Plussa?

Tähtityär ja muutkin: tuo testaaminen ja viivan vahvistumisen odottaminen on vaan niin koukuttavaa :) En tajua niitä, jotka pystyvät testaamaan vain yhden positiivisen ja that's it. :) Tässä omanapaista pohdiskeluani testaamisesta:

Minulla siis takana yksi onnistunut ja kaksi keskenmennyttä raskautta. Tässä neljännessä testasin first signalilla monta päivää ennen menkkojen oletettua alkupäivää tosi haalean viivan ja sen jälkeen tein pari viikkonäytöllistä digiä. Viimeksi tulos "raskaana 2-3", ja kyllä on itsessäni pidättelemistä, etten hyökkää apteekkiin vielä yhden testin perässä tavoitteena se 3+.

Muillakin on näköjään valitettavasti kokemuksia keskeytyneestä keskenmenosta. Se oli niin karmeaa (itsellä todettiin nt-ultrassa) :/ Eihän noi testitkään km:a estä, mut esim. toisessa keskenmenossani digi ei noussut 1-2:sta ylöspäin, joten tiesin, mitä on tulossa. Testeistä olen tässä raskaudessa saanut hieman mielenrauhaa.

Jotenkin tiesin myös tuossa keskeytyneessä km:ssa, että kaikki ei ole hyvin. Täysin yllätys ei siis ollut se nt-ultrakaan, joka vahvisti epäilyni.

Onko kukaan muu aistinut keskenmenon ennalta?
 
Hei kaikille,

Liityn joukkoon mukaan(toivottavasti pysyvästi) kävin terveyskeskuksessa tekemässä raskaustestin kun menkat olivat myöhässä 4 päivää ja tulos oli positiivinen. Ensimmäinen raskaus, olen 32v. Useina päivinä jalkojen palvelua ja nännit olleet äärimmäisen herkät. Tänään kuitenkin ensin ruskeaa vuotoa ja sitten punaista vuotoa vessassa käydessäni pissalla. Huolestuttaa että onko nyt mikä kyseessä:sad001 huomenna soitan neuvolaan. Tänään soitin terveysneuvontaan ja sanoivat että kuuluu alkuraskauden oireisiin. Nyt en oikein tiedä mitä tehdä, olen levännyt ja koittanut ottaa rauhallisesti mutta epätietoisuus stressaa kun en tiedä mistä kyse:sad001(((
 
Hei Kisuliini, sanoivat minulle varatessani ensimmäistä aikaa neuvolaan, että tuonkaltainen vuoto on ihan normaalia. Itselleni ei ole tullut mitään vuotoja, mutta kuulemma se on yleistä. He sanoivat, että mikäli mahdollinen vuoto on tosi runsasta pitäisi mennä naistenklinkalle. Voin kuvitella, että sua jännittää tosi paljon, kun sullakin on kyseessä ensiraskaus.

Olin mm. itse tosi huolissani, kun olin mennyt syömään inkivääriä ennen kuin tiesin, ettei sitä kannattaisi syödä raskausaikana. He rauhoittelivat minua neuvolan puhelimessa ja sanoivat, ettei kannata liikaa sitä miettiä. :)
 
Moikka Kisuliini, voisin myös rauhoittaa, että vähäinen vuoto on ihan ok. Minulla ainakin varhainen keskenmeno (4+5) tuli todellisella putouksella ulos. Vuorokauden vuoto oli huomattavasti runsaampaa kuin normimenkat. Ole toki yhteydessä neuvolaan tai lääkäriin, jos vuoto jatkuu tai on kovia kipuja, mutta älä ainakaan toivoa menetä raskauden suhteen vielä! Jos vuoto on keskenmeno, niin vuodon loputtua pitäisi raskaustestin näyttää negaa.
 
