Pirkanmaa / Tampereen seutu odottajia (LA 2016)?

Hurja ajatella, että meidän nuorimmainen on jo 3vkoa :eek: Aika kuluu kyllä tosi nopeasti (paitsi silloin kun odottaa raskauden alkamista tai raskauden etenemistä tms :wink ).

Tyttö jaksaa olla jo pitkiäkin aikoja hereillä ja äidin suureksi riemuksi näyttää sen joka yö myös klo 4-7 :wink No eipä tuo seurustelukumppania vaadi eli häiritsee vain sen verran mitä nyt omaa unta häiritsee vauvan murinat ym. Ollaan tyttösten kanssa useampana päivänä käyty kävellen Ideaparkissa. Reippaasti tuo 4v jaksaa vaikka matkaa on kertynyt yhteensä 5-6km eikä reissu ole kuitenkaan montaa tuntia kestänyt. Yhteen suuntaan menee tuon nelivuotiaan tahdissa vähän reilu puoli tuntia, riippuen siitä kuinka monessa lumikasassa pysähdytään hyppimään matkalla. Ideaparkissa on sit kumpikin tyttönen evästänyt ennen kotimatkalle lähtöä viimeistään.

Mukava valikoima imetysvaatteita muuten löytyy Ideaparkin NameIt:stä. Eilen kävin niitä tutkimassa ja pari puseroa ostinkin. Onhan tuolla toki äitiysvaatteitakin, mutta sattuneesta syystä en sen valikoiman laajuuteen kiinnittänyt huomiota :wink Imetysliivejä pitäisi vielä parit ostaa kun tähän asti olen mennyt sporttitopeilla ja vanhoilla imetysliiveillä jotka eivät ole täysin sopivia. Nyt on kuitenkin maidontuotanto sen verran tasaantunut, että voisi parit uudet liivit ostaa.. Kun vaan jaksaisi :wink
 
Ei auta kun toivoa parasta! Ehkä olen vaan onnekas ja säästyn näiltä alkuraskauden oireilta tai sitten ne iskee myöhemmin :D
 
Aika moni taitaa välttyä noilta tai sit oireet on vaan hyvin lieviä. Itse kuulun tosin siihen porukkaan joka voi pahoin lähes heti menkkojen jäätyä pois ja sen jälkeen ei oireetonta aikaa ole ennen synnytystä.. Mut mitäpä sitä äiti ei tekisi lastensa eteen :D Mä hei oikeasti jo mietin mahdollisuutta neljänteenkin jos tämä neitokainen ei olisi yhtä allerginen jne kun sisaruksensa. Hän kun nukkuu parin tunnin pätkiä niin kuvittelen jo helpommaksi :wink
 
Meillä kaikilla likoilla ollu kans allergioita mut 4 noita tuossa on ja 5 tulossa :wink nuorin täytti juuri tänään 4 ♡

Tarvii kans etsiä mamma vaatteita ja kaivella että millaisia imetysliivejä kaapissa vielä olisi.. muistaisin et muutossa näin jos en sit viskonu pois..

Yleensä oon käyny ostaan Ideaparkin Changelta tai mikä se kunnon liiviliike on.. saa tukevat ja juuri oikeat itselle.
 
Zinnuli, Joo mun esikoinen oli moniallerginen 4v ikään asti suunnilleen ja sen jälkeen alkoi oireilla asperger + add.. Nukkunut on kokonaisia öitä vasta jostain lähemmäs 10v iästä. Tuo 4v puolestaan saa edelleen syödä paria kymmentä ruoka-ainetta, allerginen ruokatorvitulehdus, astma jne. Edelleen juo suppean ruokavalion (tai no oikeastaan pienten ruokamäärien) vuoksi erityiskorviketta ja heräilee oireisiin öisin. Noi kaksi isompaa on imenyt mehut sen verran hyvin meikäläisestä, että jos kolmas jatkaa samalla linjalla niin saa todellakin jäädä viimeiseksi. Täytän kuitenkin 35v eli ei nuo valvomiset enää helpommaksi ainakaan käy ja raskaudetkaan kun ei ole helppoja ollut.

