Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, hmm miltäs näyttää tänään testi? Toivottavasti ei ala vuoto, innolla odotan jotain tiirailtavaa!

LaraS, no kuulostaa kyllä hyvältä nyt! Toivotaan parasta tulosta tälle kiertoa :) ja eikun yhtymään :D minäkin ihan huoletta oon kyllä parina päivänä järkyttävään pää kipuun käyttänyt buranaa kun ei panadolista oo mitään jeesiä. Aika lailla joka kierrossa parina ekana pistos päivänä se pääkipu tulee (sivuoire?), mutta oviksen aikaan ja sen jälkeen en oo koskaan käyttänyt.

Mirellan, mulla ei oo kokemusta kun kahdesta letro kierrosta, mistä ei edes ollut mulle mitään apua, mutta kai sekin kaikille voi vaikuttaa erilailla. Onko sulla normaalisti millaset kierrot?

Herukka, hyvä että lämpö laski sentään :) mulle se nyt sen lenssun sitten pukkas :(

Ronya, sormet ristissä että seuraavaan kiertoon nappaa kiinni lujasti! Mullakin BMI 8kg yli normaalin. En oo niin suurta ressiä siitä ottanu eikä kukaan lääkärikään oo mitään valittanu, mutta kai se pitäis viimestään nyt alkaa häitä varten diettaamaan. Mulla ei koskaan oo oikeen kuntoilu silleen auttanu, vaan pikemminki se ruokavalio. (Ilmeisesti voi jotenki liittyä PCOS : ssään)

Bluebe, ihanaa! Ihan kohtahan se suunnittelu aika onkin :)

Elisenda, hirmuisesti oot siis jo laihtunutki! Mulla oli sama juttu kun aikoinaan tiputin 26kg, ei peilissä näkynyt omaan silmään ensin mitään, vaatekaappi meni tosin uusiksi :D myöhemmin oman pään kanssa painimisen jälkeen sen vasta tajusin sitten. Tsemppiä! Kyllä se siitä :)

Frozen, sinä se jaksat meitä muita täällä tsempata :) ihanaa odotusta teille <3

anteeks, Mulla ehkä meni jotain ohi joululomailun aikana, ja napailemaan tuun iltapäivästä ultran jälkeen :)
 
Triana täälläkin ootellaan sun testiä tiirailtavaksi.. :shy: voi, kunpa! :smiley-angelic001

tttii tsemppiä ultraan!

Muuten, oliko täällä ketään, jolle määrättiin luteaalitueksi Terolut? Mulla oli viimeksi sen pregnylin jälkeen (toissakierto) niin lyhyt, että terot alkaa nyt perjantaina ja siitä eteen päin 2 viikkoa suun kautta. Kuulemma on uudempi ja liekö sitten tehokkaampikin kuin luget o_O Sitten kuulemma 2 viikon päästä saa testata. Jaa, mitenkähän meikäläisen onnistuu sinne saakka ootella :rolleyes: :grin

Niin, eilen unohdin mainita, että lääkäri näki ultrassa myös 20mm kystan :confused: toivottavasti ei jatkossa ala olemaan siitä ongelmia; nyt ainakaan ei lääkäri näyttänyt olevan asiasta huolissaan. Keväällähän mulla oli se hemorraginen kysta, mut siitä ei oo toi yksityisen lääkäri kertaakaan (kolmessa ultrassa) maininnut, niin tää on kai uusi :sour:
 
LaraS mulla oli yhden kierron ajan terolut, koska lugesteronista tuli niin paljon sivuoireita (ja siis mulla on lyhyt luteaalivaihe ja siksi määrättiin). Terolutista ei tullut mitään sivuoireita, mutta ei ne kyllä pitäneet tiputteluakaan poissa vaan tiputtelu alkoi silloin kun normaalistikin, mutta jatkui niin kauan kun teroa söin ja sitten vasta alkoi kunnon vuoto. Eli mulla ne eivät auttaneet itse ongelmaan... Toivottavasti sulla auttaa! Piinapäivät on kyllä ne pahimmat, tsemppiä! Ja toivotaan, ettei kysta aiheuttaisi ongelmia. Nehän voi vissiin itsestäänkin kadota...
 
Triana, mä nään noissa sun testeissä jotain :happy: mut vaikea sanoa onko haamun alkuja vai mitä :nailbiting: jännää!!

