Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
ttiii: kiva kun kuiskailit. Pitää pitää mielessä. Mä oon jo kirveen heittänyt kaivoon kun ei siihen testiin tuu plussaa vaikka kuinka huutaisin hallelujaa :D mur. laskeskelin uudelleen noita dpo juttuja ja jos ovulaatio olisi tapahtunut lauantaina olisi mulla nyt dpo 14. Inssissä perjantaina follit olivat vielä paikoillaan, etten tiedä milloin ne ovat irronneet varmasti.

Kuinka sinä voit siellä <3
 
Herukka, täällähän tämä, arki pyörii normaalisti, mutta huomaa etten ole oma itteni esim töissä. Ihan erilainen fiilis eikä hymyä tuu kauheesti. (Yleensä oon se aurinko kaikkialla). "Välimenkkoja" oottelen, ja luulen että alkaa näinä päivinä, ja noin kuukauden päästä kun alkaa uudet kuukautuset niin uuteen inssiin olis kai tarkotus. Lääkäri siellä totesi että kun ollaan niin hyvä vaste inssille saatu niin sillö jatketaan, ehkä vielä parempaa luteaalitukea sitten.
Tsemppiä ihan kaikille! Joka päivä täällä tsekkailen teijän kuulumisia ja jännään. Palailen kirjottelemaan sitten joskus kuukauden päästä <3
 
Täällä ollu tää viikko uudessa työssä, ja oon ollu menossa vaan niin en oo ehtinyt kirjotella tänne :) ovistikkuja ei oo tullu sittenkään tilattua, tuntuu että ton työn myötä jääny vauvakuumeilu vähemmälle just nyt. Edelleen jatketaan tietenkin ilman ehkäisyä, ei sitä tiedä vaikka tärppäiskin nyt kun ei kuumeile samalla tavalla kun ennen, eikä odota tärppiä tapahtuvan :hilarious:

Laihtumista tapahtuu edelleen kokoajan, alan olla pikkuhiljaa juuri siinä ihannekoossani. Kaiken kaikkiaan just nyt menee siis hyvin! :)

Elisenda, meillä siis just nyt vähän samantyyppiset tilanteet :)

Pikkunen, onnea paljon! :)
 
Deb, onnea uusiin töihin! Kivahan se on välillä saada muuta touhuttavaa kuin nämä vauvakuumeilut.

Pikkunen85, onnea!! Ihania aina nämä plussauutiset täällä :)

Herukka, onko täti pysynyt yhä poissa??

On: meidän ainokainenkin hedelmöittynyt solu oli lopettanut jakautumisen, eli ekan stimulaation tulos oli että ei mitään siirrettävää. Aika tyhjä olo. Uuden hoidon suunnittelu alkaa kunhan kierto vaihtuu.
 
Kissankulta: Yövuorossa ollessa tuli housuun vaaleenpunainen klöntti. Eikä muuta. Nyt unien jälkeen kun heräsin ei ollut housussa kun ruskeaa. Ei vuotoa muutoin, mutta vatsa on sellaisen tuntuinen/kipuinen, että kohta tulee kaikkien niiden 3 follikkelin edestä verta.
 
Kissankulta, voi ei, oon niin pahoillani!! ♡ Uskon, että on tosi tyhjä olo nyt. :( Oliko tässä nyt siis lyhyt kaava, muistanko oikein? Varmaan pitkä kaava sitten seuraavaksi..? Paljon voimia ja tsemppiä sinne!! ♡

Herukka, voi harmi. :( Niin jatketaanko edelleen insseillä?
 
Frozen: yksi inssi on vielä ja sen jälkeen sitten Helsinkiin icsi :hin. Mä taidan kyllä luovuttaa nyt tän kanssa. Ei täs oo mitään järkee, jos ei jumalauta edes 3 follikkelilla onnistu.

Lasken tän päivän kp1 vaikkei vuoto ole sen kummempaa. Kovat on vatsa krampit mitä tulee.
Testin tein tänään vielä ja se oli ihan negatiivinen.
 
