Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ainiin. Eilen illalla ja tänään aamulla tein r-testit, et onko pregnyl jo poistunut kropasta :rolleyes: Eilen illalla näkyi ihan hailu ja aamulla ei mitään. Tänään siis dpo4, joten samassa ajassa häipyi kuin edelliskerrankin tuo pregnyl. Nyt vaan pitäis malttaa olla testailematta edes viikon verran :bag: tosin jos oireita tulee, niin varmasti testaan :cool14
 
bluebe toivottavasti kierto osuu kohdilleen ja kaikki onnistuu täydellisesti lopputulosta myöten! :happy:

LaraS oijoi, sulla onki nyt kunnon piinailut heti vuoden alkuun, voi kunpa tää ois the kierto! :rolleyes:

ON: Kp5, ei ollu onneksi kaikkein kipeimmästä päästä nää menkat, mutta kyllä tää lievempiki kipuilu ja lääkkeet väsyttää :arghh: Ja jotenki oon nyt alkanu tosi paljo stressaamaan töissä kertomista, kun hoito osuu semmosille viikoille, jotka on meillä töissä vuoden kiireisimpiä..
 
Triana: ei kannata ressata. Sulla on paljon helpompi olla kun työnantaja tietää tilanteestanne. :)

Hyvää uuttavuotta kaikille! <3

Kp 3/29
 
Herukka, kuin myös hyvää uuttavuotta sulle ja kaikille muillekkin foomulla! :) onko sulla kivut jo lievittynyt?

Triana, mäkin stressaan aina noista käynneistä, mut tähän mennessä ainakaan niin ei olis kyllä tarvinnu. Tsemppiä sulle siihen! :) harmi kun se kierto nyt siirty ja et pääse ultraan :( toivottavasti saisitte vielä sen yhden OI kierron ennen ivf : ää, olis sitten kaikki kierrot kokeiltu varmasti!

LaraS, uu piinailut alkakoon :D

Bluebe, huisia! Tuuhan kertoilee sitten miten siellä meni? :) mahtavaa jos jo viikolla 3 onnais se punktio!

Mirellan, no höh, että lääkäri perui ajat. Varmaan nyt inhottaa kun ei tiedä mitä siellä tapahtuu :( tsempit!
 
ON: labrassa ja ultrassa käyty taas. Estradioli arvo oli noussu taas olemattoman vähän, oisko ollu nyt jotakin 0.26. Yksi folli kasvanut pikkasen ja oli nyt 11mm. Ja voi herranen aika gonal annos seuraavat 3 iltaa 175IU :O perjantaina taas uä kontrolli, ja jos se yks folli ei sieltä nyt lähe kasvamaan enempää niin hoito keskeytetään. Hyvässä lykyssä siis ens viikolle inssi. Mutta rupes niin masentaa ja kiukuttaa että negatiivisesti ajattelen ettei tästä tuu nyt yhtään mitään! :(
että sellasta tähän vuoden alkuun
 
tttii: Ei ole kivut lieventyneet. Veikkaan että viime toukokuun selkä oireet alkaa samanlaisena ja kohta en pysty taas kävelemään omin avuin. Tää on niin turhauttavaa :( Pieni liikunta jelppaa vähän, mutta pääsääntöisesti kipu valtaa kehon 24/7. Mikä kp sulla on menossa? Ihan hurja on tuo sun annos tota gonal-f kääk! Miksi hoito keskeytetään? Aloitetaanko sit seuraavassa kierrossa jollain muulla lääkkeellä?
 
Triana Onneksi nyt vähempi oli kipuja. Mut tiiän, et useemman päivän lievempikin kipu kuluttaa hulluna voimavaroja :( Voisihan sitä tosiaan koittaa jutella esimiehen kanssa noista hoitoihin liittyvistä asioista, jos se lievittäisi stressiä. Tsemppiä! :Heartpink

Herukka hyvää tätä vuotta myös sinne! :) Miten selkä jakselee? *muoks. kirjoititkin just. Voi ei, toivottavasti ei yhtä pahaksi mene kuin on ollu aiemmin :( *

tttii Voi ei! Toivottavasti nyt tapahtuu lähipäivinä, ettei tarvis keskeyttää! Kurjuus, että vuosi alkanut mälsissä merkeissä :( Tsemppiä stressaaviin aikoihin! :Heartpink
Onko tuo gonal-kynä muuten moni- vai kertakäyttöinen? Mulla oli ne bemfolat kertakäyttöisiä ja niistä 1/3 jäi hukkaan per kynä. Aika hurjaa, jos noissa isommissakin on vastaavaa :eek:

