Niin, mulla siis la 4.12, mutta tulee syntymään marraskuun puolella kun on insuliinihoitoinen diabetes, joten ei anneta mennä laskettuun aikaan saakka, luultavasti 36-38 viikoilla tehdään sektio jos samalla tavalla menee kuin edellisten kanssa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kuinka usein teillä muilla on neuvolakäyntejä Tampereella? Itse asun Vuoreksessa ja ollut neuvola rv 6, tänään neuvolalääkäri rv 15 ja seuraavan kerran neuvola rv 22. Ihmetyttää, kun Tampereen kaupungin nettisivuillakin sanotaan, että käynnit olisi alkuraskaudessa 4-6 viikon välein, loppuraskaudessa useammin, ja itselläni on tällaisina 7-8 viikon välejä.
Olen vielä taustani ja tilanteeni vuoksi erityistä tukea tarvitseva, ja heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä pyysin erityisesti tiivistä seurantaa. Kaupungin nettisivuilla sanotaan, että normaalisti käynnit 4-6 viikon välein mutta jos äidin terveys vaatii, käynnit on useammin. Itselläni nyt käynnit ei ole edes normaalisti.
Onko teillä muilla neuvolalääkäri rv 15 automaattisesti tehnyt sisätutkimuksen? Itse jouduin pyytämään tänään sitä, muuten hän ei olisi tehnyt sitä, vaikka viimeisen kolmen viikon sisällä minulla diagnosoitu VTI, emätintulehdus ja hiivatulehdus- - kyllä, kaikki kolme samaan aikaan. Silti ei nähnyt tarpeellisena tehdä automaattisesti sisätutkimusta, ja taas itse olen ymmärtänyt, että neuvolalääkärin vastaanotolla tässä kohtaa nimenomaan tehdään sisätutkimus, katsotaan kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne jne.
Rv 14+6
mulla kyllä mitattiin melkein joka kerralla johonkin 28vko asti, ja sen jälkeen ehkä kerran, kun oli kokoajan hyvät arvot.Minua on eniten hämmästyttänyt se, että hemoglobiinia ei seurata. Koko aikana katsottiin vain kerran.
Minulla on ollut Tampereella ultra vko 7, neuvola vko 8-9, ultra vko12, lääkäri vko 13-14 sisätutkimus pyytämättä, neuvola vko 17. Seuraavaksi ultra vko 20 ja sitten neuvola vko 23-24.
En ole ihan perusterve enkä nuori, mutta neuvolan mukaan en tarvitse erityistä tehostettua seurantaa. Minua on eniten hämmästyttänyt se, että hemoglobiinia ei seurata. Koko aikana katsottiin vain kerran.
Varhaisultran sain epäsäännöllisen kierron, perussairauksien ja keskenmenojen vuoksi. Mikään syy yksin ei kuulemma olisi ollut riittävä. Tämä 17vko:n neuvola tarjottiin ylimääräisenä, vaikka en itse huomannut sitä pyytää.Saitko tilanteesi vuoksi rv 7 ultran vai miksi? Jälleen huomaan, että minulta tosiaan jätetään välistä tuo monen muun saama rv 17-18 neuvola...