Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka: Mäkin oon Kymenlaaksosta ja tammikuussa ollaan menossa Naistentautien poliklinikalle ensimmäistä kertaa. Oliko sulla siis minkälainen kokemus sieltä? Miten nopeasti alkoivat asiat etenemään?
 
Bluebe, toivottavasti tietenkin huomisessa ultrassa näkyis kasvava folli, mutta ens kiertoon täytyy kysyä lääkäriltö että mitä pitäis tehdä, vaihetaanko lääkettä vai alotetaanko suoraan jollain 150IU annoksella. Ens kierto ei pitäis olla ivf mutta jos seuraava inssi ei auta niin voisin kysästä että josko ivf suunnitteluun pääsisi.

Pene, heippaaa! Tsemppiä ensikäynnille! Saitteko tietää jo simppa tulokset vai saatteko tietää siellä käynnillä sitten? Tai sitten siellä oliskin nyt plussa :D aiotko testata uudelleen, ja jos niin millon?

Ronya, jee tsemppiä siirtoon :)

ON: siis mulla tuli ihan itku aamulla töissä! yksi hyvä ystävä oli ilmottanut että on raskaana ja kesällä on laskettu aika. Oon tietenkin onnellinen heidän puolesta, mutta voi v**tu kun alko ketuttaa ja äryttää ja itkettäö, just sellanen että "oho hups ollaan raskaana" tyyppi :( tuli ihan totaalinen romahdus kun pääsin istumaan työautoon.. ei jaksais tällästä.

Edit. Varasimpa täksi iltapäiväksi itelle hoitajalle ajan, jos sais lähetteen työpsykologille, alko vaan niin ahistamaan kun ei mun ystävätkään osanneet oikeen auttaa/lohduttaa. Oon joskus monta vuotta sitten monen läheisen kuoleman jälkeen käynyt puhumassa ja se helpotti, ajattelin että jos nytkin..
 
Muokattu viimeksi:
ttiii Mullaki vetää aina maton jalkojen alta tuommosten ”Ei ees keretty alkaa yrittää ja olin jo raskaana hihi” tyyppien raskausuutiset. Se vaan on niin epäreilua. Mä kans kävin työpsykologilla useita vuosia sitten vaikean eron aikana juttelemassa ja siitä oli apua. Toivottavasti olo siellä edes vähän helpottuu. :Heartred

Täällä kp9/25, mulla loppu ovistikut jo syksyllä sillon viimesen inssin aikoihin enkä oo tilannu lisää ku tuntuu niin turhalta. Aatellu että ku pupuilee joka toinen päivä oletetun oviksen aikoihin niin eiköhän se nappaa jos on napatakseen. Jos OI onnistuu ens kiertoon niin sit taidan tilata. Nyt tuntuu menevän aika tosi hitaasti eikä helmikuu tuu ikinä :grin
 
Pene ovisplussakin on tosiaan jo jotain, mutta kyllä ne jatkuvat r-negat vaan mieltä painaa. Miettii, et mistä on kiinni ym. Mut onneksi ei siihen teidän ekakäyntiin oo tuon pidempi aika :) Ja jospa se plussa tuleekin ja käynti jää tarpeettomaksi :happy:
Meillä oli silloin monen kk jono, ennen ku päästiin julkisella parikäynnille ja sitä pettymyksen määrää, kun ei edes OI-lääkkeitä annettu. Paino oli silloin ehkä 0,5kg yli sen, että meni BMI-raja rikki ja passitettiin painon pudotukseen. Yksityisellä onneksi on OI-apuja jo saanut. Nyt painon pudotus alkoi ihan uudella motivaatiolla, kun tuli konkreettisemmaks / isommaks huoleks se inssi / ivf ym. vaihtoehtoina tulevaisuudessa.

