PK-seutulaisia?

Hei kaikille!

Ihan en ehtinyt teidän viime tapaamiseen mukaan, mutta miten on mahtuisinko vielä jatkossa porukkaan?

Olen 28-vuotias ja asumme mieheni kanssa Helsingissä. Esikoista odottelemme saapuvaksi 24.12. (mikä ihana joululahja..).
Meilläkään ei ole oikein nykyisessä tuttavapiirissä ketään samassa tilanteessa olevia ja olisi aivan huippua tutustua teihin muihin! [:)]
 
moikka moi!!!
 
Tervetuloa Helca vaan mukaan seuraavaan tapaamiseen, kyllä mukaan mahtuu!!
 
Oli joo todella mukava tavata..ja kiva kun keskustelu eteni rauhalliseen ja mukavaan tahtiin..ennen tapaamista ajattelin, että näinkin monen naisen kokoontuessa voisi keskustelu olla kuin tärähtäneen kanalauman kaakatusta [:D] Olisko seuraava tapaaminen hyvä vaikka joskus elokuun puolella?(nyt on oma lehmä ojassa kun tulen takaisin helsinkiin vasta silloin...)
 
Keskiviikkona olen vielä Helsingissä, joten lähden mielelläni seuraksesi Sannakoo sinne kirpparille....
 
 
 
Hei!
 
Oli kyllä mukava tavata teidät, aika meni kuin siivillä siinä höpötellessä [:)]
Mun loma alkaa elokuussa ja todennäköisesti en paljoakaan tule siitä viettämään tällä suunnalla [;)] Mut katsellaan, katsellaan. Ja ainahan tulee toivottavasti se seuraavakin kerta!
 
Moi SannaKoo ja Terhituuli!

Mikäs kirppis se oikein on? Mä oon päivällä keskustassa asioilla, joten mäkin voisin olla kiinnostunut tulemaan.
 
Moikka moi!!!!
 
Eikös se ollut hesyn joku lastentarvikekirppis....Sinne vaan puli77 mukaan.....
 
Ja sannakoo ehdottamasi aika ja paikka sopii hyvin..eli siellä sitten nähdään....
 
Heh heh puli puli!

Ok, mä voisin kans tulla sinne kirppikselle. Mulla on pankkiin varattu aika klo 11, mut soitan vaikka sulle Terhituuli, jos en ehdi just siihen klo 12.

Kivaa, lisää tyttöenergiaa, vaikka meille tulee lisää sitä poikaenergiaa [:D]!
 
 Aurinkoista lauantaihuomenta!

 Lupailin tapaamisessa, että kirjoittelen tänne rakenneultrakuulumisia. Olin siis menossa ultraan heti seuraavana aamuna. Ultraus sujui hienosti, vauvan rakenteet olivat aivan kunnossa ja hän voi oikein hyvin! :) Näytti meille itsekin peukkua, että kaikki on ok :) Päädyimme myös kysymään sukupuolesta, ja kovasti siltä näyttää, että pikku poikaa odottelemme:) Kokonsa puolesta vauva vastasi viikkoja 18+3, eli kiva olla nyt tarkasti kartalla hänen iästään.

 Toivotaan antoisia ultrakokemuksia teille muillekin! Ja nähdään vaikka elokuussa taas!

 
 
Tosi kiva kuulla Emily ! Olenkin miettinyt sinua tässä...innolla odottanut sitä miten meni...
Kiitos tosiaan kaikille tapaamisesta, oli mtodella mukavaa, ja elokuussa uusiksi[:)]
Itselläni nyt tuskanhiki ja huono olo päällä..en tiedä mikä on..pitäisiköhän syödä jotakin...[8|]
Kokeilen osaanko minäkin laittaa tuollaisen lilipien tähän..toivottavasti onnistuu [;)]
 
[:)] No joo..muuten hyvä..mutta mikähän ihmeen liite tuonne hyppäsi mukaan [:D] ...meikäläinen säätää....

