Plussa?

Moi! Eilen pärähti tikkuun ihan reilu plussa! Jokohan nyt viimeinkin onnistuisi..? Rapiat kaksi vuotta on yritystä ollut. Yksi tuulimuna 12/2013 ja varhainen km 4/2014. Muuten on saanut pettyneenä negoja tuijotella. Turhautumiseen kyllästyneenä hankin lähetteen äitipolille joulukuussa ja sieltä sitten tuli lähetteet muutamiin verikokeisiin ja mm. sperma-analyysiin.

No spege analyysiin ei keretty mennäkkään, kun yllättäen tärppäsi. En kyllä enää pahemmin ole uskaltanut moista odotella. Nyt menkat oli pari pv myöhässä, mutta ajattelin, että eipä tuo mitään, kun on ennenkin ollut ja vuoto on sitten normaalisti alkanut. Niihän alkoin nytkin, mutta oli vain v.pun tuhrua lähinnä vessapaperissa ja kesti 2 pv. Joten päätin sitten ottaa tikun esiin, kun oli kaappiin jäänyt jostain toiveikkaimmilta ajoilta ja TADAA! Soitin heti äitipolille ja sain ajan varhaisultraan parin viikon päähän. Normi neuvolan kautta tämä ei olisi mahdollista meidän paikkakunnalla.
 
Onnittelut uusille plussanneille! :-) Kyllähän noita km on useammalla ollut, niin toivotaan että lokakuussa saamme kaikki pienokaisen syliin.

Mäpä pistän uuden ketjun noista neuvola- ja ultrajutuista pystyyn. Niistä varmaan juteltavaa riittää myös. :-)
 
Lämpimästi onnea tullukka!

Ja itsekin mietin, että yllättävän monella keskenmeno(ja) taustalla.
Silloin kun se meille tapahtui niin fiilis oli lähinnä että "miten tää on mahdollista, miten JUST MEILLE kävi näin".
 
Huomenta! :)
Liityn teidän plussanneiden seuraan. Laskurin mukaan laskettuaika olisi 6.10. Eli samassa veneessä teidän muiden kanssa: kovasti jännittää kuinka raskaus tulee etenemään, ettei vielä viitsi kylillä asiasta huudella, mutta kova halu jollekin jakaa. :wink
Suonette anteeksi jos en vielä ihan hallitse tätä foorumia, kun en eläessäni ennen ole tällaisille kirjoitellut...
Nyt täytyy rynnätä asioille, mutta kirjoittelen myöhemmin lisää taustastani, odotuksistani ja jännityksistäni.
Mukavaa perjantai päivää kaikille! :)
 
Onnea myös Tullukalle ja Plussapallolle!! Mahtavaa, että alkaa väki ryhmässä lisääntyä. :)

Mun keskenmenot on onneksi ollu hyvin aikaisessa vaiheessa ja alkaneet ihan luonnollisesti ilman mitään lääkitystarpeita. Niistä selvisin suhteellisen helposti, vaikka henkisesti olikin raskasta.

Yksi lisäilonaihe raskaudesta on itselläni se, ettei ole kuukautisia - minulla on siis hyvin runsaat ja kivuliaat kuukautiset.Yllätyin kuitenkin, kun useamman päivän on ollut menkkakipujen kaltaisia kramppeja. Aluksi säikähdin ja luulin, että joko se vuoto taas alkaa, mutta pian selvisi kramppien kuuluvan asiaan. Ironista sinänsä, että menkkahelpotusta odottaessani tulikin krampit, jotka saattavat kestää useita viikkoja. Mutta toisaalta kiva, että tuntee kehossa jotain tapahtuvan. :)
 
Täällä olisi myös uusi tulokas ryhmään! :) Laskurin mukaan laskettu aika olisi 3.10. Puolisen vuotta sitten olin ensimmäisen kerran raskaana, ei käyty varhaisultrassa ja viikon 12 ultrassa sitten selvisi, että sikiö oli kuollut jo 8 viikon ikäisenä :/ Siis ihan kauheata, mulla oli vielä kaikki mahdolliset oireet mm. pahoinvointia siihen asti kunnes sikiö lääkkeellisesti poistui kohdusta sairaalassa päivän odottelun jälkeen. Vastaavaa ei toivoisi kenellekkään. Lapsi olisi niin odotettu :Heartred

Nyt kuitenkin vihdoin uudestaan raskaana, nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn, että tällä kertaa vauveli pysyisi matkassa mukana :) Ollaan varattu jo varhaisultraa rv7 viikolle (nyt siis rv 5+5 menossa). Pahemmin oireita ei ole vielä tullut, muuta kuin lämmöt koholla, väsymystä ja palelua ja välillä juilimista alamahassa.
 
