Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen kiitos tsempeistä. :) Juu muistinkin sitten, että siinä on se 10 päivän varoaika. Yritin katsella päiviä kalenterista, että milloin voisi testata ilman, että se vaikuttaa ja ensin laskin päiviä tuosta punktiosta eteenpäin, mutta mähän pistän sen Ovitrellen ja kaksi päivää ennen punktiota... Eli jo aiemminkin voi testata (tiedän kyllä ettei pitäisi ennen sitä 14vrk). PP8 (jos nyt siirto tehdään kun on suunniteltu) olisi yhdet juhlat ja olen ajatellut että testaan aamulla. Jos negaa, voin maistaa kuoharilasista niin vältän raskausutelut, mutta jos sattuisi plussaa jo näyttämään niin tietysti pitäisi sitten mennä vesilinjalla. Mutta taidan olla jo vähän asioiden edellä, jos nyt sinne punktioon ihan ensin. :grin

Hattis uskotaan, että huono tuuri loppuu piakkoin :Heartpink

bluebe oi, hienosti menee ja kiva, et oli hyvä lääkäri! Mulla on tullu testattuu r-testillä (niitä alle 20cnt kiinakasetteja raaskii käyttää :D) dpo4 nega, eli tosi nopee lääkkeen poistuminen. Liekö hyvä vai huono. Mut mun normi hcg:kin on matala, eli alle 1. Ja kyllähän kuivatusta voi auton avaimet kourassa kieltäytyy ;) tai siemailla huulia kostuttaen ja vaihtaa tyhjään lasiin miehen kanssa :)

Hei kaikille, minäkin ilmoittelen itsestäni sen verran, että varmaan kohta tulen taas aktiivisemmin matkaan :shy: Meillä on ollut aika hiljaista kun on odoteltu tuloksia ja poliaikoja ja sitten taas tuloksia. Miehestä otettiin loppuvuodesta kromosomitestit huonojen simppanäytteiden vuoksi, ne oli onneksi ihan normaalit. Nyt alkuvuodesta saatiin viimein lähete Felicitas Mehiläiseen, maksusitoumus kolmeen IVF-hoitoon. Nyt vaan odotellaan kuumeisesti, että ne ottais sieltä yhteyttä ja saatais pyörät pyörimään :)

Villisilmä: eikä!!!! Ihan tosi hieno juttu <3 pitkä taival meillä, mutta jos ivf auttaisi. Mukava kun on tyttöjä samassa tilanteessa niin voidaan jutella ja tukea toisiamme <3 samoten myös bluebe ja muut ivf hoidossa olevat tylleröt :)

Niin ja bluebe kohta on H-hetki. Iiiks :)

Terkkuja rantsusta! Aurinko paistaa, vesi liplattaa ja lämpöä on 32C. Paradise <3 oviskin on just päällänsä. Mut ei ressata siitä. Nautitaan :)

Bluebe, niinhän se pistely mulla tuntuu aina venyvän pitkäksi :D jeee! Ei enää pitkään siihen puktioon :) kiva että oli niin mukava lääkäri. Niin ja mullakin tuli tosiaan sitä pahaa oloa siitä gonalista, kai sekin on vaan sivuoire siitä.. mulla ollut aina ovitrelle irrotukseen, en tosin oo koskaan muistanut testailla että kuinka pitkään näkyy. Sisko teki jossain juhlissa alkuraskauden aikaan sillain, että otti pieneen pulloon jotain pommaccia ja jossain vessassa tai vastaavassa kävi vaihtamassa kuoharit siihen :D ei tajunnu kukaan mitään, paitsi minä joka tiesin.

Hattivatti, voi kun teillä on ollut niin kivinen ja jyrkkä tie takana :( tsemppiä teille, ja ehkä se onkin tosiaan kohta teidän vuoronne ja huono onni loppuu!

Villisilmä, mahtavaa että asiat siellä etenee, ja hyvät uutiset siis kromosomi testeistä ainakin :) tsempit odotteluun!

