Plussa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Adiela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mamma84 luulen, että ovulaatio olisi ollut kp 12-13. Silloin oli ainakin alavatsajomotusta, ovulaatiotestiä en ole kuitenkaan tehnyt.

Hannakaisa mä sain edellisessä raskaudessa plussan jo dpo 8 (kp 20) ja oli kyseessä ihan normaali yhden sikiön raskaus. Tosi isoja eroja miten hcg nousee, joten voi olla sinullakin ihan normaalia. :)

Tänään tein kaapissa lojuneen liuskan ja onhan se vahvistunut reilusti vaikka aikasemmissa raskauksissa on saanu vieläkin vahvemman viivan :) ♡ tänään olis kai rv 5+3

283a005257c9764ce15846ff6435f76e

Plussasin First Response testillä jo lauantaina (kp 21), tänään selkeä plussa RFSU halppistestillä. Normaalikierto 28-30 päivää. Pelkään jo että kaksoset olisi tulossa kun hcg jo 'näin korkea'. Onko muut plussanneet näin aikaisin?
Plussasin edellisessä raskaudessa myös tosi aikaisin. Alkoi kaksoisraskautena, mutta toinen ei kehittynyt. Pussi vaan näkyi ar-ultrassa, ja nt-ultrassa ei enää sitäkään. Toisesta syntyi meidän ihana yksvuotias poju :). Jos en olisi käynyt alkuraskauden ultrassa, ei olisi osattu sanoa että oli alinperin kaks tulossa. Eli voipi olla kaks tulossa, tai sit vaan yks. :)Yksilöllistähän toi hormonihomma myös on.

Plussasin edellisessä raskaudessa myös tosi aikaisin. Alkoi kaksoisraskautena, mutta toinen ei kehittynyt. Pussi vaan näkyi ar-ultrassa, ja nt-ultrassa ei enää sitäkään. Toisesta syntyi meidän ihana yksvuotias poju :). Jos en olisi käynyt alkuraskauden ultrassa, ei olisi osattu sanoa että oli alinperin kaks tulossa. Eli voipi olla kaks tulossa, tai sit vaan yks. :)Yksilöllistähän toi hormonihomma myös on.

Huh, nyt pelottaa jo vähäsen. Toivotaan että kaikki menee hyvin, onko nyt sitten yksi tai kaksi vauvaa tulossa :) taustalla helmikuussa keskeytyny keskenmeno H7+6 joka päätyi kaavintaan, joten toivon että päästään nyt pidemmälle.

Mä ilmoittaudun hyvin varovasti mukaan. LA olis omilla laskuilla 15.6 ja tää olis se viiminen lisäys meidän perheeseen. To piti menkat alkaa ja pe tuli aamurakolla haalea viiva esii, eilen sitten tein 2h rakkoajalla paljon vahvempi viiva esiin

Taustoja: mulla on 7v esikoispoika ja isännän kanssa 5v ja 3v pojat.
Keväällä 2017 pakkoabortti ja kesällä 2km. Ultrassa paljastuu sitte onko taas poikkeavuuksia (ei elinkelpoinen) et se abortti edes vai onko terve alku. Jos nyt sinneasti päästään

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa m-inski. On teilläkin ollut kiviä matkan varrella. Toivotaan, että tämän saatte syliin saakka.

Tää on eka kerta kun testejä menee enempi kun 1 ei vaan osaa rauhottuu ja luottaa et siel olis nyt mitään. Tänään haen digin ehkä sit voin hengittää taas tosin se aborttipelko on jotai iha kamalaa. Mielummin km luonnollisesti kun se et ite joutuu sen päätöksen tekemään.

Ei yhtään helpota ainakaa tilannetta että alotin kuukausittain yötyön ja se on fyysisesti raskastyö ei haluis heti ilmottaa sinnekään et en voi tehä yötä

Tervetuloa uusille! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla se viimeviikkoinen ei-ihan-niin-tumma viiva taisi sitten kuitenkin olla huono enne. Maanantaina oli aivan raskaana oleva olo etomisineen jne, mutta eilen tuli ihan pikkutippa ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Lisäksi oireetkin hävisivät eilen: ei tissikipuja, ei älytöntä nälkää parin tunnin välein... Ma-ti-yön (ja myös viime yön) nukuin paremmin kuin kahteen viikkoon. Iski siis eilen ihan hullu pelko, että kaikki ei ole kunnossa. Vahvin oire oli ja on ihan vain sellainen tunne, etten enää ole raskaana. Ostin eilen digitestin, ja tässä tulos tältä aamulta koko yön pidätyksellä:
306df4cac3078ea97c1e4e222a66f921
:( :( :(
Hedelmöittymisestä on siis väkisinkin jo vähintään 3 viikkoa, sillä ekasta plussastakin tulee huomenna jo 2 viikkoa. Mitä mun nyt sitten kannattais tehdä? Soitella neuvolaan ja pyytää lähetettä verikokeeseen vai varata varhaisultraan aika?

Mulla otettiin verikokeet se hcg aiemmin epäselvissö hailuraviivoissa. Kannattaa soittaa neuvolaan, mä sain sieltä lähetteen ainakin heti.

Voi Tiutiutiu, kyllähän tuo huolestuttavalta nyt näyttää noiden viikkojen puolesta :(
Neuvolaan kannattaa olla ensin yhteydessä. Tsemppiä!

Tiutiutiu, en oikein tiedä mitä verikoe hyödyttäisi. Tulos kuitenkin olisi että sulla on raskaushormonia veressä. Varmin tapa selvittää asia olisi tietysti ultra. Pääseekö teillä neuvolan kautta? Toinen, että odottelet pari päivää alkaako vuoto, jos ei niin uutta testiä vielä. Tsemppiä! Varmasti stressaava tilanne, ja epävarmuus on kaikista pahin tunne :sad001

Joo, totta tuokin. Ajattelin vain, että jos digin mukaan raskaushormonia on noin vähän, niin pystyisikö verikokeen hormonimäärän perusteella kuitenkin varmistamaan, onko normaali raskaus mitenkään mahdollinen. Pitää kysyä neuvolasta apua, tai että oisko se ultra sitten järkevää verikokeen sijaan tai sen lisäksi. Luulen kyllä, että ei tämä enää tästä iloksi muutu :(

Voi Tiutiutiu ☹ itse tein ensinmäisen testin tolla digillä niin siinähän kyllä lukee ohjeissa että viikot saattaa näyttää omituisia, jos hormonia on esim. Paljon. Eli toivotaan että sinulla olisi näin ja testi näyttää omiaan.
Itse tein testin kp 31/29 ja se näytti 2-3 vk. Ovis ollut kp15-17 välillä.

Donitsi, kiitos, olisipa asia tosiaan näin! Ite en testannut digillä kuin silloin ihan alussa vajaa kaksi viikkoa sitten, jolloin tuli 1-2, ja toisen kerran nyt tänä aamuna.

Tiutiutiu, tsemppiä epätietoisuuteen! Jos käyt verikokeissa niin ehdottomasti pitää saada myös kontrolli, koska yksittäisellä arvolla ei paljoa tee. Näkisi sitten onko se noususuuntainen vai laskussa. Toki nuo digin viikot ei oo mitään luotettavia, itsekin saanut 1-2 kun piti olla jo 2-3, mutta toki jos sun ois pitäny saaha jo se 3+... Mutta soittele neuvolaan, ei ne sua voi tyhjän päälle jättää :)

Takaisin