Mä kirjoittelin ekassa raskaudessa sellasta viikkokirjaa mihin tuli laitettua kaikkia oireita ja tapahtumia. Jos sen mukaan menee, niin pari viikkoa olis vielä ennenku alkaa kunnon oireet ja pahoinvoinnit.. :)
 
On muutenkin jännää mulla tää toka raskaus. Ottaa asiat jotenkin paljon lunkimmin. Mä en edes välistä tiedä mitkä mun viikot on, kun ekassa tiesi tasan tarkkaan aamulla herätessään, että tänään on ne ja ne viikot.. :D Sitte sillon odotti ku kuuta nousevaa ekaa neuvolaa ja ultraa. Nyt hyvä, kun muistaa että on edes raskaana.. :)
Toki tuo taapero pitää niin kiireisenä, että jos ei olis pää olkapäiden välissä kiinni, niin sekin unohtuis! :)
 
Mulla kans sama, ei varmaan pysyis kärryillä mutta latasin tos vau.fi laskurin ja siit on hyvä käydä aina kattoo :)
La 6.10 ja nyt 4+3
 
Tervetuloa uusille plussanneille mukaan! Ihanaa kun porukka alkaa kasvamaan. :-)

Joku tuommoinen viikkokirja voisi ollakin kätevä. Oliko se joku valmis kirja mitä täytit vai ihan itse vaan pidit kirjaa Marsi? Mulla on tämä vaun sovellus puhelimessa ja myös WomanLog. Siihen olen ennen raskautta jo kaikki kiertoon liittyvät jutut merkannut ja nyt sitten raskausoireita.
 
Hei kaikille!
Minäkin liityn joukkoonne. :) Laskettu aika 1.10 ja toista lasta odottelen, nyt rv 5+1. Plussasin rv 3+4, joten johan tässä kohta kaksi viikkoa on oltu tietoisesti raskaana. :)

Minulla on 2-vuotias esikoinen (11/12) mutta tämä on jo neljäs raskaus; takana km 12/11 ja 10/14... Epävarmoin tuntein mennään myös täällä. Ensimmäinen km huomattiin myös minulla nt-ultrassa, joten sitä odotan innokkaasti, mutta myös kauhulla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: be
Iltaa kaikille! :)
Ikävää kuulla niin monen kokeneen keskenmenoja. Itsellä ensimmäinen raskaus plussasi todella nopeasti ja sujui lähes ongelmitta, mitä nyt johonkin vk20 kestänyt pahoinvointi. Synnytys olikin sitten oma lukunsa. Poika oli kasvot ylöspäin ja juuttui kanavaan. Päädyttiin siis leikkamaan. Synnäriltä kotiuduttuani oloni oli todella heikko. Tuntui kuin kunto olisi romahtanut ja pienenkin kävelyn jälkeen puuskutin ja pyörrytti. Lopulta päädyinkin ensiavun kautta takaisin sairaalaan diagnoosina: keukoembolia eli keuhkoveritulppa.
Tämä tekeekin nyt tästä toisesta ja
erittäin hartaasti toivotusta raskaudesta, jännittävän ja ehkä jopa pelottavan. Odotan nyt aikaa äippäpolille, jossa noin vk7-8 olis ultra ja silloin myös arvioidaan koska joudun aloittamaan Klexane vatsapiikitykset. Eli siis päivittäin joudun piikittämään veren hyytymistä estävää ainetta. :sad001
Tätä toista on siis jumpattu todella hartaudella. Syksyllä sitten selvisikin että minulla on lievän endometrioosin lisäksi monirakkulaiset munasarjat, mikä vaikeuttaa raskautumista. Syksyllä jonotellessa kunnallisen lapsettomuushoitoihin söin kolme kiertoa clomifenia, mutta tuloksetta. Syksyn mittaan selvisi myös että mieheni sperma on heikkoa. Vuoden alusta olikin sitten suunniteltu että tehdään inseminaatio. Olin kaksi kuukautta luomuna, vaikka olimmekin jo luopuneet toivosta luomuraskauteen. Tällä viikolla olikin tarkoitus soittaa klinikalle, kun menkat alkavat ja sopia hoidon päivät. Mutta eipä niitä vain kuulunut ja piruuttani tein raskaustestin... Ja nyt jännittää. Jotenkin ei voi uskoa. Tekisi mieli tehdä testi joka päivä ja tarkistaa... Eikä oikein osaa vielä kunnolla iloitakkaan, kun jossain takaraivossa pelottaa että jos nyt tämä meneekin kesken... :confused:
Että tässä minun taustaa ja tarinaa näin alkuun. Monia muitakin haasteita ja vaivoja edessä, mutta niistä ehkä jaarittelen toisella kertaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: be
Tervetuloa uusille plussanneille mukaan! Ihanaa kun porukka alkaa kasvamaan. :-)