Moi kaikille! Plussasin maanantaina, la 1.10. ja takana myöskin kaksi keskenmenoa: 9/14 ja siitä suoraan alkanut raskaus 11/14. Tuli kyllä aika pian taas tämä uusi raskaus ja yritän tottua ajatukseen ja alkuoireisiin...toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin :)
 
Kiitos Nomen nescio ja M&S,tuesta!
Nyt tuntuu että vuotoa vähemmän, toivotaan parasta! Olen kertonut raskaudestani vain miehelleni ja äidilleni, ajattelin pitää mahd pitkään asian salassa, jotta ei joudu sitten selittelemään ja useita puheluita tekemään.
Äitini oli jo huolissaan että eilen kävin zumbassa, josko se olisi vaikuttanut tilaani ja neuvoi olemaan harrastamatta liikuntaa ennen ekaa ultraa. Itse en edusta samaa mielialaa, mielestäni pitää liikkua ja tehdä normaalijuttuja kuitenkaan pingottamatta. Mitä mieltä te muut kokeneemmat olette?
Kaikille lämpimät onnittelut plussista! Onhan tää aika mullistavaa:D
 
Kisuliini, olen kanssasi samoilla linjoilla liikunnan suhteen: sitä kannattaa harrastaa oman jaksamisen puitteissa. Ajattelin ainakin näin alkuraskaudesta liikkua ihan normaalisti, mutta en vedä itseäni ihan piippuun. Jos tulee vähänkin outo olo, niin otan iisimmin. Yritän välttää liiallista hyppimistä. Innostuin viime kesänä vesijuoksusta ja voisin suositella sitä muillekin raskaana oleville. Mieheni on personal trainer ja hän on luvannut tehdä mulle kotijumpan, joka ylläpitää ja voimistaa kuntoani raskauden aikana. Mua jännittää jo nyt synnytys tosi paljon ja mietin, että jos mitenkään voin niin yritän saada itseni vielä vähän voimakkaampaan ja parempaan kuntoon liikunnan ja monipuolisen ruokavalion avulla. :)
 
Hei Kisuliini. Mullakin oli pari päivää sellaista v.pun vuotoa, suurinpiirtein kun menkkojen piti alkaa. Lähinnä tuhrua paperissa, ehkä suojaan muutama tippa. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Oletan, että raskaus on jatkunut, kun on rinnatkin vielä arat.. Tämä on varsinaista epävarmuuden aikaa, ennenkuin ultrassa selviää enemmän. Yritän elää ja olla mahdollisimman normaalisti siihen asti ja keskittyä opiskeluihin.. Kyllä kuitenkin paljon ajatukset tässä mahan ympärillä pyörii
 
Kiitos onnitteluista! ♡
Onpa meitä keskenmenon kokeneita nyt paljon. Jospa tämä raskaus olisi meillä jokaisella onnistuva.

Pönttö: Mullakin oli ihan alkuraskaudesta asti viime kerralla tunne, ettei kaikki ole kunnossa. Alkuun olin ihan varma, että se olisi tuulimuna, mutta sykkivä sydän kuitenkin nt-ultrassa löytyi, MUTTA pienellä oli hurja määrä niskaturvotusta (10,3mm). Istukkabiopsiasta löytyi Turnerin syndrooma. Runsas turovuts koitui pienen kohtaloksi ja 18+6 todettiin eloton sikiö ultrassa.
 
Onnittelut uusille plussaneille ja vauvatarraa kaikille oikein runsaasti. :-)

Kisuliini32: Normaali liikunta on täysin sallittua, jos oma olo sen mahdollistaa. Alkuraskaudesta uskaltaa vielä pomppiakin, alkio on niin hyvin turvassa. Omankin äitini kanssa olen joskus raskausajan tekemisistä jutellut (en ollut silloin raskaana), ja kovasti yritin toitottaa, että raskaus ei ole sairaus. Tottakai se pitää ottaa huomioon, mutta hyvin pitkään alkio/sikiö on erittiäin hyvässä suojassa kohdussa, kuhan tekemiset suunnilleen normaalin rajoissa pysyy.
 