Täällä tänään kai dpo6. Kamalan hitaasti menee nää päivät, vaikka koittanut tekemistä keksiä! Ei oo tällaisia kiduttavan piinallisen pitkiä piinapäiviä vielä ollutkaan :eek:
Muuten, luin uudelleen sen lääkärin kirjaaman viime käynnin. Ymmärsin, että se 17,5mm folli olis mahdollisesti ollut osa sitä oletettavaa kystaa :confused: Siinä luki jotenkin "17,5mm folli vieressä pienempi, 2-osainen 20mm kysta?" Nyt tässä mietiskelen, että napsinko turhaan noita teroluteja, jos tuo "folli" onkin se kysta :oops: mut kaipa se lähipäivinä selviää, jos ei plussaa tule ni seuraavan kierroksen ultrassa.
 
tttii onpas tyhmää, ettei lääkkeellä ole toivottua vastetta! Kokeillaanko sulla sit ens kierrossa eri lääkkeellä, jos nyt pitää keskeyttää?

Herukka toivottavasti kivut helpottaisivat eivätkä menisi niin kuin viimeksi!

LaraS mä kyllä ymmärtäisin tosta tekstistä, että on folli ja sitten se kaksiosainen kysta lisäksi? Onneksi ei ole enää montaa päivää, että pääset testailemaan! :) Mihin dpo:hon meinaat malttaa ennen testin tekemistä?
Niin ja gonalin kynää voi käyttää monta kertaa, mutta se taitaa säilyä 28 päivää eli jos yhdestä kierrosta jää yli niin seuraavaan mennessä se on jo mennyt vanhaksi...

ON: Suunnittelukäynti on nyt takana. Huomenna (tai ylihuomenna) kun uusi kierto alkaa, alan pistellä 150IU gonalia ja myöhemmin jarrupiikkiä. Punktio on tosiaan viikolla 3. Lääkäri arvioi, että olisi jo maanantaina 15. päivä. Yritin kysellä, että onko toi punktio aina suurinpiirtein noina kierron päivinä, vaikka mulla on ovis keskivertoa myöhemmin, ja lääkärin mukaan on. Mä en silti usko ja veikkaan, että punktio on vasta loppuviikosta. :p Sitäkin ihmettelin, että lääkärin mukaan meillä on tosi hyvät todennäköisyydet onnistua (sen mielestä ois luomunakin) vaikka ne siemennestetulokset oli mitä oli... Että miten voi olla et toisissa paikoissa tuolla tuloksella ei edes tehtäisi inssiä ja toisissa sanotaan, että hyvä tulos on. :confused005 No, toivotaan, että IVF tuo kauan odotetun plussan. :) Olen kyllä varautunut jo pettymykseenkin, koska ei kaikilla voi onnistua ekasta siirrosta...

Vähän myös jännittää jo se punktio!
 
bluebe: Hitsi että pääsitte nopeasti eteenpäin. Turhauttaa että täällä tarvii venata, kun kymenlaaksossa kukaan ei tee ivf-hoitoja! :(
 
LaraS: Meillä on 9 päivää lähtöön ja nyt pelottaa että oon siellä matkalla pyörätuoli kamaa.. :(
 
Herukka mäkin ihmettelen hoitojen nopeutta! Tuntuu niin väärältä, että toisaalla joutuu odottamaan niin kauan. Me saatiin päättää itse, että ei haluta sitä toista inssiä vaan suoraan IVF ja sit tosiaan suunnittelukäynnillä vain kysyttiin, että milloin haluatte hoidon aloittaa. Siirtoja voi tehdä joka kiertoon ja uuden IVF:n koittaessa täytyy pitää yksi kierto taukoa. Toivottavasti teilläkin alkaisi hoidot pian suunnittelukäynnin jälkeen. :) Tiedätkö muuten vielä sitä aikataulua muuten kuin sen ensikäynnin? Ja nyt vaan kaikki kikkakolmoset käyttöön, että saisit selän kuntoon matkaa varten!
 
bluebe: älä muuta sano! Kyllä tää tästä. Toi lääkitys puoli ei vaan oikein tue tätä raskautumisyritystä :(

Meillä ei ole tietoa mistään muusta kun siitä ensi käynnistä. En tiedä mikä siellä on ylipäätänsä käytäntö kuinka nopeasti ivf/icsi tehdään..
 