Elisenda voi, ymmärrän kyllä tosi hyvin nuo työkuviot ja väsymyksen / uupuneen fiiliksen :sorry: komppaan Frozenia, et mee vaan käymään työterkkarissa tms., jos alkaa tuntua ylivoimaisen raskaalle! tsemppiä kovasti! :Heartpink varmasti helpottaa, kun duunit hellittää :shy: ja projektin jälkeen yritä sitten pitää vähän aikaa lomaa tai kevyempää työtä, jos mahdollista :)
Täälläkin mieli tosi matalana toisinaan, unet taas hukassa ja tuntuu ettei mikään suju :oops: itku on herkässä jne. Mulla on aikomus mennä ens viikolla viimeistään työterkkariin, ellei tää unihomma tasoitu.

Ilpuri eiköhän tolla amh-arvolla vielä hyvinkin pysty jälkikasvua saamaan :shy: tuskin pari kuukautta hoitojen alkuun on merkittävä odotus siltä osin. Ja ivf varmaan on teillekin tehokas hoitomuoto :)
multa ei oo ees amh katsottu, pelottaa et onko varannot ihan finaalissa :sorry:

Frozen sullakin tosi raskaan kuuloista töissä :sorry: koita vähän keventää duunikuormaa, jos vaan mahdollista. Nyt sulla on erityisen hyvä syy huolehtia omasta hyvinvoinnista :Heartpink

pikkunen85 ihan mahtavaa, paljon onnea! :Heartpink ja napakat vyöt kyytiläiselle :happy:

tttii kuulostaa hyvälle tuo inssi + tehokkaampi luteaalituki :) jospa siinä olis just se lisä, mitä maaliin saamiseen tarvitsee :smiley-angelic001

Deb mukava kuulla, että hyvin pyyhkii ja uudet tuulet tuo muutakin mietittävää :) jospa se plussa sieltä sitten tuleekin, kun vähiten odottaa :happy:

Kissankulta voi kurjuus! Pahoittelut :sad010

Herukka no jopas on kummallista :confused: Onko nyt alkanut kunnolla vuoto? Onko sulle verikokeita luvissa vai määrättiinkö vaan testailemaan? Kurjaa, ettei kolmesta tärpännyt :sorry: vai onkohan mahdollista, että joku folli on puhjennut myöhemmin ja voisi siitä tärpätä?
 
Kiitos kaikille onnitteluista ♡

Tsemppiä kaikkiin tilanteisiin. Toivotaan et tästä lähtis pikkuhiljaa plussa-aalto koko ketjulle! Frozen aloitti, mä jatkoin ja te muut tuutte sit heti perässä!
 
LaraS: Pelkillä testeillä mennään täällä. Ei oo ollut verikokeista puhettakaan.

Osaako joku kertoa miltä tuntuu munasarja kysta? Mulla on ovulaatiosta lähtien kuumottanut tohon vasemmalle puolelle Välillä enemmän välillä vähemmän. Iltaisin tuntuu voimakkaammin. Toissa yönä alkoi siis vuoto täällä, omituisena. Tuntui eka ettei lähde käyntiin kunnolla. Nyt tänään ollut suht normaalia jo.
 
Pikkunen85 paljon onnea plussasta! :Heartred

Frozen onpas aika mennyt äkkiä, sullakin raskaus jo hurjan pitkällä. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti!

Täällä oltu hetki hiljaisuudessa, mutta ahkerasti olen teidän kuulumisia käynyt lukemassa. Nyt on kaikki kokeet km tutkimuksia varten otettu. Ja odottelua sinne joulukuulle.. alkaa taas vauvakuume kovasti nostaa päätään ja tekis mieli alkaa heti yrittämään, mutta mies vähän jarruttelee.. haluaa odottaa tuloksia jos jotain vikaa löytyy ja siihen sais apuja. Ehkä mä keskityn tähän elämäntapa remonttiin tällä hetkellä ja yritän vielä saada painoa putoamaan, nyt -8kg. Oliko täällä kenellekään tehty km tutkimuksia?
 