Ronya Tsemppiä huomiselle ultraan, toivottavasti kaikki menee hyvin ja PAS mahdollistuu. Jännittää teidän puolesta :nailbiting:
Joo, jännä nähdä, kuka täällä aloittaa tän vuoden plussat :happy: Toivottavasti niitä tulee tänä vuonna paaaaaljon ja ketju jää kumisemaan tyhjyyttä :p Omaan plussaan ei oikeestaan oo uskoa tällä hetkellä. Mut onhan noita ihmeitä ennenkin tapahtunut :rolleyes:

bluebe miten pistoshommat on lähtenyt sujumaan? Ootko saanut oireita niistä?

tttii Voi kurjuus :sorry: Ehdottomasti kannatan tuota juttusilla käyntiä, hyvä että itse oot omaa oloa kuunnellut ja apua haet. Mahtava juttu! Oma kokemus on, että helpottaa puhua vieraalle ihmiselle, joka ei loukkaannu tai muuten ota itseensä mitä vaan sanot. Ei tarvi pelätä toisen reaktiota ja saa ihan vapaasti purkaa oloa, itkeä tirauttaa ja saada sympatiaa. Toivottavasti mieliala kohenee ja olo helpottaa :Heartpink

Tirana Eiköhän tuo jtp -taktiikka oo ihan toimiva, jos on toimiakseen :) Meillä on kans sanonta "tänään on jokatoinen päivä", niin mies tietää mitä tarkottaa - tai joskus hän kysyykin et onko jtp :grin Ei ihan julkisesti tohdi, jos joku vaikka sattuis ymmärtämään :laughing002 Toivottavasti OI mahdollistuu, niin ei tunnu aika tuonne helmikuulle niin pitkältä :) Ehkä ne ovistikut ois ihan hyvä olla varalle :rolleyes:
 
Hei, inofolicista.
Oliko kenellä kaikilla se ollut käytössä ja vaste siihen? Ajattelin kokeilla, jos siitä ei tulis niitä vatsavaivoja kuten tuosta metformiinista nyt on tullut.
 
LaraS, mä käytin Inofolicia (metmorfiinin lisäksi) jonkin aikaa, kun yksi klinikan lääkäri iski monta pakettia mukaan kerran. :grin En ollut kuullutkaan siitä aiemmin ja yllätyin, miten kallista se olis ollu itse ostettuna (yksityisen puolen etuja, vaikka toisaalta tuli sinne paljon rahaa kulutettuakin). Mä ehdin käyttää Inofolicia muistaakseni n. 4 kk, mutta ei ollut ainakaan näkyviä vaikutuksia; munasarjat oli plussakierronkin alussa lääkärin mukaan todella monirakkulaiset (ja esim. painoon ei ollu vaikutusta). Tämä siis toki vain yksi kokemus. Sun testejä tiirailtavaksi odotellaan, eikö muutaman päivän päästä ole jo hyvät dpo:t? :)

Kunnon plussa-aaltoa todellakin toivon tänne, kunpa moni pääsisi pian siirtymään tonne jatkoketjuun! :Heartred -Frozen (pistosmuksu itsekin) ja pistosmuksu 26+4
 
Minullekin gyne iski Inofolic-paketin käteen viime vuonna. En vain ole saanut käytettyä sitä kuin hyvin satunnaisesti (en muista käyttää). Mihin sen pitäisi auttaa?
 
Muistelinkin, että Frozen sulla oli ainakin annettu tota ja oli käytössä :) Sanottiinko sulle, miten nopea vaste tolla pitäis olla? Siis metformiinissahan puhuttiin kuukausista, jopa vuodesta tai ylikin :eek:

Hirvi pco/s potilailla on insuliiniresistenssiä, johon tuon pitäisi auttaa. Eli sitä kautta korjata hormonitoimintaa, palauttaa (ainakin osittain) ovulointikykyä ja kohentaa hedelmällisyyttä. Näin lyhykäisyydessään, miten itse oon sen ymmärtänyt :rolleyes:

Tilasin apteekista vastaavanlaista tuotetta. Oli hiukan kalliimpi, mutta kokeilen sen yhden 60pss satsin. Muistaakseni aiemmin hinta oli vielä korkeempi; nyt on tullut inofolicille kilpailua ja hinnat jonkin verran on laskeneet.