Herukka, teleporttaahan meillekkin vähän lämpöä ja aurinkoa tänne! :D nauttikaa!

On: täällä vähän tylsä vaihe sinäänsä kun odottelen kunnon piinapäiviä. Varmaan ens viikon lopulla testailen ekan kerran jos siis vaan millään jaksan odottaa sinne asti :D luulen että ainakin jotain siellä yrittää tapahtua, kun on taas sellanen veretön olo välillä, vähän kun olisi luovuttanut 3 litraa verta. Suussa joskus raudan makua, ja alavatsalla ihme nippailuja, kihelmöintiä, ynnä muuta. Toinen juttu sitten et pysyykö edes matkassa vaikka jotain yrittäis tapahtuakkin. Viikonloppu vietettiinkin extempore möksällä miekkosen kans rentoutuen. Huomenna arki taas palaa, menis nyt nopeesti ainakin yks viikko :D

Villisilmä just lauantaina mietin, et mitä teidän tilanteeseen kuuluu :) Hieno juttu, että ivf on suunnitteilla ja kromosomit ok :)

bluebe joo, siis kuoharista kieltäytyä eikä kuivatusta, niinku oli viestiin lipsahtanu :D

tttii kunpa nyt olis niitä oireita ja syysvauva siellä ittestään jo ilmoittelee :Heartpink

Oltiin tosiaan viikonloppu kylpylässä ja menkkojen kunniaksi tuli otettua alkomahooliakin. Kamalan krapulan sain ja tuli kyl fiilis, että eipä tuota enää tee ees mieli juodakaan.. No, tuskin ihan absolutistiksi alan. Tai miks ei :)
Eilen alkoi letrot ja pe-su olis pistokset. Tuli vaan mieleen, että pitää vissiin kuitenkin lääkäriltä kysyä, et ultrataanko ennen irrotuspiikkiä (tai noiden pistosten alkua / niiden aikana) vai onko se turhaa :confused: Mun äiti ainakin olis onnellinen, jos paukahtaiskin kaksoset :D

Villisilmä mahtavaa, että miehen tulokset oli normaalit ja että pääsette IVF:ään :)

tttii oispa kiinnittysmioireita!

LaraS noin sitä aina vaan vannoo kostean illan jälkeen :grin Toivotaan, että saisit pian toisen syyn olla juomatta! Mutta noista letroista, en osaa sanoa kuuluuko silloin ultrailla. Varo vaan, ettei tuu nelosia. :eek:

ON: Huomenna se punktio sitten koittaa, jännää! Tuun sitten kertoilemaan kuulumisia. Onneksi sain veljen hakemaan mut polilta niin ei tarvitse yksin lähteä, kun mies ei töiden vuoksi pääse.

Niin ja tuosta alkoholista, toki voisin esittää juhlissa, mutta siellä vaan moni tietää näistä meidän hoidoista, joten oon aika "erikoistarkkailussa". Nyt en jostain syystä ole halunnut kertoa tästä IVF:stä tarkkoja päiviä kuin vain parille ihmiselle, joten toivon, ettei juhlissakaan tarviisi selitellä mitään. Saattaa olla, että sanon joillekin etukäteen, että en nyt viitsi näiden hoitojen takia juoda, mutten selittele sen enempää ja toivon, että kukaan ei ottaisi juhlissa asiaa puheeksi.

bluebe tsemppiä punktioon! :happy:

Täällä kp21/25, tää kierto meni kyllä hirmusen nopeeta. Tallettelut oli oletetun oviksen aikoihin niin harvassa, että ihmettä on tästä kierrosta turha odottaa. Ihan uskomatonta, että enää yks kierto välissä ja sitten IVF :nailbiting:

bluebe oijoi, onnea matkaan punktioon! :nailbiting: tule sitten kertomaan, miten sujui :)
Ja toivottavasti ei sulta sit kamalasti udeltaisi, jos et ota kuohuvaa, kerran tietävät jo hoidoista. Kumma juttu tuo alkoholi, miten se on muille niin kamalan tärkeetä, juoko joku vai ei :eek: sitten tullaan kyselemään, mikä on kun ei kuppi maistu :wideyed: :grin Mulla ei oo ollut koskaan tarvetta valehdella itelleni tai muille (edes kamalassa krapulassa), että nyt jäi juominen. Kun tiiän, että seuraava kerta tulee. Tai oon tiennyt. Tää fiilis alkoholin osalta on ollut tekeytymässä jo pitkään, kaipa se on aikuistumista :grin Nyt oon tehnyt päätöksen, että otan vaan maksimissa "menkkojen kunniaksi", tai sitten en sillonkaan :)

Triana yllättävän nopeeseen aika kuitenkin menee :) Ja sulla vielä on useesti niin lyhyet kierrot, että siinäkin "säästyy" monta päivää odottelua.

Eilen tavoitin lääkärin ja sovittiin, että laitan la viestiä. Luultavasti joko la tai su sitten ultrataan, kun on kp8-9. Aloitan kuitenkin bemfola-pistokset 50iu kp7. Vähän jännittää, kun mulla kuitenkin on luomustikin tullut ovis (ainakin kemiallisista päätellen :grin), että ei vaan menis hyperin puolelle :nailbiting: Tuskin sentään :happy:
Oon tässä nyt ottanut sitä donafertyä (inofolicia vastaava) vissiin viikon verran ja voi hitto, että se on tehty makeeksi :yuck: Varsinkin, kun oon herkuttelut vähentänyt ja muutenkin sokerin käytön mahdollisimman minimiin. Pitäisköhän sinne valmistajalle laittaa viestiä, että älkää nyt hemmetissä sitä makeutusainetta noin paljon jauheeseen työntäkö :rolleyes: Olis ennemmin vaikka kirpeä sitruunainen maku :hungry:

Ainiin! Onko teille kellekään tehnyt kätilö inssiä? Luin tosta meidän "lähiklinikan" sivulta, että siellä kätilöt tekee :eek: maksaa suunnilleen 1/3 siitä, mitä lääkärin tekemänä. Mietin, että uskaltaisko sitä kokeilla, kun sinne ilmeisesti tie tänä keväänä vie :eek:

Triana aika kuluu tosi nopeasti! Musta tuntuu aina, että joulusta hiihtolomaan menee ihan supernopeasti. Varmaan johtuu siitä kun päivä alkaa pitenemään ja on ihan erilailla energiaa puuhailla kaikkea :)

LaraS luulisin kuitenkin kun toi sun annostus on aika pieni, että ei mitään hyperiä tulis. :) Toivotaan näin! Niin ja tuosta kätilön tekemästä inssistä - mulla ei ole kokemusta kun mun inssin teki lääkäri, mutta se vaikutti kyllä aika yksinkertaiselta toimenpiteeltä, joten mä varmaan uskaltaisin kokeilla sitä kätilönkin tekemänä :)

Mä oon nyt kotiutunut punkitiosta. Laitan tän saman sepustuksen, jonka laitoin tonne IVF-ketjuunkin:

Punktio meni hyvin! Oli kyllä kipeämpi kuin odotin. Kanyyli ja puudutukset (joita pelkäsin etukäteen) eivät tuntuneet missään. Aluksi se itse keräyskin oli ihan ok. Mut sitten kolmen viimeisen rakkulan kohdalla tuli kauhea kipu ja jouduin pyytämään lisää lääkettä. Pahin kipu iski kuitenkin vasta kun pääsin toipumishuoneeseen ja multa tuli ihan itku. Sain kolmea eri lääkettä suoraan suoneen ja onneksi viimeinen lopulta helpotti sen verran, että pääsin kotiin lähtemään. Nyt tuntuu kuin olisi menkat, mutta tän kivun kanssa selviää hyvin. Musta oli yllättävää, että suurin kipu tuntuikin selässä eikä mahassa.