Pitääkin käydä kurkkaamassa ton liiviliikkeen valikoima. Mulla tosin ei ole niin suuri rintavarustus, että mitään erityistä tukea tarvitsisi tms. Viimeksi löysin Anitan liiveistä yhdet tosi hyvät. Oli nekin vaan sen verran suolaisen hintaiset, että näin alkuvaiheessa imetystä taidan ostaa ensin jotkut halvemmat. Viimeksikin reilun vuoden imetyksen aikana oli kolmea eri kokoa imetysliivejä :wink
 
Minni, ihana kuulla että kaikki teillä hyvin!! :)

Täällä poksahti eilen tayteen 30+0!! Vimppa 10 siis menossa! Tänään oli myös viimeinen koulupäivä hetkeen.. nyt siis 8vko vapaata koulusta! Mutta muutama koulutehtävä oottaa ja oppariakin pitää työstää!! Mutta varmasti löytyy aikaa myös vauvajutuille ja vauvajärjestelyille ♡
 
Zuikkeli, Voi ei! Meillähän tuo keskimmäinen alkoi oireilla ihollaan juuri tuossa 5-6vkon ikäisenä.. Siihen asti oli ollut vaan refluksioireita (jotka on useimmiten näin pienillä vielä normaalia). Me täällä juuri jännätään miten tän nuorimmaisen kanssa käy kun refluksioireita ja vatsakipuja jo löytyy..
 
Juu, no tänään sitten jo neuvolakorttiin lääkäri kirjoitti atooppinen iho... Mennään lähiviikkoina vielä lastenallergologille varmistamaan. Eilen kyllä jo laitoin hälle sähköpostilla muutaman kuvan. Hänen silmään kuvissa näkyi atooppista ekseemaa.
 
Täällä vatsa ja selkä tosi kipeänä kun aamulla kävin kaupassa hakeen 4 kassia ruokaa ja sit lepäsin.. sit siivoilin ja nyt sattuu taas tosi paljon. Jomottaa oikein.. en tiä onko endolla osuutta asiaan. Ja selässä on pullistumia jotka ei kans varmaan tykkää tästä muutoksesta... ja en saa niitä lääkkeitä edes syödä jotka kivun veisi pois..

Aikaisemmista vaan alkanu supistukset ym. Tosi aikaisin niin heti mietin pahinta sit tästäkin.. saikulla ollu jo pieniltä viikoilta ja sit vaan porukka ihmetelly ku ei raskaus edes kunnolla näy että miksi..
 
Moikka! Täällä olis kans yks odottaja (toivottavasti).. Viikkoja vasta 5+2, mutta täällä kyllä kovasti toivotaan että pikkuinen matkassa pysyisi :) Tällä hetkellä asutaan miehen kanssa vähän kauempana Tampereesta, mutta kesän jälkeen ois tarkotus Tampereelle kumminkin muuttaa, jos pikkunen matkassa pysyy. :) Itselle esikoinen, miehellä kaks lasta edellisestä suhteesta. :) LA meillä omien laskujen mukaan on 4.11. Varhaisultraan Ovumialle ollaan kanssa menossa, kuhan maanantaina saan aikaseks ajan soittaa :D
 
Moikka! Täällä olis kans yks odottaja (toivottavasti).. Viikkoja vasta 5+2, mutta täällä kyllä kovasti toivotaan että pikkuinen matkassa pysyisi :) Tällä hetkellä asutaan miehen kanssa vähän kauempana Tampereesta, mutta kesän jälkeen ois tarkotus Tampereelle kumminkin muuttaa, jos pikkunen matkassa pysyy. :) Itselle esikoinen, miehellä kaks lasta edellisestä suhteesta. :) LA meillä omien laskujen mukaan on 4.11. Varhaisultraan Ovumialle ollaan kanssa menossa, kuhan maanantaina saan aikaseks ajan soittaa :D

hauskaa, sun la on mun vanhempainvapaan loppumispäivämäärä. :D
ja tervetuloa!
 
Takaisin
Top