Tänään nega-negampi-mun testi, dpo9. Ajatukset alkaa olla jo seuraavassa kierrossa... Tosin en tiiä onko rahaa laittaa useempaan ultraan ja nippuun pistoksia. No, ehkä ne asiat järjestyy :shy:
 
Ronya mitä näkyi ultrassa? Joko PASsin ajankohta selvisi? :)

tttii ymmärrän niin tuon harmituksen, joka toisten raskautumisesta tulee... Mulla on tosiaan nyt kolme hyvää ystävää raskaana ja kaikki tulleet ihan tuosta vaan raskaaksi. Viimeisimmälle se raskaus ei ees ollut mikään suuri toive - siis, että ei sitä omien sanojensa mukaan ois ees kauheesti haitannut, jos ei koskaan saisi lasta. Häneltä tulee myös tällaisia heittoja, että jos se vauva tuleekin allergiseksi heidän lemmikilleen, niin hehän voivat sitten antaa vauvan meille... Vitsihän tuo oli, mutta aina ei ole niin helppoa tuollaisia vitsejä kuunnella. Toivottavasti saat apua työpsykologilta! Mäkin oon harkinnut sellaisella käyväni, varsinkin jos nää IVF:t ei ota tänä keväänä onnistuakseen.

LaraS mulla alkaakin pistokset vasta tänään (kp2) kun kierto vähän venähti. Viimeksi ei ainakaan tullut gonalista oireita. Nyt toki kolminkertainen annos inssikiertoon verrattuna, joten saas nähdä tuleeko tällä kerralla jotain. Pahoittelut negatestistä :( Onhan sulla kuitenkin vielä aika pieni dpo. Toivottavasti muuttuisi plussaksi, ja jos ei, niin toivottavasti saatte raha-asiat järjestymään!

ON: Mä oon vaan kärsinyt ihan kamalista menkkakivuista nyt pari päivää. :sad001 Oon huomannut, että nää lääkkeelliset kierrot tekee mun menkkakivuista vielä tavallistakin kauheampia. Ei auta kipuihin edes tuo 800mg buranaa + 1g panadolia, ja siis tuon satsin vetäisen 4-5 kertaa päivässä. Normaalisti tuo määrä lääkkeitä vie suurimmat kivut pois. Onneksi oon lomalla niin oon voinut vaan maata sohvalla. Nyt on kolmas päivä kipuja (alkoi päivää ennen menkkoja) mutta tuntuu että oisko tän päivän jälkeen vähän helpottamaan päin.
Tänään alkaa sit pistokset ja ens viikon pe ultraan katsomaan, kuinka paljon folleja oon saanut kasvateltua. :happy:
 
LaraS, pahoittelut negasta! :sad001 Tosiaan ehkä ehtii vielä plussaksi muuttua; mähän testasin ekan kerran jotain dpo15 ja haalea oli, tuskin ois aiemmin näkyny mitään. Mulle ei sanottu Inofolicin vasteen viiveestä, eli ehkä ois vaikuttanu monirakkulaisuuteen pidemmän ajan kuluttua... Hyvä, jos sillä saralla on tullu lääkekilpailua ja hinnat edes vähän alas! Voi hitsi raha-asioita, on vaan niin väärin, että hoidot ja lääkkeet maksaa niin paljon. :banghead: Ja osalla onnistuu täysin ilmaiseksi... Tsemppiä!! :Heartred

Bluebe ja tttii, ootteko kertonu teidän hoidoista näille teidän kavereille? Tollaset kommentit kyllä suututtaa. Mullekin yks kaveri, jolle kerroin raskaudesta ja hoidoista (en ollu siis kertonu aiemmin), sano: "Mä en kyllä oo koskaan joutunu varsinaisesti edes yrittämään, eka lapsi ekan miehen kaa oli osittain vahinko, toka lapsi tokan miehen kaa tärppäs heti 2 viikkoa pillereiden lopetuksen jälkeen eli ei me edes ehditty yrittää." Tästä syystä mä en halunnu hoitojen aikana kertoa asiasta juuri kellekään; tuntuu ettei ymmärrystä ole läheskään kaikilla, joilla ei oo omakohtaista kokemusta. Toki varmasti poikkeuksiakin on...
 
