavan... [:D]

Nemia: Harmi, että kipuilut eivät sitten välttämättä tarkoittaneetkaan mitään.. No, eikö se sieltä pian kuitenkin [:)]

nona: Toivottavasti kipuilut ovat joko lakanneet tai vieneet tilannetta eteenpäin jotenkin [:)]

Yöllä vessareissun yhteydessä sattui tosi lujaa alapäähän kävely.. Veikkaan, että johtui tuosta shoppailureissusta. Nyt ei taas satu niin paljoa ja yölläkin se unohtui, kun pääsi takaisin sängyn pohjalle. Tämän ja huomisen, kun vielä jaksaisi vahtia pikkusiskoa niin sitten olisi sekin ohi.. Alkaa nimittäin käydä jo vähän raskaaksi. No, onneksi häntä nyt ei tarvitse kamalasti kanniskella, kun kerta kävelee jo täyttä häkää [:)]
 
Maikkimai: Oletteko pitäneet jo ristiäiset? [:-]
Joo, mun raskaus oli kyllä vaikeimmasta päästä, jouduin pitämään sairaslomaa äippäloman alkuun sen rajun pahoinvoinnin ja kipujen takia. Synnytyksessä ei toiminut kunnolla epiduraali, vauva oli kakannut lapsiveteen ja niellyt sitä. Sain hänet vain n. 5 sekunniksi rinnalle kunnes häntä jo kiidätettiin muualle... Onneksi päästiin kaikki yhdessä kuitenkin kotiin n. viikon sairaalassaolon jälkeen.

Neiti voi oikein hyvin, ja herkistyn aina kun katson häntä ja mietin kuinka urheana hän oli osastolla kaikissa niissä letkuissa. Ekana päivänä oli myös tarvinnut happikupua. Nyt hän tuhisee vieressä tyytyväisenä hymyillen [:)] <3

Ainoat traumat jäi kyllä ehkä toimimattomasta epiduraalista siinä tilassa, kun en ollut nukkunut yli 30 tuntiin sitä ennen. Sekä tuntuu edelleen, että meiltä olisi jotain riistetty, kun se synnytys päättyi noin, miten päättyikin. Pakkohan lapsi oli kuitenkin viedä sinne osastolle. Onneksi isä pääsi sentään napanuoran leikkaamaan [:)]

Meillä on ristiäiset tulossa ensi kuussa. Oon kovin harjotellu tekemään tarjoiltavia sinne. Eka kakku onnistu tosi hyvin, nyt oon tokaa väsäämässä... Uunittomia kakkuja teen, kun meidän uuni on rikki ja tuppaa pilaamaan monet leivokset.

Undulaatti: Kannattaa silti ehdottomasti kuvata mahaansa! SEn eron huomaa kuvista viimeistään, kun niitä vertailee. Mä otin mun vikat masukuvat just ennen synnärille lähtöä.. Kauheissa supistuksissa [:D] Mut oli pakko!! [:D] Ei mulla oo kovin montaa raskauskuvaa edes, ja harmittaa se. Ehkä ens raskaudessa sitten [;)]

Pakko myöntää, että muakin sattuu alapäähän vieläkin kävely! Vaikkei tikkejä kai enää ookkaan, ja haava on tietääkseni parantunut, niin välillä tuntuu ikävää vihlontaa mustelman kohdalla. Enää siinä ei kuulemma ole mustelmaa, mutta välillä se silti vielä vihloo. Mulla oli kuulemma ison nyrkin kokonen mustelma takapuolessa, lähellä tikkejä.....

Nona: Toivottavasti pääsisit tositoimiin noiden kipujen kanssa mahdollisimman pian! Ja Undulaatti kans tottakai, ja muut vielä masun kanssa olevat... [;)]

Ja täällä ei menkat ota loppuakseen. Multa loppuu pian sairaalasta tuodut siteet, on niin runsas vuoto. Ei ole koskaan ollut tämmöiset! KAnnattaa naiset ottaa kyllä niitä siteitä mukaan ekoja kuukautisia varten! Ei kyllä yöside oo riittäny oikeen!

Ollaan juteltu miehen kanssa toisesta lapsesta jo heti synnytyksen jälkeen ja raskaudenkin aikana. Molemmat halutaan, mutta ollaan myös vähän sitä mieltä, että vois olla vähän isompi ikäerokin lapsilla ja kouluja vois ehtiä käymään välissä lisää [;)] Mutta saa tulla jos on tullakseen, ei olla estämässä, eikä kävisi mielessäkään! Ei siis vielä tarkoituksellisesti yritetä (ei kyllä yritetty tota ekaakaan, myönnetään että se oli vahinko.... [:-], meidän pikku aurinkomme <3). Eipä noihin puuhiin ole vielä edes uskallauduttu, kun ei jälkitarkastustakaan ole vielä ollut..... [:D]
 
Takaisin
Top