No joo..kävin poistamassa koko liitteen...[8|]
 
Pulu77, tuu ihmeessä joukon jatkoks! :)

Emily, ihanaa, että kaikki on kunnossa! Itse vielä täristellään reilu parisen viikkoa... Mutta eiköhän kaikki oo kunnossa, tai ois tässä muuten jo jotain isompia kipuja tai vuotoja kai ollu, joohan? Ja poikahan meidän beibe näytti olevansa jo np-ultrassa... mutta kiva saada siitäkin varmistus (vaikka neuvolan ja ultrakätilön+lääkärin mielestäkään ei varmistusta kyllä noiden näyttöjen perusteella enää tarvi :D)

Ninoska, tuolla toisen ylätasofoorumin (yleinen keskustelu?) keskustelussa on otsikolla lilypie.com ohjeet, et kuinka ton laskurin saa. Jos siis ei meinaa onnistua muuten, niin käy kattoo vinkkejä! [:)]
 
Hienoa Emily, että kaikki oli kunnossa!

Ääh, mulla on niin kiire työpäivä tiedossa keskiviikkona, että en mitenkään pääse livahtamaan täältä kirppikselle. Olisi kyllä ollut kiva tulla katsomaan, mitä kaikkea siellä on myynnissä. Kuten tapaamisessa kerroinkin, en ole koskaan ollut mikään aktiivinen kirppisihminen (olen kyllä myynyt omia tavaroitani, mutta juuri mitään ei ole tullut ostettua, enkä pahemmin ole muutenkaan kirppiksiä kierrellyt), mutta lastenvaatetarjontaa olisi ihan katsastaa. Toivottavasti te, jotka kirppikselle keskiviikkona menette, teette hyviä löytöjä!

Tällä viikolla pitäisi lopullisesti selvittää se lapsivakuutusviidakko. Kuulemma joillain vakuutusyhtiöillä äidin mahdolliset korkeat sokeriarvot rasituskokeessa vaikuttavat korvausasioihin, ja mullahan on se sokerirasitus edessä. Kannattaa siis ottaa vakuutus ennen sitä. SannaKoo olitkin kysellyt tuolla muualla niistä vakuutusasioista. Mulla ei tosiaan oo niistä vielä mitään kokemusta, mutta muita palstoja lukemalla olen saanut sen kuvan, että mikäli lapsella on joku hoitoa vaativa sairaus, esim. allergia tai astma, vakuutus tulee kannattavaksi, mutta jos tenava on perusterve, ja sairastaa vain vaikkapa yhden korvatulehduksen vuodessa, vakuutus saattaa olla turha. Vakuutuksethan korvaavat myös lääkkeet ja rasvat, joihin ainakin oman allergian ja astman hoidossa olen saanut sievoiset summat kulumaan (vaikka Kelalta jotain korvausta saakin). Jotkut yhtiöt korvaavat myös ravintolisiä sekä esim. atooppisen ihon hoidossa käytettävän valohoidon. Mulla on aika huonoja kokemuksia terveyskeskuksista, joten vien lapsen ihan mielelläni suoraan lastenlääkärille tai allrgologille ilman käyntiä "arvauskeskuksessa". Sen huomasin vakuutuksia vertaillessani, että joillakin yhtiöillä omavastuu on per korvaushakukerta, eli kuluja voi kerätä vaikka vuoden ja laittaa ne kaikki kerralla sitten eteenpäin vakuutusyhtiöön. Silloin maksetaan vain yksi omavastuu. Uskoisin, että jos sekä mulla että miehellä ei olisi niin hirmuista liutaa allergioita ja mulla lisäksi astma, en ottaisi mitään vakuutusta. Mutta koska molemmat ollaan niin pirun allergisia, ja molempien vanhemmillakin on allergiaa, ajattelin, että vakuutus on varmaan ihan hyvä juttu. Saahan sen sitten lopetettua, jos käy niin onnellisesti, että muksu näyttää pysyvän ihan terveenä. http://www.fine.fi/userfiles/file/lasten_sairvak09.pdf löytyy se vertailu, josta tapaamisessa mainitsin, jos jotain kiinnostaa.

Sitten siitä seuraavasta tapaamisesta. Elokuu käy minulle mainiosti, en kuitenkaan ehdi pitää mitään lomaa silloin, joten olen maisemissa. Miltäs teidän muiden kalentereissanne esim. viikko 34 tai 35 näyttää? Vaikkapa 18. tai 19.8. tai sitten 25. tai 26.8.?
 