Frozen mä oon kertonut läheisimmille kavereille. Myös tälle "möläyttelijälle". Osa kavereista on ymmärtäväisempiä ja hienotunteisempia kuin toiset, mutta kyllä kaikki ovat tsempanneet ja lohduttaneet mua. Osa vaan ei aina tajua, että ihan kaikkea ei kannattaisi sanoa. :) Ei sillä ettenkö varmasti itsekin joskus möläyttelisi typeriä juttuja jotain toista asiaa koskien.
Mutta en mä usko, että sellaiset ihmiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta lapsettomuudesta, voisivat tätä tuskaa ihan todella ymmärtää vaikka kuuntelevatkin ja lohduttavat. Jos on kovin herkkänahkainen kommenteille, on varmaan hyvä olla kertomatta kovin monelle. Mä en vielä tähän mennessä ole pahoittanut mieltäni kovin pahasti, tai ainakaan pitkäaikaisesti toisten kommenteista.
 
bluebe voi kurjuus noita sun kipuja :sorry: Noin isojen vuorokausiannoksien takia kannattais kyl kysyä panacodia, pronaxenia tai muuta tehokkaampaa. Parasetamolissa 4g vuorokaudessa on jo maksalle vaarallinen ja ibuprofeenissa muistaakseni 3200mg on maksimiannos vuorokaudelle (rasittaa munuaisia). Toivottavasti kivut nyt helpottaa ja seuraavia menkkoja ei ihan heti tulekaan :happy:

Raha-asiat varmasti järjestyy; mies pystyy varmaan seuraavan kierron menot maksamaan. Ja toivottavasti ei tarvi ku sen yhden ultrakontrollin, niin siin säästyy melkein 70€ :) Ja mun synttärit on tässä kuussa, niin vanhemmille + sisaruksille jo laitoin säästötilin numeron, et voi sinne laittaa muistamiset. Varmasti niilläkin rahoilla yhden lääkärikäynnin rahoittaa :)
Jos paino lähtee nyt laskuun, niin harkintaan menee, lähdetäänkö julkisella sit inssit + ivf, jos niihin on tarve lähteä.
 
LaraS tiiän että syön liikaa särkylääkkeitä. :sad001 Oon kertonut näistä lääkärillekin ja se on antanut siunauksen tälle määrälle, mikäli maha tän kestää. No, onhan mulla maha aina sekaisin näinä päivinä, mutta tähän asti on ainakin muuten kestänyt. En oikein uskalla enää kokeilla toista lääkettä, koska jos se ei auttaisikaan yhtään kipuihin, niin en tiiä selviäisinkö. Tää lääkekombo kuitenkin auttaa aina ees vähän. Nuorempana oon monia muitakin lääkkeitä kokeillut, mutta en muista enää nimiä...

Onpa ihana, että ei tarvitse siis raha-asioista huolehtia :)
 
Heippa kaikki!

Tulin pikasesti vaan ilmottamaan, että jään foorumitauolle. Mun ylävatsaoireet on pahentuneet vaan, ja odotan tutkimuksiin pääsyä. Jouduin loppukuun naikkariajankin perumaan, kun miehellä on just töissä koulutukset sen viikon, eikä voi olla sieltä pois.. Palaan tänne taas kun saan vatsani kuntoon ja päästään varaileen uutta aikaa naikkarille!

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja tutkimuksiin, toivon sydämestäni että jokainen saisi pysyvän plussan pian! :Heartred
 
Elisenda Oi että, toivottavasti vatsavaivojen syy selviää ja vointi kohenee. :Heartpink Tietty toivotaan, että tulet plussauutisin takaisin tauolta :happy:
 
Elisenda, toivottavasti vatsavaivojen syy selviää. Paljon tsemppiä!

LaraS, pahoittelut negasta, mutta onneksi seuraavan kierron raha-asiat järjestyy! On kyllä niin raskasta joutuu stressaa rahaa. Mua ärsytti muutama kuukausi sitten, kun eräs kaveri kauhisteli kuinka paljon lapseen menee rahaa. Pakko oli todeta, että toisilla sitä rahaa menee jo siihen että edes saa sen lapsen. Meillä mennyt jo monta tonnia yksityisen hoitoihin, kun ei pää kestä jonottaa julkiselle :sad001

