Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka, mies on syönyt sinkkiä ja monivitamiinia jo varmaan vuoden päivät, nää on kyllä tiedossa. Käyttänyt myös adaptogeenejä kuten macaa ja ashwagandaa, joilla pitäisi myös olla myönteisiä vaikutuksia. Muistelen että näytteessä suurin vika oli sen tilavuus, pitäisi olla >1,5ml niin olikohan 0,5ml. Ja siksikin tietty siittiöitä vähän mutta myös millilitraa kohti. Tarkemmin niitä ei oltu tutkittu, kun tutkimus olisi kuulemma ollut jotenkin epäluotettava sen näytteen laadun vuoksi.

Tää on kyllä tosi kova paikka miehelle, saa nähdä saako se annettua lähiaikoina sen uuden näytteen.. Sitä ennen ei kuitenkaan päästä eteenpäin.
 
Villisilmä: Meillä oli sama juttu ja mies otti itseensä aika kovasti. Nyt aika kuultaa muistot onneksi niin ne ajatukset ovat takana päin. Kiva kuitenkin, että teillä alkaa selvitä tilanne niin pääsette kunnolla eteenpäin <3

Frozen: Joo, samaa kamaa :) Toivottavasti tolla nyt kasvais mega folli ja ei tarvis miettiä niitä hedelmöityshoitoja :) Mulla on maanantaina inssi ja sitä ennen ultrataan, mutta inssi tehdään silti oli tulos mikä tahansa.. kai? Niin se lääkäri höpisi. Su pregnyl ja sitä rataa :)
 
Elisenda joo, saman oon huomannut myös, että univajauksen jälkeen väsymys painaa pitkään kun lopulta saa nukuttua paremmin. Nyt on se vaihe menossa :sick009 mut tästä taas nousuun.
Sylkitestiä oon tehnyt ja tänään oli kai full fern. Myös lh-liuskaan tuli aika tumma viiva, melkein jo o+ voisi sanoo :woot: oli tosin tumma näytekin.
Miten sulla vointi, helpottiko ne kivut ja pistelyt?

Mirellan mulla on tommonen mammavita, jossa on kaikenlaiset vitamiinit mukana. Minäkään en viitti montaa erilaista vitaa pitää, ni tuosta saa kätevästi kaikki. Mulle d- vitamiini ja foolit on varmaan ne tärkeimmät.

Triana odottelu on varmasti raskasta ja puol vuotta tuntuu kamalan pitkälle ajalle ootella :confused: ja nuo pitkät ajomatkat tietysti stressaa muutenkin lisää. Varmasti kaiken arvoista lopulta, kun se oma nyytti sylissä tuhisee :shy:

Herukka hyvä, että sait pistokset follien kasvatteluun! Jännsti sulla oli taas tuo follikolmikko :wideyed: toivottavasti onnistuu inssi ma.

Villisilmä varmasti rankka paikka miehelle nuo tulokset. Ehkä olikin joku sattumanäyte. Toivottavasti seuraavissa parempi tulos.:shy: suunniteltu on tehokas hoitomuoto kuitenkin jo valmiiksi, mikäli siihen tarvis mennä. Ja nyt on aikaa prosessoida sitäkin asiaa valmiiksi. Tsemppiä! :Heartpink

Tänään kp15/28-30? Sylkitesti tosiaan näytti saniaiskuviota sekä lh-liuska (10mlu) melko vahva; näin tasavärisiä en oo saanut koskaan. Ovis toivottavasti tulee siis tähän kiertoon :bag: :nailbiting:
 

Liitteet

  • IMG_kp15.jpg
    IMG_kp15.jpg
    327.6 KB · Katsottu: 113
  • IMG_lh_kp15~2.jpg
    IMG_lh_kp15~2.jpg
    189.2 KB · Katsottu: 103
Tämä tuli väärään ryhmään. Ei todellakaan ole esikoinen tulossa. Pahoittelut.
On siinä luonnon valossa punertavaa mutten saanu kunnon kuvaa
 
Hei! Minä liittyisin seuraan. Esikoista on yritetty kaksi vuotta, tosin välillä on täytynyt pitää taukoa. Raskaaksi onnistun välillä tulemaan, mutta toistaiseksi on mennyt aina kesken. Ongelmat saattavat johtua puhtaasti minun iästäni, olen 41. Tosin kilpirauhasarvojakin on jouduttu säätämään. Yksityisellä olen käynyt tutkimuksissa, julkisellehan olen jo liian vanha.

Tänään on kai ovulaatio, joten tästä alkaa taas piinaavat kaksi viikkoa.
 
Triana, onkos flunssa jo hellittänyt? Missä sulla tuntuu tuo kylkikipu? Mulla on alkanut nyt tuikkimaan alimman kylkiluun alta, ei jatkuvasti koske mutta välillä..

Herukka, harmi että follit ei ollut kasvaneet, mutta toivottavasti gonal-f kasvattaa niitä hyvin :)

Villisilmä, voi ei simppoja :sorry: toivottavasti uusintanäytteessä olis arvot paremmat.

