Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Täällä kp2 (yk30), jäi kierto lyhyeksi kyllä ku 23 päivää.. Ei tosiaan vissiin kroppa toimi ilman letroja, tuskin oon edes ovuloinu :shifty: Tähän kiertoon tarkotus tehä vika inssi. Alkaa tuntua tosi ”lopulliselta” kaikki, tällä viikolla tulee 2v siitä kun jätin pillerit pois ja että mahdollisesti kuukauden päästä ollaan jo siellä toisaalta odotetussa ja toisaalta pelätyssä ivf-jonossa :nailbiting: Sori pelkkä omanapa, on vaan jotenki tosi tyhjä olo.. Jospa reipastun taas kierron kuluessa enemmän ajatuksella lueskelee ja kirjottelee.
 
Heippa omaa napaa tässä!
Folliultrassa käyty. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kasvaneet oli oikealla puolella. Siellä oli kolme follia 16mm, 15mm ja 14mm suurimmat. Mulla nyt kp 8. Inssi tehdään joko torstaina (kp11) taikka perjantaina (kp12) viimeistään.

Ovulaatiotestejen tekemistä siis piisaa täällä. Jos ke illalla o plussa niin torstaina toimenpide. Kiitos ja aamen :)

Miten te muut voitte <3
 
Deb, onnea painonpudotuksesta :) varmasti tosi hyvä tunne kun pääsee tavoitteeseen! Toivottavasti uus työpaikka on mukava!

Kissankulta, suuret pahoittelut että ainokainen alkio menehtyi :sad001 niin kurjaa.

pikkuinen85, hurjasti onnea :Heartred

hattivatti, tsemppiä joulukuun odotteluun, ja elämäntaparemonttiin :)

Mirellan, tervetuloa mukaan! :) Onko pitkä aika odotella polikäyntiä? Toivottavasti selviää syy ja saisitte apuja :happy:

Kyfira, voi harmi että simpoista löytyi vikaa, mutta ei kaiketi ihan pahimmasta päästä ole teidän tilanne. En tiedä mitään noista vasta-aineista yms, toivotaan että ensi näyte olisi parempi!

Ronya, pahoittelut negasta :sad001 miten kävi, pystyykö pas:n tekemään tähän kiertoon? Tsemppiä :Heartred

LaraS, varmasti hyvä ratkaisu tuo sairausvapaa, ettei nyt ainakaan rasitus pahentaisi tilannetta! Toivottavasti unet paranee pian! Jospahan saisit o+ kiinni uusilla testeillä :happy: Mä en oo keksinyt mikä muu kuin endo tätä ihme jomotusta vois teettää..

Herukka, hyvä että jomotus lakkasi munasarjassa. Tsemppiä inssiin, voi kumpa tulis nyt plussa :smiley-angelic001

Triana, tsemppiä inssiin! Mulle tuo 2-vuoden rajan ylitys ilman yhen yhtä plussan tapaistakaan oli melkoinen shokki.. on se vaan pitkä aika toivoa pienokaista :sorry: onko sun endoepäilylle tehty nyt mitään? Kumpa tää viimenen inssi toisi plussan :smiley-angelic001

ON: Täällä edelleen alavatsaa jomottaa, neljättä päivää putkeen :confused: ja ottaa päähän kun en oo laihtunut yhtään viime kevään jälkeen.. mutta onneks en oo lihonutkaan! Tänään sain kuulla että kaveri odottaa jo toista lastaan, sinä aikana kun me ollaan yritetty.. tuli tosi tyhjä olo. Kurja tunne, kun tuntuu että elämästä puuttuu jotain tosi tärkeää!
 
Elisenda: Kiitos <3 Mun myös ystävä sai eilen vauvan. Vähän hän se pattiin ottaa että toiset saa ja me muut ei, mutta... Pistän nyt hiuksetkin pystyyn oikealla oleville munarakkuloille. Jospa ne ovat olleet uinumassa vuoden ja nyt sitten aktivoituisivat :D Haah niin toive ajattelua :D Eiköhän se icsi tuu olemaan seuraavana..
 
