Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS: siis lääkäri sanoi että kaksi viikkoa inssistä niin voi tehdä testin ja sitten jos näyttää negaa niin pitäs lopettaa luget. Mun mielestä vähä kummallista kun yleensä ohjataan odottamaan menkkoja. En Mä nyt tiedä mitä tässä pitäisi ajatella :D mulla on yleensä aina venynyt kierto, jos ovulaatio on ollut siinä 16,17 tai 18 paikkeilla. Nyt pregnyl pistoksesta on 2 viikkoa ja 1 päivä. Jos mulla ovulaatio on ollut sitte lauantaina vaikka inssi tehtiin perjantaina. Emmä tiedä :D
 
Herukka joo, ymmärrän siinä mielessä, et luget voi lykätä menkkojen alkua. Mut tee vaan tohtorin ohjeen mukaan :)
Alinallahan on aiheesta omakohtaista kokemusta :rolleyes: osaa varmaan vinkata :happy:
 
Herukka, pahoittelut negasta <3

Villisilmä & LaraS, tsempit uuteen kiertoon <3

Kyfira, toivottavasti miehen simpat on kunnossa. Ja toivottavasti piinapäivien jälkeen tulisi plussa!

Kissankulta, toivottavasti punktio meni hyvin! Muakin jännitti se hulluna, mutta olin yllättänyt kuinka helposti siitä ainakin itse selvisin. Ja kyllä luulisi, että jos nuo kaikki 7 munasolua on kypsää niin saatte paljon alkiota! Meillä oli viisi kypsää ja saatiin neljä alkiota. :)

Bambi, hyvän kuuloinen suunnitelma seuraavaan hoitoon. Mahtavaa jos tulisi hyvä laatuisia soluja, niin luulisi onnistuvan vähemmälläkin määrällä :)

Lume, toivottavasti enteilisi plussaa :)

Ilpuri, mahtava juttu, kun asiat lähtee etenemään ja on suunnitelma jatkosta! :)

Frozen, hienoa kun ultrassa pienellä kaikki hyvin! <3

ON: Mulla on pp4, nää päivät menee niiin hitaasti! Mulla on rinnat kipeät ja ala vatsaa/selkää vihloo ja nippailee ajoittain. Muuta oiretta ei ole ollut ja nuo varmasti johtuu Lugesteronista. Ärsyttävää kun ei voi yhtään luottaa mihinkään oireisiin ja muihin. Kauanhan tuo Ovitrelle näkyy testeissä? Itsellä kokemusta vain Pregnylistä :)
 
Ronya, kiitos. :) Mulla Ovitrelle näkyi ihan haaleana jo 2 päivää sen pistämisestä, eli varmaan ois ollu ihan valkonen viimeistään 5 päivän kuluttua, mutta kai toikin on yksilöllistä. Muistaakseni klinikalla sanottiin 10 päivää olevan virallinen varoaika... Joo, noi piinapäivät menee tosi hitaasti, tsemppiä niihin! ♡

LaraS, Villisilmä ja Herukka, pahoittelut tädeistä ja negoista. ♡
 
Nopsasti vaan nyt oma napailen eilisen punktion kuulumiset:
Eli follien määrä tosiaan näytti ihan hyvälle, mutta vain kolme munasolua saatiin keräyksessä talteen, loput follit olikin tyhjiä :sad001 Operaatio itsessään meni hyvin, lääkkeet oli riittävät ja jälkikipuilusta selvitty perussärkylääkkeillä.
Tänään saatiin vielä tieto, että kolmesta kerätystä solusta vain kaksi oli ylipäänsä kypsiä ja yksi oli hedelmöittynyt onnistuneesti. :sorry: Kyllähän siinä itku pääsi, mutta vielä on toistaiseksi toivoa siirtoon pääsystä... Keskiviikkoon asti nyt piinaa tiedossa, kun pitkällä kaavalla viljelevät, että tuleeko siirtoa vai ei. :nailbiting:
 
Kissankulta, voi harmi, ettei tuon enempää tullu! Mutta olkoon tämä yksi nyt oikea laatuyksilö, jonka saatte siirrettyä ja joka tulee syliin asti! ♡ Tsemppiä piinailuun!
 