LaraS, wau tuota o-liuskaa! :woot: oliko sulla nyt eka kertaa nuo herkemmät testit käytössä? Hyvältä näyttää saniaisetkin :) testasitko tänään? mulla nipistelyt yms loppui, ja taas on jomotuksen vuoro :rolleyes: mut ei mitään kovin pahaa jomotusta onneks!

Hirvi, tervetuloa ketjuun :) pahoittelut keskenmenoista :sorry: onko hyytymistekijät sulla tutkittu? Toivottavasti raskaus alkaisi pian, ja saisitte vauvan syliin asti :happy:

ON: Tulihan se rintojen aristus viimein, hyvin lievänä tosin. Mä niin toivon että ei kovin pitkäksi tää kierto venyis, en jaksa näitä mun pms oireita :confused: onneks on muutama vapaapäivä nytten, niin saa rauhassa äksyillä yksin kotona :grin
 
Enpä tiedä, minkähän niminen tutkimus se olisi? Luulen että minulta tutkittiin vain hormoneita. Pitäisi varata uusi gyneaika mutta nyt on vähän huono sauma.
 
Elisenda joo nyt alkaa olla jo voiton puolella :) Kauhee väsymys jäi vaan päälle, voi kyllä tuo sade ja synkkyys vaikuttaa myös. Mulla tuntuu välillä just tuossa ihan kylkiluiden rajalla ja sitte ylempänä kylkiluiden ”sisällä”. Ja lantiolla on tuon törröttävän luun yläpuolella ja vähän viistosti vatsaan päin joku kohta joka lähes aina hieman arka ja sitte menkkojen/oviksen aikaan kipeempi. Monesti just semmosta tuikkimista se kipu. Toivottavasti sultakin jossain vaiheessa tutkitaan, että voisko olla endoa. Vaikka ei vielä olisikaan ihan järkyttäviä kipuja, niin kyllä sen olemassaolo voi aiheuttaa silti tuhoja kehossa :confused:

LaraS vau kyllä nyt näyttäs siltä että sulla ovis tapahtuu tähän kiertoon! :) Siis tottakai tämä kaikki on sen arvoista sitten jos sen nyytin syliinsä saa :shy: Kai se tämä epätietoisuus on pahinta, kun ei voi yhtään vielä tietää miten tämä taival päättyy.

Hirvi tervetuloa! Rankka on teilläki matka ollu, toivottavasti se saa onnellisen lopun. Oletko käynyt tutkimuksissa yksityisellä gynellä vai ihan lapsettomuusklinikalla? Mietin, että ilmeisesti ette ole hoidoissa ainakaan vielä?
 
Yksityisellä lapsettomuusklinikalla, gynen tutkimuksessa, ultrassa ja verikokeessa, mutta siitäkin on jo aikaa. Pitäisi varata uusi aika, mutta suoraan sanottuna ei ole nyt varaa. Katson vielä vähän aikaa jos kilpirauhasarvojen paraneminen auttaisi asiaa, lääkityksen säätö on vielä ihan vaiheessa. Varsinaisia hoitoja ei tosiaan ole ollut. En ole ihan varma minkälaiset hoidot tulisivat edes kyseeseen.
 
Hirvi, ymmärtääkseni nuo veren hyytymistekijät tutkitaan verikokeesta. Jos niitä on, niin voi aiheuttaa keskenmenoja, ja siihen on kyllä lääkitys olemassa. Harmillisen kallistahan se on yksityisellä gynellä käydä, mutta jospa teillä rahatilanne kohenisi ja pääsisit käymään :happy:

Triana, toivotaan että se väsymyskin helpottais pian :happy: mä oon aiemmin miettinyt että se mun kylkiluun alla oleva kipupiste olis joku suolenmutka johon jää ilmaa jumiin, mutta en sitten tiedä. Varsinkin kun kipu ei oo jatkuvaa, mutta aina samassa kohdassa tuntuu.. ja mä oon aatellu että tuo alavatsalla oikeella puolella oleva tuike/paineen tunne olis munasarja, mutta mistäpä sen tietää :rolleyes: nää tuntemukset ennen menkkoja on ylipäänsä niin epämääräisiä.. mutta aion kyllä vaatia endotutkimuksia kun taas meen naikkarille..
 
Hirvi: tervetuloa mukaan :)

Triana: täällä myös syysväsymystä liikkeellä. Jumanpaukku että on pimeetä kokoaika mur :(

LaraS: miten menee?

[url=http://aijaa.com/vJWVgt][/URL]

Täällä gonal f ansiosta aika muhkea o+. Just pistin irrotuspiikin. Huomenna inssiin. Oli vähän vaikea yö. Levotonta oloa kun mentiin nukkumaan ja klo 04 aamuyöstä heräsin oksentamaan. Ihan tuli kyllä vatsalaukun pohjaa myöten, yäk! Ihan oli samanlainen fiilis kun joskus ruokamyrkytyksessä, mutta herätessä ei ollut enää mitään oloa. Voiko hormonit tehdä pahaa oloa?
 