LaraS, tosi hienoa että folli kasvoi :happy: hauska kyllä se lääkäri :grin hyvä että sait luteaalivaiheeseen tukea, toivottavasti tää kierto olis the kierto ja plussa tulis :Heartred voihan kysta, toivottavasti katoaa sieltä vähin äänin itsestään!

tttii, tsemppiä ultraan, toivottavasti sieltä olis hyviä uutisia :happy:

ON: en oo uskaltanut nyt puntarille ollenkaan, oon niiiin turvoksissa :grin loput jouluherkut lähtee töihin tuhottavaksi, ja palaan ruotuun :) menkkoja oottelen alkavaksi loppuviikosta, tärpin mahdollisuus on olematon joten en jaksa piinailla :rolleyes:
 
Ai niin omaa napaa: Mä näin juuri ennen heräämistä unta, jossa tein kolmena aamuna peräkkäin positiivisen raskaustestin, ja pakkohan se oli sitten uskoa, että olen raskaana. Olin niin onnellinen kun heräsin ja puolen minuutin ajan luulin, että se uni oli totta. Sitten tajusin, että untahan mä olin nähnyt. :sad010Kyllä se onni mahtaa tuntua ihmeelliseltä sitten jos joskus saa plussatestin tehdä.


Elisenda, munkin ois tarkoitus viedä loput joulusuklaat töihin. Mutta kun mulla alkaa työt vasta 8.1. niin mitenhän tässä nyt pystyis yli viikon pitämään näpit erossa suklaista. :grin
 
LaraS, tosta luteaalivaiheen tuesta on ilmeisesti aika lääkärikohtaisia mielipide-eroja, koska meidän klinikalla sanottiin, että mistään Teroista tai Lugeista tai muistakaan ei ole hyötyä OI-kierrossa; pääasia on, että on saatu kunnollinen ovis aikaan. Vähän ihmettelin, koska ilmeisesti esim. julkisella usein määrätään Lugeja. Tiedä sitten, mikä on totuus...
 
Tttii tänään yöllä alkoi menkat, nyt kierto oli siis 41 päivää. Normaalisti kierto on noin 30 päivää normaalisti. Eli aika paljon piteni kierto tällä kertaa..

Ens kiertoon toinen yritys letroilla. Se on hämäävää kun osalle määrätty 3-7 pv ja mulle siis 2-6 pv kierrosta. Onkohan sillä merkitystä että aloittaako letrot toinen vai kolmas päivä uutta kiertoa?

Toivon ens vuodelle paljon plussia tänne kaikille! <3 ja jospa vielä tälle vuodelle jollain onnistuisi
 
Mirellan, oon myös miettinyt miksi letrojen ohjeistukset vaihtelee. Ja onko sillä aloitus päivällä vaikutusta ovulaatioon. o_O Toivottavasti saisit tulevassa kierrossa hyvän vasteen letroille! Ja me mennäänkin sitten melkein samassa aikataulussa. Mulla tänään/viimeistään huomenna alkamassa kp1 ja letrot kp3-7. :)

Bluebe, itsekkin joskus nähnyt vastaavia unia. Niin karua sitten herätä ja ymmärtää todellisuus. Ehkä sen onnen joskus saa kokea oikeastikin..

Triana, ootko testaillut uudestaan? :)

tttii, joo ei mullekkaan onneksi kukaan lääkäri ole ikinä painosta mitään sanonut. Ei julkisella eikä yksityisellä :) Niinhän se taitaa olla, että ruokavalio on se suurin tekijä painonpudotuksessa. Itsellä oon vaan huomannut, että kun käy kuntoilemassa niin tekee vähemmän mieli herkkujakin :grin Tsemppiä häävalmisteluihin :)

LaraS, mahtava juttu, että folli kasvoi :) Ja sait tukea luteaalivaiheeseen. Hauska lääkäri teillä ainaskin ollut :grin Ja toivottavasti se kysta lähtisi itsekseen pois! Toivottavasti kahden viikon päästä testissä on kaksi viivaa! :Heartred

Elisenda, sama täällä että en ole uskaltanut puntarille :hilarious: Pitäisi itsekkin viedä herkut muille tuhottavaksi :)

ON: Täällä menkkajomot alkaneet ja pyyhittäessä paperiin jää punaista. Kp1 alkaa kunnolla siis tänään tai viimeistään huomenna. Toinen letro kierto siis alkamassa ja toivottavasti päästään siirtoon asti! Eilen olin viimeistä päivää vanhassa työpaikassa. Ja nyt kuusi päivää vapaata ja sen jälkeen uuteen työhön. Onneksi on nyt sitten muutakin mietittävää kuin pelkät lapsettomuushoidot.:rolleyes:

Kuulin aattona, että mun serkku avovaimonsa kanssa odottaa vauvaa. Tiedän etteivät ole kauaa joutuneet yrittää. En vain osaa olla onnellinen heidän puolesta, kun onnistuvat heti :sad001
 
bluebe Niin muuten olikin, että sulla oli terot :) Mullahan ne oli sillon vuosi sitten kiertoja tasaamaan, mut luteaaliin ei oo ollut vielä aiemmin mitään.
Nuo unet on toisaalta ihania, mut joskus se herääminen todellisuuteen on raskas :sad001 Uskotaan, että meillekin se on vielä jonain päivänä totta :Heartpink