Joku tuommoinen viikkokirja voisi ollakin kätevä. Oliko se joku valmis kirja mitä täytit vai ihan itse vaan pidit kirjaa Marsi? Mulla on tämä vaun sovellus puhelimessa ja myös WomanLog. Siihen olen ennen raskautta jo kaikki kiertoon liittyvät jutut merkannut ja nyt sitten raskausoireita.

Ihan vain tietokoneelle kirjoittelin päiväkirjatyylisesti viikon tapahtumia ja oloja. Kun vauva oli syntynyt, tulostin paperille ja laitoin kansioon.. Mietin ihan kirjan hommaamista, mutta en olis kuitenkaan muistanut sitä täyttää..
 
Heippa kaikille ihanille tuleville mameille!

Ihanaa nähdä, että täällä on muitakin hiljattain plussanneita! Toivon todella, että kaikki menee teillä hyvin!

Plussasin tiistaina ja sain nyt on vasta meneillään 4+6. Laskettuaika on 4.10.2015. Tämä ilouutinen oli todella toivottu! Olimme puoli vuotta yrittäneet saada vauvaa ja melkein alkoi epäusko kalvaa. Kun erittäin säännölliset kuukautiseni olivat myöhässä kolmatta päivää, en malttanut olla tekemättä testiä. Mieheni oli kyllä niin suloinen, kun hän saattoi viisi kertaa päivässä kysyä eiväthän ne ole vieläkään alkaneet. Kun olimme iltakävelyllä, hän taas esitti tuon kysymyksen ja kun kertoin olevani raskaana hän oli yhtä hymyä.

Tällä hetkellä tunteeni ovat onnen ja jännityksen sekaiset. En tiennyt voinko saada lapsia, enkä koskaan ollut aikaisemmin ollut raskaana. Ajatus kehossani kasvavasta uudesta elämästä on ihmeellinen ja ihana. :)

Paljon tsemppiä teille kaikille! :Heartred
 
Varovaisesti jo kurkistelen tänne. Perjantaina digi testi kertoi "Raskaana 1-2". Historiassa on yksi keskeytynyt keskenmeno rv18+6 ja tämän vuoksi hieman varovaisesti nyt mukana. Alun perin yritys on aloitettu 1/13, keskeytynyt plussa saatiin saman vuoden heinäkuussa ja km oli lokakuussa. Siitä asti jälleen yritetty. Viimeinkin 13. kierto toi kauan odotetun plussan. Ihan luomusti plussaa ei saatu. Clomeja olen syönyt loka-marraskuusta.
Uskomaton fiilis. Kuitenkin luottavaisin mielin eteenpäin ja toivotaan parasta, että tämä pikkuinen saadaan syliin saakka.
Tänään 4+2.
 
Toivon, että saan pian liittyä joukkoonne! Eilen sain hailakan plussan apteekin testillä, mutta testaan vielä ensi viikolla uudelleen... Nyt olis rv 3+6.
 
Tähtityär, toivottavasti plussasi voimistuu. Kun tein itse raskaustestin viiva oli ensimmäiset 5 min ihan hailakka, lähes olematon. Puolen tunnin päästä se olikin sitten ihan selkeä. Aamuvirtsasta saa useimmiten selkeimmän tuloksen.
 
Takaisin
Top