Kissankulta: Onneksi hedelmöittymiseen vaaditaan vain yksi täydellinen munasolu. Toivon sydämmestä, että se olisi nyt se <3

LaraS: Joo niin se on tehtävä. Ihan on koko aika sellainen olo, että menkat alkavat just seuraavalla sekuntilla. 10IU testejä tehnyt ja testiajalla ei mitään, mutta siitä hetken päästä viivaa piirtyy kyllä. Apteekin oma ultra testissä sanotaan, ettei tulosta saa tulkita enää 10min testin tekemisen jälkeen, mutta hemmetti miks siihen piirtyy viiva, jos hcg:tä ei ole :D

Tänään mulla täällä kp 31/30-? dpo 15. Kyllä on nyt niin monta tädin houkutinta käytetty, että luulisi niiden pian alkavan!
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Olen käynyt välillä lukemassa täällä, mutta ei ole ollut voimia kirjoitella. Oon ollut tosi väsynyt työprojektin kanssa, meillä tosin vaihtui vetäjä ja sen jälkeen on ollut kyllä vähän helpompaa. Vielä kuukausi pitäis jaksaa.. Painon pudotus ei todellakaan ole onnistunut, ja epäilen että mulla vois olla jonkinlaista masennustakin. Vauvakuume on kadonnut täysin, ja oon jo alkanut miettimään että jaksaako hoitoihin kuitenkaan lähtä.. Tällä hetkellä ainakin tuntuu koko ajatus vaikealta. Mut jotenkin mä luotan siihen, että kun tuo työprojekti on ohi, niin muuttuis elämä taas tavalliseksi :shy:

Suuresti tsemppiä kaikille yritykseen ja hoitoihin, toivon niin sydämestäni että odotus palkittaisiin pian :Heartred
 
Taustalta kuiskailen Herukalle vähäsen! Mulla kans näytti dpo 14 ja 15 jotain tosi tosi heikkoa monen ylimääräisen minuutin jälkeen, sitten joskus dpo17 vai 18 näkyi pikkasen hailakkaa, ja sillon tein sen kalliin CB earlyn joka oli sitten plussa.. joten äläpäs nyt lyö vielä hanskoja tiskiin ;) muistaakseni frozenilla näkyi kans hailakkaa vasta jotain dpo16 oisko ollut?
 
Heippa,

onpas taas mennyt aika nopsasti, olin työreissulla niin ei oo ehtinyt kirjoittelemaan.

Elisenda, toivottavasti työkiireiden helpotettua tilannem uuttaa rauhallisemmaksi ja ehtii keskittymään oleelliseen. :)

Herukka, johan on! Jospas siellä pian muuttuisi tilanne jompaan kumpaan suuntaan!

Kissankulta, onpa ikävää et vain yksi hedelmöittyi mutta toivottavasti se olisi erityisen sinnikäs ja vahva sekä et saisitte sen siirrettyä :rolleyes:

Frozen, onpa teillä hassu tilanne. Mutta varmasti kannattaa luottaa lääkäreihin et tietävät mitä tekevät ja jättävät tekemättä :)


Mähän kävin viime maanantaina siellä gynellä ja multa otettiin kilpparin vasta-aineet (arvo hiuka koholla, mut ths ja t4v tosi hyvät) ja sit amh. Mikä sen arvon pitäs olla? Ja muuttuuko se kierron aikana? Kun gyne ei ollut mitenkään sitä kommentoinut. Sillon oli tosiaan kp20 ja arvo oli 1,97:shifty:
 
Kiitos tsempeistä kaikille!

Herukka toivotaan että vielä ihan testiajallakin plussan saisit!

Elisenda, tsemppiä työkuvioihin!

Ilpuri käsittääkseni tuo amh ei riipu kierron vaiheesta, koska kuvastaa niiden varastosolujen määrää. Ikäänhän sitä arvoa taidetaan monesti peilata, nuoremmilla pitäisi kai olla isompi se arvo.. nyt en millään muista mitä se arvo oli minulla kun elokuussa vasta se otettiin... Toivottavasti saisit siihen vielä kommentit kuitenkin lääkäriltä!!
 
Kissankulta, sainkin jo tuolta toisesta ryhmästä infoa.. Pitää nyt katsoa, kun viitteen sisällä oli mut reilusti lähempänä alarajaa, et maltan oottaa pari kuukautta
Joulukuun alussa siis soitan sen suunnittelu ajan.
 
Moi likat! Nopea yövuoronjälkeinen hästäg tässä. Tein aamulla testin precheckillä joka oli negatiivinen. Tänään dpo 16 ja eiköhän tää ollut tässä. Yöllä tuntui kovaa jomotusta vasemmalla (taas), mutta vielä ei ainakaan menkat ole alkanut. Hitto e t t ä on v a i k e e t a !!!!!!
 
