Hienoa Emily, että kaikki oli kunnossa!
Ääh, mulla on niin kiire työpäivä tiedossa keskiviikkona, että en mitenkään pääse livahtamaan täältä kirppikselle. Olisi kyllä ollut kiva tulla katsomaan, mitä kaikkea siellä on myynnissä. Kuten tapaamisessa kerroinkin, en ole koskaan ollut mikään aktiivinen kirppisihminen (olen kyllä myynyt omia tavaroitani, mutta juuri mitään ei ole tullut ostettua, enkä pahemmin ole muutenkaan kirppiksiä kierrellyt), mutta lastenvaatetarjontaa olisi ihan katsastaa. Toivottavasti te, jotka kirppikselle keskiviikkona menette, teette hyviä löytöjä!
Tällä viikolla pitäisi lopullisesti selvittää se lapsivakuutusviidakko. Kuulemma joillain vakuutusyhtiöillä äidin mahdolliset korkeat sokeriarvot rasituskokeessa vaikuttavat korvausasioihin, ja mullahan on se sokerirasitus edessä. Kannattaa siis ottaa vakuutus ennen sitä. SannaKoo olitkin kysellyt tuolla muualla niistä vakuutusasioista. Mulla ei tosiaan oo niistä vielä mitään kokemusta, mutta muita palstoja lukemalla olen saanut sen kuvan, että mikäli lapsella on joku hoitoa vaativa sairaus, esim. allergia tai astma, vakuutus tulee kannattavaksi, mutta jos tenava on perusterve, ja sairastaa vain vaikkapa yhden korvatulehduksen vuodessa, vakuutus saattaa olla turha. Vakuutuksethan korvaavat myös lääkkeet ja rasvat, joihin ainakin oman allergian ja astman hoidossa olen saanut sievoiset summat kulumaan (vaikka Kelalta jotain korvausta saakin). Jotkut yhtiöt korvaavat myös ravintolisiä sekä esim. atooppisen ihon hoidossa käytettävän valohoidon. Mulla on aika huonoja kokemuksia terveyskeskuksista, joten vien lapsen ihan mielelläni suoraan lastenlääkärille tai allrgologille ilman käyntiä "arvauskeskuksessa". Sen huomasin vakuutuksia vertaillessani, että joillakin yhtiöillä omavastuu on per korvaushakukerta, eli kuluja voi kerätä vaikka vuoden ja laittaa ne kaikki kerralla sitten eteenpäin vakuutusyhtiöön. Silloin maksetaan vain yksi omavastuu. Uskoisin, että jos sekä mulla että miehellä ei olisi niin hirmuista liutaa allergioita ja mulla lisäksi astma, en ottaisi mitään vakuutusta. Mutta koska molemmat ollaan niin pirun allergisia, ja molempien vanhemmillakin on allergiaa, ajattelin, että vakuutus on varmaan ihan hyvä juttu. Saahan sen sitten lopetettua, jos käy niin onnellisesti, että muksu näyttää pysyvän ihan terveenä. http://www.fine.fi/userfiles/file/lasten_sairvak09.pdf löytyy se vertailu, josta tapaamisessa mainitsin, jos jotain kiinnostaa.
Sitten siitä seuraavasta tapaamisesta. Elokuu käy minulle mainiosti, en kuitenkaan ehdi pitää mitään lomaa silloin, joten olen maisemissa. Miltäs teidän muiden kalentereissanne esim. viikko 34 tai 35 näyttää? Vaikkapa 18. tai 19.8. tai sitten 25. tai 26.8.?