Herukka, symppaan noita sun kipuja :( ne on ihan kauheinta mitä tiedän. Nimim. just viime helmikuussa oli jo toinen selkä leikkaus. Mun vuosi alko kans pienellä kivulla, onneks ei oo pahimmasta päästä. Jaksamista sulle <3 kiukuttavinta tosiaan itelläkin että kumman valitsee; kipulääkkeet vai vauvan yritys.. taitaa olla menossa jotain 35+ kp ei pysy enään perässä :D hoito saatetaan keskeyttää just sen takia että on jo niin kova toi annos koko, ja jos mitään ei silläkään tapahdu niin ei varmaan tapahdu sitten mitään. En oo kysyny että käytetäänkö mahdollisessa seuraavassa kierrossa jotain muuta vai alotetaanko se vaan suoraan isommalla annoskoolla taas. Plussa kierrossahan tais sillon tulla pistettyä jotakin yli 50 päivää :O nyt ollaan vaan tehty muutama radikaalimpi nosto niin ollaan iiiihan pikkasen nopeemmalla kaavalla menty. Ihanaa matkan odotusta, toivottavasti noi kivut nyt lievittyis!

LaraS, gonal kynät on moni käyttöisiä, niitäkin eri kokoja, 50-900IU väliltä, itellä tällä hetkellä se 900IU kun sitä tosiaan menee niin perhanasti. Pakkaus säilyy avaamattomana kylmässä sen "eräpäivään" saakka ja avattuna tosiaan kuukauden. Sulla tosiaan on nyt sitten kunnon piinapäivät :) ihan jännittää sun puolesta! Mä kyllä ymmärtäisin että on erikseen folli ja erikseen se kysta.

Bluebe, ens kierrosta ei oo mitään hajua, en tiiä miten esim ivf : ssäkään toimittais kerta ei vaan follit kasva toivottuun tapaan :( ja eeei siis kannata heittää välttämättä roskiin sitä avattua kynää, esim mä jos avaan uuden kynän tän kierron loppuvaiheilla, niin sitä samaa kynää voi käyttää viellä ens kierron alussa. (Riippuen valmistajasta) joko siellä neulojen seassa tai niiden ohjeiden mukana on ne pienet tarrat mihin voi kirjottaa kynän avaamis päivän, ja kannattaa heittää se roskiin vasta sitten kun se oikeesti menee vanhaksi. Niin sitä ei mee hukkaan jos seuraavassakin kierrossa pitää käyttää. :) näin on mua ohjeistettu. Ohoo jeee ihanaa kohta se punktio siis on jooooo! :) vaikka venyis kierto niin nopee se tulee, ihanaaa <3
 
tttii: jotenkin kuulostaa vaan niin hurjalta tuo hormooni määrä mitä sinuun laitetaan.. kääk :o onko siis selvillä miksi follit ei kasva? Mä pelkäsin jo sitä 2 päivän gonal-f pistosta 75IU että herran Jeesus kun on iso määrä :D
 
Herukka, kyllä se muakin hirvittää välillä miten paljon sitä hormoonia menee :D oon vaan aika tottunu jo koko rumbaan :D mulla siis on tosi pahana se pcos, on niitä munarakkuloita siis iiiihan älyttömän paljon, ja kai se menee niin, että mitä enemmän niitä on, niin sitä vaikeempaa on sen yhden yksilön kasvaa siellä. Järkyttävintä mun mielestä tässä että mitä enemmän hormooneja, niin sitä enemmän finnejä :( mulla ei oo koskaan eläessäni oikeestaan finnejä ollut, inhottaa kattoo nyt naamaa peilistä ja hävettää ja kaikkea mahollista maan ja taivaan väliltä. Pärstä on niin järkyttävässä kunnossa. Koitan lohduttautua sillä, että mitäpä sitä ei nyt sen vauvan eteen tekis.
 
bluebe Kyllä nyt on hyvänkuuloinen suunnitelma ja ihanaa, et lääkäri on niin optimistinen onnistumisen suhteen! :)
tähän aamuun maltoin testailun suhteen, nyt dpo7 :laughing002 negahan se oli, mutta tällä dpolla odotettavissakin :p