Herukka ja tttii, mulla tosiaan oli dpo16 aika hailakka viiva. Tosin nyt, kun ultrien perusteella tiedän, että tää elävä tyyppi olikin hedelmöittyny vasta 5 päivää Ovitrellen jälkeen, toi olikin kai sitten sen suhteen dpo12... Mutta toisaalta ehkä se testi näytti viivaa tän toisen, nyt jo kuolleen alkion takia, ja sen munasolun on kyllä kaiken järjen mukaan pitäny irrota viimeistään 1,5 vrk Ovitrellesta... Äh, vaikea tietää! Mutta toi testiajan jälkeen ilmestyvä viiva on jännä! Millon meinaat Herukka testata uudelleen? :) Tttiille edelleen tsemppiä km:sta toipumiseen. ♡

Elisenda, mene ihmeessä juttelemaan esim. työterveyslääkärille, jos siltä tuntuu. ♡ Mä oon myös aivan loppu töiden takia, tällä viikolla en tainnu tehdä yhtään alle 12-tuntista työpäivää (tässä työssä sitä on vähän vaikea kontrolloida, koska kotonakin on aivan pakko tehdä paljon hommia eikä niitä merkitä minnekään). Oon kyllä niin kiitollinen, ettei ole IVF-hoitoja tässä vielä lisänä; mä luulen, että jos tää vika OI-hoito ei ois auttanu, meidän ois ollu pakko lykätä IVF:ää ainakin parilla kk:lla mun töiden takia. On vaan niin perseestä, että joidenkin täytyy sumplia hirmusesti aikataulujaan lisääntymisen takia, vaikka sen pitäisi olla niin luonnollinen asia! Toivottavasti jaksat paremmin, uskon että sitten tulee myös uutta intoa hoitojen suhteen. :) Jos mulle ois 1,5 vuotta sitten joku kertonu, miten hirmusesti töissä sumplimista, rahanmenoa ja stressiä tää lastenteko vaatii, olisin varmaan sanonu, että unohdetaan koko juttu. Mutta toisaalta kun käyntejä ja tuloksia tuli hiljalleen ja tieto siitä, että luomuna ei voi onnistua, siihen ajatukseen "kypsyi" ajan kanssa.

Ilpuri, moni, jolla AMH on alle 1, on onnistunu saamaan lapsen. :) Kuten toiseen ryhmään kirjoitin, ei sun tilanne ole todellakaan hälyttävä!!
 
Mä oon taas lähes päivittäin lueskellut tätä ketjua, mutta kirjottelu on vaan jäänyt. Nyt varmaan uskaltaa jo vähän päivittää tilannetta tännekin.

Pääsen siis siirtymään tonne Lopultakin esikoinen tulossa ketjuun. Meillä oli se tilanne et kolmannen keskenmenon jälkeen odotettiin kutsua lapsettomuustutkimusten ensikäynnille tähän syksyyn. Sit kun sitä vähiten odotettiin niin testiin piirtyikin kaksi viivaa. Hirmuinen pelkohan siitä synty, kun mitään tukea ei oltu keretty saamaan. Lapsettomuuspolille päästiin ensikäynnin sijaan siis varhaisultraan, jolloin löytyi pieni sydän, joka kovasti sykki ja vastasi sillon viikkoja 6+5 ♡

Päästiin vielä tän viikon alussa kurkkaamaan uudestaan pientä, kun täällä pääsee normistikin neuvolan kautta varhaisultraan ja meijän tyyppi on siis nyt jo kymmenennellä viikolla. Ikinä ei olla vielä näin pitkälle selvitty kun aiemmin kaikki menneet kesken 5-8 viikkojen aikana. Huoli on edelleen aika valtava et pysyykö tää kyydissä, mut kunnes toisin todistetaan niin raskaana ollaan.

Plussatuulia ja voimia kaikille meille pitkään toivoneille. Toivotaan et se oikee aika osuus kohdalle enemmin ku myöhemmin ♡
 
Frozen: mullakin on arvoitus milloin munasolut on irronneet. To pistin pregnylin ja pe oli inssi. Silloin vielä rakkulat paikoillaan. Voi olla että ovulaatio on tapahtunut myöhemmin tai sitten ei.

Katsotaan vielä :)
 
Takaisin
Top