Elisenda niin se voi toki olla ilmaa suolenmutkassa, sepä se just ku huolestuu kun ei tiiä onko harmiton juttu vai jotain mitä pitäisi tutkia ja hoitaa :nailbiting: Mäkin pidin noita mun oikeen puoleen alavatsa- ja lantio-oireita munasarjan ”syynä” mutta ku selvis että eipäs se ookkaa siellä niin nykyään tosissaan mietityttää mikä siellä painaa ja kipuilee. Toivottavasti sut otetaan siellä heti tosissaan kun kerrot oireista! :) Ihan vaikka listata paperille oireita ja että missä kierron vaiheessa ne on. Sen aion ite tehä seuraavaksi jos tää viimenen inssi ei tuo plussaa ja eivät meinaa mitään ivf-jonotuksen aikana tutkia.

Herukka komee o+! :p Mulla ekassa letrokokeilussa oli ihan kamalaa pahoinvointia, en tiiä sit johtuko niistä vai muusta. Sen jälkeen ei oo semmosta oloa tullu. Oliko pakkausselosteessa listattu sivuvaikutuksia?

ON: Kp8/25-26, vieläki oikeen kyljen tuikkimiset jatkuu, ärsyttävää mutta ei kovaa kipua. Välillä vähä jo naurattaa ja harmittaa teidänki puolesta ku aina vaan valitan, anteeksi :hilarious: Mutta ku en ees muista millon ois ollu semmonen päivä, että ei ois jotain oiretta/kipua jossain. Nyt sitte malttamattomana oottelemaan keskiviikon ultraa :rolleyes:
 
Triana: ei mulla letroista oo tullut koskaan mitään, mutta nyt kun oon pistellyt tota gonal f:ää niin ajattelin voisiko huono olo tulla siitä. Kummallinen tilanne oli kyllä.
 
Herukka, on kyllä upea o+! Tsemppiä huomiseen inssiin :happy: olipa karsea yö sulla, jotenkin maalaisjärjellä vois kuvitella että voisi johtua hormoneistakin.. mut hyvä että meni ohi!

Triana, hyvä idea tuo listan tekeminen, niin ei tarvi sitten yrittää muistella että mitä kaikkee oiretta on ollut. Tosi ikävää että joka päivä on jotain kolotusta :sad001 mutta tietysti hyvä, ettei kovaa kipua koko ajan. Varmasti kyllä hermostuttaa kun ei täysin kivutonta päivää ole! Tsemppiä ultran odotteluun, ei enää montaa päivää :happy:

ON: Menkkoja ei ole vielä näkynyt, niinkun jo ennustelinkin. Jomotukset on taas loppuneet, välillä jossain lievää nippailua ainoastaan. Rinnat oli aamulla herätessä tosi kipeet, mut nyt taas ei juurikaan. Yleensä menee kyl toisinpäin, että iltaan mentäessä kipeytyy.. Mulla on niskat tosi kipeenä, mutta en vaan uskalla ottaa buranaa, vaikken plussaan uskokkaan.. Olisin ostanut testejä tänään, mut pc:t oli loppu ja en viitsinyt kalliimpaa ostaa. Negan jälkeen oisin uskaltanut ottaa buranaa, mut sinnittelen nyt ilman :rolleyes: laskeskelin tässä, että ovislimojen perusteella pitäis ihan viimestään tiistaina tädin tulla. Oviskipujahan mulla ei tässä kierrossa ollut, joten ellei tätiä ala sitten näkymään, niin veikkaan ovuloimatonta kiertoa.

Uskallatteko te syödä buranaa loppukerrosta ennen menkkoja, ellette oo testanneet negaa?
 
^ En ole varma, mutta eikö ibuprofeeni ole kaikista särkylääkkeistä ainoa joka alentaa hedelmällisyyttä, parasetamoli ja aspiriini esim ihan ok ottaa.
 
Hirvi: Mulle ainakin sanottiin että kaikki paracetamol johdannaiset on turvallisia ottaa yrittäessä sekä raskaana, muut hyvin kyseenalaisia ja toiset ei saa ottaa ollenkaan. Esim mulla selkävaivoja pullistumien myötä. Kovat kipulääkkeet ei tule kuuloonkaan ottaa, jos meinaa, että tää joskus onnistuu :(
 
Herukka niinku mä siis mietin, että jos jollekki jo letroista tulee pahoinvointia, niin varmasti noista pistoksista voi tulla myös. Toivottavasti ei tuu enää yhtä huonoa oloa ja huomenna menee kaikki oppikirjan mukaan, tsemppiä! :Heartred

Elisenda mä en yleensä uskalla syödä Buranaa muuten ku menkkojen aikaan, varsinki näissä hoitokierroissa. Ja loppukierrossa vasta negan jälkeen oon syöny.
 
Takaisin
Top