Herukka Onpa mälsää, että ennen reissua vielä tuo selkävaiva paheni :( Kunpa nyt kuitenkin alkais helpottaa! :smiley-angelic001 Ja inhottavaa vielä sekin, että jokaisen pillerin kohdalla joutuu / väkisinkin miettii, miten se vaikuttaa raskautumisen kannalta :sorry:

Kiitos vastauksista tuon gonalin suhteen :) niissä pakkauslistoissa lukee, että mikäli hoito joudutaan keskeyttämään vasteen puuttuessa, seuraavalla hoitojaksolla aloitetaan sitten suoraan isommalla annoksella. toki voihan lääkäri vaihtaa valmistettakin.
Siitä kystasta mietin vaan, kun siinä tosiaan oli, että "vieressä pienempi". Niin onhan se kysta 2,5mm suurempi kuin folli oli :confused: No, selvinnee ajallaan sekin.
 
tttiii joo hyvä pointti, että kannattaa säästää sitten gonal-kynät jos tietää, että seuraavassa kierrossakin sitä tarvii. Nyt viimeksi kun käytin niin tiesin, että tulee yksi välikierto ja näin ollen loppukynä menee hukkaan... Toivotaan, että ensi kiertoon (ja sitten siihen ivf:ään, vai onko se siis jo ensi?) löytyy sopiva hormoni/annos :)

LaraS pidän sulle peukkuja, että muuttuisi plussaksi viimeistään viikon päästä :Heartred
 
Mä taisin ehtiä käyttää samaa Puregonia kahdessa peräkkäisessä kierrossa; oli kyllä siinä ja siinä. Mutta jos ei oo kertakäyttöinen se kynä niin kannattaa säästää se ampulli varmuuden vuoksi, koska VOI olla, että on käyttökelpoinen vielä mahdollisessa seuraavassa kierrossa. :) Riippuu toki kierron pituudesta ja siitä, milloin pistokset käsketään alottaa.
 
Hei leidit!
Käyn joka päivä lukemassa, vaikken oikein mitään osaa sanoa. On nuo hoitojutut sen verran vielä outoja.

ON:
Mies vei simppanäytteen pari viikkoa sitten. 25.1. eka käynti meillä,ihan tajuttomasti jännittää. Vuosi yritystä takana,koko aikana ei oo tapahtunut muuta kuin kiitettävä määrä negatestejä. Ainoa mihin plussa tullut on ovistesti,mutta onhan sekin jotain.
Ihmettelin eilen ja tänään että miten voi nyt jo olla menkkajuilinnat päällä vaikkei pitäisi viikkoon alkaa O.o Kierto ollut 24-26 pvää koko vuoden. Tein Clearbluen testin ja siihen piirtyi haalea haamu. Kuitenkin myöhemmin illalla Onestep nega. Oon kuullu paljon huonoa Cb:sta joten en todellakaan hypi riemusta,mutta oli kyllä niin häkellyttävä tunne nähdä toinen viiva pelkän kirkuvan valkoisen tilalta. Nää ärsyttävät menkkajomot on seurana edelleen,outoa kun ei yleensä tässä vaiheessa kiertoa tällaista oo.
 
LaraS, toivottavasti muuttuu plussaksi kun uudestaan testaat. Olisi niin ihana aloitus vuodelle :)

tttii, toivottavasti annosnosto viimeinkin auttaa! Tosi hurjia määriä joudut kyllä pistelee :eek:

Herukka, paljon tsemppiä, että kivut helpottaisi ennen matkaa. Todella kurja tilanne :sad001

Bluebe, vautsi kuinka nopeasti pääsitte IVF hoitoon! :) Tsemppiä pistosten aloitukseen!

ON: Mulla on menossa tänään kp8 ja huomenna folli ultra. Oli jotenkin paljon normaalia niukemmat menkat. Yleensä verta tulee noin 5päivänä, mutta nyt tuli vain 3päivänä o_O Oon tässäkin kierrossa käyttänyt letroja. Ovistikuissa jo melko tummaa viivaa ja molempia munasarjoja vihloo. Uskoisin, että huomenna ultrassa näkyisi jo selkeä johtofolli. Viime kierrossa ovis plussa oli kuitenkin jo kp9.. :) Jos vaan kaikki menisi tässä kierrossa vihdoin hyvin niin ensiviikolla olisi 1.ICSI:n 2.PAS :nailbiting:
 
Takaisin
Top