Jep, Rita, mäkin mietin vielä kovasti, että onko toi nyt oikeasti välttämätön... toisaalta, anoppi sitä vaatii ja tahtoo sen vauvalle ostaa, niin kai siihen pitää alistua. Oon rajaillut vakuutusyhtiöt nyt IF:n ja Pohjolan välille, koska siellä meillä on muitakin vakuutuksia. Näyttäisi kovasti (tutustuttuani alustavasti ehtoihin ja muuhun, sekä kuultuani ystävien suosituksia) että otan Pohjolalta, missä on omatkin. Mies ja auto jäävät sitten IF:lle :D (hieno jako, eikö!?)
Pakko muuten kertoa, kun nauratti... kävin Pohjolassa tosiaan konttorissa hoitamassa omaan tapaturmavakuutukseen liittyviä papereita ja kysyin samalla tästä vauvavakuutuksesta. Tiskin takana oli nuorehko n. 25v nuorimies, joka aloitti kertomana vakuutuksesta. Jossain vaiheessa sanoi "sitten kun se kakara on syntynyt, niin--"! Ääneen puuskahdin "hah, vai kakara!" ja meni muuten poika punaiseksi! Ei se mua sillain loukannut, mutta alkoi naurattaa... tiedän, että joku mamma olisi jälkikasvustaan "kakarana" puhuttaessa suuttunut kovastikin.

Noista Ritan ehdottamista päivämääristä mulle kävis näillä näkymin töiden puolesta 19.8. tai 25.8. [:)]
 
Meilläkin Pohjola näyttää vievän voiton, toisena tulee Fennia, jossa tällä hetkellä on kotivakuutus. Olen tässä samalla tehnyt vertailuja muistakin vakuutuksista, ja saattaa olla, että siirretään koti-, auto- ja venevakuutukset samalla Pohjolaan.

Vai että kakara! Voin uskoa, että poikaa nolotti, kun SannaKoo huomautit asiasta [:D]
 
Moi!

Onko teistä kukaan innostunut mammajoogasta? Mä oon ajatellu lähtä joogaamaan, mutta onko tietoa, mihin kannattais mennä? Studio Manipura järjestää ainakin nyt syksyllä raskaus- ja synnytysjoogaa, mut onko muita paikkoja?
 
Heh, olin sit nopea ja ilmoittauduin Manipuran mammajoogaan [:D] Siihen sisältyy jonkinlainen synnytysvalmennnus osio, jossa käydään rentoutusta, hengitystä ja kivunlievitystä...

Muita kans mukaan! Mä ilmoittauduin keskiviikon tunneille, jotka alkaa 26.8. tai jotain... Ja en oo muuten koskaan aikaisemmin joogannu eikä kuulemma tarvitse olla aikaisempaa kokemusta. Kivaa!!! [:)]
 
Moi SannaKoo ja Terhituuli!

En sit pääsekään sinne kirpparille [:@]! Meillä on taas joku töissä sairastunut ja lupasin mennä huomenna aikaisemmin töihin. Kun ei osaa sanoa "ei"....

Mut shoppailkaa te oikein urakalla ja jos tulee tietoon uusia vastaavia kirppiksiä, niin ilmoitelkaa!
 
Heippa sannakoo!!!
 
joudun surullisin mielin perumaan huomiset kirppistreffit...mulla vaan tää oksentelu ja pahoinvointi menee hurjemmaksi joten en uskalla ihmisten ilmoille lähteä[:(]
 
Ostelehan munkin puolesta vauvatavaroita....
 
Harmittaa niin vietävästi [:@]
 
Mä mietin tota mammajoogaa, mutta ehkä mun syksyn aikataulutus ei tuu antaa periks... jossain välissä kai olis hyvä muistaa levätäkin, vaikka se sit kostautuiskin pienempänä lihasmassana.

Harmi, ettet Pulu pääse messiin! Mä oisin tarttennu lisää kontrollijoukkoja, etten IHAN KAIKKEA kuitenkaan osta... Mut on sit sun syy, jos ostankin, jooko? ;)
 
Takaisin
Top