Lueskelin tekstejä läpi ja uskallan nyt tänne puolelle liittyä mukaan. Toivottavasti tänne mahtuu vielä ja saa vertaistukea tämän asian kanssa. [emoji4]

Meillä vuosi tulee yritystä täyteen nyt lokakuun lopussa. Aika ollaan varattu yksityiselle ensikäynnille lapsettomuuslääkärille. Pitää sinne vähän matkustaa kun kotipaikkakunnalla ei sellaista ole mutta ollaan molemmat iloisia että asia nyt jollain muotoa etenee[emoji173]. Kerran on mun hedelmällisyyttä tutkittu pari kk sitten että rakenteellisesti kaikki pitäis olla ok.

Saa nähdä mitä siellä yksityisellä sanotaan. Saatiin pitkät kaavakkeet täyttöön ja muutenki vaikutti hyvältä paikalta. [emoji4]

Nuo teidän tässä ketjussa käyttämät lyhenteet hoidoista on osittain tuttuja ja osa tulee vastaan tietoa etsiessä netin syövereistä.
 
Enhän mä sitten oo mitään ehtinyt kirjoitella ja nytkin vaan omanapailen, sori. Mutta miehen simppatestitulokset tuli ja eihän niissäkään kaikki ihan kunnossa ole :sad001. Pitää mennä vielä uusintatestiin pidemmällä pidättäytymisajalla. Mutta tässä jotain pääpointteja:

Siittiötiheys on 7 milj./ml, mikä jää alle normaalin, siittiöiden kokonaismäärä on 21 milj./ml (myös alle normaalin), eteenpäin (A+B) liikkuvia siittiöitä on 82 % (tämä on hyvä), muodoltaan normaaleja 3 % mikä jää alle normaalin rajan, MAR-IgG (suora): 2 min: 2 %, 10 min: 2 % eli merkittävästi siittiövasta-aineita, näyte on hedelmöityskyvyltään marginaalinen.

Osaako joku noita normaalimuotoisista ja vasta-aineista sanoa jotain, en oikein ymmärrä mitä ne tarkoittaa...

Niin ja tuhruakin vähän jo tuli ja menkkatuntemuksia, kp29 :banghead:
 
Mirellan, tervetuloa mukaan! Aina saa myös kysyä jos joku termi on vieras :) toivottavasti teillä tärppäisi pian!

Kyfira, voi harmi noita tuloksia! :grumpy: minä en oo kuullutkaan noista vasta-aineista, joten en voi siltä osin auttaa.. Meille taidettiin avata vain nuo määrät ja liikkuvuus (julkisella ollaan hoidoissa).
 
Kissankulta, oon todella pahoillani että teidän ensimmäinen IVF päättyi pahimpaan mahdolliseen tilanteeseen. Voimia :Heartred

Muutoin en jaksa kun oma napailla. Viime viikon maanantaina siirretty alkio ja nyt pp11. Tänään testattu nega. Osasin jo olettaa kun kaikki oireet katosi alkuviikosta. Sunnuntaina virallinen testi päivä, mutta ei tämä tästä varmasti mihinkään muutu. En ees tiiä onko edes mahdollista tehdä PAS seuraavaan kiertoon. Toivottavasti, soitan klinikalle maanantaina ja kysyn. Tällä hetkellä todella synkkä mieli ja ajatukset.
 
LaraS, ootko saanut paremmin nukuttua? Me ollaan saatu työprojektia valmiiksi nopeempaa kun oli suunniteltu, niin enää max pari viikkoa jäljellä :) että eiköhän tämä tästä!

Herukka, mun siskolla on ollut munasarjakysta, ja se tuntui vasta sitten kun puhkesi (puhkeamisesta tulee ihan järkytävät kivut). Mullakin on ollut outoa kuumotusta yms munasarjan kohdalla, mutta sitten kun on ultrattu niin se on näyttänyt ihan normaalilta.