Elisenda kiitos, vaikka ei mulla oo enää pienintäkään toivoa, että tästäkään inssistä toivottua tulosta tulee :sad001 On tämä vaan pitkä aika, varsinkin siihen nähden, että suurin osa mun ja miehen yhdessäoloajasta on yritetty.. Ei oo tehty endoepäilylle mitään, täytyy varmaan tän inssin jälkeen pyytää soittoaikaa jollekki lääkärille asiaan liittyen. Täällä sama tunne, niin tyhjä olo. Kuulostaa tutulta nuo jomottelut :sorry:

Mulla oli lauantai-iltana taas aika kova hartiapistos, ja siivosinki sillon aamupäivällä melko tehokkaasti niin varmaan siksikin oli niin äkänen kipu. Yleensä vältän rehkimistä kun tiiän, että menkat alkamassa ku tuntuu että kivut provosoituu, mutta nyt alko monta päivää liian aikasin niin en tajunnu varoa. Flunssaki iski sitten sunnuntaina, niin oon nyt ihan petipotilaana ollu pari päivää.
 
Herukka, jos nyt niin käy että icsiin asti täytyy mennä, niin siellä ainakin on taas paremmat mahdollisuudet onnistumiseen :) ja ainakin siirron jälkeen tietää, että on hedelmöittynyt alkio kyydissä!

Triana, on kyllä niin kurjia nuo sun kivut :sad001 ja vielä flunssakin iski :sorry: mä niin pidän peukkuja teidän inssiin, vaikka tiedän että tuntuu toivottomalta! Ja jos ei tärppää, niin toivotaan että pääsisit endotutkimuksiin ivf-hoitoa odotellessa!

ON: Nyt alavatsan jomotus on muuttunut pistelyksi! Parempi tämäkin kun se jomottelu :rolleyes: vaan tajustin tässä että mulla pitäis loppuviikosta alkaa menkat, ja tissikipu loistaa poissaolollaan! Aina on alkanut reilusti viikko ennen menkkoja, ja nyt ei tunnu mitään. Oiskohan se sitten ovuloimaton kierto.. en tikuttanut ovista enkä tuntenut oviskipuja, joten se olis ihan mahdollista. Noh, kuhan nyt ei mitään monen kuukauden kiertoa tulis, niin pääsis loppuvuodesta mahdollisesti varaileen inssin suunnittelukäyntiä. En tosin tiiä miten hyvällä ne kattoo, kun en oo laihtunut :sour: vielähän tässä ehtii :grin

Onkos täällä ketään, jolla on ennen menkkoja rinnat arat, mutta ovuloimattomassa kierrossa ei?
 
Elisenda tajusin just, että mulla puuttu viime kierrossa tissioireet kokonaan ja en usko että oli ovulaatiota ku en syöny letroja. Kipuja oli kyllä sopivilla kiertopäivillä, mutta kai se oli vaan se mahdollinen endometriooma. Toivottavasti tekin pääsette pian etenemään hoitohin jos ei sit luomuylläri tuu ennemmin :)

Täällä aika masentuneet fiilikset edelleen. Flunssa kunnolla päällä ja mulla on tässä viimesen kuukauden aikana alkanu tosissaan vaivaamaan närästys, nytkin sen takia valvon :arghh: Turhautti tänään hakea ne letrotkin, eihän ne siis juuri mitään maksa, mutta just nyt vaan tuntuu tämä kaikki niiiin turhalta.
 
Elisenda, mulla on ollut nyt pari kiertoa että ei oo ollut rintojen aristusta ennen menkkoja mutta tietääkseni ovulaatio on kuitenkin tapahtunut (ovistesti + lämmöt), että ei sitä ilmeisesti pysty aina siitä päättelemään. Ja toisaalta ekat puoli vuotta yritystähän mulla ei koskaan ollut rinnat arat missään kierron vaiheessa, ja silloinkin kierto oli säännöllinen mistä voisin päätellä ovuloineeni myös silloin :)

Täällä kp 13/27, eilen ovistesti plussa ja asianmukaiset talletukset tehty, tänään oletetusti dpo 0. Eipä mitään muuta erikoista :grin
 
Tapahtuuko ovulaatio aina kun syö letroja? Mä oon ihan pihalla. Ma ultrassa näkyi hyvät kasvaneet follit ja nyt kun oon tehnyt noita ovulaatiotestejä niin ne ei näytä kun haaleita viivoja. Eilen aamulla oli vahvin viiva, mutta tänään aamulla taas ei juuri mitään. W-T-F??? :eek:

Inssi sovittu perjantaille, jos ja kun testi näyttää plussaa tänä iltana (en usko) niin inssi ois tehty huomenna.
 