Mutta menisin kyllä ehdottomasti uudestaan milloin vain punktioon, eli kyllä ne kivut olivat ihan siedettävän rajoissa. Saaliskin oli loistava, 13 munasolua! Niitä kypsytellään maanantaihin asti, eli silloin vasta siirto.

Hei ja haluan vielä lisätä, että TAYS:ssa oli ihana henkilökunta. :)

bluebe Hieno juttu, että meni noin hyvin kivuista huolimatta! :) Ja huikee saalis :dance011 Toivottavasti siellä nyt siirtoon selviää läjä valioyksilöitä ja jää jemmaankin :happy: jännittävät ajat! :nailbiting:

bluebe mahtava saalis! :woot: Toivottavasti mahdollisimman moni sieltä selviää jatkoonkin :) Ja kiva kuulla kokemuksia tuosta punktiosta, se on oikeestaan ainoa asia mikä mua vähän jopa pelottaa tässä koko ivf-prosessissa :oops:

Bluebe, onnittelut hienosta munasolu saaliista! Toivottavasti saatte monta hyvää alkiota :) Ja hyvä, että selvisit punktiosta hyvin. Mua myös jännitti punktio todella paljon, mutta ei se ollut yhtään niin paha kuin pelkäsin silloin :)

LaraS, ei ole mullakaan kokemusta kätilön tekemästä innssistä. Meidän kaikki neljä inssiä teki lääkäri. Mutta uskoisin, että ihan varmasti kätilökin osaa tehdä homman kunnolla. Labrassa ne kuitenkin laittaa nesteen valmiiksi ruiskuun, joka katetrilla ruiskutetaan kohtuun :)
Jos meidän klinikalla olisi ollut tuollainen mahdollisuus, niin olisin siihen tarttunut :)

Triana, mahtava juttu, että kohta pääsette tosi toimiin! :)

Herukka, toivottavasti ollut rentouttava loma :) pari viikkoa auringossa kelpaisi mullekkin :grin

Villisilmä, todella mahtava juttu, että asiat etenee! :)

Tttii, toivottavasti ovat kiinnittymis oireita!

ON: Mulla on menossa kp22 ja odotan, että kp1 tulisi mahdollisimman pian. Todella tylsä vaihe kiertoa, kun ei ole edes mitään piinailtavaa :sad001 Terolut kuuri loppuu perjantaina ja toivottavasti vuoto alkaisi sitten. Toivon, että kierto ei ainakaan kovin paljoa venyisi kun ovulaatiokin jäi tulematta lugeista huolimatta :sad001 Seuraava kierto on siis lääkkeellinen ja lääkäri lupasi, että siihen alkion siirto onnistuu varmasti :) Kun nämä edelliset kolme luonnollisen kierron yritystä menivät puihin..

Onneksi oon nyt ollut pari viikkoa uudessa työssä. Kiirettä pitänyt kun oon opetellut työpaikan käytännöt ja pitänyt käydä muutamissa koulutuksissa :) Ei ehkä ihan kokoajan pyöri hoidot mielessä..

Ronya: kyllä on :) vielä on 9 päivää jäljellä.

Villisilmä: täällä samat pelkotilat siitä punktiosta. Voikun ei sattuisi paljoa.. sitten kun sen aika on..

Ronya, toivottavasti kierto ei nyt venyisi. Mutta kiva että on niin varma se alkion siirto :)

Bluebe, harmi sen kivun kanssa, mutta kiva että on ainakin nyt sellanen olo että menisi mielellään uudestaan. Aivan mahtava saalis! Ihanaa! Toivotaan parasta tulosta kypsymiselle, ja tsemppiä maanantaille :) ja hyvä että oli mukava henkilökunta, se on tosi tärkeetä tälläsissä.

LaraS, kyllä minäkin varmasti inssiin uskaltaisin kätilönkin tekemänä, oli niin helppo toimenpide tosiaan. Hienoa että siellä pääsee viikonloppunakin ultraamaan :) ja tuskin hyperiä tulee kun on se pienin annos, tietty hyvä kun ultrataan kuitenkin varuiksi.