ON: Oon aika varma että mulla on endometrioosia, kun jo ties monettako kuukautta peräkkäin on jo viikko ennen menkkoja lievää menkkakipua/jomotusta. Onneks ei tämän pahempaa, mutta pelkään että voimistuu ajan saatossa.. Kunhan saan tästä voimani palautumaan ennallensa, niin täytyy ottaa naikkarille yhteyttä, että mitä tehdään. Ja haluaisin kyllä tietää myöskin että oliko miehen simppanäytteissä normaalimuotoisia siittiöitä minkä verran, kun niistä ei ollut mitään mainintaa omakannassa.

Pahoittelut kaikille negan tai tädin kohdanneille :sad001 miten tää voi ollakkin niin vaikeaa..
 
Herukka mikä siellä nyt tilanne? Ootko tehnyt vielä testejä? Mulla on / oli kuulemma hemorraginen kysta vasemmalla, mitään erikoisia oireita en siitä oo ite huomannut. Eikä oo kevään jälkeen ultrattu, että onko se jo valunut kokonaan pois.
Kystan puhkeaminen kuulemma on todella kivulias kokemus :confused: mut en tiiä, tunteeko sitä kystaa muutoin mitenkään.

Hattivatti hieno painonpudotus! :happy: aika on pitkä odotella... Ja odotella... Sitähän tää vaan aina on. Tsemppiä siihen ja elämäntaparemontin jatkoon! :Heartpink

Mirellan tervetuloa mukaan! Täällä on meillä hyvä vertaistukiporukka kasassa :happy: kysyä saa / kannattaa aina, jos jokin askarruttaa. Ei täällä sentään ammattilaisia olla, mutta monella omaa kokemusta monenlaisesta vuosien varrelta.

Kyfira pahoittelut, että uimareista löytyi häikkää :sorry: sanoiko lääkäri, pystyykö jollain vitamiineilla tms. kohentamaan tilannetta? Ja miten nuo vasta-aineet vaikuttaa raskautumiseen? Tsemppiä sinne! :Heartpink

Ronya pahoittelut negasta :sorry: ootko tehnyt uutta testiä? Toivottavasti PAS onnistuu seuraavaan kiertoon. Tsemppiä sinnekin! :Heartpink

Elisenda hei, kiva että projekti on hyvässä vauhdissa ja pian työrintamalla helpottaa! :) Toivottavasti ei oo sulla kuitenkaan endoa, vaikka oireet onkin muuttaneet muotoaan viime aikoina :confused:
Mulla meni tilanne siihen, että jäin pariksi viikkoa sairausvapaalle töistä :sorry: Liekö kaamosmasennus, vai mikä niitä oireita tehnyt. Nyt pitää saada unet tasomaan niin sitten taas jaksaa paremmin :shy:

Täällä tänään kp10, o-testailua en oo juurikaan (vielä) tehnyt. Mulla on uusia 10mlu herkkiä testejä, niin saa nähdä jääkö niille o+ kiinni :rolleyes: en tosin tässä kierrossa välttämättä kamalasti jaksa edes tikutella. Fiiliksen mukaan mennään :)
 
Napailen sen verran, että viimeyönä näin unta että mulla oli puolivuotias tyttö ja pitelin sitä sylissä, vein sen mummolaan ja tein sen kans kaikkee ihanaa. Oli niin todellisen tuntunen uni, että herätessä oli ihan outo olo :shy:

Deb kp16, luultavasti dpo0
 
LaraS: Ei oo oikeen mitään uutisia. Munasarja jomotus loppui onneksi muutama päivä sitten. Kuukautiset tulivat normaalisti. Nyt letroja popsinut 2tbl kp 3-7 ja huomenna meen ultraan katsomaan mikä tilanne.

Meillä vimppo inssi nyt. Eikun pankkiin käy herukan tie..

Elisenda: Ei se varmaan kysta ollut, mut ihmeen tuntuinen oli ovulaatiosta asti yli menkkojen. Onneksi nyt loppunut kuitenkin :)

Deb: Tosta unesta. Mun ystävä laittoi mulle viestiä ja kysyi onko mulla jotain kerrottavaa, kun oli nähnyt unta että mun vatsassa asuu vuokralainen jonka vuokra-emäntä hän oli :D haah
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top