Deb ihania nuo unet. Niistä herääminen on vaan toisinaan aika rankkaa :shy: toivottavasti sulla kuitenkin enteilee ihanuuksia :happy:

Herukka oispa vika inssi kuitenkin se pysyvä tärppi :shy: ja hienot follit jo ultrassa! :happy: toivotaan, että ovis osuu inssin suhteen tähtilinjaan :Heartpink

Triana ymmärrän, että on takki tyhjänä :sorry: toisaalta uusi hoitomuoto tuo toivoa. Mut onhan se jännittävää, pelottavaa ja taustalla huoli, et onnistuuko. Hyvin ja hyvillä tuloksilla varmasti menee teilläkin ivf-hoidot :shy: toki toivotaan, että vika inssi tuo sen tuloksen :Heartpink
Närästykseen kannattaa käyttää esim. rennietä tai pyytää omeprazol/somac tms. jos vaivat on kovin hankalia. Ei voi raskausaikana näitä pitkävaikutteisia käyttää, mut helpottaa oloa sitä ennen :p
Toivottavasti saat tuohon endo-epäilyyn lopultakin kunnon kannanoton ja tutkimukset! Raskaus on hyvä hoito siihenkin, joten vikalle inssille kaikki sormet ja varpaat pystyssä!! :Heartpink

Elisenda kyllä ne raskaus-/vauvauutiset vaan on aika raskaita :sorry: tsemppiä niiden suhteen :Heartpink Mun entinen työkaveri käveli vatsa pystyssä vastaan (sellainen, jota en kyllä koskaan arvannut äidiksi haluavan) ja kyllä se kirpaisi! Nuo jomot ja pistelyt kuulostaa ikävältä :confused: toivottavasti ei endoa kuitenkaan! Ja mahtavaa, ettei paino oo ainakaan noussut - se on aina painon pudotuksessa mun mielestä tärkeintä! :happy:
joo, ei tässä paljon ollu mulla vaihtoehtoja jottei mene koko elämä taas rapalikkoon :oops: voi olla, et saikku jatkuu - oon kyllä vähän paremmin nukkunut, mutta väsymys ei oo helpottanut. Enemmän vaan oikeestaan väsyttää, kun on vähän paremmin nukkunut. Mut ajoissa lähdin (kokemuksesta viisastuneena), niin toivottavasti ei kovin pahaksi uupumus-/masennustilanne pääse menemään. Harmittaa vaan, et kivasta duunista huolimatta jälleen tässä pisteessä. Oma terveys ennen kaikkea kuitenkin :shy:

Villis nyt siellä vaan piinailemaan! :happy: ja plussia parin viikon päähän! :joyful:

Täällä kp13/28-30 ja ootan ovista. En usko, et sellasta tulee saati tärppiä, mut luomusti edelleen mennään. Tsemppiä kaikille eri kierron ja hoitojen vaiheisiin!
 
Herukka eikö ne sitten anna irrotuspiikkiä, jos follit on riittävän kypsiä eikä ovis oo viel tullut? Tuo o+ voi käsittääkseni tulla lh-liuskaan 12-24-36-48-?? tuntia ennen ovista. Että ei ihan kellontarkkaa sekään :confused: mut ultrassahan se näkyy :happy:
 
LaraS: joo, huomenna meen ultraan ja sitte saan respan pregnyliin jos ei oo tikkuun tullut mitään. En saanu viime letrokierrossa myöskään vahvaa ovis plussaa. Mun mielestä näytti ennemmin siltä että ovis ois jo tapahtunut vaikka tasan tiesin, että ei varmasti 16mm ole itsestään puhjennut.
 
Kiva kun pääsin tänne mukaan. Töissä ollut hektistä niin nyt ehtii tänne kirjoitella.

*LaraS* ja *Kissankulta* Tuun kyllä kyseleen jos joku aivan oudolta termiltä kuulostaa. ;)

*Elisenda* 24.10. On käynti lääkärissä eli melko pian jo! :)

Syöttekö te vitamiineja ja jos syötte niin minkälaisia? Itse oon kokeillut monenlaista ja tällä hetkellä on sellainen missä monta samassa foolihappo, C, E,B2,B6, B12,biotiini, magnesium muiden muassa. rfsun lust &energy, ravintolisä naiselle. Mies syö tuosta sitä miesten versiota samalta merkiltä.