Bluebe, voi ei noiden kipujen kanssa :sad001 Toivottavasti helpottaa pian. Onko pistosten aloitus sujunut hyvin? Toivotaan, että ensi viikolla ultrassa näkyy monta munarakkulaa! :)

tttii, paljon voimia! Tuttuja tunteita nuo täälläkin :sorry: Toivottavasti pääset juttelemaan ja siitä on apua. Itse sain kuulla joskus vuosi sitten, että yksi kaveri on raskaana ja eivät edes yrittäneet. Hän tiesi meidän tilanteesta ja siinä kun juteltiin, niin möläytti että minä olen liian kärsimätön kun en malta odottaa että raskautuisin. En sanonut asiasta hänelle mitään, mutta loukkaannuin syvästi. Miten hän joka ei oikeastaan edes halunnut raskaaksi voi sanoa, että minä olen kärsimätön. :mad: oltiin sillon kuitenkin jo yli vuosi yritetty.. Sen jälkeen ei olla juurikaan oltu yhteydessä :sorry:

Triana, tsemppiä helmikuun odotteluun!

On: Ultrassa oli noin 14mm munis. Lääkäri ohjeisti, että testaan ovista. Ja jos maanantaihin mennessä ei ole plussa niin sitten ultrataan uudestaan. Ja jos maanantaina on vähintään 17mm folli, niin voin pistää irrotuspiikin ja PAS olisi perjantaina. Lääkäri meinasi, että kyllä viimeistään maanantaina pitäis olla se 17mm folli. Kun munarakkula kuitenkin kasvaa sen 1-2mm päivässä. Mutta on tää melkosen stressaavaa, kun täytyy jännittää, että pääsekö edes siirtoon asti. :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Triana, jaksuja sinne helmikuun odotteluun, toivottavasti OI onnistuis kuitenkin vielä, eihän siitä haittaakaan voi olla :)

LaraS, toivottavasti tosiaan tulis paljon plussia heti nyt alkuvuodesta :) onneksi täällä tänään jo mieliala kohosi, vaikka kyllä tossa parin viikon päähän varatulla työpsykologin käynnillä meinaan käydä juttelemassa. Mieltä kuitenkin kaivelee aina välillä ja stressi kun painaa sekä näistä hoidoista, että hää järjestelyistä. Mäkin haluisin tota metformiinia kokeilla sillain pidempi aikasesti, täytyy kysellä maanantaina lääkäriltä. Ja onhan toi aikainen dpo vielä että jatka vaan sitä testailua :D

Bluebe, joo mäkin oon kyllä siis niin onnellinen että esim ystävät raskautuu, ja niinkun mun mieskin ihmetteli että mistä mulla nousi kiukku niin ei en todellakaan ole vihanen ystävälle siitä raskaudesta vaan olen tavallaan vihanen omalle kropalleni ja itselle muutenkin, että miks ihmeessä ei toimi oma keho niinkun pitäisi. Kyllä itsellä ihan jo perus hoitajalle puhuminen auttoi. Koita jaksaa noiden kipujen kanssa! Miten meni pistot? Ensi perjantaita siis odotellessa! :)

Frozen, mä oon kyllä kertonu kaikille niin avoimesti, oon vähän tällänen rääväsuu etten osaa mitään pitää sisälläni :D ihan siis kaikki tietää, osalle on vaan ehkä vaikeempi ymmärtää kuinka pahalta musta välillä tuntuu näiden hoitojen läpi käyminen.

Elisenda, hyvää foorumitaukoilua! Toivottavasti vatsaoireiden syy selviää ja lähtee sekin parempaan suuntaan!

Ronya, tollaset möläyttelyt on kyllä niitä pahimpia paloja nielasta :( nyt on kaikki varpaat ja sormet pystyssä teidän siirron puolesta! Tsemppiä maanantaille!

ON: täällä tosiaan jo se eilinen hoitajan kanssa puhuminen auttoi huomattavasti. Varattiin kuitenkin aika työpsykologille tän mun stressin takia. Mulla siis marraskuusta asti on työpäivän jälkeen joka päivä melkein lämpö noussut, ja viikonloppusin monesti kuumetta. Mä en töissä stressaa ollenkaan, päin vastoin unohdan kaikki huolet. Mutta sitten kun pitäis kotiin lähtä ni hitto kun alkaa naamassa tuntumaan se lämmön nousu. Hoitaja oli siis sitä mieltä että stressi nostaa mulle sen lämmön, joten koitetaan nyt hoitaa sitä ensin.
Tänään kuitenkin ultrassa aivan mahtavia uutisia! :) oikealla ollut 11mm folli oli kasvanut ja oli nyt n. 17.5mm, limis 7.6mm ja E2 arvokin noussut hurjasti. Tänään pistin vielä yhden 175IU gonalin, Huomenna ovitrelle irrotukseen ja maanantaina Vihdoin ja Viimein inssiiiin!! Meinasin tosissaan laulaa halleluujaa kun lääkäri sano että maanantaiksi varataan inssi aika :D oletettavasti maanantaina folli olisi jo noin 22-23mm ja lekuri käskikin ihan varmuuden vuoks vielä pe ja la harrastaa patja jumppaa :D jos nyt sattuis niin huonosti että irtois se folli itsestään ennen inssiä. Näillä hyvillä mielillä nyt nukkumaan :) hyvää viikonloppua kohtalon toverit!
 