Elisenda Ei ehkä heti joulun jälkeen kannatakaan vaakaan hypätä :rolleyes: Mulla ei tullut ees normaalia enempää syötyä, mut noi samperin lahjasuklaat... :p Oon niitä nyt mättänyt, että ei jäis enää kamalasti jäljelle ens vuoden alkuun. Ja kyllä, osan oon myös paperikonvehdeista laitellut kavereiden muksuille, jottei kaikki jää itselle syötäväksi :bag: en siis yleensä kierrätä lahjoja, mutta lähes 2kg taisi kaikkiaan tulla suklaaherkkuja paketeista ni kamoon!! :laughing021

Frozen muistelinkin, että sulle oli noin sanottu. Kai siitä jotain hyötyä voi olla, kerran luteaalivaiheeseen tukea monelle annetaan. Mullahan on ollut niitä kemiallisia, niin ehkä siksikin lääkäri aatteli, et keltarauhastuki ois hyvä ainakin kokeilla. Plus lisäksi se lyhyt toissakierto pregnylin jälkeen. Taitaa aika voodoo -hommia toisinaan nää olla :think005 :dance011 :grin
(muoks. löysin yhdestä tutkimuksesta tällaisen: "Luteaalivaiheen tuesta ei etua stimuloimattomissa kierroissa. Tuettu luteaalivaihe kuitenkin parantaa raskaustuloksia hoitokierroissa." Samassa oli myös sanottu: "Terolut tasaveroinen vaihtoehto vaginaaliselle progesteronille".)

Mirellan Harmi, että jäi negaksi, mut kiva että lopulta kierto vaihtui. Uusi kierto ja uusi mahdollisuus :happy:
Mullakin oli letrot kp2-6, en tiiä miksi noissa on vaihtelua. Liittyiskö sitten kiertojen pituuteen tms., vaikee arvata.
Olispa tosiaan mahtavaa saada kunnon plussamyräkkä tänne näin vuoden vaihteessa :smiley-bounce016

Ronya Voimia :Heartpink Kyllä se vaan aina kolahtaa, vaikkei muiden onni omasta oo mitenkään pois. Onneksi sulla uudet tuulet puhaltelee ja on muuta ajateltavaa :) Nyt kaikki tähdet linjaan siirtoa ajatellen! :smiley-angelic001 Ja onnea uuteen duuniin!
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, mulla luteaaliin vaan lugeja, joten en osaa sanoo :O ite aattelin säätää ens kerralla niin että jos plussan sais niin jatkan lugen käyttöä mahd pitkään. Joillekkin se määrätään jopa viikolle 12 asti :O hui minkä kystan pukkas, toivottavasti "katoais" itsestään!

Bluebe, välillä kyllä tipahtaa niin korkeelta ja kovaa kun tajuaa nähneensä unta :D

Mirellan, niin siis tämä oli sun eka letro kiertoko? En ite usko että sillä yhden päivän erolla on niin väliä. Mutta ultrattiinko sulla nyt ollenkaan että mitä siellä tapahtuu? Jos sullakin on sama tilanne kun esim mulla ettei ne letrot vaan auta. Mutta peukut pystyssä että selviää mistä kiikastaa!

Ronya, joo ja siis oon kauheesti lueskellut tutkimuksia ja muita juttuja että pcos "potilailla" on helpompaa laihduttaa oikeanlaisella ruokavaliolla (oisko ollut se vhh dietti) ja liian nopea sykkeinen liikunta voi jopa hidastuttaa rasvan palamista. Tsemppiä uuteen työhön! Ja siirrolle peukkuja pystyyn!

Napaa: ultrassa ei näkyny enää mitään, se yksi pikkusen muita isompi follikin oli nyt kummasti kadonnu. E2 arvo oli noussut 0.22 -> 0.24 eli olemattoman vähän, limis oli yhtä paksu kun viimeksikin, ja taas nostettiin gonal annosta ja se on nyt seuraavat 6 iltaa 150IU. Ens vuoden puolella sitten ti 2.1. ultra tsekkaus taas. Lääkäri siinä katteli että siinä plussa kierrossa oli ollut 8 x 150IU jonka jälkeen tehtiin inssi, kovasti toivoi että samalla kaavalla mentäis nyt ja inssiin päästäis sitten ens viikon lopulla. Peukut ja varpaat on pystyssä sen puolesta! Vähän harmittaa/ärsyttää taas että oma keho tarvii näin paljon apua ja kovia annoksia follin kasvatukseen. Toisaalta toiveet on korkeella jos vihdoin taas päästäis inssiin.
 