Täällä haalea plussa eilen aamulla kp 28/30.... kovasti jännittää alkaako viivat tummenemaan vai miten käy. .. kovasti toivotaan pikku kakkosta ♡ pissalla joustu useampi päivä jatkuvalla syötöllä ja eilen oikein "repi" alamahaa ja sen jälkeen nippaili hetken aikaa. .. :) tänään aamulla huonoa oloa.... on tää jännittävää :D
 
Itse olen myös sitä mieltä, että liikunta on vain hyväksi keholle ja kasvavalle vauvalle kunhan pysytään totutuissa rajoissa. Totutuissa liikuntaharrastuksissa tuskin on suurta riskiä ja mielikin pysyy virkeänä. Sohvaperunan ei kannata välttämättä aloittaa uutta judoharrastusta ja tottuneelle salitreenaajalle ei ole hyväksi jäädä vain sohvalle makaamaan.

Minulle neuvolasta infottiin aikaisemman raskauden kohdalla, että tuhrua runsaammastakaan vuodosta ei tarvitse vielä huolestua. Varmempi merkki keskenmenosta on vahvat alavatsa ja nimenomaan myös selkäkivut. Näistäkin kuitenkin sanottiin, ettei voida varmuudella sanoa, sillä mitä ihmeellisimpia tarinoita on ollut raskauden jatkumisesta keskenmeno-oireista huolimatta. :)
 
Huomenta!

Olen uusi palstalla, Osaankohan lähettää viestiäkään :smiley-bounce022

Toinen lapsi on tulossa ilmeisesti, vaikka oma olo onkin todella yllättynyt yhä. Nyt olen testannut ekan plussan 4+0 iltapäivän pissasta ja ei haamu, mutta ei tasavahva. Siitä tein testejä jotka vahvistui mutta ei vieläkään yhtä vahvoja. 4+4 tein digin ja näytti raskaana 2-3viikkoa kuten pitikin. Tänään vielä koitin rsfu eikä vieläkään tasavahva! 4+6 tänään. Raskauden osoittava viiva tuli kyllä heti kun pissa ennätti sen ohi. Mitä tästä nyt miettiä?! Esikoisesta testasin n. Rv 5 jolloin tuli suoraan vahva plussa. Testit ei ole olleet samoja kun Suomessa myytävät, joten nyt on minulle täällä uudet testit.

Raskausoireita on kyllä mutta olo on semmonen et onkohan tuolla masussa ketään. Olen vauvakuumeillut aina ja nyt kun se plussa tuli yllättäen, on tunteet aivan sekaisin.

Varhaisultraan mennään kyllä.

Ja ihana löytää aktiivinen ryhmä, en uskalla vielä ystäville puhua joten tänne voi purkaa :happy093.
 
Heippa Tuplamami. Kuulostaa vähän samalta kuin minulla. Meillä myös eka raskaus näkyi testissä tosi nopeasti ja vahvasti. Nyt sai odotella plussan vahvistumista, mutta kyllä se vahvistui ja sain digiinkin sitten 3+. Oireetkin on vähäisempiä ja väkisin vähän huolestuttaa. Mutta pakko ajatella, että raskaudet saa olla erilaisia ja mietin, että kroppa reagoi eri tavalla, kun on jo ollut raskaana aiemmin. Varhaisultraa odotellessa...
 
M&S no totta juu, kun toistamiseen raskaana... Eikös n. Vkolla 5+0 ja sen jälkeen pitäisi tulla raskaana 3+ teksti?

Viimeeksi oli hyvä etten edes tajunnut testata aiemmin! Ja Suomeen kun päästiin, olin yli 6viikolla jo digiin pätkähti 3+ viikot.

Oon taikauskoinen ja nyt kun tää mietityttää mitähän tuolla masussa asustaa jne jne oon varma että joku menee pieleen. Tai sitten ei :rolleyes:

Ilmoittaudun mahdolliseen fb ryhmään (mikä olis tosi kiva!!) kun syke on nähty. Juntti tarvii varmistuksen :wideyed:
 
Takaisin
Top