Triana, oi kivaa se on ihan kohta sitten :) tsempit vielä vikalle luomukierrolle!

On: musta tuntuu että kaikki oireet olis kadonnu, tissit välillä vähän arat mutta ei muuta tällä hetkellä. Aamulla tein puhtaan negan, tosin onhan tässä vasta dpo9 tai 10 :D

Liitteet

• 1516256210930.jpg
    1516256210930.jpg
    33.3 KB · Katsottu: 153
Kiitos tsempeistä! :)

Mun kokemukseni mukaan sitä itse punktiota ei tarvitse jännittää, koska siinä on kyllä niin pöllyissä, ettei oikein tajua mitään. Ja vaikka kipua tulikin, se kesti tosi vähän aikaa. En tiedä kuinka kauan se mun punktio kesti, mutta tuntui, että olisin ollut siellä vain pari minuuttia (mutta kai se nyt todellisuudessa ainakin 10 min kesti? :D ). Ikävämpi olo oli sen jälkeen kun iski ne kauheat kivut. Olin myös eilisen päivän aika huonovointinen, koska kotona tuli pahoinvointia ja mahakin oli kipeä. Onneksi sain pahoinvoinnin estolääkkeitä mukaan niin ne vähän auttoivat. Tänään on jo huomattavasti parempi olo! Pitää nyt vaan muistaa ottaa rauhallisesti. Onneksi vatsa ilmoittaa, jos touhottaa liian kovasti jo menemään, kun heti pienellä koiralenkillä tänä aamuna alkoi sattumaan ja palasin heti kotiin.

Ronya onneksi ihan pian alkaa se lääkkeellinen kierto niin jospa pääsisitte siirtoon! :) Toivottavasti saat itsekin lääkkeelliset PAS:sit jos niihin täytyy ruveta.

tttiii toivon niin kovasti, että testi muuttuu pian plussaksi! :)

bluebe hyvä että olo alkaa jo helpottaa! :happy:

Peukut kyllä nyt Mehiläiselle, meillä on aika sinne ensi maanantaille! Eli siis ihan parin päivän päästä! Kiva että jossain vaiheessa asiat etenee vähän nopeammin, ettei joka välissä tarvi vaan odotella :shy: Toivottavasti päästäis jo ensi kierrosta aloittelemaan hoidot, nyt kp 7/27-29.

Villisilmä mahtavaa, että aika on jo noin pian! Toivottavasti hoidot alkaa ensi kierrossa :)

tttii mikä siellä on tilanne? Ootko testaillut?

Hei taas piiitkästä aikaa! On ollut niin tylsää vaihetta kierroissa että pidin vähän taukoa foorumiltakin. Vaikka kyllähän nämä jutut mielessä pyörii ihan joka päivä... nyt siis tilanne se että kauan odotettu 3. IVF:n 1. PAS on tiistaina:) lääkkeellinen kierto ja lisäksi kortisoni kun löytyi niitä vasta-aineita. Vointi ok, kiva kun pääsin sumut lopettamaan eilen. Nyt zumenon (josta joku kyseli, se on estrogeenipilleri joka kasvattaa limiksen lääkekiertoa varten) ja aamulla alkio luget. Toivoa on taas!

Tsemppiä Ronyalle odotteluun:)sit ei tarvii lääkkeellisessä kierrossa stressata kun mömmöt hoitaa homman:grin

Bluebe hieno saalis! Kerrothan heti maanantaina miten siirto meni ja montako saitte pakkaseen.

Villisilmä vau miten asiat nyt etenee! Ootteko siis helsingin felicitaksessa? Me ollaan siellä ja on hyvä paikka!

Ihana kuulla Frozen että kaikki hyvin siellä ja olet jo niin pitkällä:Heartred

LaraS pahoittelut että täti taas tuli, mutta sulla nyt vielä kovin kevyet hoidot eli ehkä jo tästä kierrosta tärppää:)

Tsemppiä ihan meille kaikille ja pistetään plussatuuli puhaltamaan näin uuden vuoden kunniaksi!

Takaisin