tttii, mahtavia uutisia! Onneksi folli vihdoinkin kasvoi ja pääsette inssiin! :happy: Kahden viikon päästä sitten kaksi viivaa tikussa :Heartred
 
tttii jee mahtavaa! Onpa kiva kuulla, että siellä oli noin hyvin asiat. :)

Elisenda tsemppiä vatsaoireiden kanssa! Toivotaan, että saisit pian avun niihin.

Ronya onko sulla jotain lääkettä muniksen kasvatteluun? Mulla silloin inssissä koko ajan katsottiin ultrassa että liian pieniä nää munarakkulat, että pitäis kasvaa nopeammin. Eivät siis kasvaneet sitä 1-2mm vuorokaudessa... Lopulta jouduin käymään neljä kertaa ultrassa, mutta kyllä ne sieltä kuitenkin kasvoivat sopiviksi ja inssi tehtiin. Mut meneekö se jotenkin erilailla noissa PASseissa, siis että munarakkulan kasvamista ei voi jäädä odottamaan?

ON: Mä pistin tänään ekan annoksen gonalia, 150IU on annos. Pistäminen sujui kuin vanhalta tekijältä kun totuin tähän jo siinä inssikierrossa. :)
 
Bluebe, jep, sama juttu, varmaan minäkin möläytän jostain jutuista sellaisia kommentteja, jotka loukkaa toisia, koska en täysin osaa eläytyä toisen asemaan. Esim. en voi täysin ymmärtää, miltä tuntuu sairastaa vaikkapa vakavaa tautia. Jotenkin jännä, että mun lähipiirissä parhaiten ovat tuntuneet ymmärtävän lapsettomuushoitoasiaa ne, joilla ei ole omia lapsia (eivätkä mun käsittääkseni ainakaan vielä haluakaan), kun taas helposti raskautuneet ovat laukoneet ikävimpiä kommentteja. Ehkä heistä monella vain sit on sellainen kuva, että kyllä kaikki onnistuu luomuna ja nopeasti... Hyvä, että et oo pahottanu mieltäsi pahasti! Mäki oon yrittäny unohtaa itseä loukkaavat kommentit; tuskin kukaan tahallaan niitä sanoo. Hyvä, että pistäminen siellä sujuu jo rutiinilla! :happy: Mäkin pistelin lopulta mielestäni nopeasti esim. työpaikan vessassa, kesälomareissulla tien varrella ym. :grin

LaraS, upeaa, että raha-asiat näyttää kuitenkin selviävän!! :happy:

Elisenda, voi ei niitä kipuja. :sad001 Toivottavasti syy selviää eikä ole vakavaa! Tsemppiä kaiken suhteen! :Heartred

Tttii, niin joo, ootkin aiemminkin kertonu, että oot kertonu avoimesti. :) Upeaa, että nyt oli edistystä tapahtunut ja pääsette vihdoin inssiin!!

Ronya, niinpä, ärsyttää, kun jotkut valittaa, kuinka lapsiin menee niin paljon rahaa. Ainakin rahalle saa todella vastinetta, kun ostelee esim. vaunuja, vaatteita ym., kun taas tuloksettomat hoitokierrot tuntui turhalta rahanmenolta. Ja olipa todella ikävä kommentti sun kaverilta; mitäköhän sitten, jos hänellä itsellään ei olisikaan onnistunut raskautuminen helposti?! Oi hienoa, että siirto teillä nyt todennäköisesti onnistuu!! :)
 
Takaisin
Top