Ronya tosiaan samassa kierrossa mennään :)

LaraS on tosiaan positiivista että nyt uus mahdollisuus tässä kierrossa taas. Välillä kun vain muistaisi itse olla myös toiveikkaana. Joskus on helppo vaan olettaa että nega se on vaikka kuinka olisi kohdalleen asiat menny. Sitä valmistaa itseään ettei tipu sit niin korkealta jos kattoo yhtä viivaa.

Tttii joo eka letrokierto, ultrattiin kyllä. Eka kerralla ei näkyny tarpeeksi isoa follia kummallakaan puolella ja toka kerralla kun olis menny samaan laskuun nii lääkäri joutui peruuttamaan kaikki ajat nii en tiiä nyt oikeasti mitä siellä tapahtuu :/

Jos olis että nyt toiselta puolelta ehkä tapahtuisi parempi ovis. Tiedä sitä sitten
 
Mirellan No niinpä. Kyllä sitä toisten kohdalla jaksaa aina tsempata ja olla positiivisin mielin, mut omalla kohdalla se onkin sitten tosi paljon vaikeempaa. Harmi, että toka ultra ei onnistunutkaan :/ Toivottavasti nyt on riittävä seuranta ja muheva folli! :)
 
Sieltähän ne menkat hiljalleen alko sillon kp30 illalla, eli eilen kp1. Hämmentää vaan, että miten kierto yhtäkkiä pidenty noin paljo normaalista :wideyed:Että oisko voinu olla kemiallinen, mutta eikö se kuitenki ois pitäny näkyä selvästi noissa testeissä? Mieskin ekaa kertaa ehti innostua, ku oli menkat noin monta päivää myöhässä :arghh: Ja tosiaan vaikka kierto siirty, niin letrot ei onnistu ku mulla pitäs olla ultra kp4-5 ja se osuu just viikonlopulle.

LaraS toivottavasti kystasta ei oo haittaa siellä ja katoaa pian itsekseen :) Mulla ei oo koskaan ollu lugeja/teroja inssien ja OI:en tukena, ja miettiny että millä perusteella osalla on ja osalla ei. Vaikka aiemmin mulla oli loppukierron tiputteluaki. Se kyllä jäi pois letrojen kans eikä oo palannu vaikka en oo nyt enää syönykkään niitä. Pitää kysyä lääkäriltä noista, jos pystytään viimeseen kiertoon ennen ivf:ää tekemään OI :bookworm:
 
Triana Voihan hitsit, että just sillä lailla nyt kierto meni tota ultraa ajatellen :confused: kannattaahan sitä luteaalitukea kysyä, liekö tosta haittaakaan ois.

Täällä on jotenkin surumielinen ja herkkä fiilis. Närästää ja on pahoinvointiakin ollut parina päivänä, lievää päänsärkyä. Taitaa olla näitä hormonien ihania vaikutuksia :meh:
Tänään kai dpo2 (pistoksesta 1vrk laskettuna dpo0), ekan terolutin otin aamulla ja sehän tosiaan onkin kahdesti päivässä :facepalm: menispä seuraavat 2 viikkoa nopeesti :rolleyes: :grin nimim. ebaysta tilaillut harrastustarvikkeita, jotta on jatkossa tekemistä piinapäiville :laughing002

mitäs muille kuuluu näin joulun jälkeen, ennen uuden vuoden käynnistymistä :) Onko Ilpuri linjoilla?
 
Meikäläisellä alko/alkaa ainakin menkat just. Oujee! Hemmetinmoisella selkäkivulla varusteltuna. Miä en k-e-s-t-ä! tätä kipua!!!!!!!!! Pullistumat here we come.

Kp 29/28-30
 
Triana voi harmi, että menkat alkoi ja vielä ultra osuu huonolle päivälle :(

LaraS tsemppiä piinailuun :)

Herukka voimia kipujen keskelle! Mulla noi kivut tiedossa parin päivän päästä, jee.....

ON: Nega testattu tänä aamuna (no eipä ollut yllätys kun luomukierto tosiaan ollut), huomenna lopetan luget ja uusi kierto pärähtää käyntiin sitten varmaan keskiviikkona. Tiistaina meillä on se IVF:n suunnittelukäynti ja siitä kai alkaakin pistokset pian ja punktio jo viikolla 3! Jos siis nää mun kierron päivät menee niin, että se IVF voidaan tehdä.

Toivotaan, että uusi vuosi toisi meille kaikille plussat. 2018 on meidän vuosi! Hyvää uutta vuotta teille kaikille :Heartred
 
bluebe Oi, jännittävää! Toivottavasti heti ti pääsette jo pistohommiin ja se ivf mahdollistuu hetimmiten! :)

Kunpa tässä ketjussa alkaisi tuleva vuosi oikein positiivisissa merkeissä! :smiley-angelic001
Oikein hyvää alkavaa vuotta kaikille! :dance008
 
Takaisin
Top