Miten teidän miehet ottaa simppatestin tekemisen yleensä? Tuota mun miestä se vähän jännittää ainaki. Onneksi voidaan puhua avoimesti ja aina jos joku mietityttää. :)

Kierto alkaa olla lopuillaan, parin päivän päästä pitäis alkaa menkat. Epäsäännöllinen kierto on mulla kyllä, keskimäärin noin 30 päivää. Joskus ollu jopa 42 ja pienimmillään 26 päivää.

Nyt menossa kp 28/30. Ovista en tässä kierrossa tikuttanut mutta luulen tunteneeni limoista ja olosta melko hyvin.
 
Triana, varmaankin on hyvin yksilöllistä ja kiertokohtaista, millasia tuntemuksia millonkin tulee. Ja mahdollisesti endo tekee vielä omat oireensa. Mä suosittelen jotain happosalpaajaa närästykseen, mulla on ollut samaa ongelmaa ja se on kyllä niiin raivostuttava vaiva :yuck: luomuylläri olis tosi jees, mutta oon jo täysin menettänyt toivoni sen suhteen. Tai ehkä vaan suojelen itseäni pettymyksiltä, kun oon "päättänyt" että ilman hoitoja ei meille tule lasta :shy:

Villisilmä, on se vaan kummallista miten kierrot on niin erilaisia! Mulla on ollut aina rintojen aristus ennen menkkoja, joskus lievää mutta kuitenkin ollut. Hormoniehkäisyä käyttäessä ei ollut, mutta muuten. Mutta mistäs näistä tietää :) Tsemppiä piinapäiviin, ja toivotaan plussaa parin viikon päähän :happy:

Herukka, ootko yleensä saanut ovisplussan kiinni? Voihan se olla, että ovisplussa tulee huomenna. LH pitoisuus voi heitellä ennen sitä oviksen aikaansaavaa korkeempaa nousua. Mut hyvä että saat irrotuspiikin tarvittaessa :)

LaraS, on se tärkeää huolehtia itsestään! :happy: alkaa se väsymys varmasti pikkuhiljaa hellittää, kun saat nukuttua paremmin. Oon huomannut sen, että jos on vähillä yöunilla joutunut selviämään pitempään, ja sitten kun saa nukkua, niin tuntuu että väsyttää kahta kauheemmin. Ehkä se vain kertoo, että vielä ei ole lepoa ollut tarpeeksi. Ootko käyttänyt vielä sitä sylkitestiä?

Mirellan, ei ole onneks pitkä odottelu lääkärikäynnille :) minä söin ennen jotain raskausmonivitamiinia, koska siinä on foolihappo mukana. Nyt oon vaihtanut vaan naisten monivitamiiniin, siinäkin on foolihappoa, mutta ei ihan niin paljoa. Sitten syön raskaana oleville tarkoitettuja kalaöljykapseleita, kun niissä on joku sellainen pinnote ettei ne närästä. Jotkut suosittelee, että erikseen otettavat vitamiinit olis parempia kuin monivitamiinit, mutta en mä jaksa ainakaan kovin monesta eri purkista ottaa :rolleyes: Mun mies on aika jörö luonteeltaan, mutta ihan mukisematta meni simppatestiin! :)
 
Elisenda: Joo! Tai siis luomukierroissa on aina ollut vahvat viivat, mutta nyt niitä ei ole näkynyt. Omituista. Huomenna vielä tsekkaus miten menee ja sitten pe inssi :)
 
Herukka voihan se viiva vielä haalistua ennenku tulee plussa? :) Mulla ei keväällä kai tullu ovista sillonku ei kunnon vastetta tullu letroilla, mutta kun annostus saatiin kohdilleen, niin aina oon saanu plussan kun oon tikuttanu. Mutta silti mulle pistetään aina inssikierroissa Pregnyl, että kai siinä silti on mahis ettei folli irtookkaan vaikka vaste hyvä :bookworm: Toivottavasti saat plussan tänään! Sulla ei vissiin oo käytetty irrotuspiikkiä vai muistanko väärin?

LaraS joo, kyllä mulla on siis silleen hyvä luotto ivf-hoidossa onnistumiseen :p Stressaa vaan se puolen vuoden odotus ja ”tauko”, kun luomuna selvästikkään ei oo juurikaan mahdollisuuksia. Ja onhan siinä taas paljon säätämistä miehen töiden takia, kun käyntejä hoitopaikkaan tulee lisää ja se on kaukana. Oon tämmönen kaikesta etukäteen murehtija, mulla on aina stressitasot katossa millon minkäki asian takia :hilarious: Rennietä oonki välillä käyttäny, nyt en oo muistanu ostaa niin joutunu iltasin vetää ruokasoodaa et on pystyny nukkumaan. Eli aika hankalia on vaivat, kehtaiskohan follikkeliultrakäynnillä pyytää noita mainitsemiasi valmisteita, tuntus turhalta odottaa kuukausia lääkäriaikaa närästyksen takia :grin Toivottavasti sulle kuitenki nyt ovis tulee! :happy:

Elisenda niin toki, ei voi mitenkään vertailla kiertoja, kipuja ja tuntemuksia kenenkään kans. Omissa kierroissa kuitenki huomannu, että kyllä ne samat oireet ja kivut tietyissä paikoissa tulee usein samaan aikaan kierrosta. Mä kans oon päättäny, että en nyt yhtään innostu enkä rakentele pilvilinnoja. Sit siellä inssissä kuitenki tulee se tunne, ku kaikki näyttää hyvältä (follit, limis, simpat), että no jos se nyt kuitenki onnistuis :shy: Ja taas tiputaan kovaa ja korkealta.

Nyt kp5/25-26, vielä välillä ilkeesti oikee kylki ja lantiolla joku piste kipuilee, mutta pärjään ilman lääkkeitä jo :smug: *koputtaa puuta* Letrot alotin kp3, ei oo ainakaan vielä tullu se viheliäinen päänsärky seuraksi. Muuten toki aika nuutunu olo, viides päivä kotona sohvalla lepäilyä, alkas riittämään jo :grin
 
Triana: moi! On käytetty pregnyliä viime kierrossa kyllä ja nyt tässä kierrossa myöskin. Kävin tänään ultrassa ja harmiksemme follikkelit eivät olleet kasvaneet maanantaista milliäkään eli ei ihme ettei tikkuun mitään ollut tullut. Nyt sain pistettäväksi gonal-f tänään, huomenna ja lauantaina 75IU. Ja sunnuntaina pregnylin. Maanantaina inssi sitten. Veikkaan että mulla on kuitenkin ollut joku ovulaatio ongelma, myös viime kierrossa, kun en saanut o+. Nyt siis näillä, Voikun kasvaisi yli 20mm niin olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet. 3 isompaa follia oli oikealla eli 16.6mm, 16mm ja 15mm.

Onko teillä gonal-f kokemuksia?
 
Herukka, mä pistelin sillon Puregonia, eli samankaltaista kuin toi Gonal-F. :) Katsotaanko vielä, että sulla se on tehonnu ja follit kasvaneet? Luulis kyllä, että sulla tolla pistosannoksella follit kasvaa. :) Mulla ei 50 IU juuri auttanu, mutta 75 tehos, kun tarpeeksi pisteli. :)
 
Meidän simppatulokset tuli tänään. Näytteen tilavuus pienempi kuin normaali ja siinä oli ilmeisesti vain vähän siittiöitä. Oli siinä ne numerotkin mutta en muista niitä. Tarkoituksena nyt että mies antaisi uuden näytteen, jotta nähdään onko ne simpat oikeesti niin vähissä vai oliko tämä vaan joku random tulos. Sen mukaan sitten katsellaan jatkot, jos tää eka näyte oli todellinen niin varmaan meillä on sitten icsi edessä..
 
Villisilmä: Meillä oli liikkuvuuden kannalta ongelmia aluksi. Meille sanottiin suoraan että icsi tulee olemaan meidän keino saada vauva. Nyt kuitenkin vitamiini buustauksen jälkeen miehen siittiöt ovat hyvät. Käykää apteekissa ostamassa vahvaa sinkkiä ja seleeniä sekä e-vitamiinia. Ne tepsii!

Tsemppiä <3
 
Takaisin
Top